Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
voetkussens steeds stuk
Moderator: moderatorteam
-
Connie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Teckel , Duitse staande x stabij en een raad wat ik ben ras
- Aantal honden: 3
voetkussens steeds stuk
Ik heb mijn DH Andor zo'n anderhalf jaar geleden herplaatst hij doet het echt erg goed bij zijn nieuwe baas
Nu heeft zij een vraag en ik dacht misschien weet iemand hier iets want wij komen er niet uit Andor heeft hier 6 jaar doorgebracht en nooit dit probleem gehad
Hier haar verhaal
Voetkussens kapot.
Ik woon met mijn Duitse Herder op een boerderij met betonnen erfverharding.
Sinds afgelopen winter, nadat ik het erf strooide met zout, loopt mijn hond regelmatig zijn voetzolen stuk.
Als ik buiten aan het werk ga, mag hij altijd mee. Ik doe dan mijn ding en hij is druk met zijn stok, kong of piepvarkentje. Vind hij het niet leuk meer en vind hij dat hij aandacht moet krijgen, gaat hij staartdraaien. Als ik dat zie, krijgt hij een stopcommando, maar hij doet het ook buiten mijn gezichtsveld. Zijn we een hele dag op het erf aan de gang geweest, dan zijn tóch weer zijn voetzolen stuk en kan hij achter moeilijk lopen door doorslijtplekken op zijn voetkussens.
(Eerder gelezen dat het een allergie voor een bepaalde grassoort kan zijn, maar dat lijkt niet de oorzaak.)
De DA geraadpleegd, die schreef carporal voor. Het fenomeen bleef terugkomen.
Het is een in aanleg ietwat nerveuze hond, die sinds de herplaatsing bij mij wel rustiger is geworden en ook is aangekomen. Hij is ook niet meer zo vaak aan de diarrhee.
Op zijn vorige adres heeft hij nooit voetproblemen gehad, maar daar liep hij alleen op zachte ondergrond.
Ik heb al van alles geprobeerd:
- berkenteerolie, dat werkt heel goed voor herstel maar is best duur in gebruik, stinkt en vlekt heel erg in huis.
- overgegaan op voetzolenspray van Beaphar, daar worden de voetzolen ook echt weer heel en soepel van, is makkelijk in gebruik en vlekt niet.
- Als hij wondjes heeft krijgt hij nu zijn voeten gesprayed met een baby/kindersokje eroverheen, vastegetaped boven zijn voet.
- op natte dagen of bij ernstige wonden krijgt hij spray en hondenschoenen aan. Dat vind hij niet echt leuk, maar het middel is dan tijdelijk en minder erg dan de kwaal, dus vooruit maar.
Het blijven lapmiddelen, de oorzaak wordt er niet mee weggenomen. Soms gaat het een maandje goed, en dan is het weer mis. Ik zie geen duidelijke omgevingsfactor die dat veroorzaakt.
Nu weet ik dat er wel vaker honden zijn met kwetsbare voetzolen, bij schaapskuddes bijvoorbeeld.
Mijn vorige hond, een rustige Beauceron, had er nooit problemen mee hier.
Zelf denk ik dat het een complex probleem is van voeding/stofwisseling en gedrag, waardoor mijn hond nu toch steeds de voeten kapot loopt hier.
Kan het misschien een verborgen schimmelinfectie zijn?
Is er een mineraal dat hij misschien slecht opneemt waardoor zijn voeten zo kwetsbaar zijn en kan ik dat met een voedingssupplement oplossen?
Is er IETS waardoor hij zonder gedoe happy mee naar buiten kan blijven gaan?
Het zou zo fijn zijn als hij zonder pijn aan zijn voeten en gedoe met schoenen en sokken hier vrolijk en enthousiast oud kan worden!
Ik hoop hier mensen te treffen die ervaring hebben met dit probleem en de oplossing daarvoor hebben! Tips zijn welkom!
Nu heeft zij een vraag en ik dacht misschien weet iemand hier iets want wij komen er niet uit Andor heeft hier 6 jaar doorgebracht en nooit dit probleem gehad
Hier haar verhaal
Voetkussens kapot.
Ik woon met mijn Duitse Herder op een boerderij met betonnen erfverharding.
Sinds afgelopen winter, nadat ik het erf strooide met zout, loopt mijn hond regelmatig zijn voetzolen stuk.
Als ik buiten aan het werk ga, mag hij altijd mee. Ik doe dan mijn ding en hij is druk met zijn stok, kong of piepvarkentje. Vind hij het niet leuk meer en vind hij dat hij aandacht moet krijgen, gaat hij staartdraaien. Als ik dat zie, krijgt hij een stopcommando, maar hij doet het ook buiten mijn gezichtsveld. Zijn we een hele dag op het erf aan de gang geweest, dan zijn tóch weer zijn voetzolen stuk en kan hij achter moeilijk lopen door doorslijtplekken op zijn voetkussens.
(Eerder gelezen dat het een allergie voor een bepaalde grassoort kan zijn, maar dat lijkt niet de oorzaak.)
De DA geraadpleegd, die schreef carporal voor. Het fenomeen bleef terugkomen.
Het is een in aanleg ietwat nerveuze hond, die sinds de herplaatsing bij mij wel rustiger is geworden en ook is aangekomen. Hij is ook niet meer zo vaak aan de diarrhee.
Op zijn vorige adres heeft hij nooit voetproblemen gehad, maar daar liep hij alleen op zachte ondergrond.
Ik heb al van alles geprobeerd:
- berkenteerolie, dat werkt heel goed voor herstel maar is best duur in gebruik, stinkt en vlekt heel erg in huis.
- overgegaan op voetzolenspray van Beaphar, daar worden de voetzolen ook echt weer heel en soepel van, is makkelijk in gebruik en vlekt niet.
- Als hij wondjes heeft krijgt hij nu zijn voeten gesprayed met een baby/kindersokje eroverheen, vastegetaped boven zijn voet.
- op natte dagen of bij ernstige wonden krijgt hij spray en hondenschoenen aan. Dat vind hij niet echt leuk, maar het middel is dan tijdelijk en minder erg dan de kwaal, dus vooruit maar.
Het blijven lapmiddelen, de oorzaak wordt er niet mee weggenomen. Soms gaat het een maandje goed, en dan is het weer mis. Ik zie geen duidelijke omgevingsfactor die dat veroorzaakt.
Nu weet ik dat er wel vaker honden zijn met kwetsbare voetzolen, bij schaapskuddes bijvoorbeeld.
Mijn vorige hond, een rustige Beauceron, had er nooit problemen mee hier.
Zelf denk ik dat het een complex probleem is van voeding/stofwisseling en gedrag, waardoor mijn hond nu toch steeds de voeten kapot loopt hier.
Kan het misschien een verborgen schimmelinfectie zijn?
Is er een mineraal dat hij misschien slecht opneemt waardoor zijn voeten zo kwetsbaar zijn en kan ik dat met een voedingssupplement oplossen?
Is er IETS waardoor hij zonder gedoe happy mee naar buiten kan blijven gaan?
Het zou zo fijn zijn als hij zonder pijn aan zijn voeten en gedoe met schoenen en sokken hier vrolijk en enthousiast oud kan worden!
Ik hoop hier mensen te treffen die ervaring hebben met dit probleem en de oplossing daarvoor hebben! Tips zijn welkom!
groetjes Connie

Daantje,Faye,Pluk

Daantje,Faye,Pluk
- Jaap*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jachthonden
- Aantal honden: 1
Re: voetkussens steeds stuk
Hebben ze die erfverharding al eens goed schoongespoten?
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
-
Connie
- Zeer actief
Geen idee maar zal dit gaan vragenJaap* schreef:Hebben ze die erfverharding al eens goed schoongespoten?
groetjes Connie

Daantje,Faye,Pluk

Daantje,Faye,Pluk
-
indiera
- Zeer actief
de betonnenvloer is hier waarschijnlijk de boosdoender, daar zit een stof in verwerkt waar de voetzolen niet tegen kunnen, weet nog dat elly betonnenvloeren had laten storten in haar kennels en alle honden hadden er last van, zij heeft toen de vloeren behandelt met een goedje en was over wwet alleen niet wat ze gebruikt heeft
-
Lindsey
- Zeer actief
Ik denk ook dat het door de betonverharding komt. Niet zozeer door het beton, maar wel door de aantasting ervan door zuren. Veel erfverhardingen bij boeren worden door zuren aangetast en hondenpootjes kunnen daar slecht tegen.
Melkzuur en kuilvoerplaatsen zijn zuur en tasten beton aan. Ook mest zorgt voor salpeteruitbloeiing.
Melkzuur en kuilvoerplaatsen zijn zuur en tasten beton aan. Ook mest zorgt voor salpeteruitbloeiing.
-
Connie
- Zeer actief
Oke Ik zal Elly even mailen wat ze dan gebruikt heeftindiera schreef:de betonnenvloer is hier waarschijnlijk de boosdoender, daar zit een stof in verwerkt waar de voetzolen niet tegen kunnen, weet nog dat elly betonnenvloeren had laten storten in haar kennels en alle honden hadden er last van, zij heeft toen de vloeren behandelt met een goedje en was over wwet alleen niet wat ze gebruikt heeft
groetjes Connie

Daantje,Faye,Pluk

Daantje,Faye,Pluk
-
flaneloba
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden Retriever
- Aantal honden: 1
Ook ik denk meteen aan schoonmaken van het erf. Beton is sowieso niet zo'n fijne ondergrond voor hondenvoetjes.
Flame heeft dit 2 jaar geleden gehad in de winter (ook na het strooizout dus) en het hielp haar om de kussentjes elke ochtend even in te smeren met vaseline (niet doen als het echt open ligt, maar bij irritatie kan het niet zoveel kwaad)
Flame heeft dit 2 jaar geleden gehad in de winter (ook na het strooizout dus) en het hielp haar om de kussentjes elke ochtend even in te smeren met vaseline (niet doen als het echt open ligt, maar bij irritatie kan het niet zoveel kwaad)

Dag monster... *14-01-2016
-
Connie
- Zeer actief
Ik ga het allemaal even door geven bedankt voor het meedenkenflaneloba schreef:Ook ik denk meteen aan schoonmaken van het erf. Beton is sowieso niet zo'n fijne ondergrond voor hondenvoetjes.
groetjes Connie

Daantje,Faye,Pluk

Daantje,Faye,Pluk
-
indiera
- Zeer actief
-
indiera
- Zeer actief