Een waarschuwing voor kastanjes. Afgelopen week liep de spaniel weer eens te rommelen met een kastanje. Beetje kauwen, loslaten, oppakken enz. Ervaring van vorig jaar: kom voor, los (en dat voor een hond die getraind is in het kader van de jachttraining met vast/los) resulteerde in een slikbeweging en weg kastanje. Paar dagen de bibbers maar alles verliep op natuurlijke wijze.
Nu weer een kastanje en ik denk beter in stukjes naar binnen dan weer de slikbeweging etc.
’s avonds gingen de brokken nog met graagte naar binnen maar de volgende morgen lag er op diverse plekken in de kamer slijmerige spuug. Eten hoefde ze niet. De rest van de morgen ook nog regelmatig kokhalzen en overgeven. ’s Middags naar een favoriet plekje en ze ging eigenlijk ouderwets als een spaniel te keer. Wel enorme hoeveelheden gras eten. Uurtje thuis en daar kwam water en gras weer naar buiten. Ook bleef ze de hele dag rekken en strekken om een soort verlichting te krijgen.
Nu gil ik niet meteen bij een spugende hond gezien de ervaringen met alles wat ze soms vreten en thuis even nakijken wat het was maar dit ging toch te ver dus dierenarts.
Niets te voelen maar na overleg 2 injecties: 1 voor het tot rust brengen van de voorkant, 1 voor een licht laxeren achterkant. Mocht het spugen de volgende morgen niet over zijn direct komen voor een foto met contrastvloeistof en evt. operatie om erger: afsterven deel van de darm te voorkomen. Hoe blij kun je zijn met een hond die over de nacht niet meer gespuugd heeft en weer wat brokken eet. Als dan ’s middags de 1e flutterige ontlasting komt met daarin een halve kastanje en je je levenslustige spaniel weer terug hebt ben je de koning te rijk.
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kastanje
Moderator: moderatorteam
- Fizgig
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Twee vuilnisbakkenras, 6 konijnen, 4 katten en 1 cavia
- Aantal honden: 2
Re: Kastanje
Poeh, da's schrikken zeg! De buitenkant van een kastanje is van hout dus niet verteerbaar. Wel gek dat ie gebroken dus eigenlijk slechter naar buiten kwam. Maar heel is ie natuurlijk heel glad. Shelly pakt ook wel eens een kastanje om mee te nemen in haar bekkie. Ze laat hem altijd even later weer vallen. Gelukkig is ze een hondje die alles wat ze eet heel zorgvuldig proeft, en lust ze niet veel, haha. Dus opeten zal ze ze niet, maar nu ik dit hoor, ga ik haar toch maar het commando 'los' geven als ze er eentje heeft. Je weet maar nooit. Als ze ermee gaan rennen, kan ie alsnog naar binnen gloepen. Nou beterschap voor je hond!
-
~Suzanne~
- Zeer actief
Buiten dat zit er een vergelijkbare of dezelfde stof in als in chocola; het is dus giftig!
Suzanne
Suzanne
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
- Aantal honden: 1
Dat heeft haar flink dwars gezeten.
Gelukkig is het goed afgelopen
Gelukkig is het goed afgelopen
- Gon
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising boomer. mopshond
- Aantal honden: 1
Het stikt hier van de kastanjes, maar even goed in de gaten houden dus...
Groetjes van Gon, Famke, en poezebeest Ayla, een kleine doerak...

-
Melanie 74
Wat een opluchting! Ik heb een kastanjeboom in de tuin staan, nou de dames vinden het heerlijk en het commando bah is een heel leuk spel want dan krijg je wat lekkers ....
Maar ze zijn licht giftig, even na gevraagd bij onze DA ze zullen er ziekjes van woreen.
Kan zijn dat je hond dus lichte vergiftigingsverschijnselen had.
Maar ze zijn licht giftig, even na gevraagd bij onze DA ze zullen er ziekjes van woreen.
Kan zijn dat je hond dus lichte vergiftigingsverschijnselen had.