Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

hondjes zonder voorpoten

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Mirella
Zeer actief

hondjes zonder voorpoten

Ongelezen bericht door Mirella »

Mojuan
Zeer actief

Re: hondjes zonder voorpoten

Ongelezen bericht door Mojuan »

Ik kan het niet zien, moet 1 of andere silverlight versie installeren, geen idee wat het is, maar wil niet allemaal troep op mijn laptop.
:zweep:
yukon
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell
Teckel
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door yukon »

Heel appart, denk wel dat deze honden tegen zichzelf beschermd moeten worden zodat zij de borstkas niet open schuren
joeyophof
Zeer actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door joeyophof »

Had het ook al gezien op Dog Whisperer, alleen was dat hondje heel agressief. Ze moeten ook wel zo'n wagentje hebben, waar ze met de achterpoten moeten lopen.
"The difference between stupidity and genius is that genius has its limits."
fes/lou
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door fes/lou »

Als die hondjes bij mij geboren zouden zijjn, had iik ze laten inslapen.
"All animals are equal, but some are more equal than others." George Orwell
gonnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers

Ongelezen bericht door gonnie »

fes/lou schreef:Als die hondjes bij mij geboren zouden zijjn, had iik ze laten inslapen.
Ik ook.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Tara schreef:
gonnie schreef:
fes/lou schreef:Als die hondjes bij mij geboren zouden zijjn, had iik ze laten inslapen.
Ik ook.
Zonder enige twijfel.
Stelletje dierenbeulen om zielige hondjes af te spuiten. :jank:
Wie doet ermee om dat soort gehandicapte dingen te gaan fokken. Levert vet geld op en je maakt alle mensen zo gelukkig. :engel:
Bij ieder gemis van een poot 1000 euro erbovenop , zonder poten das 4000 eurie plus basis aankoop bedrag.
Staartje eraf krijgen ze als cadeua en service , effe kijken scheve onderbeet met geen tand in de bek dat zal ook wel schattig staan met 1 dichtgenaaid oog ,dus ook extra pingels.
We lopen binneeeeee. :cheer:
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
fes/lou
Zeer actief
Contacteer:

Nou kijk, ik was al bang voor zo'n reactie :jank:
Ben ik toch een dierenbeul :ugh:
Maar goed, het is niet anders, het leven is hard :D
-Saskia-
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door -Saskia- »

gonnie schreef:
Ik ook.
En nog eentje.
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

ik sluit me bij de dierenbeulen aan!
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
melizzy
Zeer actief
Mijn ras(sen): kruising york-malthezer

Ongelezen bericht door melizzy »

Boutje schreef:
Tara schreef:
gonnie schreef:
Ik ook.
Zonder enige twijfel.
En hier het zelfde.
Ben ik ook maar een dierenbeul.
Niet alles moet gered om sieluch te doen.
Ik sluit mij ook aan bij de dierenbeulen!!
dancingdaydream
Zeer actief
Mijn ras(sen): Outdoor Chihuahua - Yuna, Perro Peruano Peludo - Chell

Ongelezen bericht door dancingdaydream »

Ja, ik heb het al eens eerder gezien... Ik ben ook maar een dierenbeul dan.. Maar dat heb ik bij alles wat zo perse gered moet worden voor extra aandacht...
Afbeelding
lieke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
Contacteer:

Ongelezen bericht door lieke »

Kan de film niet zien, maar ook ik zou zo'n hond niet in leven laten. Niet als een pup zo wordt geboren en niet als een volwassen hond door een ongeluk of ziekte twee poten zou moeten missen.
Eén poot, prima. Maar geen twee poten.
Afbeelding
Rea
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse cocker spaniels: Teun en Pien
Engelse cocker spaniels: Lot, Jet en Noor
Contacteer:

Ongelezen bericht door Rea »

Hier nog een beul, meteen bij aankomst zou dit al over zijn geweest.
Afbeelding
fes/lou
Zeer actief
Contacteer:

Ik niet. Een hond die zonder poten geboren wordt is anders dan een hond die poten door een ongeluk verliest.Daarbij zou ik er ws voo gekozen hebben om de hond na het ongeluk in te laten slapen. voor nu doet de hond het even leuk, maar dat kan nooit lang duren gezien de plaatsing van de poten onder de hond, hij zet ze helemaal krom weg, en de daarbijhorende overbelasting..
Wilm@

Ongelezen bericht door Wilm@ »

Ik ben dan een dubbele dierenbeul. :19:
Anne&Taar
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden, Schapedoes

Ongelezen bericht door Anne&Taar »

fes/lou schreef:Ik niet. Een hond die zonder poten geboren wordt is anders dan een hond die poten door een ongeluk verliest.Daarbij zou ik er ws voo gekozen hebben om de hond na het ongeluk in te laten slapen. voor nu doet de hond het even leuk, maar dat kan nooit lang duren gezien de plaatsing van de poten onder de hond, hij zet ze helemaal krom weg, en de daarbijhorende overbelasting..
Ach, kom. Wie dan leeft, wie dan zorgt. Als t beestje nu lekker kan rennen, is dat toch goed, dat houdt ie best nog een tijdje vol.
Ieder moet voor zichzelf uitmaken wat hij of zij nog dierwaardig vindt, maar bij dit hondje krijg ik nu niet bepaald meteen kromme tenen, en ik snap deze mensen best dat ze deze beslissing hebben genomen.
fes/lou
Zeer actief
Contacteer:

HAd jij van tevoren bedacht dat een hond zich zou kunnen redden op 2 poten aan een kant? Ik niet hoor....
Roompie
Zeer actief

Ongelezen bericht door Roompie »

Ik ook niet maar het is wel het proberen waard. Je ziet hoe blij dat beessie is en die 2 kleintjes uit het eerste filmpje ook.
Ik liet ze niet inslapen.
Afbeelding
Mojuan
Zeer actief

Ik wel, of het nu bij geboorte is of door een ongeluk.
Een hond met drie poten gaat over het algemeen nog heel erg lang prima, maar op twee poten? Nee, dat vind ik te ver gaan. En ja, ik weet dat er meerdere voorbeelden bestaan van honden op twee poten die nog een erg leuk leven leiden. Maar ik durf erom te wedden dat er ook nog heel veel voorbeelden van bestaan waarbij dit is geprobeerd en het lang niet zo rooskleurig is verlopen.
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

hier ook en hoewel ik weet dat er legio honden nog prima rondrennen met een karretje is dat bij mij ook einde verhaal.
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Mojuan
Zeer actief

Kells schreef:
renee-uk schreef:hier ook en hoewel ik weet dat er legio honden nog prima rondrennen met een karretje is dat bij mij ook einde verhaal.
Aan geknutsel met karretjes zou ik ook niet beginnen, maar zoals die volwassen hond op 2 poten rond rent? Die lijkt zich prima te redden dus dat zou voor mij nou niet einde oefening zijn.

Ja maar dat weet je dus niet van tevoren. Stel dat jouw hond ineens twee poten moet missen, dan moet je een keuze maken. Om te weten of hij het net zo leuk gaat krijgen zul je dus de operatie moeten uit laten voeren, en dan afwachten hoe hij zich gaat redden.
Of je maakt de keuze om direct in te laten slapen. Wat doe je dan? Snap je het dilemma?
Yai
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever X Mechelse Herder

Ongelezen bericht door Yai »

Ik zou mijn hond niet laten inslapen. Niet vlak na de geboorte en ook niet na een ongeluk. Als ik zou merken dat mijn hond écht ongelukkig is, zou ik dan kijken wat ik zou doen (als optie inslapen). Maar zeker niet als eerste instantie.
Afbeelding
Rea
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse cocker spaniels: Teun en Pien
Engelse cocker spaniels: Lot, Jet en Noor
Contacteer:

Ongelezen bericht door Rea »

Yai schreef:Ik zou mijn hond niet laten inslapen. Niet vlak na de geboorte en ook niet na een ongeluk. Als ik zou merken dat mijn hond écht ongelukkig is, zou ik dan kijken wat ik zou doen (als optie inslapen). Maar zeker niet als eerste instantie.
Kop op he, als je zou merken dat hij écht ongelukkig was, dan zou je kijken wat je zou doen???
Dit is toch geen normaal hondenleven, kom we gaan lekker de bossen in, of naar 't water, o nee, dat kan niet. Een eind lopen zal er ook niet inzitten.
Een lekkere kluif zal ook de nodige aanpassingen opleveren.
Als 't hondenbeest dan groter is krijgt hij problemen in z'n botten en gewrichten omdat deze manier van voortbewegen her voor niet geschikt is. Vergroeiingen, ja wat zal hij gelukkig zijn. Kijk hij kwispelt!!!

Maar vooral in leven houden en zorgen dat je voldoende bekijks krijgt. :piew: :piew:
Wie weet levert 't nog geld op :O:
Trouwens het zelfde heb ik met karretjes bij honden met een verlamd achterlijf. hoe happy ze ook lijken voor mij einde van de rit..
Afbeelding
Mojuan
Zeer actief

Een hond moet bij mij echt lekker hond kunnen zijn.
Kan dat niet meer? Dan vind ik het beter om ermee te stoppen, in zijn belang.
Yai
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever X Mechelse Herder

Ongelezen bericht door Yai »

Rea schreef:
Yai schreef:Ik zou mijn hond niet laten inslapen. Niet vlak na de geboorte en ook niet na een ongeluk. Als ik zou merken dat mijn hond écht ongelukkig is, zou ik dan kijken wat ik zou doen (als optie inslapen). Maar zeker niet als eerste instantie.
Kop op he, als je zou merken dat hij écht ongelukkig was, dan zou je kijken wat je zou doen???
Dit is toch geen normaal hondenleven, kom we gaan lekker de bossen in, of naar 't water, o nee, dat kan niet. Een eind lopen zal er ook niet inzitten.
Een lekkere kluif zal ook de nodige aanpassingen opleveren.
Als 't hondenbeest dan groter is krijgt hij problemen in z'n botten en gewrichten omdat deze manier van voortbewegen her voor niet geschikt is. Vergroeiingen, ja wat zal hij gelukkig zijn. Kijk hij kwispelt!!!

Maar vooral in leven houden en zorgen dat je voldoende bekijks krijgt. :piew: :piew:
Wie weet levert 't nog geld op :O:
Trouwens het zelfde heb ik met karretjes bij honden met een verlamd achterlijf. hoe happy ze ook lijken voor mij einde van de rit..
Toch blijf ik erbij, ik zou zeker niet als eerste optie inslapen zien. Een hond kan geen normaal honden leven leiden met twee poten, dat ben ik helemaal met je eens. Maar dat betekent echt niet dat een hond direct ongelukkig is. Ja, als een hond duidelijk ongelukkig is (en dan kijk ik echt niet alleen naar een kwispelende staart hoor :wink: ), zou ik de optie inslapen zeker in overweging nemen. Maar ik zou het zeker een kans geven.

(enne, ik zou het zeker niet voor het bekijks doen, ik weet niet waar je dat vandaan haalt :19: )
Afbeelding
CKS
Zeer actief

Ongelezen bericht door CKS »

fes/lou schreef:Ik niet. Een hond die zonder poten geboren wordt is anders dan een hond die poten door een ongeluk verliest.Daarbij zou ik er ws voo gekozen hebben om de hond na het ongeluk in te laten slapen. voor nu doet de hond het even leuk, maar dat kan nooit lang duren gezien de plaatsing van de poten onder de hond, hij zet ze helemaal krom weg, en de daarbijhorende overbelasting..
Overbelasting bij een hondje van een kilo of 10? Hij zet zijn pootjes minder krom neer dan talloze rashonden. Hoeveel Jack Russells met patella luxatie worden wel niet geboren (ook uit geteste ouders). Of teckels met alle hernias die het gevolg zijn van die beroerde ruggetjes. Toch worden die doelbewust gefokt. En dan ga ik niet eens beginnen over kortsnuiten en alle samenhangende ellende.
fes/lou schreef:HAd jij van tevoren bedacht dat een hond zich zou kunnen redden op 2 poten aan een kant? Ik niet hoor....
Tja. You can't fix stupid, zoals de Amerikanen zeggen.

Terug on topic: (ernstig) misvormde hondjes slaap ik na geboorte meteen in, tenzij er iets aan te doen is (gespleten verhemelte bijvoorbeeld, hoeft echt niet dood). Honden die op latere leven een lichaamsdeel moeten missen: afhankelijk van de situatie. Een whippet met twee pootjes gaat blijkbaar prima, een bordeauxdog op drie poten is wellicht veel lastiger. Dat maakt dus nogal wat uit.

Maar dat hf-politiek correcte hyperrationele geleuter over alles waar maar wat mee is meteen afspuiten (alsof jullie zelf die spuit toe zouden dienen..... :roll: ) komt me danig de strot uit. Ik ben van iedereen die hier gereageerd heeft hoogstwaarschijnlijk de enige die daadwerkelijk misvormde pups heeft ingeslapen (ja, eigenhandig) dus enig recht van spreken heb ik wel. Ik blijf het waanzinnig vinden dat ieder nest misvormde (maar aan de rasstandaard voldoende) pups hier hartelijk welkom geheten wordt, inclusief felicitaties aan de fokkers, maar ieder hondje wat misvomd is (door geboorte of ongeluk) zonder dat daar prijzen mee gewonnen kunnen worden moeten onmiddellijk afgemaakt worden, of het hondje aan zijn misvorming lijdt of niet. Wat zijn we dan opeens stoer met z'n allen. Lekker roepen dat we dierenbeulen zijn om de wereld te laten zijn hoe ruimdenkend we wel zijn.

Oh en wie de schoen past trekke hem aan, uiteraard. Er staan ook genoeg weloverwogen reacties in dit topic ;)

Kees
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Niets stoer aan Kees ,net als het voor jou niet stoer is dat je zegt eigenhandig hondenn te hebben laten in slapen en de rest hier niet.

Ik zou geen hond willen hebben ,dus kopen of krijgen die totaal van mij afhankelijk is om hem in en uit een karretje te zetten .
En ook niet iemand anders willen opzadelen met een hond die bij mij geboren is die zoiets mankeert.
Mensen nemen snel iets om het zielige ,wat vanuit een goed hart is maar meestal niet lang duurd omdat het toch problemen geeft waar ze niet aan gedacht hebben.
Plus al het verdriet wat eraan vast zit als het slechter gaat met zo'n hond bij de volwassenen en kinderen van het gezin.
Neem ik liever afscheid net na de geboorte als het beest gehandicapt is om een boel ellende te voorkomen.

.
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
fes/lou
Zeer actief
Contacteer:

Bij ons wordt er getest op Patella luxatie bij de Jack Russell. We zitten op 3%. Lijkt me niet overdreven veel. De kromme poten en patella zie je vnl bij hussels, niet bij de rashonden.
En als een hond van mij door een ongeluk 2 poten moet missen is het idd einde oefening. Net als bij mij een pup geboren wordt met maar 2 poten.
Mag je me een dierenbeul vinden, vind ik best. Maar als de da mij zou vragen om zelf de spuit te zetten in deze 2 gevallen zou ik het doen.
Antonetta
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik heb een kruising chihuahua x pinscher en een kruising shih tzu x chihuahua.

Ongelezen bericht door Antonetta »

Mojuan schreef:
Kells schreef:
renee-uk schreef:hier ook en hoewel ik weet dat er legio honden nog prima rondrennen met een karretje is dat bij mij ook einde verhaal.
Aan geknutsel met karretjes zou ik ook niet beginnen, maar zoals die volwassen hond op 2 poten rond rent? Die lijkt zich prima te redden dus dat zou voor mij nou niet einde oefening zijn.

Ja maar dat weet je dus niet van tevoren. Stel dat jouw hond ineens twee poten moet missen, dan moet je een keuze maken. Om te weten of hij het net zo leuk gaat krijgen zul je dus de operatie moeten uit laten voeren, en dan afwachten hoe hij zich gaat redden.
Of je maakt de keuze om direct in te laten slapen. Wat doe je dan? Snap je het dilemma?
Ik ben het met je eens. Ik zit gelukkig niet in deze situatie en kan makkelijk zeggen dat ik ze (zo geboren of ontstaan na een ongeluk) zal laten inslapen. Maar of ik het ook werkelijk zal laten doen???
Afbeelding.
Semper Fidelis, Coco, Gipsy, Gizmo en Mowgli.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”