Sem had natuurlijk geen schijn van kans, daarvoor is het verschil in grootte en gewicht te groot. De buurvrouw heeft een spierziekte en is dus slecht ter been, zij kon dus zelf niets doen. De andere vrouw leek dicht te klappen en deed ook niets. Behalve tegen de hond schreeuwen. Ik heb alles gedaan om hem van Semmy af te krijgen; mijn paraplu op hem gegooid, geschopt en hem geslagen met de riem. Na de eerste schop liet hij los, Sem rende weg maar Dalmatiër ging erachter aan en klapte weer op mijn doodsbange, gillende hondje. Toen ben ik er weer achteraan gerend en heb hem een mep verkocht met de riem. Toen liet hij los, Sem rende piepend naar de weg, gelukkig stopte hij op tijd en kon ik hem vastpakken. Baasje van de Dalmaat had hem ondertussen vast. Zij was ook ontzettend geschrokken en gelukkig heel begripvol en bezorgd. Was meteen duidelijk dat Sem in ieder geval 1 gaatje had, was echt open en duidelijk een tand in geweest.
Ben met hem naar de dierenarts gegaan en hebben hem daar nog een keer helemaal gecheckt. Daar bleek dat hij echt bont en blauw was. Overal schaafwonden en bloeduitstortingen. Hij is er vrij 'goed' vanaf gekomen gelukkig. Toch ben ik ontzettend geschrokken, mijn kleine hondje die zo ontzettend gegrepen werd door een flinke hond. Echt afschuwelijk. Ik hoop dat ik het nooit meer hoef mee te maken. Ik heb nadat het gebeurd was echt gejankt. Gatver.
Net ben ik nog bij de buurvrouw geweest. Ze hebben de hond nog maar 1 a 2 weken en hebben na vandaag besloten hem terug te doen naar de vorige eigenaren. Nadat hij Sem had gegrepen heeft hij die middag nog gesnapt naar een vriendin van de buurvrouw. Ze zijn gewoon bang hem niet te kunnen vertrouwen, vooral ook omdat de aanval zo 'uit het niets' kwam. En natuurlijk telt het ook mee dat buurvrouw niet goed ter been is. Ik vind het ontzettend sneu voor alle partijen; hond en gezin. Maar ik snap het wel. Ze hebben namelijk ook 3 kleine kinderen.
Bah. Wat een rotdag.