Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Cesar Milan goed of fout??
Moderator: moderatorteam
- verkadej
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Witte herder + retriever
- Aantal honden: 2
- Kit
- Erelid
- Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco
- Lin-C
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): X Russische Toy Terriër
- Aantal honden: 1
Re: Cesar Milan goed of fout??
Ik kijk graag naar CM, kan me ook in veel wat hij doet/zegt wel vinden.
Of hij hier fout is.....ik had het eerlijk gezegd ook niet zo snel zien aankomen hoor.
Of hij hier fout is.....ik had het eerlijk gezegd ook niet zo snel zien aankomen hoor.
- verkadej
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Witte herder + retriever
Of is dit een groot voorbeeld van hoe wij onze dieren moeten behandelen, omdat het normaal is. Is dit eenmalig?
Maar idd het zijn wel dingen die ik me afvraag dus
- foxalert
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 75% Puli 25% Pumi
Labladols zijn zooooow lief 
Happerdehap!
Happerdehap!
-
Punzel
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Tja, iedereen z'n eigen ding maar ik zou zo nooit met een hond omgaan. En die hap had ik wel zien aankomen. Als je een hond zo in een hoek drukt dan doet een hond op dat moment het enige wat overblijft om weg te komen, en dat is in dit geval bijten.
- foxalert
- Zeer actief
En de nieuwe hondenfluisteraar is opgestaan.Punzel schreef:Tja, iedereen z'n eigen ding maar ik zou zo nooit met een hond omgaan. En die hap had ik wel zien aankomen. Als je een hond zo in een hoek drukt dan doet een hond op dat moment het enige wat overblijft om weg te komen, en dat is in dit geval bijten.
-
Muk
CM is hier fout omdat hij te snel dacht dat de hond zich had overgegeven, maar dat bleek niet het geval. Een foute inschatting van hem dus. Hij vraagt op dat moment te veel van de hond.
- grover
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Springer Spaniel
- Contacteer:
Ik zag 'm vanmorgen op FB voorbij komen ja.. Goed of fout, het blijft een pijnlijke aangelegenheid geloof ik 
- iones
- Zeer actief
Zou er een trainer bestaan die feilloos is en die zich nooit vergist?
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
-
Punzel
- Zeer actief
Ik ben een hondenfluisteraar omdat ik een mening heb? Prima johfoxalert schreef:En de nieuwe hondenfluisteraar is opgestaan.Punzel schreef:Tja, iedereen z'n eigen ding maar ik zou zo nooit met een hond omgaan. En die hap had ik wel zien aankomen. Als je een hond zo in een hoek drukt dan doet een hond op dat moment het enige wat overblijft om weg te komen, en dat is in dit geval bijten.
- Katja-Jessie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Border Collie - Aantal honden: 2
+1Tja, iedereen z'n eigen ding maar ik zou zo nooit met een hond omgaan. En die hap had ik wel zien aankomen. Als je een hond zo in een hoek drukt dan doet een hond op dat moment het enige wat overblijft om weg te komen, en dat is in dit geval bijten.
Een droom wordt een doel wanneer actie wordt ondernomen om het te realiseren.
- foxalert
- Zeer actief
Nee, meer omdat jij nu zegt dat jij het wel aan zou hebben zien komen.Punzel schreef:Ik ben een hondenfluisteraar omdat ik een mening heb? Prima johfoxalert schreef:En de nieuwe hondenfluisteraar is opgestaan.Punzel schreef:Tja, iedereen z'n eigen ding maar ik zou zo nooit met een hond omgaan. En die hap had ik wel zien aankomen. Als je een hond zo in een hoek drukt dan doet een hond op dat moment het enige wat overblijft om weg te komen, en dat is in dit geval bijten.
Geloel achteraf ondanks dat je uitleg over het wegdrukken best plausibel is.
- foxalert
- Zeer actief
Zouden er überhaupt mensen zijn die zich nooit vergissen of fouten maken?iones schreef:Zou er een trainer bestaan die feilloos is en die zich nooit vergist?
-
Punzel
- Zeer actief
Nou oké, misschien zag ik het niet direct aankomen. Maar het was absoluut wel te verwachten en ik vind nog steeds dat cm veel te snel denkt dat hij al van de hond gewonnen heeft, en dat hij het daardoor zelf ook niet zag aankomen.foxalert schreef:Nee, meer omdat jij nu zegt dat jij het wel aan zou hebben zien komen.Punzel schreef:Ik ben een hondenfluisteraar omdat ik een mening heb? Prima johfoxalert schreef:En de nieuwe hondenfluisteraar is opgestaan.Punzel schreef:Tja, iedereen z'n eigen ding maar ik zou zo nooit met een hond omgaan. En die hap had ik wel zien aankomen. Als je een hond zo in een hoek drukt dan doet een hond op dat moment het enige wat overblijft om weg te komen, en dat is in dit geval bijten.
Geloel achteraf ondanks dat je uitleg over het wegdrukken best plausibel is.
-
Muk
Nee, die bestaan niet. En daarom zijn deze filmpjes ook best nuttig. Vanaf de luie pc-stoel is het makkelijk oordelen.foxalert schreef:Zouden er überhaupt mensen zijn die zich nooit vergissen of fouten maken?iones schreef:Zou er een trainer bestaan die feilloos is en die zich nooit vergist?
Nu moet ik wel zeggen dat ik deze fout niet snel had verwacht van CM, maar goed, het kan gebeuren. Hij moet in een beperkte tijd laten zien dat hij het onwenselijke gedrag kan veranderen naar iets wenselijks en dan ga je weleens te snel voor de hond.
-
Muk
Dat zou ook heel goed kunnen.Nanna schreef:Ik denk dat hij wat achteloos was omdat het om 'maar' een Labrador ging. Ik schat zomaar dat het bij een Rottweiler niet zo snel gebeurd was.
- foxalert
- Zeer actief
Dit in combinatie met wat Nana hierboven zegt lijkt me hier idd het probleem.Punzel schreef: Ik vind nog steeds dat cm veel te snel denkt dat hij al van de hond gewonnen heeft, en dat hij het daardoor zelf ook niet zag aankomen.
- iones
- Zeer actief
Wat hem eigenlijk siert is, dat hij óók laat zien als het mis gaat, als hij fouten maakt. Hij zou dit makkelijk kunnen censuren maar daar is hij te integer voor.Muk schreef:
Nee, die bestaan niet. En daarom zijn deze filmpjes ook best nuttig. Vanaf de luie pc-stoel is het makkelijk oordelen.
Nu moet ik wel zeggen dat ik deze fout niet snel had verwacht van CM, maar goed, het kan gebeuren. Hij moet in een beperkte tijd laten zien dat hij het onwenselijke gedrag kan veranderen naar iets wenselijks en dan ga je weleens te snel voor de hond.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
-
L@nghaar
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Staande Langhaar
Goed of fout? ik denk meer een inschattingsfout, ik snap niet waarom je een hond die zo heftig gereageerd heeft ( tanden ontbloot) gaat aaien?
Is het hele fimpje te zien?

Honden hebben bazen, poezen hebben bedienden.
-
Muk
Nou, ik denk echt niet dat hij alles laat zien. Maar het pleit wel voor hem dat hij ook de missers laat zien. Het kan nu eenmaal niet altijd goed gaan.iones schreef:Wat hem eigenlijk siert is, dat hij óók laat zien als het mis gaat, als hij fouten maakt. Hij zou dit makkelijk kunnen censuren maar daar is hij te integer voor.Muk schreef:
Nee, die bestaan niet. En daarom zijn deze filmpjes ook best nuttig. Vanaf de luie pc-stoel is het makkelijk oordelen.
-
L@nghaar
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Staande Langhaar
Muk schreef: Nee, die bestaan niet. En daarom zijn deze filmpjes ook best nuttig. Vanaf de luie pc-stoel is het makkelijk oordelen.
Dit denk ik ook.

Honden hebben bazen, poezen hebben bedienden.
-
chrico
- Zeer actief
oh, hij lijkt hier zowaar een mens 
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
- semmyboy
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): De duitse herdershond!
Ik heb cesar millan altijd een soort poppenkast gevonden.
Die hond heeft ook gelijk, ik zou ook bijten als een vreemd persoon aan me eten komt en dominant over wilt zijn.
De hond had misschien al problemen met zijn voerbak, maar zoals cesar overkomt,ik had het anders aangepakt.
Maargoed,, iedereen heeft zijn meningen erover.
Die hond heeft ook gelijk, ik zou ook bijten als een vreemd persoon aan me eten komt en dominant over wilt zijn.
De hond had misschien al problemen met zijn voerbak, maar zoals cesar overkomt,ik had het anders aangepakt.
Maargoed,, iedereen heeft zijn meningen erover.
- Fizgig
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Twee vuilnisbakkenras, 6 konijnen, 4 katten en 1 cavia
Ik weet niet, ik vind het eigenlijk vrij onnodig om zo te hameren op die voedselnijd. Ik laat ze gewoon met rust tijdens het eten. Moeilijk hoor. Maar dat schijnt onmogelijk te zijn in de VS, ofzo. Je kunt de honden toch ook in een apart ruimte laten eten. Niet dat mijn honden echt last hebben van voedselnijd maar ik kom niet tussen hen en een lekker botje ofzo, waarom ook?
En ik vind het ook niet zo nodig om altijd de baas te zijn over je hond eigenlijk. Dat totale heerschappij idee trekt mij niet. Mogen ze zelf ook nog nadenken? Als je zo denkt, bevestig je het vooroordeel dat leven met een hond samen, leven met een gevaarlijk roofdier is en dat vind ik onzin.
En ik vind het ook niet zo nodig om altijd de baas te zijn over je hond eigenlijk. Dat totale heerschappij idee trekt mij niet. Mogen ze zelf ook nog nadenken? Als je zo denkt, bevestig je het vooroordeel dat leven met een hond samen, leven met een gevaarlijk roofdier is en dat vind ik onzin.
-
blondie
- Zeer actief
Nou wat Punzel zegt, op het moment dat ik het vingertje zag gaan wijzen en hij ineens voorover buigt om de hond aan te halen zag ik de hond er wel voor aan dat hij ging komen eerlijk gezegd.Jion schreef:Ik sla deze discussie voor nu maar even over denk ik.verkadej schreef:yep maar ik bedoel meer van is het nou goed of fout? Is dit een foutje in zijn reactie? is dit iets anders?
Of is dit een groot voorbeeld van hoe wij onze dieren moeten behandelen, omdat het normaal is. Is dit eenmalig?
Maar idd het zijn wel dingen die ik me afvraag dus![]()
Die verslaggever met een politiehond en geleider in de VS zie ik ook nog helder voor ogen, al tongelde de hond daar wel al een tijdje.
Had dit filmpje nog nooit gezien, weet wel dat Cesar zelf dit gebeuren wel aanhaalt als er gevraagd wordt naar verkeerd ingeschatte situaties of wanneer hij serieus gegrepen werd.
Persoonlijk ná de hap in de knie toen Cesar voor de bak ging vind ik dat Cesar nogal een kwetsbare positie aanneemt, de hond houdt dan wel in maar een linke hond had hem volgens mij ook naar de strot kunnen vliegen.
Maar de meeste honden blijven dan toch éérlijk.
Vind het onnodig om een hond die lekker te eten krijgt en er moeite mee heeft als er anderen bij de bak komen te gaan triggeren.
Let wel, ben blij met honden waar ik gewoon bij bij de bak kan. Maar zal daar niet zomaar vanuit gaan dat anderen buiten mij dat ook kunnen. Ze eten best uit bakken met vreemden erbij, maar die hoeven niet in mijn ogen de bakken wegpakken of eraan te komen. Ga dat niet oefenen, zeg de mensen al dan niet groot de honden even lekker te laten eten. Passeren kan zonder problemen en dat vind ik goed genoeg, hoef niet te testen wat er zou gebeuren als er iemand aan de bak zou komen omdat ik daar zelf bij ben dat er niemand aan die bak zit als ik ze eten geef.
-
Muk
In Amerika moet men wel extra voorzichtig zijn met voernijd, want een schadeclaim heb je snel aan je broek als een buurtkind toevallig eens langsloopt met een boterham die de hond ook lust.Fizgig schreef:Ik weet niet, ik vind het eigenlijk vrij onnodig om zo te hameren op die voedselnijd. Ik laat ze gewoon met rust tijdens het eten. Moeilijk hoor. Maar dat schijnt onmogelijk te zijn in de VS, ofzo. Je kunt de honden toch ook in een apart ruimte laten eten. Niet dat mijn honden echt last hebben van voedselnijd maar ik kom niet tussen hen en een lekker botje ofzo, waarom ook?
In die zin kan ik mij voorstellen dat je er daar wat aan wilt doen.
Zelf geef ik mijn hond de ruimte bij het eten en ik kom niet aan zijn bak, maar als die voernijd zou hebben, dan zou ik het er ook wel uittrainen. Wel op een andere manier en met veel meer geduld en tijd voor de hond.
-
Muk
Zijn tanden zijn gelukkig niet beschadigd door de aanval van die hond.Nanna schreef:Ik moet zeggen dat de verwondingen me nog meevielen. Met de furie waarmee die hond aanviel had ik minstens afgescheurde ledematen verwacht![]()
Een paar gaatjes. Het mocht wat.
- Miranda
- Erelid
- Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Tervuerense herder - Aantal honden: 2
Ik pak baknijd sowieso anders aan, maar ik weet niet of ik dit wel aan zou hebben zien komen. Er was nog wel wat spanning, maar heel intens vond ik de hond niet overkomen. Meer onzeker dan agressief. Maar ja, als je er zo veel druk op legt, dan kunnen ze fors uithalen.
Ook labjes
Toch vind ik dan CM ook veel goede dingen heeft. Zijn manier van met baknijd dealen is daar in mijn ogen niet een van, maar veel andere dingen wel.
Ook labjes
Toch vind ik dan CM ook veel goede dingen heeft. Zijn manier van met baknijd dealen is daar in mijn ogen niet een van, maar veel andere dingen wel.
And few will ever climb
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
En honden verdedigen ook hun eten tegenover elkaarNanna schreef:Hij doet veel dingen op een hondse manier. Honden claimen ook op die manier vreten van elkaar.Miranda schreef: Toch vind ik dan CM ook veel goede dingen heeft. Zijn manier van met baknijd dealen is daar in mijn ogen niet een van, maar veel andere dingen wel.
Maar ja, als er dan eens geplukhaart wordt komt het niet zo hard aan als bij een bloot velletje
Wat ze aan eten hebben "veroverd" mogen ze houden.
Zo honds is deze actie van CM dus niet.
Vind de hond er angstig en onzeker uit zien.
Geen leuk filmpje.
Had hem wel al eerder gezien.

[/url]