Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Hier kun je al je andere foto's kwijt, zoals vakantiefoto's, foto's van je andere huisdieren, natuurfoto's, foto's van enge spinnen, vogels en dergelijke. Alle foto's dus eigenlijk die niet in de normale fotohoek en ook niet in de wandelrubriek thuishoren.
Schattige foto s... maar wat moet je met zo'n beest is wel het eerste dat ik me afvraag
Often people say to me that grand bassets are not trainable and even think that they're not so smart. I think the grand basset makes most breeds look like they're brain dead d'Artagnan, Pompidou & Lune.
Suuz! schreef:Schattige foto s... maar wat moet je met zo'n beest is wel het eerste dat ik me afvraag
Haar ouders hebben we ook. Maar tien de jong geboren werden was t heel slecht weer & lagen ze buiten t nachthok. Google hebben we weggepakt & met de hand groot gebracht. Dr zusjes & broertjes (weet nog niet welke verhouding) hebben t op 1 na ook (toch) gered.
Wasberen zijn zoals alle roofdieren van nature zindelijk & dus wat dat betreft makkelijk (bv als een kat) binnen houden, mits je het niet erg vindt dat een wasbeer van alles wil weten "wat er onder/achter zit".
MAAR denk er aan dat het roofdieren zijn & blijven, & zeer onderzoekende dieren, alles zullen ze dan ook proberen overhoop te halen & ze willen vooral weten wat er ONDER in die plantenbak zit....
Daarnaast is het gewoon een van de grootste moordenaars, dus ja, ze kunnen wel lastig zijn...
Laatst gewijzigd door crutz op 12 sep 2012 19:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Tara schreef:Oh, wat een bekkie!
Doe je hier ook nog wat mee? Of is hij gewoon voor de heb?
Gewoon voor de heb & straks als gezelschap voor de saluki als t gaat, maar dat verwacht ik wel. Beide jong zat om te wennen...
Als gezelschap? Hoe zie je dat voor je? Net als hond en kat? Hond en kat in de positieve zin dan he, niet dat de Saluki erachteraan gaat, bedoel ik
Wel een grappig koppie
Yup, hond/kat, weet natuurlijk dat de saluki wen jager is, maar omdat ze jong zat zijn denken we dat t wel gaat lukken, maar (t zelfde als dat ik met hond/kat zou doen) wel als er geen toezicht is gescheiden houden...
Tara schreef:Oh, wat een bekkie!
Doe je hier ook nog wat mee? Of is hij gewoon voor de heb?
Gewoon voor de heb & straks als gezelschap voor de saluki als t gaat, maar dat verwacht ik wel. Beide jong zat om te wennen...
Als gezelschap? Hoe zie je dat voor je? Net als hond en kat? Hond en kat in de positieve zin dan he, niet dat de Saluki erachteraan gaat, bedoel ik
Wel een grappig koppie
Yup, hond/kat, weet natuurlijk dat de saluki wen jager is, maar omdat ze jong zat zijn denken we dat t wel gaat lukken, maar (t zelfde als dat ik met hond/kat zou doen) wel als er geen toezicht is gescheiden houden...
Ik ben heel erg benieuwd hoe dat zal gaan, plaats je dan foto's?
Ariane schreef:Domme vraag waarschijnlijk, maar leeft zo'n diertje gewoon in huis Carmen?
En wat eet hij?
Hij leeft idd gewoon bij ons in huis (foto's zijn van buiten op ons terras), & t is een roofdier, dus hij eet vlees, bot, fruit. Vnl in de vorm van nu nog gemalen Kiezebrink mixen met fruit&fruitkwark, straks ook gewoon prooidieren, kuikens, ratten, konijnen, zalmkoppen etc.
Ariane schreef:Domme vraag waarschijnlijk, maar leeft zo'n diertje gewoon in huis Carmen?
En wat eet hij?
Hij leeft idd gewoon bij ons in huis (foto's zijn van buiten op ons terras), & t is een roofdier, dus hij eet vlees, bot, fruit. Vnl in de vorm van nu nog gemalen Kiezebrink mixen met fruit&fruitkwark, straks ook gewoon prooidieren, kuikens, ratten, konijnen, zalmkoppen etc.
Ik vind hem echt schattig!
En een leuke naam ook.
Ariane, Bibi, Nikita*, Barney* en Prins*.
Als we geen dagen toe kunnen voegen aan het leven moeten we leven toevoegen aan de dagen. Heaven can wait.
crutz schreef:
Wasberen zijn zoals alle roofdieren van nature zindelijk & dus makkelijk (bv als een kat) binnen houden, mits je het niet erg vindt dat een wasbeer van alles wil weten "wat er onder/achter zit".
Daarover zijn de meningen verschillend. Ik ben laatst bij Stichting AAP geweest en heb daar een rondleiding gehad. Daar zitten wel heel erg veel wasberen die niet geschikt bleken als huisdier. Ze kunnen vreselijk bijten, gooien alles om en maken alles kapot. Ze doen wat ze willen en je zal er toch meestal echt een zeer sterk buitenhok voor moeten maken wil je nog een beetje een huis over houden.... Zomaar wasberen aanprijzen als huisdier gaat me wat ver. Ze horen in de natuur en als je ze al neemt, zorg dan voor een groot en mooi rijk verblijf. Als huisdier los in huis lijkt me vrijwel niet te doen zodra de dieren volwassen worden.
crutz schreef:
Wasberen zijn zoals alle roofdieren van nature zindelijk & dus makkelijk (bv als een kat) binnen houden, mits je het niet erg vindt dat een wasbeer van alles wil weten "wat er onder/achter zit".
Daarover zijn de meningen verschillend. Ik ben laatst bij Stichting AAP geweest en heb daar een rondleiding gehad. Daar zitten wel heel erg veel wasberen die niet geschikt bleken als huisdier. Ze kunnen vreselijk bijten, gooien alles om en maken alles kapot. Ze doen wat ze willen en je zal er toch meestal echt een zeer sterk buitenhok voor moeten maken wil je nog een beetje een huis over houden.... Zomaar wasberen aanprijzen als huisdier gaat me wat ver. Ze horen in de natuur en als je ze al neemt, zorg dan voor een groot en mooi rijk verblijf. Als huisdier los in huis lijkt me vrijwel niet te doen zodra de dieren volwassen worden.
als het niet gaat gaat ze gewoon weer naar buiten naar een van de verblijven (of terug de groep in),
vooral de mannen zijn niet makkelijk te houden als ze volwassen worden, die kunnen dan inderdaad echte agressiviteit gaan vertonen.
Mijn man heeft in het verleden al meerdere wasberen met de hand opgefokt & ook in huis gehad.....dus we weten waar we aan beginnen (dat die er niet nog steeds zijn heeft niets te maken met dat het niet ging, maar heeft andere redenen...
Marjoleine schreef:Ik vind hem prachtig, ik vind wasberen sowieso prachtig.
Maar ik ben het wel met Laeken eens.
we weten wat het risico is & idd mss wat rottig geformuleerd (snel vanaf mijn telefoon) waardoor het lijkt dat ik er wat luchtig over denk, maar dat is dus niet zo,
we weten idd wat het inhoudt en dat ze niet de handigste zijn, maar daar is dus een alternatief voor. Enkel zullen we haar dan met een andere vrouw samen plaatsen ipv met een man, want het blijft handopfok & die hebben geen "natuurlijke" angst voor mensen, waardoor er als er bv iets is waardoor je er bij moet komen & ze willen iets "verdedigen" (& logischer dat dat vaker voor komt bij een koppel, want als je ze als een koppel weg zet komen daar jong van )
Ik vind het prachtige dieren en o zo schattig. Stiekem wilde ik heel graag met ze knuffelen en vond ik al die verhalen van AAP stiekem maar een beetje overdreven. Totdat ik zag wat voor tanden die wasberen hebben en wat voor wonden ze ermee kunnen maken .
Ook ik heb net een week bij Stichting AAP rondgelopen en gezien hoeveel wasberen daar zitten (zowel mannen als vrouwen) die niet geschikt bleken als huisdier. Dus ondanks de enorme schattigheid zou ik toch niet zeggen 'ja hoor, kan prima als huisdier'. Bij jullie misschien wel, want ik ken jullie situatie niet, maar om ze nou met een kat te vergelijken? Neuh. In de eerste plaats al niet omdat een wasbeer niet gedomesticeerd is en toch een iets grotere natuurlijke slooprang heeft dan een gemiddelde kat.
Ik ben trouwens wel benieuwd hoe jullie dat doen met de ziektes die veel wasberen bij zich dragen en die vaak gevaarlijk voor honden/katten (en mensen) zijn. Worden ze bij jullie speciaal geent en ontwormd? Dat is een oprechte vraag hoor. Ik ben geinteresseerd en ik geloof best dat jullie de dieren zo goed mogelijk houden, het zou alleen niet mijn keuze zijn
Als je zegt dat er 40 biljoen sterren in het heelal staan, word je meteen geloofd, maar als je zegt dat de deurpost nog nat is van de verf moeten ze meteen voelen.
Assie schreef:Ik vind het prachtige dieren en o zo schattig. Stiekem wilde ik heel graag met ze knuffelen en vond ik al die verhalen van AAP stiekem maar een beetje overdreven. Totdat ik zag wat voor tanden die wasberen hebben en wat voor wonden ze ermee kunnen maken .
Ook ik heb net een week bij Stichting AAP rondgelopen en gezien hoeveel wasberen daar zitten (zowel mannen als vrouwen) die niet geschikt bleken als huisdier. Dus ondanks de enorme schattigheid zou ik toch niet zeggen 'ja hoor, kan prima als huisdier'. Bij jullie misschien wel, want ik ken jullie situatie niet, maar om ze nou met een kat te vergelijken? Neuh. In de eerste plaats al niet omdat een wasbeer niet gedomesticeerd heeft en toch een iets grotere natuurlijke slooprang heeft dan een gemiddelde kat.
zoals ik al schreef was het een iets te kort door de bocht vergelijking, zal het aanpassen om t niet te rooskleurig over te laten komen...
Ik ben trouwens wel benieuwd hoe jullie dat doen met de ziektes die veel wasberen bij zich dragen en die vaak gevaarlijk voor honden/katten (en mensen) zijn. Worden ze bij jullie speciaal geent en ontwormd? Dat is een oprechte vraag hoor. Ik ben geinteresseerd en ik geloof best dat jullie de dieren zo goed mogelijk houden, het zou alleen niet mijn keuze zijn
ze komt uit een flink aantal generaties dierentuin-dieren, dus allen al in gevangenschap geboren & geleefd, idd staan we in nauw contact met DA & diverse tuinen waar voor te behandelen....
crutz schreef:
Zomaar wasberen aanprijzen als huisdier gaat me wat ver. Ze horen in de natuur en als je ze al neemt, zorg dan voor een groot en mooi rijk verblijf. Als huisdier los in huis lijkt me vrijwel niet te doen zodra de dieren volwassen worden.