Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Warmtelamp en plafond moeilijk
Moderator: moderatorteam
-
Jay1978
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Warmtelamp en plafond moeilijk
Hm. Wij proberen de warmtelamp voor de pups straks alvast op te hangen en waar we al bang voor waren, gebeurd. Ik was er tijdens het intake gesprek van deze woning al van op de hoogte gesteld: Het plafond brokkelt als je erin boort, dus je krijgt uitgelopen gaten en kraters bijna. De speciale pluggen die voor holle plafonds bestaan (die wel houvast bieden) zijn niet geschikt voor de haak van de lamp.
Heeft iemand een oplossing? Wat we kunnen doen. Mogelijke andere manieren om een lamp op te hangen, met een standaard ofzo?
Ik moet er niet aan denken dat hij naar beneden komt namelijk...
Alle tips zijn welkom!
Heeft iemand een oplossing? Wat we kunnen doen. Mogelijke andere manieren om een lamp op te hangen, met een standaard ofzo?
Ik moet er niet aan denken dat hij naar beneden komt namelijk...
Alle tips zijn welkom!
- yamie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
- Contacteer:
Re: Warmtelamp en plafond moeilijk
heb je een werpkist? en kun je aan de wand daarvan een soort standaard bevestigen?
alsjebegrijptwatikbedoel
dat je dan dus bv een paal aan de werpkist vastmaakt en daar dan weer een soort galg van maakt, dat je daar de lamp aan kunt ophangen
alsjebegrijptwatikbedoel
dat je dan dus bv een paal aan de werpkist vastmaakt en daar dan weer een soort galg van maakt, dat je daar de lamp aan kunt ophangen
-
Jay1978
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik leg het even aan de klusmeneer voor.. hahayamie schreef:heb je een werpkist? en kun je aan de wand daarvan een soort standaard bevestigen?
alsjebegrijptwatikbedoel![]()
- vania
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 dogo Canario's, 1 boxer x rottweiler, 1 groenendaeler
- Aantal honden: 4
Zo hebben wij het 2 jaar terug ook gedaan, omdat het plafond bij ons veel te hoog wasyamie schreef:heb je een werpkist? en kun je aan de wand daarvan een soort standaard bevestigen?
alsjebegrijptwatikbedoel![]()
aan 2 kanten van de werpkist een plank gemaakt en die van boven aan elkaar verbonden en dan 1 kant waar de plank aan vast gemaakt was, tegen de muur gezet en aan de muur vastgemaakt, zodat het toch stevig was en niet omkukkelde
- Badu
- Zeer actief
- Contacteer:
Zo ongeveer

Bij 'fokkersplaza' te bestellen.

Bij 'fokkersplaza' te bestellen.
-
empyree
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Newfoundlander/Grand Basset Griffon Vendéen/Lagotto Romagnolo
- Aantal honden: 5
- Contacteer:
Wij hebben er hier eentje op het werk met een beugel die je aan de muur kunt bevestigen of aan de bench kunt klemmen.
Sandra

- Rea
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Amerikaanse cocker spaniels: Teun en Pien
Engelse cocker spaniels: Lot, Jet en Noor - Locatie: Den Bosch
- Contacteer:
Hier is mijn zoon aan het doehetzelven gegaan, van waterleiding pijp, met een bocht heeft hij een galg gemaakt. En die met pijpklemmen en schroeven op de kist bevestigd. Koste geen hol en werkt perfect.
Dan kun je ook de lamp wat makkelijker verhangen, da's met een vaste plek aan 't plafond niet mogelijk
Dan kun je ook de lamp wat makkelijker verhangen, da's met een vaste plek aan 't plafond niet mogelijk

-
Jay1978
- Zeer actief
- Contacteer:
Ja dat is ook wel een voordeel. We gaan een standaard maken en bevestigen aan de werpkist (hout) zoals het er nu uitziet.Rea schreef:Hier is mijn zoon aan het doehetzelven gegaan, van waterleiding pijp, met een bocht heeft hij een galg gemaakt. En die met pijpklemmen en schroeven op de kist bevestigd. Koste geen hol en werkt perfect.
- Annemarie Rouw
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Whippets

Voor ons werkte dit prima.
- Rosita Compagner
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): waterhonden
- Contacteer:
gewoon geen lamp. Da's toch veel te warm
-
Jay1978
- Zeer actief
- Contacteer:
Denk ik ook, maar het is en blijft Nederland. Misschien is het over 2 weken ineens erg koud en dan is het prettig dat hij er wel hangt. Omdat wij boven kelders wonen is het dicht bij de vloer al snel koud.Rosita Compagner schreef:gewoon geen lamp. Da's toch veel te warm
- carine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Lagotto Romagnolo of Italiaanse waterhond
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Neen hoorRosita Compagner schreef:gewoon geen lamp. Da's toch veel te warm
O en wij hadden ook een stang aan de werpkist en een beugel waar de lamp aanhing.
carine, giorgio,juno, nigra (+) en de knabbelbeesten

http://www.lagottoromagnolo.be
http://www.bloggen.be/giorgio
http://www.bloggen.be/lagotto

http://www.lagottoromagnolo.be
http://www.bloggen.be/giorgio
http://www.bloggen.be/lagotto
- sandrav
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Alano Espanol Cane Corso
- Contacteer:
ik heb de lamp aan een kast hangen.. vastgemaakt aan een beugel die ik voor de trimtafel gebruikte.
-
Ellen!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Saarlooswolfhond
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Ik dacht ook dat ik 'm niet zou gebruiken, nou echt wel dus..
- Rosita Compagner
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): waterhonden
- Contacteer:
't Zal best (ook) aan de fokker liggen. Ik heb hem nooit gehad en nooit gemist. De pups van Latte die toch 4 dagen te vroeg waren hielden zich prima warm. Ik heb daar voor mijn gemoedsrust (nou ja, meer die van de omgeving die mij maar ontaard vond) een poosje een klein warmtematje onder gehad.
Maar iedereen moet doen waar hij zich goed bij voelt zolang er maar rekening met het welzijn van moeder en pups rekening gehouden wordt. Een zwaar hijgende moeder en pups verspreid door de werpruimte is weer niet mijn ding. Leg er dus alsjeblieft een thermometer bij en hou er rekening mee dat de lichaamstemperatuur van de moeder óók al hoger is de eerste dagen.
Maar iedereen moet doen waar hij zich goed bij voelt zolang er maar rekening met het welzijn van moeder en pups rekening gehouden wordt. Een zwaar hijgende moeder en pups verspreid door de werpruimte is weer niet mijn ding. Leg er dus alsjeblieft een thermometer bij en hou er rekening mee dat de lichaamstemperatuur van de moeder óók al hoger is de eerste dagen.
-
Jay1978
- Zeer actief
- Contacteer:
Nou het is een totaal andere oplossing geworden.
We hebben aan beide kanten van de kamer in de houten kozijnen een haakje gedraaid en een ketting gespannen, en daaraan hangt de lamp nu dus. Kwam op die manier op de juiste plek en is gewoon op hoogte te verstellen.
We hebben aan beide kanten van de kamer in de houten kozijnen een haakje gedraaid en een ketting gespannen, en daaraan hangt de lamp nu dus. Kwam op die manier op de juiste plek en is gewoon op hoogte te verstellen.
-
Elien
- Actief
- Mijn ras(sen): American Akita
- Contacteer:
Hier gebruik ik een standaard om een hemel boven een wieg te hangen. Perfect voor de warmtelamp. Voor extra stevigheid zet ik de voet nog eens onder de werpkist.