Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Hier kun je al je andere foto's kwijt, zoals vakantiefoto's, foto's van je andere huisdieren, natuurfoto's, foto's van enge spinnen, vogels en dergelijke. Alle foto's dus eigenlijk die niet in de normale fotohoek en ook niet in de wandelrubriek thuishoren.
Er is een dierentuin in Denemarken die dat ook doet. Wij zijn daar geweest en tijdens bezoektijd lag er gewoon een karkas bij de leeuwen waar ze heerlijk van aan het smullen waren. Mooi moment om de kinderen te laten zien dat ook leeuwen moeten eten en hoe.
Ik zag eens op tv dat ivoor van overleden olifanten opgeslagen worden door dierentuinen. Dat mag niet verhandeld worden dus slaan ze het op. Ze deden er wel iets mee maar ik weet niet meer wat.
Maar ik vind ook, zonde om die zebra in een oven te gooien. Misschien zijn er wetten die dat niet mogelijk maken in Nederland, maar eigenlijk vind ik dat erg on-Nederlands. Recyclen die hap!
Eefje83 schreef:het zal er ook vanaf hangen hoe het dier gestorven is,als het met eens spuitje gebeurd,zal het niet weer gevoerd worden denk ik.
Dat dus, maar veel wordt er vaak niet gedokterd met dierentuin dieren, dus ren exemplaar met medicijnen in t lijf is idd vaak enkel als ze een spuitje krijgen....Maar wat Marjoleine schrijft klopt ook. Veel wordt anders afgemaakt;-)
Laatst gewijzigd door crutz op 04 sep 2012 17:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Vorig jaar was ik voor een vergadering in Blijdorp en in de rookpauze stonden we buiten aan de achterkant even buiten te kletsen en te roken toen een dode impala (of soortgelijk beest) naar binnen werd gebracht.
De chauffeur vertelde toen dat het kadaver zou worden gebruikt voor de roofdieren.
Vorig jaar was ik voor een vergadering in Blijdorp en in de rookpauze stonden we buiten aan de achterkant even buiten te kletsen en te roken toen een dode impala (of soortgelijk beest) naar binnen werd gebracht.
De chauffeur vertelde toen dat het kadaver zou worden gebruikt voor de roofdieren.
Het ligt erg aan de dierentuin, het beleid en ook wat de overheidsinstellingen doen qua oogje dichtknijpen. In ieder geval in Schotland en Engeland waar ik een flinke tijd in drie dierentuinen heb meegedraaid. Officieel mag je daar namelijk geen 'vuile' dieren voeren maar moeten ze eerst van ingewanden e.d. worden ontdaan.
Erg hypocriet. Zo werden de geschoten jonge wilde zwijnen en herten vervoerd naar het zusterpark. Daar mochten ze namelijk wél gevoerd worden, terwijl dat ivm wetgeving e.d. niet mocht in het eigen park
Ik ben er eigenlijk alleen maar voor dat dieren ook gewoon als voer gebruikt worden. Zonde om goed vlees weg te gooien. En zo kom je meteen van je overschot af
Als je zegt dat er 40 biljoen sterren in het heelal staan, word je meteen geloofd, maar als je zegt dat de deurpost nog nat is van de verf moeten ze meteen voelen.