Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Korstjes

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

maaiike17
Actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Aantal honden: 1

Korstjes

Ongelezen bericht door maaiike17 »

Vanochtend ontdekte ik bij Dexter ineens een korst op de zijkant van zijn buik, toen ik even verder ging kijken ontdekte ik dat er nog eentje naast zit. Ik kan alleen zo snel niet bedenken hoe die hier aan komt en ik hoop dat jullie me gerust kunnen stellen dat het geen kwaad kan. Ze zijn namelijk best groot.

Hij had laatst wel vlooien en toen had hij ook wel wat gebeten en daar wat kleine wondjes van, maar deze zijn echt een stuk groter.

Het andere wat ik kan bedenken wat er gebeurt is, is dat hij afgelopen weekend toch gebeten is door een hond in het bos. Er was daar een groep mensen die een dobermanwandeling hadden. Deze vonden Dexter erg interessant en rende hard achter hem aan terwijl hij bang was, maar ik dacht niet dat ze hem daadwerkelijk pijn gedaan hadden. Ze leken meer te willen snuffelen en spelen, lijkt mij raar als een hond dan ineens tussendoor zo hard bijt. Hij piepte op een gegeven moment wel, maar ik dacht dat dat meer uit angst was dan van pijn en je zou denken dat een hond dan wel meer laat merken.

De korstjes zijn denk ik ongeveer 1 bij een halve centimeter. Ze zijn echt bijna zwart en bij eentje is het erom heen redelijk rood. Ik had even gezocht op hotspots, maar die moeten volgens Google nat en pusachtig zijn, dus dat zal het denk ik niet zijn. Deze zijn mooi droog. Als ik er echt op duw vindt Dexter het niet zo leuk, maar verder lijkt hij er niet veel last van te hebben. Hij wil er wel wat aan krabben, maar dat probeer ik de hele tijd te voorkomen. Ik heb ook foto's gemaakt, maar weet niet of het daar veel duidelijker van wordt.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Moet ik hier iets mee doen of gewoon in de gaten houden of het niet gaat ontsteken? (hij is nu 6 maanden)
Laatst gewijzigd door maaiike17 op 27 aug 2012 16:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Loek
Zeer actief

Re: Korstjes

Ongelezen bericht door Loek »

Ik zou er zeker bij een pup toch even naar laten kijken door een da want het kan diverse oorzaken hebben :wink:
Muk

Re: Korstjes

Ongelezen bericht door Muk »

Bijtwondjes denk ik niet, daarvoor zitten de korsten op een te vreemde plaats. Vind ik.

Wat het wel is, zou ik niet durven zeggen. Op de foto ziet het er rustig uit. Geen rode randen, pus of andere onregelmatigheden bij de korsten. Ik zou het in de gaten houden en pas naar een da gaan als het verergert. Tenzij je hond nu een verhoging heeft of zich niet lekker voelt.
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”