Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Stuiterbal ingeslikt
Moderator: moderatorteam
-
Gerrie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising rottweiler en kruising border collie
- Aantal honden: 2
Stuiterbal ingeslikt
De hond van een vriend!in van mij heeft een stuiterballetje ingeslikt. Kan/moet ze hier iets mee? Komt dit er vanzelf uit of is dit gevaarlijk ivm verstopping ofzo? Ik heb hier wel eens iets gelezen over watten? Hoop dat jullie tips hebben

-
bouvierpoedel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
Re: Stuiterbal ingeslikt
Ligt eraan hoe groot dat ding is natuurlijk.
Zou even de DA bellen/bezoeken.
Zou even de DA bellen/bezoeken.
Wat je zegt ben je zelfffff 

-
~Suzanne~
- Zeer actief
Ik zou zeggen; DA bellen en eruit laten halen; tenzij het gaat om een "knikkerformaat stuiterbal" en heel grote hond maar alsnog DA bellen.
Dit soort dingen vind ik moet je niet hier op een forum gaan navragen maar meteen daar waar zo'n vraag beter thuishoort.... de DA dus.
Suzanne
Dit soort dingen vind ik moet je niet hier op een forum gaan navragen maar meteen daar waar zo'n vraag beter thuishoort.... de DA dus.
Suzanne
- dagmar88
- Zeer actief
Gerrie schreef:De hond van een vriend!in van mij heeft een stuiterballetje ingeslikt. Kan/moet ze hier iets mee? Komt dit er vanzelf uit of is dit gevaarlijk ivm verstopping ofzo? Ik heb hier wel eens iets gelezen over watten? Hoop dat jullie tips hebben
Waarom watten? Er zit toch niets scherps aan een balletje?
-
Gerrie
- Zeer actief
De eigenaresse is natuurlijk al dierenartsen aan het bellen, maar krijgt tot nu toe alleen voicemails, vandaar dat ik dacht het ook even hier te posten. Ze gaf aan dat het een kleine stuiterbal was, de hond lijkt er tot nu toe niets van te hebben en loopt nog even speels rond. Ik dacht haar te helpen door naast haar inspanningen het ook bij jullie na te vragen

- Gon
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising boomer. mopshond
- Aantal honden: 1
Als het een grote hond is, komt het er vast wel weer uit, maar de DA voor de zekerheid bellen is nooit verkeerd.
Mijn vorige hond heeft toen hij jong was ook van alles binnen gekregen, het kwam er elke keer weer netjes via de natuurlijk weg er weer uit...
Mijn vorige hond heeft toen hij jong was ook van alles binnen gekregen, het kwam er elke keer weer netjes via de natuurlijk weg er weer uit...
Groetjes van Gon, Famke, en poezebeest Ayla, een kleine doerak...

- Knoeppie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Beagle
Ligt idd aan her formaat van de hond en de stuiterbal. Mijn DA heeft in een vitrinekast spullen liggen die hij uit de maag van een hond heeft gehaald en daar liggen een aantal niet zulke grote stuiterballen bij.
Na 2 darmblokkades met dingen die absoluut kleiner waren dan een stuiterbal had ik direkt bij de spoedarts gezeten om de hond te laten braken want ik weet als geen ander hoe het kan aflopen.....
Na 2 darmblokkades met dingen die absoluut kleiner waren dan een stuiterbal had ik direkt bij de spoedarts gezeten om de hond te laten braken want ik weet als geen ander hoe het kan aflopen.....
Groetjes Michaëla en Knoeppie

- Gon
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising boomer. mopshond
Knoeppie schreef:Ligt idd aan her formaat van de hond en de stuiterbal. Mijn DA heeft in een vitrinekast spullen liggen die hij uit de maag van een hond heeft gehaald en daar liggen een aantal niet zulke grote stuiterballen bij.
Groetjes van Gon, Famke, en poezebeest Ayla, een kleine doerak...

-
Gerrie
- Zeer actief
Ze kreeg uiteindelijk wel haar da te pakken, of in ieder geval zijn vrouw. Die wist niet wat te doen, da was op een wedstrijd en ze moest maar even een andere da bellen. Mijn da gebeld, advies idd laten braken, komt echter alleen slijm uit. Het is een kruising dalmaat, dus een redelijk grote hond.

-
~Suzanne~
- Zeer actief
Als dat laten braken dan maar niet met zout gedaan is, dat is slecht.
Ik zou andere DA's in de omgeving bellen of hoe dan ook zorgen dat je een DA te pakken krijgt waar ze WEL weten hoe of wat. Ermee doorlopen zou ik in geen geval. Slechte zaak dat er geen DA bereikbaar is!
Suzanne
Ik zou andere DA's in de omgeving bellen of hoe dan ook zorgen dat je een DA te pakken krijgt waar ze WEL weten hoe of wat. Ermee doorlopen zou ik in geen geval. Slechte zaak dat er geen DA bereikbaar is!
Suzanne
-
Jacq
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): vubara
- Aantal honden: 3
elke dierenarts heeft toch weekenddienst of een achteropvang? wat raar dat je niemand te pakken krijgt.
-
Gerrie
- Zeer actief
Ze heeft inmiddels contact gehad met een da, zoals ik eerder al zei. Advies was laten braken, er kwam echter alleen maar slijm uit. Hond is echter heel actief en speels en lijkt nergens last van te hebben. Verdere advies was de hond in de gaten te houden en als hij minder actief wordt, niet eet/ drinkt meteen te bellen en dan kon ze langs komen. Ze houdt hem nu dus goed in de gaten en let op zijn ontlasting of het er misschien uit komt.

- **Nancy**
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Sheltie's
Als de bal ver achter in de darm blijft vastzitten dan kunnen de symptomen (te) laat opkomen.
Bij onze Senna was het bijna te laat,gelukkig overleefde ze de spoed-operatie.
Ik weet in ieder geval zeker dat ik in nog zo'n geval meteen naar de dierenarts ga voor foto's en eventueel een behandeling.
Bij onze Senna was het bijna te laat,gelukkig overleefde ze de spoed-operatie.
Ik weet in ieder geval zeker dat ik in nog zo'n geval meteen naar de dierenarts ga voor foto's en eventueel een behandeling.

- Knoeppie
- Zeer actief
Laten braken door een prik van de DA!
Laat het een les voor iedereen zijn, direkt naar de DA en (dmv een prik ipv zout) laten braken.
De eerste keer hebben wij Knoep niets zien eten en had ze ineens een blokkade (ze was ergens een nacht logeren en toen ze thuis was begon het).
De 2e keer heb ik het haar zien eten en heb ik haar thuis met zout laten braken, ik dacht datze alles had uitgekotst (een hand vol brokken siliconen van ik vermoed een hondenspeeltje oid) maar weken later bleek er toch 1 brok achter gebleven te zijn en had ze wederom een blokkade.
Had ik het geld voor de Da toch uitgegeven en haar daar laten braken had het ons later een hoop geld en ellende gescheeld.
13 cm. darm en 5000 euro minder door 2 operaties hebben we haar gelukkig nog bij ons maar ze is wel gevoelig op haar maag/darmen geworden.
Het eerste wat je merkt bij een verstopping is niet meer poepen, verdere problemen ontstaan vaak pas later (buikpijn, krom staan, gras eten, braken, niet willen eten, ziekelijke indruk, trillen, hijgen, opgezette buik, veel borrelen doordat de darm stil ligt)
Edit: post veranderd, Inge heeft gelijk
Laat het een les voor iedereen zijn, direkt naar de DA en (dmv een prik ipv zout) laten braken.
De eerste keer hebben wij Knoep niets zien eten en had ze ineens een blokkade (ze was ergens een nacht logeren en toen ze thuis was begon het).
De 2e keer heb ik het haar zien eten en heb ik haar thuis met zout laten braken, ik dacht datze alles had uitgekotst (een hand vol brokken siliconen van ik vermoed een hondenspeeltje oid) maar weken later bleek er toch 1 brok achter gebleven te zijn en had ze wederom een blokkade.
Had ik het geld voor de Da toch uitgegeven en haar daar laten braken had het ons later een hoop geld en ellende gescheeld.
13 cm. darm en 5000 euro minder door 2 operaties hebben we haar gelukkig nog bij ons maar ze is wel gevoelig op haar maag/darmen geworden.
Het eerste wat je merkt bij een verstopping is niet meer poepen, verdere problemen ontstaan vaak pas later (buikpijn, krom staan, gras eten, braken, niet willen eten, ziekelijke indruk, trillen, hijgen, opgezette buik, veel borrelen doordat de darm stil ligt)
Laatst gewijzigd door Knoeppie op 25 aug 2012 17:18, 1 keer totaal gewijzigd.

- Knoeppie
- Zeer actief
Klopt de laatste keer bij Knoep zat het 2 maanden in haar maag...Inge O schreef:dat weet je niet, zo'n bal kan soms maanden of langer in de maag blijven zitten.Knoeppie schreef:Braken heeft nu iig geen zin meer, die bal zit al in de darmen.
Post veranderd

- **Nancy**
- Zeer actief
Bij Senna leek het een buikgriepje,daarvoor gingen wij naar de da.
Die dacht dit ook.
Totdat ze ontlasting over ging geven
Die dacht dit ook.
Totdat ze ontlasting over ging geven

- **Nancy**
- Zeer actief
Knoeppie schreef:Laten braken door een prik van de DA!
Huh wat een absurd hoog bedrag!
Bij Senna waren we 600 euro kwijt incl 4 dagen opname i.c,en voor 10 dagen speciale voeding en medicijnen.
De operatie's aan Candy's poot door een ortopeed waren nog niet eens aan dat bedrag,
dat was totaal 2700 euro.

- Knoeppie
- Zeer actief
**Nancy** schreef:Knoeppie schreef:Laten braken door een prik van de DA!
Huh wat een absurd hoog bedrag!
Bij Senna waren we 600 euro kwijt incl 4 dagen opname i.c,en voor 10 dagen speciale voeding en medicijnen.
De operatie's aan Candy's poot door een ortopeed waren nog niet eens aan dat bedrag,
dat was totaal 2700 euro.
De eerste operatie was in Utrecht, meer hoef ik niet te zeggen denk ik
Ze heeft daar 2 dagen moeten blijven.
De 2e operatie was bij wat toen onze DA is geworden, kostte 1200 euro. Hij is een uur langer bezig geweest dan in Utrecht want buiten het stuk darm wat bijna 'doorgerot' was zat haar maag zo vol met gistend gras dat die letterlijk op knappen stond, geloof dat hij er 3 liter prut uitgehaald heeft. Hij heeft ook haar volledige darmen door gevoeld om te kijken of er toevallig nog ergens wat zat. Ze moest 1 nacht blijven.
De 2 operaties waren bij elkaar dus 4500 euro, de rest zijn gewone dierenarts bezoekkosten, de eerste keer kostte het 2 dagen voor ze wisten wat ze had, darmblokkade leek ze sterk want ze nam gewoon koekjes aan....tja....Beagle he

- Knoeppie
- Zeer actief
- freskin
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): schotse herder, SWH
-
Gerrie
- Zeer actief
Tot nu toe nog geen verandering. Ze houdt hem goed in de gaten en hij laat nog steeds geen ander gedrag zien. Hij eet en drinkt gewoon, is net zo speels als altijd. Ook is er vanmorgen nog ontlasting geweest, maar de stuiterbal is er nog niet uitgekomen. Als hij er morgen niet uit is, wordt er een afspraak bij de da gemaakt.

- freskin
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): schotse herder, SWH
Gerrie schreef:Tot nu toe nog geen verandering. Ze houdt hem goed in de gaten en hij laat nog steeds geen ander gedrag zien. Hij eet en drinkt gewoon, is net zo speels als altijd. Ook is er vanmorgen nog ontlasting geweest, maar de stuiterbal is er nog niet uitgekomen. Als hij er morgen niet uit is, wordt er een afspraak bij de da gemaakt.
groetjes, ingrid
TARAK
TARAK- samantha!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador retriever
- Aantal honden: 6
Schrikken zeg! ik duim voor een goede afloop 
- saskia en sjaak
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): klikobakkie
nou hopenlijk stuiterd het drolletje van morgen er gewoon uit. sterkte hiermee.