Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Portugal met honden iemand ervaring?
Moderator: moderatorteam
- RachelleAmericanBulldog
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): kruising Boxer X mechelse herder een Laekense herder.En in het verleden een amerikaanse bulldog
www.woofatwork.nl - Aantal honden: 2
- Contacteer:
Portugal met honden iemand ervaring?
Ik als Francofiel in hart en nieren...moet toch af en toe mijn man zijn zin geven...nou wil hij graag volgend jaar naar Portugal, waar maakt niet uit. Nou vind ik wel campings waar honden zijn toegestaan maar geen waar in de stacaravans ook honden mogen..iemand een idee? En verder zijn honden gewoon toegelaten op terrasjes, natuurgebieden...in het voorseizoen strand? Ik ben al eens in Portugal geweest...29 jaar geleden
...toen was ik 4 hahaha..

Groetjes Rachelle,Nina(boxer x mechelse herder) en Pfaffke (laekense herder)
in loving memory : Shaggy (amerikaanse bulldog)
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): kruising Boxer X mechelse herder een Laekense herder.En in het verleden een amerikaanse bulldog
- Contacteer:
Re: Portugal met honden iemand ervaring?
ok strand en natuurparken heb ik al gevonden haha

-
- Zeer actief
Vraagje... wil je met of zonder honden?
*laat maar, ik las niet goed...
Dan zou ik me HEEL goed informeren over de richtlijnen ter plaatse en de landen waar je doorkomt. Ik vrees dat je door Frankrijk al een probleem krijgt ;-( ivm het uiterlijk van je hond. Ze kennen daar "verbod-bepalingen" voor bepaalde rassen en voor kruisingen die eh.. aan een bepaald beeld voldoen ("vechthond-type").
Je moet niet alleen naar het land van bestemming kijken maar alle landen waar je doorkomt.
De website van dogsincluded geeft een goed beeld van wat wel en niet mag.
http://www.dogsincluded.nl/invoer/frankrijk.htm
http://www.dogsincluded.nl/invoer/spanje.htm
Het gaat om de "stoere honden" (formulering overgenomen van Dogsincluded).
Ik denk dan met name aan jouw Nina die misschien onder deze "stoere hond" kan vallen. Dan houdt het al op bij Frankrijk vrees ik voor vakanties ;-(
Suzanne
Dan zou ik me HEEL goed informeren over de richtlijnen ter plaatse en de landen waar je doorkomt. Ik vrees dat je door Frankrijk al een probleem krijgt ;-( ivm het uiterlijk van je hond. Ze kennen daar "verbod-bepalingen" voor bepaalde rassen en voor kruisingen die eh.. aan een bepaald beeld voldoen ("vechthond-type").
Je moet niet alleen naar het land van bestemming kijken maar alle landen waar je doorkomt.
Ik denk dan met name aan jouw Nina die misschien onder deze "stoere hond" kan vallen. Dan houdt het al op bij Frankrijk vrees ik voor vakanties ;-(
Suzanne
Laatst gewijzigd door ~Suzanne~ op 14 aug 2012 18:50, 2 keer totaal gewijzigd.
- Zeer actief
- Contacteer:
Suzanne123 schreef:Vraagje... wil je met of zonder honden?
Suzanne
ten alle tijden met

-
- Zeer actief
RachelleAmericanBulldog schreef:Suzanne123 schreef:Vraagje... wil je met of zonder honden?
Suzanne
ten alle tijden metin het voorseizoen dan wel en in de buurt van water, en natuurgebied
Ik heb mijn bericht aangepast

Suzanne
- Zeer actief
- Contacteer:
wij gaan elk jaar met de honden op vakantie naar het BuitenlandSuzanne123 schreef:Vraagje... wil je met of zonder honden?
Suzanne

vrige hond ambull shaggy zijn hun hele leven al minstens een keer per jaar mee op vakantie in zuid-frankrijk geweest.
zie dit topic:
viewtopic.php?f=26&t=245392&hilit=cote+d%27azur
Nooit problemen gehad en ook de gendarmerie(franse politie) was stapelgek op Nina en vooral Pfaff(laekense zie je daar niet)...Ook met onze ambull waren er nooit problemen. op sommige campings mag je niet met een categorie 1 hond en dat zijn staffords,rottweilers, cane corso's en iets wat daar op lijkt..Shaggy leek daar niet op die was wel groot en fors maar verder geen gelijkenis, Nina lijkt het meest op een mechelaar met flaporen...is wat breder ...maar geen mens die me ooit gezegd heeft dat ze op een staff achtige lijkt (in real life) ..daarnaast is Nina de meest relaxte hond die je je kunt voorstellen en zal ook nooit voor problemen zorgen.
de Franse zijn stapelgek op honden..als wij op een terrasje gaan zitten komen ze al aan met bakken water nog voor wij besteld hebben..als we naar de slager gaan en een van ons wacht buiten gaat de slager naar achter en komt met een zak "pour les chiens"ofwel vlees/bot voor de hond gratis en voor niets...naar romeinse opgravingen kijken..met hond geen probleem ze mogen gewoon mee...daarnaast is zelfs in het kleinste dorp een dierenarts..goed geregeld dus allemaal.
de site van dogsincluded ken ik inderdaad..maar ik zou graag van mesen die daar zijn geweest weten welke gebieden leuk zijn met de honden(onze vakanties zijn aangepast aan de honden) eventuele huisjes om te huren voor twee weken (we rijden in een week ernaar toe met nog een paar dagen overnachten in frankrijk) ..het liefst heb ik een sta-caravan op een camping..dus als er mensen zijn die daar ervaring mee hebben hoor ik het graag

- Zeer actief
- Contacteer:
Iris123 schreef:Over heel Portugal kan ik niet spreken maar wij gaan meestal (als we gaan) aan de kust in de driehoep Porto/Braga/Viana de Castelo. Voor de honden lijkt me een vakantiehuisje met goed omheind terrein leuker dan een camping, en ruimer als je even boodschappen doet of een halve dag iets toeristisch wilt doen zonder de honden kunnen ze lekker buiten blijven.
Uitlaten is af of aan te raden afhankelijk waar je zit, er zijn veel dorpen waar uitlaten levensgevaarlijk voor de honden is vanwege de "eigen rijstijl", ook laten veel honden zichzelf uit, zien eruit als zwerfhonden maar zijn dat niet, en je weet niet hoe lief of aggresief ze tegen je eigen hond(en) zijn. Dus uitlaten is leuker in een park of op het strand, er zijn heel veel stukken natuurstrand, zowel zand als kiezels, waar geen regels zijn en je gewoon relaxt kunt lopen.
Een terrasje pakken met de hond hebben wij niet gedaan dus geen idee of dat kan, in restaurants heb ik daar nergens ooit mensen met honden gezien dus uit mijn eigen ervaring zou ik zeggen dat het niet gewenst is maar misschien kan het best als je een restaurant eigenaar treft die het ok vindt.Er zijn best wel mensen daar die van honden houden, maar zo hondvriendelijk als in Frankrijk is het zeker niet. Naar welke regio willen jullie?
thanks!
qua regio geen voorkeur..ik ben er na mijn 4e niet meer geweest en mijn man nog nooit..dus we zijn blanco haha
van die "zwerfhonden heb je in frankrijk inderdaad ook..nou reageren mijn honden totaal niet..dus dat scheeld meestal al...maar opletten moet je altijd inderdaad...in frankrijk beperken we de uitlaatrondjes altijd maar tot een keer de straat op en af (10 min) hun energie kunnen ze elders op de dag wel kwijt
we laten de honden nooit alleen tijdens de vakantie dus dat maakt verder niet uit we zijn niet van die toeristen..meer natuurmensen en als ik ergens een mooie kerk ofzo zie en de hond mag niet mee naar binnen dan ga ik alleen of we gaan helemaal neit ook niet erg...op de camping hebben we een ruime stacaravan met veranda waar ze vrij rond kunnen lopen en als we boodschappen gaan doen gaan ze mee en blijft een van ons buiten staan met de honden. meestal lunchen we op een terrasje ergens...of we picknicken als we een bergwandeling maken of in een natuurgebied zijn...er is overal wel een mouw aan te passen met de honden.
ik ga eens kijken naar de genoemde regio

-
- Zeer actief
Ik kan je niet aan persoonlijke ervaringstips helpen ;-(
Zolang je zeker weet dat je met Nina geen problemen krijgt in het buitenland lijkt me dat wel in orde dan... op grond van de foto in je onderschrift zou ik haar in (kunnen) delen in de categrorie "stoere hond" maar als ze dat er plaatse niet doen... no problemo dan, toch?
Suzanne
Zolang je zeker weet dat je met Nina geen problemen krijgt in het buitenland lijkt me dat wel in orde dan... op grond van de foto in je onderschrift zou ik haar in (kunnen) delen in de categrorie "stoere hond" maar als ze dat er plaatse niet doen... no problemo dan, toch?

Suzanne
- Zeer actief
- Contacteer:
Suzanne123 schreef:Ik kan je niet aan persoonlijke ervaringstips helpen ;-(
Suzanne
haha...ja op een foto kan ik me dat nog indenken..en ze staat ook wel haar "mannetje" als het moet hoor maar dat alleen als ze losloopt en ik er niks van zeg...en ze is nooit agressief..maar in real life zie je het wel aan haar hoor...meestal heeft ze haar oren ook nog als en gremlin opzij..lijkt ze heel dom haha en ze heeft wel een bredere borstkast maar ook weel een dikke pluimige staart..dus je ziet duiselijk een herder

- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
Ik heb een Portugese kennis (jawel: ook met Laekense Herders), dus als je wil kan ik hem wel een en ander vragen (of je kunt hem benaderen via FB).
- Zeer actief
- Contacteer:
Iris123 schreef:Klinkt prima, Nina zal daar niet opvallen want er lopen heel veel kruisingen, niemand die erop let. Wel denken aan de scaliborband, er zijn daar andere insecten als hier en bij jullie. En in bosrijke gebieden ook teken. Campings daar stellen niet veel voor, sta-caravan parken misschien wel, daar ben ik nog niet geweest terplekke. Wij waren daar met onze schoonouders dus als wj hondloos op stap gingen was hij ook nooit echt alleen, kan me voorstellen dat je ze niet in een wildvreemde omgeving achter wilt laten vooral als er leuke dingen te doen zijn waarbij ze mee kunnen.
Afhankelijk van wanneer je gaat kan het verschrikkelijk heet zijn, dat is wel iets om rekening mee te houden als je een datum prikt.
Nog even off-topic. De honden die daar rondzwerven zien er anders uit dan de zwerfhonden hier, en ook de honden die zichzelf uitlaten lijken vaak erg op zwerfhonden. Ze zijn vuil en mager maar horen wel bij mensen, ze gaan gewoon zelf op stap en komen zelf weer thuis zoals hier katten. Er zijn inmiddels ook mensen die op de noord Europese manier honden houden, maar voor heel veel mensen ligt het toch heel anders dan voor "ons". Honden en katten hebben hetzelfde buitenleven, zijn niet persé zelfvoorzienend maar moeten zichzelf uitlaten, mogen niet naar binnen en beprkt zich tot de tuin, of als ze "mazzel" hebben tot de omgeving als ze overdag rond lopen in hun eentje. Onze vraag, waardoor dit erg off-topic wordt, was hoe stichtingen die honden redden het verschil zien tussen zwerfhonden en zelfuitlatende honden met baas.
ik snap wat je bedoeld...in frankrijk is dat ook wel zo zeker in het zuiden...daar worden honden en zeker herderachtige eigenlijk alleen gehouden om het erf te bewaken en zitten dus altijd buiten..en als die uit moeten lopen ze een blokje om..heel simpel,,zijn vaak ook mager maar niet te mager...de enige hondjes die wel in huis leven zijn poedeltjes,boomertjes en een labrador of iets dergelijks...het word wel steeds meer inderdaad.
maar ik vind een hond die daar over straat loopt niet zielig..die heeft het beter dan menig hond in nederland die 3 keer per dag 5 minuten om de kerk mag lopen en zo dik is als een olifant.
is dat Rui? volgens mij heb ik die ook op fb..die heeft me laatst naar de foto's van de funday gevraagd....is dat de eigenaar van een eroudur teef?LongFields schreef:Ik heb een Portugese kennis (jawel: ook met Laekense Herders), dus als je wil kan ik hem wel een en ander vragen (of je kunt hem benaderen via FB).

- LongFields
- Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Er zijn meerdere Rui's op FB, degene die ik bedoel heet Alves Monteiro.RachelleAmericanBulldog schreef: is dat Rui? volgens mij heb ik die ook op fb..die heeft me laatst naar de foto's van de funday gevraagd....is dat de eigenaar van een eroudur teef?

- Zeer actief
- Contacteer:
hihi ik heb inderdaad een andere rui
haha....als je wil kun je hem vragen of ik hem mag toevoegen op fb of dat ik hem een bericht kan sturen 

- LongFields
- Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Jij bedoelt Vilaca, van Berger Belges & Amis Blogspot.RachelleAmericanBulldog schreef:hihi ik heb inderdaad een andere ruihaha....als je wil kun je hem vragen of ik hem mag toevoegen op fb of dat ik hem een bericht kan sturen

Je kunt die andere Rui volgens mij zo een bericht sturen als je zijn naam intypt op FB.
- Zeer actief
- Contacteer:
LongFields schreef:Jij bedoelt Vilaca, van Berger Belges & Amis Blogspot.RachelleAmericanBulldog schreef:hihi ik heb inderdaad een andere ruihaha....als je wil kun je hem vragen of ik hem mag toevoegen op fb of dat ik hem een bericht kan sturen
![]()
Je kunt die andere Rui volgens mij zo een bericht sturen als je zijn naam intypt op FB.
ik zal het eens proberen..op mijn beste portugees

- LongFields
- Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Hij spreekt en schrijft heel erg goed Engels.RachelleAmericanBulldog schreef:LongFields schreef:Jij bedoelt Vilaca, van Berger Belges & Amis Blogspot.RachelleAmericanBulldog schreef:hihi ik heb inderdaad een andere ruihaha....als je wil kun je hem vragen of ik hem mag toevoegen op fb of dat ik hem een bericht kan sturen
![]()
ik zal het eens proberen..op mijn beste portugees![]()

- Zeer actief
- Contacteer:
LongFields schreef:Hij spreekt en schrijft heel erg goed Engels.RachelleAmericanBulldog schreef:LongFields schreef:Jij bedoelt Vilaca, van Berger Belges & Amis Blogspot.RachelleAmericanBulldog schreef:hihi ik heb inderdaad een andere ruihaha....als je wil kun je hem vragen of ik hem mag toevoegen op fb of dat ik hem een bericht kan sturen
![]()
hihi daar gaan we weer

- LongFields
- Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Het is ook al bedtijd geweest voor mij, dusse.....RachelleAmericanBulldog schreef:LongFields schreef:Hij spreekt en schrijft heel erg goed Engels.RachelleAmericanBulldog schreef:LongFields schreef: Jij bedoelt Vilaca, van Berger Belges & Amis Blogspot.![]()
hihi daar gaan we weer![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
haha...

- Zeer actief
- Contacteer:
LongFields schreef:Er zijn meerdere Rui's op FB, degene die ik bedoel heet Alves Monteiro.RachelleAmericanBulldog schreef: is dat Rui? volgens mij heb ik die ook op fb..die heeft me laatst naar de foto's van de funday gevraagd....is dat de eigenaar van een eroudur teef?
Laat deze Rui zijn vrouw nou een reisagente zijn....krijg hele mails met tips en hij wil ook graag een dag afspreken om Pfaff te zien haha