Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

kunnen honden plagen?

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

dicyvo

kunnen honden plagen?

Ongelezen bericht door dicyvo »

Ik vraag me af of een hond doelbewust kan plagen en daar achteraf lol om hebben?

Bailey bv loopt altijd rustig naar de omheining waar een schaap achterstaat om inneens met z'n voorpoten omhoog te springen zodat dat schaap schrikt en wegrent :80:
Bailey staat hem dan na te kijken met z'n tong uit z'n bek :mrgreen: en loopt vervolgens rustig weer verder :engel:
dicyvo

Re: kunnen honden plagen?

Tara schreef:Of de hond het nou echt als plagen ziet weet ik niet, maar mijn honden weten altijd wel dondersgoed hoe ze me aan het lachen kunnen krijgen.
Hun idee van leuke grapjes is om heel sneaky iets te pikken, en er dan pontificaal mee door het beeld te gaan lopen.
Ze staan er nog net niet naar te wijzen van "Kijk eens, heb ik gepikt!"
De grootste lol is dan dat wij zoiets zeggen als "Oooooh, heb je dat gepikt? Geef maar eens eventjes hier".
En dan met zo'n lage, brede kwispel lopen grijnzen! :I:
Bailey pikt plastic zakjes uit een keukenkastje en gaat daarmee voor me zitten maar dan om er zeker van te zijn dat hij aandacht krijgt :mrgreen:
Belle
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Belle »

Of je het echt plagen kunt noemen of dat het gewoon uitdagen is weet ik niet, maar Dora weet precies hoe ze Isa achter zich aan moet krijgen met een bal. Eerst ermee voor haar neus paraderen en als daar niet genoeg reactie komt, of een afstandje quasi nonchalant de bal uit haar bek laten vallen en als Isa er dan aankomt, snel weer de bal oprapen en ermee vandoor rennen. :lekkerpuh:
Als Dora alleen is, of als ze allebei een bal hebben, vindt Dora ballen eigenlijk niet zo interessant, ballen zijn er alleen maar om Isa mee te pesten :mrgreen:
Marjolein, Isa, Dora, Suus en Anne
Those who are dead, are not dead, they're just living in my head..... (Coldplay, 42)
Catootje 12-05-05 - 17-09-09
Chiva ? - ? -91 - 08-01-10
Belle 06-03-2003 - 05-11-2012
SannePP
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder-x-Border Collie en een Kretenzer Worsthond
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door SannePP »

:LOL: Wat heerlijk he, als ze dat doen!

Henk heeft er ook een handje van. Die springt wel eens per ongeluk naast de bank, ipv er op. En als hij dan ziet dat wij daar keihard om moeten lachen, gaat hij een speeltje pakken en dwaas doen. Alsof ie zich nog even extra uitslooft om nog meer gelach aan te horen. Net een peutertje dat doorkrijgt dat mensen om hem kunnen lachen.

Dat met die schapen doet Cena op de kinderboerderij met de herten. Langs lopen in de 'negeerstand' en vanuit het niets omdraaien en die beesten laten schrikken. Vindt ze zalig. En de herten lijken het er om te doen, want die komen elke keer weer terug :D
Dat geklooi met die bal afpakken doet Henk ook. Maar dat is vaak ook de enige manier voor hem om Cena's aandacht te krijgen :Q:
RIP Cena :roos:
    Nakisha
    moderator
    Mijn ras(sen): Coahuila

Ongelezen bericht door Nakisha »

Oh ja, dat kunnen ze. Zo heeft Branco helemaal NIKS met Rhodi's bal, maar als Rhodi er zoet mee aan het spelen is en hem per ongeluk Branco's richting uit rolt, gaat Branco er gauw mee vandoor, de klier... ;) En vervolgens wil hij er ook niks mee, hij zit echt te klieren. Als Rhodi interesse verliest laat hij hem ook gewoon liggen, dan is het niet leuk meer... :LOL:
    Afbeelding
    Floortje
    Zeer actief
    Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Floortje »

dicyvo schreef:Ik vraag me af of een hond doelbewust kan plagen en daar achteraf lol om hebben?

Bailey bv loopt altijd rustig naar de omheining waar een schaap achterstaat om inneens met z'n voorpoten omhoog te springen zodat dat schaap schrikt en wegrent :80:
    Bailey staat hem dan na te kijken met z'n tong uit z'n bek :mrgreen: en loopt vervolgens rustig weer verder :engel:
    Als ik m'n gezonde verstand gebruik zou ik zeggen: Nee.

Maar soms maak je toch dingen mee die je anders doen denken.

Sinds kort lopen onze kippen los in de tuin. M'n reu negeert ze volkomen, maar de teef gaat er heel nonchalant tussen lopen en maakt dan opeens een onverwachte beweging om ze te laten schrikken. Daarna trekt ze een heel voldaan hoofd :engel:
    Lijkt wel echt op plagen, maar misschien is dat wel projectie.
    Sas
    Zeer actief
    Mijn ras(sen): Basset Fauve de bretagne.

Ongelezen bericht door Sas »

Tara schreef:Tara doet dat altijd heel vals met het balletje dat ze van de oudste gepikt heeft.
    Voor hem staan, net doen of ze hem niet ziet, even met een schijnbeweging net doen of ze hem laat vallen, en dan snel weer pakken.
    En die ouwe maar hoopvol staan kijken, en tegen beter weten in wachten tot hij hem terug kan pikken.
    Zó kinderachtig!!! :LOL:
    en herkenbaar!!! Doen die van mij ook.
    Afbeelding
    HillieS
    Zeer actief
    Mijn ras(sen): Kruising Border Terriër en Schapendoes

Ongelezen bericht door HillieS »

Jamie doet dat ook wel. In het losloopstuk hier in het dorp is een watertje, en daar zwemmen eenden. Als die op de kant zijn rent Jamie er naar toe, eenden rennen snoeihard t water in en hij blijft op de kant staan... Alsof hij 'boeh!' roept, haha :LOL:
    Afbeelding
    Belle
    Zeer actief

Ze weten in ieder geval heel goed op welk gedrag een reactie komt, of het nu van mensen is of van andere dieren.
    Those who are dead, are not dead, they're just living in my head..... (Coldplay, 42)
    pioenroos
    Zeer actief
    Mijn ras(sen): xteckel Mies, eurasier Diem en schapendoes in deeltijd Flora.

Ongelezen bericht door pioenroos »

Geen idee of je het als plagen kan omschrijven :wink:

Maar Diem had vorige jaar ook wel een leuke actie. Ik logeerde bij mijn vader en hij heeft een nogal pittige teef. Hij mocht niks van haar. Dus niet kijken naar haar, niet in de beurt komen, laat staan aanraken of ruiken. Gewoon op gepaste afstand blijven dus en nederig wegkijken. Nu doet Diem dat prima hoor, hij luistert goed naar takkenteven :engel:

Teefje van mijn vader apporteert graag stokken. Diem heeft daar eigenlijk niks mee. Teef stond ergens met stok in bek te wachten en opeens neemt Diem, die 10 meter achter haar stond een sprint. Rent zo vlak langs haar om die stok uit haar bek te pakken :goeie: Hij rende echt met geopende bek van achter vlak langs haar :mrgreen:
    Ging zo snel dat teefje pas na 20 seconden door had waar haar stok nu heen was.

Toen ze dat eenmaal doorhad heeft Diem uiteraard genadeloos op z'n donder gehad van haar :engel: Maar ik lag dubbel van het lachen en had toch wel het idee dat Diem het zelf ook wel een strakke actie vond van hemzelf :wink: Hij nam de aframmeling dan ook waardig aan :cool2:
    Afbeelding
    mariaa
    Zeer actief
    Mijn ras(sen): australian shepherd

Ongelezen bericht door mariaa »

Ja hoor, honden zijn hier slim genoeg voor.

Ze genieten dan van de "overwinning" denk ik
    Afbeelding
    semmyboy
    Zeer actief
    Mijn ras(sen): De duitse herdershond!

Ongelezen bericht door semmyboy »

Oh jahoor! Sem wel! Soms als ik balletje gooi met hem, wilt hij zijn bal niet terug geven. En daarbij trekt hij een pretface bij op. Van haha je kan hem toch lekker niet pakken.
    Tot sem zelf een keer uitgelachen werd door kippen.
    Hij zat laatst de kippen bij me nichtje een beetje op te jagen, toen hadden we sem even vast gezet, die kippen begonnen te kakelen alsof ze hem aan het uitlaggen waren. Ik heb de grootste lol gehad!
    Leer nooit een taal af, die je zelf niet spreekt!
    Afbeelding
    [/URL]Afbeelding[/url]
    Hailfall
    Zeer actief

Ongelezen bericht door Hailfall »

Oh ja zeker wel.. of iig stout zijn als ze weten dat iets niet mag..

Loki mocht in een hotel eigenlijk niet op het bed van mijn vriend. Dit deed hij toch, dus mijn vriend stuurt hem weg. Hij gaat de badkamer en Loki kijkt met zo'n ondeugende blik naar mij terwijl hij half op het bed staat en springt op het bed toen hij de badkamerdeur dicht hoorde slaan. Toen mijn vriend terugkwam deed hij net alsof hij sliep en keek even op van :hmmm: ik sliep hier al hoor?

Daarna deed hij elke keer stiekem zijn poot op mijn vriends kant van het bed en dan zo'n brutaal koppie erbij van "mag niet he?" om daarna weer terug op mijn kant te gaan liggen. Hij wist het dondersgoed maar toch elke keer proberen haha.
    Afbeelding
    Afbeelding
    Valerie
    Zeer actief
    Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita

Ongelezen bericht door Valerie »

Ja hoor, Jigzy is daar een meester in. En die kop die ze dan trekt :LOL: heerlijk!
    Emma
    Zeer actief
    Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.
    Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Emma »

ja.
    je kan er over dooranalyseren, zodat je het gedrag maar geen ``plagen``hoeft te noemen. want o,jee als je vermenselijkt. . .
    maar puntje bij paaltje. . .honden kunnen best ettertjes zijn, net zoals kleine kinderen.

uiteindelijk doen ze het om een bepaalde reactie uit te lokken. maar dat is bij mensen net zo.
    Mirella
    Zeer actief

Ongelezen bericht door Mirella »

Tara schreef:Of de hond het nou echt als plagen ziet weet ik niet, maar mijn honden weten altijd wel dondersgoed hoe ze me aan het lachen kunnen krijgen.
    Hun idee van leuke grapjes is om heel sneaky iets te pikken, en er dan pontificaal mee door het beeld te gaan lopen.
    De grootste lol is dan dat wij zoiets zeggen als "Oooooh, heb je dat gepikt? Geef maar eens eventjes hier".
    :goeie: hier moest ik echt hard om lachen,geweldig!
    Machie
    Zeer actief
    Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
    Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Machie »

ja! Luca doet dat net zo!
    En het leukste vind hij dan als hij even 1 of 2 keer weg 'kan' rennen met het gejatte iets in zijn bek :I:
    miekmiek

Ongelezen bericht door miekmiek »

Miah is veel sneller dan Tom, en ze wil nog wel eens hard rondjes om hem heen rennen en hem daarbij steeds in zijn staart bijten, iets waar Tom een HEKEL aan heeft. Gaat ie staan snauwen, wat Miah alleen maar leuk vind. Bitch dat ze is. T is meer pesten dan plagen eigenlijk....
    Belle
    Zeer actief

miekmiek schreef:Miah is veel sneller dan Tom, en ze wil nog wel eens hard rondjes om hem heen rennen en hem daarbij steeds in zijn staart bijten, iets waar Tom een HEKEL aan heeft. Gaat ie staan snauwen, wat Miah alleen maar leuk vind. Bitch dat ze is. T is meer pesten dan plagen eigenlijk....
    Doet me denken aan Catootje toen ze klein was. Catootje was een allerschattigst, onschuldig doggenpupje, althans dat leek ze. We liepen (en lopen nog steeds) vaak samen met een oud duitse herder, Kilat. Toen Catootje nog klein was, werd ze af en toe afgesnauwd door Kilat en kwam dan zielig naar ons toe en Kilat kreeg op zijn kop van zijn baasje. Tot dat we zagen wat er vooraf ging aan het snauwen van Kilat, in het langslopen beet Catootje steeds heel venijnig en heel stiekem Kilat in zijn kont of in zijn poten.
    alm@
    moderator
    Mijn ras(sen): Langhaar teckel

Ongelezen bericht door alm@ »

Ja hoor. Als Reina een speelse bui heeft gaat ze plat liggend de teckel opwachten die niks vermoedend aan komt lopen. Geen grotere lol dan met gekke sprongen op heb toe te rennen en vlak voor hem te stoppen en in z'n smoeltje te kafferen en met een pretbek weer verder te racen. Teckelmans gaat dan zitten met een smoel van: daar heb je haar weer :roll: en als ze zich uitgeleefd heeft gaan hij weer zijn eigen ding doen. En ik maar grijnzen, de tut :mrgreen: Bij Rock flikt ze het ook maar die geeft haar van katoen.
    Afbeelding
    kipo
    Zeer actief

Ongelezen bericht door kipo »

Onze vorige hond plaagde mijn moeder, vrijwel elke keer als zij mee wandelde, kneep hij in het voorbijgaan een velletje op haar bovenbeen, zo gemeen, met zijn voortandjes. Mijn moeder sprong dan een meter de lucht in en de hond rende er dan zeer voldaan vandoor. Wij vonden hem er dan uitzien alsof hij giechelde.
    ZorroMax
    Zeer actief
    Mijn ras(sen): Engelse Bulldog

Ongelezen bericht door ZorroMax »

Een van mijn vorige honden, een witte Bulldog, dook graag in een modderplas in het park. Op zich zag ik daar de lol wel van in, maar mijn moeder bepaald niet. Dus, als Charly richting plas rende, werd er "Nee" geroepen. Hij vond het geweldig om dan met een schijnbeweging richting modderplas te springen, en er dan vlak langs te lopen, met zo'n mooie grijns op zijn kop. Jaren heeft hij het vol gehouden, totdat de gemeente eindelijk de plas weghaalde en behoorlijk asfalteerde.
    blondie
    Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

Geloofde nooit zo in plagen. Maar eigenlijk kan Bluf er ook wat van. Die kan soms heel sneeky de bal die Finn heeft laten vallen omdat hij ergens wat ruikt oppakken. En gaat dan met bal in de bek zijn reactie afwachten. Finn loopt na het snuffen terug naar zijn bal en ontdekt dat die daar niet meer ligt. Gaat zoeken. Ondertussen gaat Bluf wat deinen op de voorpoten, joehoe Finn kijk dan.. :cheer:
    Finn heeft het nog niet door en kijkt mij aan met een groot vraagteken. Ik moet dan echt zeggen dat Bluf de bal heeft. Simpele ziel.
    Binnen flikt ze dat ook, en dat is echt plagen en uitdagen, als er dan haar richting uit wordt gekeken dan ligt ze voor dood met de gejatte spullen vlak bij haar en gaat ze hard met de staart tegen de grond slaan en dan die stomme wenkbrouwtjes die ze in de joker stand zet :lol1:
    Oh bij mij flikt ze het ook, ze weet dat ik niet wil dat ze de eenden gaat pesten. Altijd weer die schijnbewegingen en als ik wat zeg buigt ze met een grijns weg.
    Finn doet dat alleen bij reigers. Die grijnzen op die kop dan.
    lijn
    Zeer actief
    Mijn ras(sen): GBGV

Ongelezen bericht door lijn »

Tara schreef:
    Mirella schreef:
    :goeie: hier moest ik echt hard om lachen,geweldig!
    Een van mijn honden heeft het nog eens in het heel groot uitgevoerd, ik heb me rot gelachen! :LOL: :LOL: :LOL:
    Op de zandverstuiving waren een paar jongens aan het voetballen, met aan weerszijden twee pionnetjes als doelpaaltjes.
    Ik zat daar met een paar andere mensen en honden op een boom in het zonnetje te kijken. :8):
    Tara liep zich een beetje te vervelen, en besloot iets voor zichzelf te gaan doen.
    In één rechte lijn trippelde ze naar het rechter'doel', pakte een pionnetje op, en liep er mee weg. :engel:
    Ik heb het niet aangepakt, maar gewoon eens even afgewacht wat er ging gebeuren.
    Ze legde het uit het zicht neer, achter de boom waar wij zaten.
    De voetballers hadden in het heetst van het spel niks in de gaten, en de hond pikte bij uitblijven van reactie een tweede pionnetje, nu uit het linkerdoel, en liep ook daar mee weg om het achter de boom bij het eerste pionnetje te leggen.
    Nog steeds hadden de voetballers niks in de gaten, maar wij zaten allemaal met de grootste lol op die boom toe te kijken.
    Ze besloot voor een derde pionnetje te gaan, en toen stond er rechts ineens geen 'doel' meer.
    De voetballers staakten hun spel om te kijken waar hun doel was gebleven :denken: , en zagen toen ineens een hond gniffelend door het beeld paraderen met hun pionnetje. :engel:
    Het was zo grappig, dat blije hondengezicht! "Hahaha, heb ik gepikt! Had je helemaal niet door!" Ze liep nog net niet te schateren. :LOL:
    Gelukkig konden ze er net als wij op de boom wel erg om lachen! En nadat de pionnetjes weer terug gezet waren gingen ze weer verder.
    :LOL: :LOL: :LOL:
    :goeie: Traantjes in mijn ogen van het lachen! Wat had ik dat graag willen zien gebeuren! :goeie:
    MirandaH
    Zeer actief
    Mijn ras(sen): Cairns!!!
    Contacteer:

Ongelezen bericht door MirandaH »

Romy van ons heeft ook wel gedrag dat een beetje als plagen te omschrijven is, of misschien is het gewoon heel erg slim. Tessa kan soms een balletje of iets hebben, dat Romy dan eigenlijk wil hebben. Als het afpakken dan niet lukt, dan kan Tessa altijd met een behoorlijk zelfvoldane blik liggen kijken of rondlopen. Romy heeft daar iets heel slims op bedacht. Ze komt naar ons toe en doet dan vreselijk leuk en enthousiast (of naar visite). Zo leuk, dat Tessa denkt dat er iets te halen valt of minstens vindt dat zij ook recht op die aandacht heeft en die laat dan dus de bal vallen. Op dat moment schiet Romy als een pijl uit een boog op de bal af en gaat dan ermee lopen paraderen. Wij moeten vaak vooral lachen om de beteuterde blik in Tessa's ogen: 'Nou ja! Zàg je dat mam?' Wij laten ze het lekker samen uitzoeken!
    Afbeelding

*Gediplomeerde trimsalon voor de regio Zoetermeer (lid ABHB)*
    **Webshop voor verse diervoeding: Botten & Zo**
    Gollum
    Zeer actief
    Mijn ras(sen): Roemeense schone

Ongelezen bericht door Gollum »

Hier is Mika het ettertje :mrgreen:
    Gol heeft soms geen zin om te spelen, zwemt wat en snuffelt wat. Mika houd wel van wat actie en als uitdagen niet helpt trekt ze Gol aan de staart of aan haar oor :schrik:
    Dan word Gollum boos en rent al grommend achter Mika aan die haar zin dan heeft :mrgreen:
    amber81

Ongelezen bericht door amber81 »

wat een heerlijke verhaaltjes! Heb in een breuk gelegen! Vooral omdat we zelf ook zo'n exemplaar hebben, hier is onze Tara de plager en geniet daar erg van hahaha!
    dicyvo

amber81 schreef:wat een heerlijke verhaaltjes! Heb in een breuk gelegen! Vooral omdat we zelf ook zo'n exemplaar hebben, hier is onze Tara de plager en geniet daar erg van hahaha!
    Ja grappig :lol1:
    Het is natuurlijk gewoon aandacht vragen maar het zo leuk om te zien dat ze door hebben hoe ze een reaktie uit kunnen lokken en die koppen erbij als ze succes hebben :LOL:
    amber81

Ongelezen bericht door amber81 »

dicyvo schreef:
    amber81 schreef:wat een heerlijke verhaaltjes! Heb in een breuk gelegen! Vooral omdat we zelf ook zo'n exemplaar hebben, hier is onze Tara de plager en geniet daar erg van hahaha!
    Ja grappig :lol1:
    Het is natuurlijk gewoon aandacht vragen maar het zo leuk om te zien dat ze door hebben hoe ze een reaktie uit kunnen lokken en die koppen erbij als ze succes hebben :LOL:
    pesies! :LOL:
    Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Honden weet ik niet, maar ik weet wel dat kater Gijsje hier beneden achter de deur bij de trap ging zitten en als poes Kiddy dan naar beneden kwam, dat ze mooi een mep op d'r koppie kreeg.
    Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”