Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
pas op; het is verraderlijk broeierig!
Moderator: moderatorteam
-
~Suzanne~
- Zeer actief
pas op; het is verraderlijk broeierig!
let op met wandelen, spelen, activiteit waaronder zwemmen!
Ook 'smorgens vroeg!!!
Doe dat met dit weer NIET; over-verhitting ligt op de loer.
Toch oververhit:
- koelen, maar NOOIT de hond helemaal in het water. Indien mogelijk lauw water (in een doche) maar "koel" is belangrijker dan schoon. Niet koelen met ijskoud water, maar met lauw. Koel in de liezen, niet door natte lappen op / over de hond te leggen ivm broeien.
- naar een DA voor alle zekerheid.
Suzanne
Ook 'smorgens vroeg!!!
Doe dat met dit weer NIET; over-verhitting ligt op de loer.
Toch oververhit:
- koelen, maar NOOIT de hond helemaal in het water. Indien mogelijk lauw water (in een doche) maar "koel" is belangrijker dan schoon. Niet koelen met ijskoud water, maar met lauw. Koel in de liezen, niet door natte lappen op / over de hond te leggen ivm broeien.
- naar een DA voor alle zekerheid.
Suzanne
- meriam
- Zeer actief
- Aantal honden: 4
- Contacteer:
Re: pas op; het is verraderlijk broeierig!
Hier word ook niks gedaan met de honden met dit weer gelukkig hebben ze daar meestal ook niet veel zin in
-
bellabeest
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2x kruising spaanse waterhond ratonero
1x kruising labrador border collie
1x kruising erdelyi kopó
1x spaans markiesje - Aantal honden: 5
eerste 2 patienten zijn hier vandaag al binnengebracht met oververhitting
- sirene
- Zeer actief
- Contacteer:
Wat waren dat voor honden en wat hadden die mensen dan met ze gedaan ? (gewoon even voor de statistieken) ben er nieuwsgierig naar.bellabeest schreef:eerste 2 patienten zijn hier vandaag al binnengebracht met oververhitting
- Valerie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita
- Aantal honden: 2
- meg1986
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Boomer
- Aantal honden: 1
Ik ga over 3 weken een week naar zee met Boomertje (bewust niet voor zuid spanje gekozen maar in NL). Onze eerste vakantie aan zee samen, (met een vriend). Normaal zijn mijn ouders erbij namelijk.
Moet ik nog extra voorzorgsmaatregelen treffen voor eventuele hitte? Ik heb airco in de auto, en we gaan 3 keer verplaatsen binnen een week (soort trektocht) van noordwijk naar middenmeer, naar texel en groninge/friesland.
Wie heeft tips? (er is vast nog wel iets waar ik niet aan gedacht heb)
Moet ik nog extra voorzorgsmaatregelen treffen voor eventuele hitte? Ik heb airco in de auto, en we gaan 3 keer verplaatsen binnen een week (soort trektocht) van noordwijk naar middenmeer, naar texel en groninge/friesland.
Pinky & Bonnie, I still miss you girls...
- Fizgig
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Twee vuilnisbakkenras, 6 konijnen, 4 katten en 1 cavia
Vanmiddag gaat het toch ook onweren? Dan koelt het wel af, en dan ga ik wel wandelen. Shelly heeft er nu al flink last van, zonder dat ze iets doet. Ga dus nu mooi niet de deur uit. Eigenlijk is dit weer gevaarlijker dan sneeuw en ijs.
- booster
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Su, Binky, Daisy en Amiya
- Aantal honden: 4
Ik koel met dit weer 1 - 2 x per dag me plaats ( tegels natspuiten ) en als het nog warmer wordt soms wel vaker zodat me plaats afgekoeld blijft.
- mirretje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): een mechelse herder
Goed van je Suzanne dat je dit erop zet!!! Ik had er dus ook geen erg in vanmorgen dat het eigenlijk al te warm is.
Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd

- dagmar88
- Zeer actief
Leuk. Ik zou nog zo'n koelhalsband meenemen. Dat scheelt binnen en met naar zee toe lopen al heel veel.meg1986 schreef:Ik ga over 3 weken een week naar zee met Boomertje (bewust niet voor zuid spanje gekozen maar in NL). Onze eerste vakantie aan zee samen, (met een vriend). Normaal zijn mijn ouders erbij namelijk.
- luna2906
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising mechelse herder x collie
Top om het even extra onder de aandacht te brengen
Hier wordt overdag barre weinig gedaan. Die stuiterbal van mij weet van geen ophouden en ik ben dan ook altijd bang dat zij in een dergelijke situatie terecht komt. Na het voorval met Kiran en nu Fay ga ik er nog meer opletten.
Hier wordt overdag barre weinig gedaan. Die stuiterbal van mij weet van geen ophouden en ik ben dan ook altijd bang dat zij in een dergelijke situatie terecht komt. Na het voorval met Kiran en nu Fay ga ik er nog meer opletten.
- Dona85
- Actief
- Mijn ras(sen): Engelse Cocker spaniel
Ik heb vanmorgen vroeg om 06.00 lekker een uur weesten wandelen en zelfs toen was het al broeierig maar goed te doen.
Gisteravond net voor de buien ging het ook nog goed er kwam een lekker windje op en hebben we ook nog een lekker stuk gedaan.
Ik moet wel zeggen dat hij er eigenlijk weinig last van heeft, ik heb er meer moeite mee met de warmte haha!
Gisteravond net voor de buien ging het ook nog goed er kwam een lekker windje op en hebben we ook nog een lekker stuk gedaan.
Ik moet wel zeggen dat hij er eigenlijk weinig last van heeft, ik heb er meer moeite mee met de warmte haha!

-
~Suzanne~
- Zeer actief
Natuurlijk, het scheelt per hond en per omgeving (hoe broeierig / warm het is kan per deel van het land enorm verschillen) maar het is mijn idee dat mensen (en dan bedoel ik dat uiterst algemeen) het niet doorhebben dat het voor honden ook heel erg kwalijk kan zijn als het niet zonnig is maar wel benauwd / broeierig.
Goed opletten, geen risico's nemen, even wat extra voorzichtig zijn kan helemaal geen kwaad.
Suzanne
Goed opletten, geen risico's nemen, even wat extra voorzichtig zijn kan helemaal geen kwaad.
Suzanne
- Reny
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Engelse Cocker Spaniel
Middenmeer?? Ga je vast ook naar het Robbenoordbos? Dat is een behoorlijk tekenbos. Dus kijk jezelf en de hond goed na. (well heel leuk wandelen)meg1986 schreef:Ik ga over 3 weken een week naar zee met Boomertje (bewust niet voor zuid spanje gekozen maar in NL). Onze eerste vakantie aan zee samen, (met een vriend). Normaal zijn mijn ouders erbij namelijk.
Kijk ook even goed of de hond het strand wle op mag. Veel stranden mag dat pas 's avonds. Verder is het aan de kust vaak winderiger dan in het binnenland
En de groeten van de mannen 

-
bellabeest
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2x kruising spaanse waterhond ratonero
1x kruising labrador border collie
1x kruising erdelyi kopó
1x spaans markiesje - Aantal honden: 5
een labrador van 10, gewoon tijdens zijn plas en poep ronde had nog geen 20 minuten gelopen,sirene schreef:Wat waren dat voor honden en wat hadden die mensen dan met ze gedaan ? (gewoon even voor de statistieken) ben er nieuwsgierig naar.bellabeest schreef:eerste 2 patienten zijn hier vandaag al binnengebracht met oververhitting
en een jonge border van 1,5 die eenden was gaan jagen omdat het baasje geen balletje had meegenomen.
-
Sanner
- Zeer actief
Ze zijn hier ook niet van plan om in actie te komen. Jamie is ook nog loops, dus ligt het liefst de hele dag te slapen. We gaan zo maar even een heel klein rondje lopen.
- Minhie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Akita
Wij hebben vanochtend 3 kwartier gelopen. Kon best met af en toe wat afkoeling in de vijver. Nu ligt meneer prinsheerlijk op zijn balkon af te koelen...

-
S@ndr@
- Zeer actief
ik heb de mijne nu gedwongen op de plavuizen geparkeerd,
verder doen we niet zoveel
-
Muk
Of nog beter, een koeljas. Dat werkt veel beter dan een koelhalsband.dagmar88 schreef:Leuk. Ik zou nog zo'n koelhalsband meenemen. Dat scheelt binnen en met naar zee toe lopen al heel veel.meg1986 schreef:Ik ga over 3 weken een week naar zee met Boomertje (bewust niet voor zuid spanje gekozen maar in NL). Onze eerste vakantie aan zee samen, (met een vriend). Normaal zijn mijn ouders erbij namelijk.
En mijdt vooral het Robbenoordbos, dat is een groot tekenbos.
- nathalie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kelpie en Weimaraner
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Hier valt het allemaal wel mee. Ik dwing de honden tot niks, maar ze rennen en spelen toch wat af. Pasha is ooit 1x oververhit geweest en dan was echt verschrikkelijk om te zien..

Tot ooit lieffie.. Ushi *01-04-10 †07-12-15
True love lives forever... Bowie, *15-12-94 † 26-07-10
Candy, voor altijd in mijn gedachten
http://www.greyblessings.nl
- dagmar88
- Zeer actief
Muk schreef: Of nog beter, een koeljas. Dat werkt veel beter dan een koelhalsband.
- krullie
- Zeer actief
hier gewoon naar het bos geweest.
in de schaduw gelopen en op een bankje gaan zitten.
ze hebben lekker hun gang kunnen gaan.
daarna thuis afgespoelt en nu met de deuren dicht en de fans aan.
ze hijgen niet eens en liggen heerlijk op hun matrasje.
maar dat is wel de enige lange wandeling die we doen.
ik kijk naar de hond hoe die het doet, ze zijn tenslotte al 9 en 12.
in de schaduw gelopen en op een bankje gaan zitten.
ze hebben lekker hun gang kunnen gaan.
daarna thuis afgespoelt en nu met de deuren dicht en de fans aan.
ze hijgen niet eens en liggen heerlijk op hun matrasje.
maar dat is wel de enige lange wandeling die we doen.
ik kijk naar de hond hoe die het doet, ze zijn tenslotte al 9 en 12.
- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
inderdaad. naar je hond kijken en niet dwingen. hun gang laten gaan.

- Nerazi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Afrikaan & Belg
Ik ben vanmorgen vroeg de deur uit gegaan en met dit weer neem ik altijd een flesje water mee en een opvouwbaar drinkbakje. Heb toch altijd een tasje bij me waar de koekjes etc inzitten en dit past er nog prima bij. De rest van de dag ligt meneer voor pampus en in de middag nog even snel een plas doen en dan gaan we vanavond er pas weer uit.
- sirene
- Zeer actief
- Contacteer:
Aha, okee.bellabeest schreef:een labrador van 10, gewoon tijdens zijn plas en poep ronde had nog geen 20 minuten gelopen,sirene schreef:Wat waren dat voor honden en wat hadden die mensen dan met ze gedaan ? (gewoon even voor de statistieken) ben er nieuwsgierig naar.bellabeest schreef:eerste 2 patienten zijn hier vandaag al binnengebracht met oververhitting
en een jonge border van 1,5 die eenden was gaan jagen omdat het baasje geen balletje had meegenomen.
Ik hoop dat ze het gehaald hebben.
-
~Suzanne~
- Zeer actief
Ik vind met dit soort weer "de hond zijn gang laten gaan" eigenlijk ook niet handig; honden kennen hun grenzen niet (altijd) en dus verplicht ik ze soms liever binnen te blijven. Buiten spelen vind ik nu ook niets; dat dolle heen en weer rennen.
Gewoon, rust en kalmte met dit soort dagen.
Suzanne
Gewoon, rust en kalmte met dit soort dagen.
Suzanne
- M@scha
- Zeer actief
dat zal per hond verschillen. bij mij staat de achterdeur open en dan gaan ze een tijd vol in de zon liggen dat ik al begin te zweten bij het idee. dan komen ze naar binnen gestrompeld en gaan ze languit op de tegels liggen enzovoort.

- Icecold81
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse herder
Is die van mij vast blij dat wij werken en pas om 5 uur thuis zijn
Hij ligt denk ik zo lekker voor pampus in de keuken op de vloer 
En lopen? Pfff die van mij kijkt me straks aan van "nou tis dat ik hoge nood heb"... dan sjokt ie een ommetje met me om t blok en verder dan dat loop ik niet en dan ploft 'ie weer neer. Hij doet echt niets met die hitte en hijgt al als een idioot
En langhaar en pikzwart
Als t wat afkoelt gaan we een rondje door t bos, maar ook rustig aan...
En lopen? Pfff die van mij kijkt me straks aan van "nou tis dat ik hoge nood heb"... dan sjokt ie een ommetje met me om t blok en verder dan dat loop ik niet en dan ploft 'ie weer neer. Hij doet echt niets met die hitte en hijgt al als een idioot
En langhaar en pikzwart
- M@scha
- Zeer actief
MariskaB schreef:Is die van mij vast blij dat wij werken en pas om 5 uur thuis zijnHij ligt denk ik zo lekker voor pampus in de keuken op de vloer
En lopen? Pfff die van mij kijkt me straks aan van "nou tis dat ik hoge nood heb"... dan sjokt ie een ommetje met me om t blok en verder dan dat loop ik niet en dan ploft 'ie weer niet. Hij doet echt niets met die hitte en hijgt al als een idioot![]()
En langhaar en pikzwart
idem hier. ik ben om half zes thuis en dan laat ik ze met dit weer niet eens uit. nou scheelt het dat wij een grasveldje hebben naast het huis van onszelf

-
jacq1970
- Zeer actief
- Contacteer:
Ze willen hier wel graag naar buiten maar eenmaal buiten zit er weinig tempo in.. vanmorgen 45 minuten gelopen en net een klein plas en poeprondje van 15 minuten.. straks voor ik naar mijn werk ga even laten plassen en vanavond als ik thuis kom nog lekker even lopen als het afgekoeld is... maar anders ook gewoon kleine rondjes hoor.
Ook let ik heel goed op asfalt dat kan weer heel erg heet zijn en ik heb via facebook alweer afschuwelijke foto's gezien!
Ook let ik heel goed op asfalt dat kan weer heel erg heet zijn en ik heb via facebook alweer afschuwelijke foto's gezien!