Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Braken en/of diarree na ontwormen.
Moderator: moderatorteam
- hondje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russel Terrier
- Aantal honden: 1
Braken en/of diarree na ontwormen.
Mijn kat en mijn hond worden iedereen maand met pipet ontvlooit, iedere 3 maanden worden ze ontwormt. De hond met een tablet. Heb al verschillende merken geprobeerd maar het valt niet goed bij haar. Pillenkuur van 3 dagen (flubenol), 1 dag (2 dierenartsmerken waarvan 1 tegen lintworm en de andere niet en 2 van de dierenwinkel), verschillende merken. De ene keer spuit het aan de achterkant eruit. Vorige week heeft ze de dag van het ontwormen zoveel overgegeven bleef maar gal komen ook zo sneu.
Iemand dit ook bij zijn hond en hebben jullie tips? Welk merk geeft het minste kans wellicht?
Iemand dit ook bij zijn hond en hebben jullie tips? Welk merk geeft het minste kans wellicht?

Daisy 12-08-2010
-
~Suzanne~
- Zeer actief
Re: Braken en/of diarree na ontwormen.
Hoi,
ik zou stoppen met ontwormen. Ondanks dat een DA of dierenwinkel je graag die pillen verkoopt; preventief ontwormen kan niet; je kunt niet iets doden wat er niet is.
Dus: gewoon goed je hond in de gaten houden. Ontlasting controleren. Bij twijfel die ontlasting laten onderzoeken en dan, als het nodig is, gericht ontwormingsmiddel erin.
Of dat met katten ook zo kan weet ik niet.
Pipetjes... waarom elke maand? Het is altijd gif wat je erop en erin duwt, dus ook dat zou ik stukken minder doen.
Ik ontvlooi hier niet standaard (= standaard niet
In het zomerseizoen krijgen ze wel pipetten tegen teken maar alleen als het aantal teken de spuigaten uit aan het lopen is. Hooguit 2 x per seizoen; bijvoorbeeld in april en juli.
Suzanne
ik zou stoppen met ontwormen. Ondanks dat een DA of dierenwinkel je graag die pillen verkoopt; preventief ontwormen kan niet; je kunt niet iets doden wat er niet is.
Dus: gewoon goed je hond in de gaten houden. Ontlasting controleren. Bij twijfel die ontlasting laten onderzoeken en dan, als het nodig is, gericht ontwormingsmiddel erin.
Pipetjes... waarom elke maand? Het is altijd gif wat je erop en erin duwt, dus ook dat zou ik stukken minder doen.
Ik ontvlooi hier niet standaard (= standaard niet
In het zomerseizoen krijgen ze wel pipetten tegen teken maar alleen als het aantal teken de spuigaten uit aan het lopen is. Hooguit 2 x per seizoen; bijvoorbeeld in april en juli.
Suzanne
-
Lillith
- Zeer actief
Ik heb met Millbemax nooit problemen..maar een mestonderzoek is beter 
- hondje
- Zeer actief
Ben dat altijd gewend 1x per maand ontvlooien. Merk als ik dat te laat doe de kat vlooien heeft, bij de hond heb ik ze eigenlijk nooit gezien om eerlijk te zijn. Woon in een bosrijke omgeving met veel teken ook. Neem meestal Frontline combo (ook tegen teken) of Advantix. Ook met de Frontline zit de kat na de 1e/2e week na de pipet onder de teken. Over mijn hond zie ik ze vaak wel lopen maar zuigen zich niet zo snel vast denk ook omdat ze een kort vachtje heeft. Verder slaapt de hond en de kat in bed bij ons. In het verleden heb ik wel eens vlooienbeten gehad op mijn benen. Daarom ben ik daar best precies in.
Ontwormen heb ik altijd gedaan omdat de kat veel muizen en vogels vangt en eet. Af en toe de hond ook omdat ze ze dan voor de deur aantreft. Verder pakt ze ook wel eens een slak, hoor dan krak krak en denk ik is het weer zover. Maar goed is het dan niet bijna zeker dat ze ook vlooien krijgt omdat de kat er gevoelig voor is en de wormen omdat ze van alles en nog wat eet?
Ontwormen heb ik altijd gedaan omdat de kat veel muizen en vogels vangt en eet. Af en toe de hond ook omdat ze ze dan voor de deur aantreft. Verder pakt ze ook wel eens een slak, hoor dan krak krak en denk ik is het weer zover. Maar goed is het dan niet bijna zeker dat ze ook vlooien krijgt omdat de kat er gevoelig voor is en de wormen omdat ze van alles en nog wat eet?

Daisy 12-08-2010
- hondje
- Zeer actief
Die heb ik ook gehad, kreeg ze buikpijn en spuitpoep van geloof ik.Lillith schreef:Ik heb met Millbemax nooit problemen..maar een mestonderzoek is beter
Is mestonderzoek tegenwoordig gebruikelijk bij honden? Ken het wel van de paarden maar bij honden eigenlijk nog niet van gehoord namelijk.

Daisy 12-08-2010
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Maar ik zie nog steeds geen reden hier staan om te ontwormen eigenlijk... omdat ie weleens een muis naar binnen werkt?hondje schreef:Ben dat altijd gewend 1x per maand ontvlooien. Merk als ik dat te laat doe de kat vlooien heeft, bij de hond heb ik ze eigenlijk nooit gezien om eerlijk te zijn. Woon in een bosrijke omgeving met veel teken ook. Neem meestal Frontline combo (ook tegen teken) of Advantix. Ook met de Frontline zit de kat na de 1e/2e week na de pipet onder de teken. Over mijn hond zie ik ze vaak wel lopen maar zuigen zich niet zo snel vast denk ook omdat ze een kort vachtje heeft. Verder slaapt de hond en de kat in bed bij ons. In het verleden heb ik wel eens vlooienbeten gehad op mijn benen. Daarom ben ik daar best precies in.
Als je zo graag wilt ontwormen kun je beter een mestonderzoek doen, dan stop je er niet onnodig constant gif in... voor het beeld: hier zijn ze al ruim 5 jaar niet meer ontwormt de laatste keer is mijn hond er bijna aan overleden nl.
Ik zie geen wormen, de honden zien er goed uit, prima op gewicht en eten goed dus ik zie de noodzaak niet. Alleen pups worden hier ontwormt verder niks.
Vlooienmiddelen gebruik ik niet, al zeker een jaar of 7 niet meer denk ik...
En ja ik pulk er ook weleens een teek af, zolang dat niet elke dag is, gooi ik geen gif op of in mijn honden.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- hondje
- Zeer actief
Ok dus verwaarloos haar niet door te gaan minderen of te stoppen met die middelen? Gek he maar zit zo ingebakken dat ontwormen en ontvlooien dat ik dat zo voel ha ha.
Ga met de enting in september wel even vragen of ze meteen een mestonderzoek kunnen doen dan. Weet ik meteen hoe het ervoor staat na die tijd.
Ga met de enting in september wel even vragen of ze meteen een mestonderzoek kunnen doen dan. Weet ik meteen hoe het ervoor staat na die tijd.

Daisy 12-08-2010
-
~Suzanne~
- Zeer actief
Nee, joh, je doet juist, in mijn ogen, iets goeds door er minder gif in te smijten!
Suzanne
Suzanne
-
Wenda
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Boxer
- Aantal honden: 4
Sommige van die vlooien pipetjes ontwormen ook gelijk.
Dan ben je 12 keer per jaar aan het ontvlooien en 16 keer per jaar aan het ontwormen.
Brrrrrrrr ... heel flink terugschroeven is ook mijn advies!
Dan ben je 12 keer per jaar aan het ontvlooien en 16 keer per jaar aan het ontwormen.
Brrrrrrrr ... heel flink terugschroeven is ook mijn advies!
Groetjes van Wenda, Coop en Ziva
-
empyree
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Newfoundlander/Grand Basset Griffon Vendéen/Lagotto Romagnolo
- Aantal honden: 5
- Contacteer:
Suzanne123 schreef:Hoi,
Ik ontvlooi hier niet standaard (= standaard niet![]()
Suzanne
Hier sluit ik mij bij aan
Ik ontworm nooit bewust de volwassen honden want de kans op besmetting is erg klein en ze krijgen hier alleen in de zomer pipetten van Advocate (vergelijkbaar met Stronghold) en worden dan dus ontwormd tegelijk met hun bescherming tegen vlooien als ik naar shows ga. Verder doe ik het hele jaar NIKS ! en worden alleen pups ontwormd en afhankelijk wat ik bij hun vind wordt daar de ferquentie op aangepast.
Sandra

- hondje
- Zeer actief
Ha ha en ik maar denken dat ik goed zorg voor mijn hond en kat door de gebruiksaanwijzigingen te volgen 

Daisy 12-08-2010