Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Politie doodt hond
Moderator: moderatorteam
- noekie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): american bulldog,
Xfila/stabij/lab/? - Aantal honden: 2
- Contacteer:
Re: Politie doodt hond
tjsonge jonge, raar he.
Als ze bij mij thuis de deur openbreken en binnen komen rennen zijn die 2 van mij ook zwaar gestresst.
De hond verdedigd toch zijn territorium.
Als ze bij mij thuis de deur openbreken en binnen komen rennen zijn die 2 van mij ook zwaar gestresst.
scooby 06-07-1995/31-08-2007
andor 12-04-2001/10-09-2009
- mirretje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): een mechelse herder
- Aantal honden: 1
jeetje dat zal wel schrikken zijn geweest voor die agenten. Arme honden. Maar ja wat moesten ze anders...misschien zijn de dieren zo ook wel beter af.
Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd

- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
ja maar dit is een stafford he, die mogen dat nietnoekie schreef:tjsonge jonge, raar he.

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
- fes/lou
- Zeer actief
- Contacteer:
Dus je mag geen inval doen omdat er honden zijn? Kom nou.....noekie schreef:tjsonge jonge, raar he.
"All animals are equal, but some are more equal than others." George Orwell
- renee-uk
- Zeer actief
waarom?mirretje schreef:jeetje dat zal wel schrikken zijn geweest voor die agenten. Arme honden. Maar ja wat moesten ze anders...misschien zijn de dieren zo ook wel beter af.

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
- noekie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): american bulldog,
Xfila/stabij/lab/? - Aantal honden: 2
- Contacteer:
renee-uk schreef:ja maar dit is een stafford he, die mogen dat nietnoekie schreef:tjsonge jonge, raar he.
Ja maar ik heb ook 1 enge vechthond

scooby 06-07-1995/31-08-2007
- renee-uk
- Zeer actief
waar staat dat?fes/lou schreef:Dus je mag geen inval doen omdat er honden zijn? Kom nou.....noekie schreef:tjsonge jonge, raar he.
je kunt een hond niet kwalijk nemen dat ie zijn territorium verdedigt en om hem daarom maar dood te maken gaat me toch aardig ver.
*stomme typo
Laatst gewijzigd door renee-uk op 19 jun 2012 21:10, 1 keer totaal gewijzigd.

- renee-uk
- Zeer actief
kutherders mogen dat ook niet hoor, stel je voor dat die doen waar ze voor ingehuurd zijnnoekie schreef:renee-uk schreef:ja maar dit is een stafford he, die mogen dat nietnoekie schreef:tjsonge jonge, raar he.
Ja maar ik heb ook 1 enge vechthond![]()
![]()

- mirretje
- Zeer actief
nou, omdat die honden politie-agenten hebben aangevallen dus de kans is groot dat ze dan toch werden meegenomen vooral omdat het honden waren die gezien worden als gevaarlijke honden. En de kans is dan groot dat ze dan een spuitje krijgen. Dus dan maar gelijk dood als al die poespas en ellende die er dan volgt..renee-uk schreef:waarom?mirretje schreef:jeetje dat zal wel schrikken zijn geweest voor die agenten. Arme honden. Maar ja wat moesten ze anders...misschien zijn de dieren zo ook wel beter af.
Ik vind het ook logisch dat die honden zo reageren maar het is ook normaal dat agenten zichzelf verdedigen. Het is gewoon treurig dat het zo is gelopen.

- dagmar88
- Zeer actief
renee-uk schreef: kutherders mogen dat ook niet hoor, stel je voor dat die doen waar ze voor ingehuurd zijn

- renee-uk
- Zeer actief
maar dat stroomwapen hadden ze wel paraat?Nanna schreef:Stel. Je hebt een stroomstootwapen en je bent agenterenee-uk schreef: kutherders mogen dat ook niet hoor, stel je voor dat die doen waar ze voor ingehuurd zijn
Je doet als agente een inval in een huis en terwijl je het huis doorzoekt komt daar ineens een herder de bocht om die duidelijk van plan is om jou eens een piece of his mind te geven.
Wat doe je? Laat je je vol bijten? Of gebruik je het stroomstootwapen? Of gooi je een koekie?
Ik vind het altijd zo makkelijk om meteen te roepen 'dat die hond zijn huis verdedigt'. We zijn er geen van allen bijgeweest en ik neem zomaar aan dat ze niet daar naar toe zijn gegaan om een hond te grazen te nemen.

- renee-uk
- Zeer actief
maar als ze inbrekers pakken zijn het heldenmirretje schreef:nou, omdat die honden politie-agenten hebben aangevallen dus de kans is groot dat ze dan toch werden meegenomen vooral omdat het honden waren die gezien worden als gevaarlijke honden. En de kans is dan groot dat ze dan een spuitje krijgen. Dus dan maar gelijk dood als al die poespas en ellende die er dan volgt..renee-uk schreef:waarom?mirretje schreef:jeetje dat zal wel schrikken zijn geweest voor die agenten. Arme honden. Maar ja wat moesten ze anders...misschien zijn de dieren zo ook wel beter af.
Ik vind het ook logisch dat die honden zo reageren maar het is ook normaal dat agenten zichzelf verdedigen. Het is gewoon treurig dat het zo is gelopen.

ik kan niet tegen die verschillende interpretaties van dezelfde acties en als een hond die zijn huis verdedigt al gezien wordt als een gevaarlijke hond, is er in mijn ogen iets behoorlijk mis met die definitie

Ach als het eenvandere hond dan een klapkaak was geweest dan had Nanna het geneens is geplaatst.
- mirretje
- Zeer actief
tja zo wordt er meestal gedaan rondom honden die bijten. Al helemaal als ze van zo'n soort ras zijn dan zijn mensen al snel geneigd te zeggen dat het een gevaarlijke hond is. ook al verdedigd hij alleen zijn terrein. Het is jammer dat het zo moest lopen. Maar het lijkt mij dat die agenten niet anders konden. Maar dat is puur mijn gevoel bij het artikel, ben er niet bij geweest en wat staat er nou eigenlijk in zo'n berichtje..ook amper wat toch. En de info is nogal gekleurd..

- renee-uk
- Zeer actief
er is toch ook een hondenbrigade, speciaal voor dit soort aangelegenheden?
ik vind het wel meer dan jammer, ik vind het schandalig!
edit: jij beseft toch hopelijk dat je met een mechel hetzelfde risico loopt?
zou je het ook jammer vinden als jouw hondje gedood wordt omdat ze geen vreemden binnenlaat?
zou je het ook jammer vinden als jouw hondje gedood wordt omdat ze geen vreemden binnenlaat?
Laatst gewijzigd door renee-uk op 19 jun 2012 21:35, 1 keer totaal gewijzigd.

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouvier
Agenten schieten en trappen er ook maar op los tegenwoordig 

Och lieverd, ik kijk toch niet naar andere honden.

- Pepie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Europese korthaar
- Aantal honden: 0
Die heeft ze geassisteerd en zover ik weet is er 1 hond gedood en de andere gevangen.renee-uk schreef:er is toch ook een hondenbrigade, speciaal voor dit soort aangelegenheden?

- renee-uk
- Zeer actief
goeie beurt danPepie schreef:Die heeft ze geassisteerd en zover ik weet is er 1 hond gedood en de andere gevangen.renee-uk schreef:er is toch ook een hondenbrigade, speciaal voor dit soort aangelegenheden?

- Pepie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Europese korthaar
- Aantal honden: 0
- Asterix
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Een Spaanse kleine mix en een Poolse ex-zwerver
- Aantal honden: 2
Ik loop achter, dacht dat zulke dingen bedoeld waren om mensen en eventueel honden tijdelijk uit te schakelen. Niet om te doden.
Pas als ik lees dat een hond daadwerkelijk in een broekspijp c.q. been hing en niet meer wilde loslaten, zou ik het eventueel kunnen begrijpen. Welke achtergrond de eigenaar ook heeft.
Oh, ik zelf ben ook niet vrij van vooroordelen. Op loopafstand een bos maar mij net iets teveel tokkies met staff-achtige honden waarover ze totaal geen controle hebben en geen benul hebben.
Ik zoef met Maatje wel lekker richting Bussum of Groeneveld.
Pas als ik lees dat een hond daadwerkelijk in een broekspijp c.q. been hing en niet meer wilde loslaten, zou ik het eventueel kunnen begrijpen. Welke achtergrond de eigenaar ook heeft.
Oh, ik zelf ben ook niet vrij van vooroordelen. Op loopafstand een bos maar mij net iets teveel tokkies met staff-achtige honden waarover ze totaal geen controle hebben en geen benul hebben.
Ik zoef met Maatje wel lekker richting Bussum of Groeneveld.
- Fizgig
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Twee vuilnisbakkenras, 6 konijnen, 4 katten en 1 cavia
Met een stroomstootwapen moet je contact maken met de huid terwijl je stroom toedient. Tenminste, je hebt verschillende, er zijn er ook die kleine dartjes schieten die in de huid blijven hangen. Ik neem aan dat ze de simpelere soort hebben gebruikt, die dus contact moet maken met de huid. Ik heb er wel eens eentje gezien, zo groot als een mobieltje ongeveer met twee puntjes erop waar stroom uit komt. Dus dan moeten ze die hond echt wel flink getaserd hebben, of hij heeft precies bij het hart getaserd. Daar kunnen mensen ook niet tegen, volgens mij. En bij een hond gaan ze dan niet reanimeren, bij mensen wel want je hebt nog best kans dat het hart op gang wil komen.
Ik denk dat ik dan ook twee dooie hondjes zou hebben hier zeg. Ik hoop maar dat het mij nooit overkomt, want je leest wel eens van per ongeluk in het verkeerde huis ingevallen invallen. Oeps, sorry! Stel dat het gebeurt, weet ik dat ik bovenop Bruno moet gaan zitten wil hij niemand aanvliegen. Gelukkig ben ik de lichtste slaper ter wereld, ik word al wakker van het geluid van mijn eigen ademhaling, haha. En Shelly is ook heel erg als er een vreemde in huis moet zijn zoals een monteur. Moet ik echt een 'klauw' met mijn hand in haar nek zetten en niet meer loslaten, anders blijft ze blaffen. Snap ook niet dat het een stafford betrof, want die zijn erg laag bij de grond. Persoonlijk denk ik dat een flinke trap ook volstaat bij die onderdeurtjes, ook al blijft ie dan in je been hangen. Staffords vind ik persoonlijk niet zo eng, het zijn natuurlijk wel vechtersbaasjes en als ze bijten, hebben ze de neiging om in de kaakklem te gaan. Maar echt bruut geweld, verwacht ik niet, niet naar mensen dan.
Nee dan Bruno, pfff. Onze huurbaas heeft een bedrijf onder ons en die kwam op het lumineuze idee om eens ons dakterras op te lopen zonder dat van tevoren te melden. Godzijdank had ik de deur dicht, want wat een geweld, die sprong bijna door het raam heen. Zo agressief heb ik hem nooit gezien in andere situaties, echt een waker dus. Laatst las ik in de krant ergens, of was het hier.., dat iemand een inbreker in huis has. Die werd gebeten door de hond, en die werd daarom afgemaakt. Correct me if I'm wrong, het zou ook kunnen dat de hond een andere reprimande kreeg, maar de hond was de lul iig. Dus stel dat dat hier gebeurt, kan ik Bruno zeker aan de hondengeleider meegeven naderhand voor de roze spuit, ben ik bang. Gelukkig wonen we zo dat inbreken hier praktisch onmogelijk is, alleen via de voordeur en dan is er nog een trappengang voordat ze hier zijn. En dan lig ik boven op Shelly en mijn vriend op Bruno, denk ik. Want mijn vriend heb ik dat ook al verteld, het maakt niet uit in welke situatie of hoe duidelijk het gevaar is, als jouw hond iemand bijt, heb je een probleem. Ook al staat er iemand op je in te hakken met een mes, als je hond hem bijt, is het altijd fout. Zo is de wet, de wet doet niet aan redetwisten. Dus ik wil niet dat Bruno ooit met ons in een gevaarlijke situatie komt zoals met een inbreker (maar ja, regel dat maar eens), en ik wil niet dat hij ons beschermt. Dat kan namelijk alleen maar uitlopen op de roze spuit.
Ik denk dat ik dan ook twee dooie hondjes zou hebben hier zeg. Ik hoop maar dat het mij nooit overkomt, want je leest wel eens van per ongeluk in het verkeerde huis ingevallen invallen. Oeps, sorry! Stel dat het gebeurt, weet ik dat ik bovenop Bruno moet gaan zitten wil hij niemand aanvliegen. Gelukkig ben ik de lichtste slaper ter wereld, ik word al wakker van het geluid van mijn eigen ademhaling, haha. En Shelly is ook heel erg als er een vreemde in huis moet zijn zoals een monteur. Moet ik echt een 'klauw' met mijn hand in haar nek zetten en niet meer loslaten, anders blijft ze blaffen. Snap ook niet dat het een stafford betrof, want die zijn erg laag bij de grond. Persoonlijk denk ik dat een flinke trap ook volstaat bij die onderdeurtjes, ook al blijft ie dan in je been hangen. Staffords vind ik persoonlijk niet zo eng, het zijn natuurlijk wel vechtersbaasjes en als ze bijten, hebben ze de neiging om in de kaakklem te gaan. Maar echt bruut geweld, verwacht ik niet, niet naar mensen dan.
Nee dan Bruno, pfff. Onze huurbaas heeft een bedrijf onder ons en die kwam op het lumineuze idee om eens ons dakterras op te lopen zonder dat van tevoren te melden. Godzijdank had ik de deur dicht, want wat een geweld, die sprong bijna door het raam heen. Zo agressief heb ik hem nooit gezien in andere situaties, echt een waker dus. Laatst las ik in de krant ergens, of was het hier.., dat iemand een inbreker in huis has. Die werd gebeten door de hond, en die werd daarom afgemaakt. Correct me if I'm wrong, het zou ook kunnen dat de hond een andere reprimande kreeg, maar de hond was de lul iig. Dus stel dat dat hier gebeurt, kan ik Bruno zeker aan de hondengeleider meegeven naderhand voor de roze spuit, ben ik bang. Gelukkig wonen we zo dat inbreken hier praktisch onmogelijk is, alleen via de voordeur en dan is er nog een trappengang voordat ze hier zijn. En dan lig ik boven op Shelly en mijn vriend op Bruno, denk ik. Want mijn vriend heb ik dat ook al verteld, het maakt niet uit in welke situatie of hoe duidelijk het gevaar is, als jouw hond iemand bijt, heb je een probleem. Ook al staat er iemand op je in te hakken met een mes, als je hond hem bijt, is het altijd fout. Zo is de wet, de wet doet niet aan redetwisten. Dus ik wil niet dat Bruno ooit met ons in een gevaarlijke situatie komt zoals met een inbreker (maar ja, regel dat maar eens), en ik wil niet dat hij ons beschermt. Dat kan namelijk alleen maar uitlopen op de roze spuit.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
Nou ik heb geen Staffords maar ik denk dat mijn honden, zeker twee van de drie, ook op die politieagenten afgaan als ze hier binnendringen.
Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
- dagmar88
- Zeer actief
Fizgig schreef:Snap ook niet dat het een stafford betrof, want die zijn erg laag bij de grond. Persoonlijk denk ik dat een flinke trap ook volstaat bij die onderdeurtjes, ook al blijft ie dan in je been hangen. Staffords vind ik persoonlijk niet zo eng, het zijn natuurlijk wel vechtersbaasjes en als ze bijten, hebben ze de neiging om in de kaakklem te gaan. Maar echt bruut geweld, verwacht ik niet, niet naar mensen dan.

- plekkie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse herder, kruising cocker en ruwhaar en een cairn
- Aantal honden: 3
Ik begrijp best dat men zichzelf beschermt. Maar ik denk ook dat veel mensen geen hondentaal spreken. Uiteraard moet men het zekere voor het onzekere nemen in het geval van gevaar voor levensbedreiging, dat snap ik. En ik denk ook niet dat de politie graag dieren afmaakt.Nanna schreef:De politie heeft dinsdag bij een inval in een woning in Rotterdam een agressieve hond gedood met een stroomstootwapen. Volgens de politie wilde de hond, een Stafford, agenten aanvallen. De agenten deden een inval in de woning van een 23-jarig slachtoffer van een steekpartij dinsdag in Rotterdam. Ze hoopten daar de mogelijke dader te vinden. In plaats van de dader troffen zij twee agressieve honden aan. Volgens de politie was de situatie levensbedreigend.
bron
Ik zeg wel: dus graag een verbod om huisdieren te hebben voor groepen mensen. Want deze mensen zijn vaak al heeeeeel lang bekend bij de politie hoor.
Junks, geweldenaars, psychiatrisch zieken, verslaafden: svp geen dieren.
Als ik niet al drie honden zou hebben, zou ik graag een Stafford adopteren: mits goed behandeld in alle opzichten, een SCHAT van een dier.

-
- Zeer actief
Voortaan moeten alle agenten verplicht koekjes meenemen, echt een gat in de markt 

- plekkie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse herder, kruising cocker en ruwhaar en een cairn
- Aantal honden: 3
Wat dus alles zegt over de eigenaren en niets over het ras......helaas.Nanna schreef:Het staat je volkómen vrij 'die andere berichten' te plaatsen hoorPat75 schreef:Ach als het eenvandere hond dan een klapkaak was geweest dan had Nanna het geneens is geplaatst.
Dan zet ik het trouwens ook neer. Maar het gaat bij dat soort lui nou eenmaal net wat vaker over vechthonden dan over retrievers, daar kan ik ook niks aan doen.
- Fizgig
- Zeer actief
Ahum, Martijn:
Fuck, link maakt het bericht superlang, maar google maar een op "politie inval verkeerde woning"
Toch bijna 100.000 hits.
Fuck, link maakt het bericht superlang, maar google maar een op "politie inval verkeerde woning"
Toch bijna 100.000 hits.
- Budkes
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
- Aantal honden: 6
Klopt Renee en als er ergens een inval moet worden gedaan waar een potentieel gevaarlijke hond binnenzit gaan wij, de hondenbrigade, mee om de collega's veilig te laten werken zonder dat ze worden aangevallen door de hond. En dat doen we door een stroomstootwapen mee te nemen. Sterker nog, wij zijn de enige binnen onze regio die met een stroomstootwapen mogen werken.renee-uk schreef:er is toch ook een hondenbrigade, speciaal voor dit soort aangelegenheden?
Het gros van de honden verdedigd helemaal zijn territorium niet en weet niet hoe snel hij weg moet komen bij een inval, het overgrote deel dat wel durft te verdedigen geeft de moed op als je het stroomstootwapen 1 x laat knetteren. Sporadisch moet je er een van je afhouden door het stroomstootwapen te gebruiken en er is er bij ons nog nooit een dood neer gevallen na gebruik van het stroomstootwapen.
Dan is het ook nog zo dat we dit alleen gebruiken bij invallen waarbij snel optreden een vereiste is ivm veiligheid van alle betrokkenen. Als dat niet noodzakelijk is gaan we wel in de slag met een vangstok, een mouwtje of wat dan ook om de hond uit de weg te houden. Nogmaals normaal valt een hond niet dood neer na gebruik van een stroomstootwapen, en geloof me ik ben nogal een kluns en heb mezelf al vaker een oplawaai gegeven door dat rotding dan een hond.
Gr. Aniek

- Fizgig
- Zeer actief
Ja dat is ook zo. Wie weet was het hondje een hartpatiënt zonder dat zijn baasjes het wisten. Dat weet je niet, er staat ook zoveel niet in zo'n berichtje. Ik maak me er ook niet echt druk om, maar als het ooit gebeurt, zou het vervelend aflopen waarschijnlijk. Maar ze hebben zo'n mooi gezegde in het Engels, we'll cross that bridge when we come to it (toch?). Die heb je vast ook in het Nederlands maar kom er nu even niet op, haha.
- Budkes
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
- Aantal honden: 6
Je haalt een aantal dingen door elkaar, namelijk een taser en een stroomstootwapen.Fizgig schreef:Met een stroomstootwapen moet je contact maken met de huid terwijl je stroom toedient. Tenminste, je hebt verschillende, er zijn er ook die kleine dartjes schieten die in de huid blijven hangen. Ik neem aan dat ze de simpelere soort hebben gebruikt, die dus contact moet maken met de huid. Ik heb er wel eens eentje gezien, zo groot als een mobieltje ongeveer met twee puntjes erop waar stroom uit komt. Dus dan moeten ze die hond echt wel flink getaserd hebben, of hij heeft precies bij het hart getaserd. Daar kunnen mensen ook niet tegen, volgens mij. En bij een hond gaan ze dan niet reanimeren, bij mensen wel want je hebt nog best kans dat het hart op gang wil komen.
En dan ook nog eens een stroomstootwapentje in allerlei vormen en maten verkrijgbaar.
Tasers wordt (nog) niet mee gewerkt en die stroomstootwapens vermomd als mobieltjes zijn leuk voor de fun op de illegale markt maar niet degene die in gebruik is bij de politie. Dat is een loeierd van een ding zo'n 65 centimeter lang met een doorsnee van een centimeter of 7. Waarbij aan 2 zijden van de "lengte" stroom wordt afgegeven. Vandaar ook dat ik mezelf zo regelmatig een oplawaai verkoop.
Gr. Aniek