Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Voedsel met hoge voedingswaarde?

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

Suuz!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grand Basset Griffon Vendeen
Aantal honden: 3

Voedsel met hoge voedingswaarde?

Ongelezen bericht door Suuz! »

Heeft er iemand tips? Vannacht logeert een van de reuen bij mij uit het eerste nest, maar net als Pompidou is het een energie vreter. Niks mis mee, maar wat er in gaat, is absoluut niet in verhouding met wat hij verbruikt. In die zin, hij krijgt 2 x per dag brokken (weet even niet welk merk) met daarbij vers vlees er door.

Echter, hij blijft mager. Nu denk ik dat de energie waarde van zijn brok te weinig is. Ik geef zelf Prins Super (geperste brok) en Pompidou blijft daar net mee op gewicht. Echter, ik zoek dus een brok type voor hem waar hij wat van gaat aankomen. Zou Cavom daar bijv. in voldoen? Of moet ik toch meer in de geexpanseerde brokken gaan zoeken (krijgt hij nu ook, dus tja dat maakt niet zoveel uit denk ik).

Iets in in ieder geval met hoge voedingswaarde, want meer dan hij nu eet wil hij niet. En hij is echt nog wel een slag dunner dan Pompidou (ik voel zijn heupbotten zitten).

Heeft iemand tips hierin? Want prettig vind zijn baasje het niet, maar ze probeert er met alle mogelijkheid meer voer in te krijgen, en ik vind het ook geen prettig aangezicht eerlijk gezegd. ;) Je ziet het niet gelukkig door de vacht die hij heeft, maar voelen doe je het wel degelijk.

Tnx.
Often people say to me that grand bassets are not trainable and even think that they're not so smart. I think the grand basset makes most breeds look like they're brain dead
d'Artagnan, Pompidou & Lune.
dagmar88
Zeer actief

Re: Voedsel met hoge voedingswaarde?

Ongelezen bericht door dagmar88 »

http://brokkenvergelijken.wordpress.com/

Hier kun je het aantal calorieën per kilo zien van een aantal merken.
Badu
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Badu »

De naakte mannen verbruiken ook veel meer energie.
Ik geef ze 2 x zoveel KVV/BARF als de rest van de roedel :U:
Weet verder niks van brokken...
Afbeelding
'alles van waarde is weerloos' Lucebert

De nakers..., óók op FB :)
Suuz!
Zeer actief

Ja maar 2 x zoveel geven is dus geen optie, want daar heeft ie dus geen 'trek' in. Zijn normale portie eet ie wel op, maar aan het 2e portie begint ie met lange tanden als hij de dubbele hoeveelheid krijgt. Vandaar dus op zoek naar een vette brok.

Qua kvv kan ik ook wel een aantal merken zo opnoemen, maar goed, daar heeft ze geen vriezer voor die groot genoeg is, en zij heeft de keuze voor brok gemaakt, daar ga ik voor de rest niet over in discussie ;)
Often people say to me that grand bassets are not trainable and even think that they're not so smart. I think the grand basset makes most breeds look like they're brain dead
dancingdaydream
Zeer actief
Mijn ras(sen): Outdoor Chihuahua - Yuna, Perro Peruano Peludo - Chell
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door dancingdaydream »

of gewoon op een goede KVV over, bijvoorbeeld lotgering of carnibest, en dan meer voeren? Als je echt brok wilt, misschien farmfood?
Afbeelding
Selena
Zeer actief
Mijn ras(sen): x HH
Aantal honden: 9

Ongelezen bericht door Selena »

Cavom is vergelijkbaar met prins super, nog een tikje vetter, dus imo een goede brok voor deze hond of net zoals jij de prins geperst geven.
Een mens is nooit te oud om te leren.. en een wijs mens is nooit uitgeleerd!

http://www.vanleeuwen-hollandseherders.nl
Selena
Zeer actief

Cavom is vergelijkbaar met prins super, nog een tikje vetter, dus imo een goede brok voor deze hond of net zoals jij de prins geperst geven.

Selena
Zeer actief

Suuz!
Zeer actief

Tara schreef:Probeer het eens met vaker voeren, in plaats van méér voeren.
Een hond kan per maaltijd maar een beperkte hoeveelheid voedsel verwerken, en alles wat boven die hoeveelheid komt, wordt niet meer opgenomen, maar uitgescheiden.
Door dezelfde hoeveelheid voedsel verspreid over meer maaltijden aan te bieden heb je kans dat de hond wat meer uit het hem aangeboden voedsel haalt.
Ik heb jaren met zo'n gratenpak geleefd, en enorme hoeveelheden gevoerd, vet gevoerd, enzovoorts.
Pas sinds wij driemaal daags zijn gaan voeren zijn onze honden echt goed (en constant!) op gewicht. :wink:
Hij heeft al moeite met zijn 2e portie per dag op te eten, dus een derde keer durf ik het baasje eigenlijk niet aan te doen :schrik: ;) Het is echt gewoon de leeftijdsfase. Verschrikking. Pompidou heeft hier precies het zelfde, alleen die hou ik stabiel door toch de andere brok denk ik in combi met vers vlees. Ik denk dat ik anders gewoon idd de prins brokken ga halen, of cavom, en dan eens kijken wat hij doet met 2 voedingen per dag ;)
Meike
Zeer actief
Mijn ras(sen): Twee rasloze hondjes
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Meike »

Hier een overzicht van brokken op volgorde van veel naar weinig kcal/kg: http://www.voerwijzer.com/hondenbrokken ... &sort=desc

Een vette kvv voeren ook een goede optie, zoals Lotgering of Carnivoer
Sita
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sita »

Weet niet of het perse een geperste brok moet zijn, maar toen ik Taro net had en hij veel te licht was, heb ik hem op een high energy brok gezet van Canex. Bij hem werkte dat super. Ook hij is geen grote eter, dus meer voeren was geen optie, vaker kleinere porties ook niet. Zelf geef ik nu naast de KVV, Meradog Agility, een energierijke brok. En is er nog een variant Meradog Energy, nog energierijker. Meradog is te bestellen via Zooplus.
Groetjes Yvette, Sita, Taro en Rowan

Afbeelding
AnneBP
Zeer actief
Mijn ras(sen): Australian Kelpie
Golden RetrieverxPoedel
Contacteer:

Ongelezen bericht door AnneBP »

ik voer farmfood, dit is net als cavom en prins een persbrok en ook nog eens High Energy. Ik ben er erg tevreden over. Noa weegt 20 kg en krijgt naast een klein beetje vlees nog geen 200 gram per dag. Yazoo is in de groei en weegt nu zo'n 11 kg en krijgt 200 gram plus dat beetje vlees. Ook wel heel fijn is dat er maar een beetje en stevige ontlasting uit komt
Afbeelding
Tulp
Zeer actief
Mijn ras(sen): boerboel
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Tulp »

Het wil ook wel eens helpen om de brokken eerst even te weken in lauwwarm water, waardoor de opname beter wordt.
* * *
People say that money cannot buy you happiness..............
but you can buy a boerboel and that is pretty damn close
jacq1970
Zeer actief
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door jacq1970 »

Samara van mij kreeg idd Cavom om op gewicht teblijven, die werd ook snel zo mager.. maar Cavom hield haar goed opgewicht.
Ik hoor trouwens van meerdere windhonden mensen dat ze daarom cavom voeren dus mss ook wel wat voor de reu??
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”