Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Stoeien met je hond

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

Budkes
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
Aantal honden: 6

Re: Stoeien met je hond

Ongelezen bericht door Budkes »

Ik doe dat ook altijd met mijn honden, als ze te hard gaan bijten kap ik het af. Geen probleem. We vinden het allemaal leuk.
Gr. Aniek

Afbeelding
Ellen.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador en Heidewachtel

Ongelezen bericht door Ellen. »

Ik doe het ook hoor.. zo af en toe.. vind het wel leuk :)
Miezemuis
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedels
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Miezemuis »

Ik kan verder niets zeggen over of het wel of niet verantwoord is, maar ik doe het niet zo hard. Als een van de honden me pijn doet is het spel afgelopen (dus ik heb nooit blauwe plekken). Misschien heeft het er mee te maken dat ik kinderen ehb, die mogen sowieso geen lichamelijke spelletjes met de honden doen. Wij apporteren hier eigenlijk vooral, heel af en toe een trekspelltje.
Afbeelding
Hilde
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Hilde »

Ik doe 't ook vaak en hij mag ook happen, alleen als hij me pijn doet is het direct over.
Afbeelding
M@rleen
Zeer actief
Aantal honden: 0
Contacteer:

Ongelezen bericht door M@rleen »

Hier stoeien wij ook allebei met Boomer, alleen bij mij is het klaar als hij me pijn doet, Gio moedigt hem juist aan... :roll:
Met hem speelt hij dus veel ruiger en dat vind ik wel prima.
Elyna speelt weer op haar eigen manier met Boomer en dat gaat ook prima; zij gooit de bal of tenminste, probeert dat :mrgreen:
Gon
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising boomer. mopshond
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Gon »

IK stoei ook wel met Famke, maar als ze te hard bijt is het bij mij ook over ( en dat gebeurd nog al een keer :roll: :wink: )
Groetjes van Gon, Famke, en poezebeest Ayla, een kleine doerak...
Afbeelding
Laura & Leroy
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouvier

Ongelezen bericht door Laura & Leroy »

Heerlijk, stoeien! Ik doe dat ook hoor, met Leroy. Ook lekker op de grond.
Met z'n bek moet hij voorzichtig doen, daar wil ik geen afdrukken of schrammen van. Dat doet hij ook heel netjes, hij is heel voorzichtig. Ik loop wel eens met krassen van z'n nagels maar ja, daar kan hij niets aan doen.

Ik ben er ook niet mee bezig dat ik de baas moet blijven of niet onder hem mag komen. Als de relatie niet goed genoeg is en de hond denkt zijn kans te kunnen pakken tijdens een iets te heftig spel, dan lijkt het me niet verstandig om zulke spelletjes te doen.

Met Leroy heb ik het gevoel dat het onze band alleen maar versterkt, en daarna inderdaad lekker knuffelen :lief:
Och lieverd, ik kijk toch niet naar andere honden.
Afbeelding
Lin-C
Zeer actief
Mijn ras(sen): X Russische Toy Terriër

Ongelezen bericht door Lin-C »

Helemaal niet gek hoor. Wij doen het hier ook.
Sem houdt van wild/hard spelen, dit doet hij eigenlijk altijd met mijn vriend. Dat is hun 'ding'. :wink:
Sem krijgt er altijd spontaan de dolle 5 minuten van en rent het hele huis door. :mrgreen:
Laura & Leroy
Zeer actief

Ongelezen bericht door Laura & Leroy »

Mooi he, het wederzijds vertrouwen dat er dan is.
Hoe verloopt het stoeien bij jullie?
Als ik sta en onder m'n benen door naar hem kijk, dan weet hij het al :mrgreen: Dan komt hij er aan gehopst en past net onder me door. Als hij dan tussen m'n benen staat pak ik hem lekker stevig in z'n nekvel en schud hem een beetje heen en weer. Dan springt hij wat om me heen, speelbuigingen maken en happen. Dan ga ik ook op m'n knieen en zo werken we elkaar naar de grond.
Ik ga trouwens nooit onder hem liggen, daar houd ik niet van. Wel samen op de grond.
Och lieverd, ik kijk toch niet naar andere honden.
Afbeelding
Fizgig
Zeer actief
Mijn ras(sen): Twee vuilnisbakkenras, 6 konijnen, 4 katten en 1 cavia

Ongelezen bericht door Fizgig »

Ik stoei ook, lekker toch. Met Shelly gaat dat vaak zo dat ik een trui pak, of een dekentje ofzo, en dan mag ze daarin happen naar mijn handen. En dan vindt ze het leuk als ik die trui over haar koppie gooi en heel wild met mijn handen doe. Meestal op de bank want ze wil altijd op haar rug rollen dan, en dan moet ik haar buikje kriebelen. Ze hapt ook zonder trui naar mijn handen en dat mag want ze heeft een extreem zachte beet en heeft me nog nooit pijn gedaan, zelfs niet per ongeluk. Als we thuiskomen stoei ik ook altijd een beetje met Shelly, zodat ze haar enthousiasme kwijt kan, met een knuffel slang (die van de action). Anders vreet ze Bruno op, haha.

Met Bruno is het meer wild knuffelen. Voordat we gaan wandelen, gaat ie altijd gekke bokkesprongen maken de bank op en af. En dan wrijft ie met zijn kop langs me heen en duwt tegen me aan. Dan moet ik terugduwen met hoofd en lijf en zijn kop knuffelen, heerlijk! Ik heb ook wel eens op het dakterras met hem gestoeid maar da's een beetje krap voor zoveel hond, haha. Dan gaat alles om, inclusief mezelf. Hij vindt het superleuk als ik in het park een stukje met hem ga rennen maar hij snapt niet hoe groot ie is dus is altijd uitkijken dat ie je niet omver loopt.

Maar jij hebt een niet zo'n groot hondje, wel leuk want daar kun je wat feller mee stoeien, dat zou ik ook doen, denk ik. Met Bruno durf ik dat alleen niet, en Shelly is zo, als ze erg enthousiast wordt, gaat ze hard rondjes rennen op het dakterras, haha, dus dan houdt het stoeien op.
Luckyday
Zeer actief
Mijn ras(sen): kruising border collie
Contacteer:

Ongelezen bericht door Luckyday »

ja wij stoeien ook :D.
het gaat meestal niet heel ruig want daar kan meneer niet tegen :mrgreen:
Afbeelding
True friendship is sitting together in silence and feeling like it was the best conversation you've ever had
Bed and Breakfast Angelbeeck
Romy Smink Photography
dancingdaydream
Zeer actief
Mijn ras(sen): Outdoor Chihuahua - Yuna, Perro Peruano Peludo - Chell

Ongelezen bericht door dancingdaydream »

Nee hoor, hier wordt er ook flink gestoeid :)
Afbeelding
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

Met Finn kan ik goed stoeien en dat lijkt er wild aan toe te gaan met grommen en gegrauw en alles, die pakt mij bij mijn armen ik pak hem bij de nek, benen over hem heen etc.
Bluf is wat lastiger, of ze raakt onder de indruk maar dat gebeurt vaak als ze te enthousiast wordt en zij haar bijtkracht "vergeet" zij kan of heel hard klemmen met de kaken of zij kan in het enthousiasme ineens velletjes pakken en dat doet verrekte zeer en geeft de nodige plekken (rode puntjes met zware blauwe plekken eromheen) en dan vind ik het stoeien niet leuk. Waarop zij dan weer in de schulp kruipt. Het is bij haar vaak in uitersten helaas. Ik wil wel stoeien maar zij schiet dan wat door in haar enthousiasme qua happen, ook wel bij het gezicht of nek. En dat is niet leuk stoeien :neenee: . Met haar dus meer spel met een balletje of touwtje en niet fysiek.
flamme
Zeer actief
Mijn ras(sen): Saarlooswolfhond
Ierse Setter
Klein spaans mixje

Ongelezen bericht door flamme »

Canis Sapiens schreef: Maar goed, misschien ben ik wel gek :Q:
Ja dat sowieso :F:
Net zo gek als velen hier inclusief ikzelf.

Lekker heendoen. Als jij en je hond ervan genieten is er geen probleem naar mijn mening.
dicyvo

Ongelezen bericht door dicyvo »

Met Bruno is het meer wild knuffelen. Voordat we gaan wandelen, gaat ie altijd gekke bokkesprongen maken de bank op en af. En dan wrijft ie met zijn kop langs me heen en duwt tegen me aan. Dan moet ik terugduwen met hoofd en lijf en zijn kop knuffelen, heerlijk!
Hier hetzelfde. heb het een hele tijd wat tegengehouden omdat ik bang was ik hem teveel toestond ook het bijten in m'n handen wat hij dan ook doet (niet hard). Ik zit dan toch stiekem met die dominantie in m'n hoofd. Dat tegen je aanduwen enzo.
Maar ik vind het zelf ook leuk om even lekker met hem te stoeien en klaar is ook meteen klaar dus ik ben daar relaxter in geworden en het voelt gewoon goed om te doen samen.
Leuk dit topic :D want ik vraag me af en toe dus ook af of ik er wel goed aan doe.

Is bij jullie het stoeien binnen ook anders dan buiten? Buiten is Bailey wilder en gaat dan ook tegen me opspringen en grommen.
Lillith
Zeer actief

Ongelezen bericht door Lillith »

We vinden het hier geweldig...op het bed en op het kleed, lekker zacht voor mij :wink:
Zelfs Lille is ervoor te PORREN :cheer:
Pepie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Europese korthaar
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Pepie »

Ik stoei niet :pffff:
Afbeelding
lieke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
Contacteer:

Ongelezen bericht door lieke »

Nee, ik stoei niet met de honden. Lyndie en Kyra schrikken zich het apezuur van wilde spelletjes en Bonnie wil eigenlijk wel maar vindt dat nog een beetje te eng.
Trekspelletjes houden ze ook niet van want ze laten direct beleefd los als ik trek.
Verder dan speeltjes weggooien of eens gek heen en weer springen, komen we niet.
Knuffelen zijn ze wél weer geweldig in. :mrgreen:
Afbeelding
[Sandra]
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse bulldog x Maltezer

Ongelezen bericht door [Sandra] »

Met Otto stoei ik regelmatig, Jet is niet zo'n stoeierd.
Afbeelding
Groetjes,
Sandra
HaddockandFriends
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mopshond Haddock en Poolse schone Suki.
Contacteer:

Ongelezen bericht door HaddockandFriends »

Ik doe het ook! Met Haddock kan ik soms flink stoeien, en met Suki gaat het soms best heftig. Ik daag haar dan ook echt uit, en ga niet miepen als ze dan eens hapt. Ze bijt nooit hard, en zodra je haar niet meer uitdaagd dan gaat ze je likken hahaha.
Nee hoor je kent je hond zelf het beste en weet vast wel hoe ver je kunt gaan.
Loraine
Zeer actief

Ongelezen bericht door Loraine »

ja, hier ook een stoeierd. Wel rustig aan, Rodan is toch wel sterk. Zorg wel dat ik altijd een paar speeltjes in de buurt heb. Wanneer ik op buik lig, gaat hij met zijn speeltjes knauwelen op mijn been of zo. Komt ook vaak met zijn kop onder mijn hoofd en legt (vlijt) zich neer onder me..
moet wel uitkijken voor "maaiende" poten.
Heerlijk ons momentje
Machie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Machie »

Ja doe ik zeker! En dus geregeld mijn armen vol krassen.. Luca vind het super leuk! De wildebras!
Sita
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sita »

Sita en Rowan zijn altijd in voor een stoei partijtje. Als het te hard gaat, dan kap ik het af. En dat gaat prima. En een geluiden dat ze maak, moet er altijd erg om lachen. Stelletje gevaarlijke honden zijn het dan, tenminste zo klinkt het :mrgreen:

Taro snapt niets van stoeien. Heel soms probeer ik hem nog uit te lokken, maar hij vindt het echt 100 keer niets, dus houden we het maar bij kroelen.
Groetjes Yvette, Sita, Taro en Rowan

Afbeelding
Carmen
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse bulldog en een Kretaans meisje

Ongelezen bericht door Carmen »

Met Arie gaat het me al heel gauw te wild, die is zo onbenullig, dus bij hem blijf ik wel op mijn voetjes staan. Kira is heel gauw onder de indruk. Een beetje a la de collies van Lieke maar haar kan ik wel weer door de kamer smijten. Dan pak ik haar vast en zwiep ik haar een paar meter verder weg, dat vindt ze zelfs nu op haar oude dag nog steeds leuk :mrgreen:
Lisette1985
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising, chihuahua en een border collie

Ongelezen bericht door Lisette1985 »

Met Bumba stoei ik ook weleens als hij bij me op bed ligt, lekker samen even maf doen voor het slapen gaan.
Met Balou doe ik aan teenworstelen, die heeft iets met tenen waar in gehapt moet worden :LOL: met die scherpe puppytandjes doet dat zeer dus dan geef ik hem een speeltje waar hij wel in mag bijten.
Liefde begint met een glimlach,
Groeit met een kus,
Maar eindigt met een traan.
Mary
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever

Ongelezen bericht door Mary »

Ik stoei elke avond met Davey. Hij ligt er gewoon op te wachten.
Hij gaat op een halve meter afstand op zijn rug liggen en rolt zich naar mij toe al grommend.
Heerlijk.

Soms denk ik dat ik dit beter kan doen met een helm op. :blauwoog:
Afbeelding
I.M. Matje/Mahatma 05-08-1999 / 28-08-2009
Mijn maatje en schurkie
Esther12
Zeer actief
Mijn ras(sen): Lagotto Romagnolo

Ongelezen bericht door Esther12 »

Zelf ben ik niet zo van het stoeien maar mijn jongste stoeit wel vaak met Bo. Beiden genieten ervan.
jacq1970
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door jacq1970 »

Ik stoei best maar niet zo hard en ruig... Bowie is erg van de hap en trek en dat vind mijn lijf niet prettig, een kras vind ik niet erg maar bloedende plekken vind ik niet nodig.
Afbeelding
lieke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
Contacteer:

Ongelezen bericht door lieke »

Carmen schreef:Met Arie gaat het me al heel gauw te wild, die is zo onbenullig, dus bij hem blijf ik wel op mijn voetjes staan. Kira is heel gauw onder de indruk. Een beetje a la de collies van Lieke maar haar kan ik wel weer door de kamer smijten. Dan pak ik haar vast en zwiep ik haar een paar meter verder weg, dat vindt ze zelfs nu op haar oude dag nog steeds leuk :mrgreen:

:LOL: Ik heb beeld!
Ga ik ook eens doen en introduceer het gelijk als nieuwe sport: colliezwiepen.
Organiseer gelijk wedstrijden. Wie kan zijn collie het verst werpen. :LOL:
Afbeelding
dicyvo

Ongelezen bericht door dicyvo »

lieke schreef:
Carmen schreef:Met Arie gaat het me al heel gauw te wild, die is zo onbenullig, dus bij hem blijf ik wel op mijn voetjes staan. Kira is heel gauw onder de indruk. Een beetje a la de collies van Lieke maar haar kan ik wel weer door de kamer smijten. Dan pak ik haar vast en zwiep ik haar een paar meter verder weg, dat vindt ze zelfs nu op haar oude dag nog steeds leuk :mrgreen:

:LOL: Ik heb beeld!
Ga ik ook eens doen en introduceer het gelijk als nieuwe sport: colliezwiepen.
Organiseer gelijk wedstrijden. Wie kan zijn collie het verst werpen. :LOL:
Dan wil mijn man ook wel meedoen. Die zwiept honden en katten en volgens hem vinden ze dat leuk :hmmm:
We hebben alleen geen collie, is dat erg?
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”