We hebben ook nog kippennekken in de vriezer liggen. Is het slim om er een kippennek bij te geven om haar ontlasting wat dikker te maken? Als dat helpt
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Lupa lam compleet
Moderator: moderatorteam
- Jeffy
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Zwitserse witte herder
- Aantal honden: 2
Lupa lam compleet
Wij voeren Anthira de kvv van Lupa. Ze doet het er heel goed op, alleen is haar ontlasting wat aan de dunne kant als ze de lam compleet versie krijgt. Hebben meer mensen daar last van? Het is ook wel de natste variatie van de smaken die ik heb besteld (vis, pens, paard, kip/rund). Ik zie er ook het minste bot in zitten. Ze vindt het wel heel lekker
We hebben ook nog kippennekken in de vriezer liggen. Is het slim om er een kippennek bij te geven om haar ontlasting wat dikker te maken? Als dat helpt
En wat is dan handig, de nekken bij het eten te geven of gewoon dezelfde dag op een ander tijdstip? Het zijn volgens mij maar kleintjes, al heb ik geen idee wat normaal is.
- dagmar88
- Zeer actief
Re: Lupa lam compleet
En honden zijn nu eenmaal niet standaard; de één doet het goed op verhouding zus en de ander op zo.
Je kunt er dus gewoon iets van botwerk bij geven en kijken hoe veel nodig is voor een mooie compacte drol.
Bij Lupa bestel ik vaak de konijnkarkas met kop, nek en stuk borst, eendenkopjes en fazantkarkas.
Allemaal een nette prijs en goede kwaliteit.
Omdat er vaak al kip in kvv zit vind ik dat een mooie aanvulling
- Jeffy
- Zeer actief
Ik snap dat honden niet standaard zijn, maar dit is mijn eerste hond die vers krijgt dus ik weet nog niet alles en hou van bevestigingdagmar88 schreef:lam is vaak erg vet.
En honden zijn nu eenmaal niet standaard; de één doet het goed op verhouding zus en de ander op zo.
Je kunt er dus gewoon iets van botwerk bij geven en kijken hoe veel nodig is voor een mooie compacte drol.
Bij Lupa bestel ik vaak de konijnkarkas met kop, nek en stuk borst, eendenkopjes en fazantkarkas.
Allemaal een nette prijs en goede kwaliteit.
Omdat er vaak al kip in kvv zit vind ik dat een mooie aanvulling
Maakt het uit of je het bot bij de kvv maaltijd geeft of hem op een ander moment die dag?
Ik heb pas een keer bij lupa besteld nog, en ik heb er kippennekken bij gedaan omdat ik dat uit wil proberen. Maar daar zijn we nog niet aan toe gekomen. Ze kwamen als een klomp dus we moeten het eerst uit elkaar halen en zo. Verder zal ze voorlopig op kvv blijven met zo af en toe wat bot of zo. Maar ik zal eens kijken bij de volgende bestelling
Mengen zou kunnen maar ik vind het nu al zo'n geklieder en lastig uitmeten met hoeveel ze mag hebbenBoutje schreef:Ik geef het wel eens en heb er nog geen problemen mee gehad.
Je zou er inderdaad een kippenekje kunnen bij geven (mag tegelijk) ofwel mengen met een andere smaak waar je hond geen diarree van heeft.
- dagmar88
- Zeer actief
De nekken kun je half laten ontdooien (eventueel wanneer ze al wat zachter zijn maar er nog ijs tussen zit even onder de koude kraan houden, dan trek je ze zo los) en daarna per portie weer invriezen.
Ik zou ze tegelijk met de lam/geit kvv geven.
Je zou ook wat penslappen mee kunnen bestellen en 1 of 2 maaltijden per week daar mee vervangen. Goed voor de tanden en darmen.
En 1 x per week vette vis op het menu vind ik ook wel een aanrader.
En snap het helemaal hoor, dat je even wilt horen of alles goed gaat
- Jeffy
- Zeer actief
Ja ik weet het, op zich kauwt ze genoeg op pensstaafjes en dergelijke, maar ik vond wat nekken ook wel leuk om te geven.
Penslappen gaan we voorlopig nog niet doen in verband met het niet hebben van een tuin en ik heb gehoord dat je dat toch wel wil
De nekken gaan we morgen maar mee aan de slag. Ze krijgt wel de pens compleet, en de vis compleet. Eerst maar even wennen aan de kvv (wij dan
), later gaan we wel experimenteren met wat barfproducten denk ik
Dank je wel
Een beetje wazige post volgens mij maar ik ben een beetje moe
Penslappen gaan we voorlopig nog niet doen in verband met het niet hebben van een tuin en ik heb gehoord dat je dat toch wel wil
Dank je wel
Een beetje wazige post volgens mij maar ik ben een beetje moe