Nu ben ik vakantie vieren en plannen dus sowieso al wat ontwend, maar met hond er bij is het helemaal anders natuurlijk. Ik ga samen met een vriend en zijn hond met de auto. Het plan is om eerst 5 dagen in Oostenrijk te kamperen en daarna door te rijden naar Italie, waar hij familie heeft in Collecchio Parma. Zij stellen ons hun luxe gastenhuis ter beschikking op hun 14 ha prive-bos

Allereerst zijn we nu dus op zoek naar een mooie plek in west-Oostenrijk waar je goed kunt kamperen en waar het hondvriendelijk is, met mooie wandelgebieden waar honden ook los mogen/kunnen. Misschien hebben mensen hier ervaring met leuke campings?
Verder was ik benieuwd of mensen leuke bezienswaardigheden, wandelgebieden en andere typische vakantiedingen (

En als laatste, niet onbelangrijk natuurlijk, vroeg ik me af of er dingen zijn waar we qua de honden rekening mee moeten houden in beide landen. Inenten voor rabies natuurlijk, maar ook voor iets anders nog misschien? En hoe zit het met de wetgeving qua loslopen en honden in het algemeen? En wat moet ik vooral niet vergeten mee te nemen op vakantie?
Zoals ik zei ben ik het vakantievieren een beetje verleerd, en met hond al helemaal. Alle tips zijn dus meegenomen, net als handige websites waar ik informatie kan vinden!
Joepie, ik ga op VAKAAAAAANTIEEEEEE!!!!!!