Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Weer oorgezeur

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

blondie
Zeer actief
Aantal honden: 2

Weer oorgezeur

Ongelezen bericht door blondie »

Zucht paar maanden geleden al problemen met de oren van Finn gehad. En omdat hij zo laat liet merken écht last te hebben bleek hij een fikse oorontsteking te hebben. Elke dag de oren diep inspuiten met zalf, en fijn dat hij dat vond :gvd: .
Afgelopen week viel me ook weer op dat hij wat stond te schudden met zijn kop, en vanmorgen dus ook weer krabben aan het oor en met zijn kop schudden.
Da maar gebeld, want ik had het vermoeden dat het weer was zoals voorheen. Kan ik die spuit met zalf toedienen? Advocate heb ik nog liggen.
'Nou, als je het doet is het toch eigen risico, ik wil toch liever zien wat het is.' een logische reactie van de da natuurlijk.
Dus net maar een ritje naar de da gemaakt. Gelukkig is het geen oorontsteking en ben ik er rap bij dit keer :cheer:
Meneer heeft Atopie. Soort hooikoorts :roll: . Enfin. Weer een zalfje rijker en direct maar pijnstilling meegenomen zodat ik over 2 weken niet weer heen en weer hoef te rijden :wink:
Meneer stelde zich overigens weer vréselijk aan binnen. Gut zei een mevrouw die medicatie kwam halen, bijna alle honden zijn hetzelfde nietwaar. Ze willen allemaal zo snel mogelijk weg bij de da :D
Waarop mijn da reageerde "maar dit is een duitse herder, die dramatiseren altijd alles" :mrgreen:
Is ook zo, want oortjes kijken was zo gepiept, en vervolgens bij de uitleg van de da staat hij rustig alles weer te besnuffelen. Wacht ook netjes tot de da de praktijkdeur opendoet en als ik ga lopen schiet hij met een noodgang naar de uitgang :mann: om buiten heel nonchalant weer tegen een bosje aan te zeiken.
Bluf overigens zal het aan de kont roesten. Die vindt de aandacht vaak wel leuk :U:
Maar goed, we gaan oorschelpen smeren tegen de jeuk en advies is zwemmen.
blondie
Zeer actief

Re: Weer oorgezeur

Ongelezen bericht door blondie »

Jip schreef:oooh hooikoorts en daar jeukende oren van...kan dat ook al...... :80:

Heavy heeft ook jeukende oren .......ik dacht van het zwemmen...... :19:
Ik stond ook even :80: :denken:
Maar was allang blij dat het geen oorontsteking of mijt was. Al denk ik dat als je een jonge hond met diagnose Atopie hebt je minder blij bent. Heb even gegoogled.
gei.. geïrriteerde zo hehe, even tien keer tikken hoe je dit ook al weer schreef.
Buuf vroeg ook hoe het was, maar haar vorige hond, Franse bull had behoorlijke last van huidirritaties ook omdat ze nergens tegen kon. Lijkt me best lastig.
Heb ook geen idee waar hij nu een allergie van heeft en hoe zich dat ontwikkeld heeft, maar goed. Smeren maar weer. Overigens blijft hij nu van zijn oren af, voor ik besloot naar de da te gaan heb ik de oren gedaan met ear and eye wipes.
Fizgig
Zeer actief
Mijn ras(sen): Twee vuilnisbakkenras, 6 konijnen, 4 katten en 1 cavia

Re: Weer oorgezeur

Ongelezen bericht door Fizgig »

Heeft Shelly ook een ietsiepietsie last van. Beetje rood in de oren soms en in oksels en liezen. Bij haar bekkie. Maar het is zo licht dat ik er niks aan doe behalve wat olie. Ze krabt er weinig aan. Het trekt ook weg, ik denk dat het bij haar komt door bomen/gras idd want als we naar het park zijn geweest, is het vaak wat roder. Maar goed, als ze echt steeds zitten te krabben, moet je wat. Ik hoop dat het bij Shelly niet erger wordt. Beterschap aan de dramaturg!
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”