Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
shit .. giardia
Moderator: moderatorteam
- Mirella
- Zeer actief
shit .. giardia
oh ik baal zo..we hebben in mrt een kitten gekregen.dit was broodfok.en ja het is dom dat ik het niet gezien,gemerkt heb.ik kan mezelf wel voor de kop slaan.
maar goed ze is voor van alles behandeld,bleef maar diaree houden en dat was volgens de da aan gevoelige darmen te wijden.
nu is gister 1 van mijn pups,die al uit huis is,getest en jawel giardia.ook alle andere baasjes gewaarschuwd,alle pups worden nu getest.
kitten getest en jawel...nu voor de hele bende panacur en ontzettend veel schoonmaken..maar wat een horrorverhalen op internet,mn maag draait er van om..
maar goed ze is voor van alles behandeld,bleef maar diaree houden en dat was volgens de da aan gevoelige darmen te wijden.
nu is gister 1 van mijn pups,die al uit huis is,getest en jawel giardia.ook alle andere baasjes gewaarschuwd,alle pups worden nu getest.
kitten getest en jawel...nu voor de hele bende panacur en ontzettend veel schoonmaken..maar wat een horrorverhalen op internet,mn maag draait er van om..
- Kit
- Erelid
- Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco
- Aantal honden: 2
Re: shit .. giardia
Wat voor horrorverhalen bedoel je?
- Suuz!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grand Basset Griffon Vendeen
- Aantal honden: 3
Balen.
Hoe is het nu met de pup die die blauwe waas op de ogen had? Is dat over? of heb je het nog laten controleren?
Hoe is het nu met de pup die die blauwe waas op de ogen had? Is dat over? of heb je het nog laten controleren?
Often people say to me that grand bassets are not trainable and even think that they're not so smart. I think the grand basset makes most breeds look like they're brain dead
d'Artagnan, Pompidou & Lune.
- Mirella
- Zeer actief
suuz dat heb ik laten controleren,maar dat was niks.ze heeft wel 2 liesbreukjes. en nu die giardia..
horrorverhalen bedoelde ik eigenlijk met er nooit meer vanaf komen ,overal eitjes enzo..
horrorverhalen bedoelde ik eigenlijk met er nooit meer vanaf komen ,overal eitjes enzo..
- Suuz!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grand Basset Griffon Vendeen
- Aantal honden: 3
Mirella schreef:suuz dat heb ik laten controleren,maar dat was niks.ze heeft wel 2 liesbreukjes. en nu die giardia..
Gelukkig!
Hopelijk is de giardia te behandelen.
Often people say to me that grand bassets are not trainable and even think that they're not so smart. I think the grand basset makes most breeds look like they're brain dead
- Kit
- Erelid
- Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco
Giardia is inderdaad hardnekkig, maar wel behandelbaar hoor 
- Fizgig
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Twee vuilnisbakkenras, 6 konijnen, 4 katten en 1 cavia
Bruno en Shelly hebben het gehad en hebben een kuur ervoor gehad. Sindsdien hebben ze geen diarree meer gehad, alleen maar stevige drollen. Dus het is volgens mij over met de giardia, al ga ik nog wel een keer laten natesten. Maar dat doe ik als ik nog iets anders heb waar ik voor moet, omdat ze verder geen klachten meer hebben. De katten heb ik gedeeltelijk behandeld, twee oude katten konden de kuur niet handelen, kregen er meer last van hun hart door. Ik heb niet meer schoongemaakt dan normaal. Dus het kan ook vrij simpel opgelost worden met een kuur. Zou natuurlijk kunnen dat het ooit weer terugkomt, denk ik, gewoon goed de ontlasting in de gaten houden.
-
Asta
Niet naar figzig luisteren aub.
Hier een pup van week of 13 gehad met giardia en het is drama geweest tot ze anderhalf was en ik standaard 4x per jaar panacur erin gooide. Iedere maand minimaal 1/2 dierenartsbezoekjes met een zieke hond en dit bleef tot ik haar over heb gezet naar kvv. Nu gaat het super.
Advies van mijn da was hond wassen, huis ontsmetten, mijn kleren wassen, speeltjes alles schoon. En dit nog maal herhalen vlak voor de kuur afwas. En na een maand nog een test en kuur ook als test negatief was. Maar goed ik had flinke pech dus maar zou giardia zeker niet onderschatten met alleen een kuurtje en het is opgelost.
Beterschap voor de pupjes.
Hier een pup van week of 13 gehad met giardia en het is drama geweest tot ze anderhalf was en ik standaard 4x per jaar panacur erin gooide. Iedere maand minimaal 1/2 dierenartsbezoekjes met een zieke hond en dit bleef tot ik haar over heb gezet naar kvv. Nu gaat het super.
Advies van mijn da was hond wassen, huis ontsmetten, mijn kleren wassen, speeltjes alles schoon. En dit nog maal herhalen vlak voor de kuur afwas. En na een maand nog een test en kuur ook als test negatief was. Maar goed ik had flinke pech dus maar zou giardia zeker niet onderschatten met alleen een kuurtje en het is opgelost.
Beterschap voor de pupjes.
- Mirella
- Zeer actief
oke..werd net wat rustiger door het bericht van fizgig en nu dus weer onrustig..ze zitten nu allemaal voor 5 dg aan de panacur. ik heb de kleedjes in de was zitten,en een enorme fles dettol gekocht waar ik voorlopig elke dag mee aan de gang ga in huis en tuin.maar het kitten heeft het zowiezo al vanaf eind mrt dus is lang onbehandeld geweest.
- Hilly45
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schapendoes
- Aantal honden: 1
Wat een zorg zeg, brrr. Het lijkt mij ook een hele lastige aandoening om te behandelen, vanwege de hardnekkigheid. Sterkte.

- Fizgig
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Twee vuilnisbakkenras, 6 konijnen, 4 katten en 1 cavia
Eh..ik ben niet de enige hoor, die er snel en makkelijk vanaf is gekomen, zoek maar naar topics over giardia. Sommige mensen behandelen niet eens. Maarrr bij pups is het altijd zo dat je eerder bij de DA moet staan natuurlijk, en ik zou ook zeker nog eens gaan testen na de kuur. Mijn honden zijn natuurlijk volwassen en het heeft daarom niet zo'n haast om na te testen (ook omdat de sympoten weg zijn natuurlijk), maar dat zou ik bij pups wel doen. Gewoon doen wat je DA zegt en geen horrorverhalen meer lezen want daar wordt niemand beter van. Behandel en hoop er het beste van.
-
Asta
Bel je dierenarts of desnoods een andere als je eigen dierenarts geen goed advies heeft over schoonmaken en ontsmetten, figzig bedoelt het goed maar die heeft er geen verstand van.
Edit, hier even een linkje met uitgebreide informatie over giardia
http://www.dierenkliniekwilhelminapark. ... ardia.html
Edit, hier even een linkje met uitgebreide informatie over giardia
http://www.dierenkliniekwilhelminapark. ... ardia.html
-
jacq1970
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Bowie van mij heeft 3x een kuur gekregen tegen giardia... het kan echt heel hardnekkig zijn, en idd alles schoonmaken van kleedjes, kussens en speeltjes aan toe....
- Sjalot
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bordeaux Dog
Schotse Herder Korthaar
Engelse Bulldog
Lancashire Heeler - Aantal honden: 1
- Contacteer:
Ik heb 2x giardia gehad. Een keer bij een kitten en een keer bij een hond uit het asiel.
Ik schrok me ook kapot van de verhalen op internet.
Veel verhalen zijn sterk overdreven. Bij sommige moet je bijna je huis afbranden om er vanaf te komen.
Volgens iemand moest ik zelf ook behandeld worden anders zou ik de dieren weer besmetten.
Nou de huisarts dacht zeker dat ik gek geworden was. Ik kon op mijn kop gaan staan, ik kreeg niks.
Als ik zelf diarree had mocht ik weer terugkomen.
Ik heb alle honden en katten behandeld met panacur en degene met diarree extra met metrazol.
Kattenbakken dagelijks schoongemaakt. De omgeving van de kattenbak met chloor.
Gewassen op 60 graden wat gewassen kon worden. Verder gewoon gedweild en het stoomapparaat gebruikt.
Ook de dieren die de diarree hadden gewassen.
Maar dat is meer dan mijn dierenarts aanraadde.
Die zei: "Zorgen dat je dieren niet in aanraking komen met de ontlasting."
Daar zit wel wat in want de parasiet overleeft niet buiten het lichaam en ook niet zonder ontlasting.
Veel verhalen zijn sterk overdreven. Bij sommige moet je bijna je huis afbranden om er vanaf te komen.
Volgens iemand moest ik zelf ook behandeld worden anders zou ik de dieren weer besmetten.
Nou de huisarts dacht zeker dat ik gek geworden was. Ik kon op mijn kop gaan staan, ik kreeg niks.
Ik heb alle honden en katten behandeld met panacur en degene met diarree extra met metrazol.
Gewassen op 60 graden wat gewassen kon worden. Verder gewoon gedweild en het stoomapparaat gebruikt.
Daar zit wel wat in want de parasiet overleeft niet buiten het lichaam en ook niet zonder ontlasting.
Laatst gewijzigd door Sjalot op 13 mei 2012 18:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Groetjes van Charlotte

- dagmar88
- Zeer actief
Katten en Dettol schijnt geen goede combinatie te zijn; op de Engelse verpakkingen staat ook een waarschuwing.Mirella schreef:oke..werd net wat rustiger door het bericht van fizgig en nu dus weer onrustig..ze zitten nu allemaal voor 5 dg aan de panacur. ik heb de kleedjes in de was zitten,en een enorme fles dettol gekocht waar ik voorlopig elke dag mee aan de gang ga in huis en tuin.maar het kitten heeft het zowiezo al vanaf eind mrt dus is lang onbehandeld geweest.
- Mirella
- Zeer actief
bedankt voor je bericht,krijg ik weer wat hoop van..doe nu dagelijks het hele huis,drink en voer bakken,kattenbakken,wc,tuin schrobben,kitten net in bad gedaan..doe alles wat ik kan heb het schoonste huis in omstreken. kleedjes wassen etc..moest wel lachen want ik zat gister in precies dezelfde situatie met mijn huisarts haha.. maar vraagje,alleen de kitten heeft diaree,heb jij die metrazol tegelijk gegeven,of erna.dan kan ik dat maandag misschien ook regelen met de dierenarts.bedankt alvast!Sjalot schreef:Ik heb 2x giardia gehad. Een keer bij een kitten en een keer bij een hond uit het asiel.
Gewassen op 60 graden wat gewassen kon worden. Verder gewoon gedweild en het stoomaparaat gebruikt.
-
meissielief
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bull Terrier x Dogo Argentino
Old English Bulldog x Cane Corso - Locatie: amersfoort
Ik heb hier ook helaas ervaring met Giardia. Bij ons in de buurt heerst het veel. Ze heeft de eerste keer een kuurt gehad van metrazol en toen was ze volgens de dierenarts ervan af, ik heb in overleg met de dierenarts en toen voor de zekerheid nog een kuur panicur gegeven. En weer laten testen, de test was goed. En het is een maand goed gebleven. Toen kreeg ik de indruk dat ze (weer) giardia heeft en dus weer laten testen, volgens de test had ze geen giardia, maar de symptonen zijn wel aanwezig.Afwisselde poep, dunner worden en enorm veel honger. Dus nu hebben we weer een kuur.

Fan van de bredere rassen honden en paarden
-
S@ndr@
- Zeer actief
ja, maar je gaat je hond toch niet volstoppen met die rommel als de test negatief is, 
-
meissielief
- Zeer actief
Ik kan me voorstellen dat jij dat denkt, maar ik vind het overduidelijk te zien dat mijn hond weer giardia heeft. Haar ontlasting gaat dan echt enorm stinken. Als je die lucht nog nooit geroken hebt, dan is dat misschien niet voor te stellen. Maar die lucht herken je wel. Panicur mag je ook geven als gewone wormenkuur volgens onze dierenarts. En ze moest toch een wormenkuur hebben. Vandaar de keuze om toch de kuur te geven.S@ndr@ schreef:ja, maar je gaat je hond toch niet volstoppen met die rommel als de test negatief is,

-
S@ndr@
- Zeer actief
tja, maar het kan dus ook wat anders zijn.
Ik weet hoe het ruikt, en ik heb het ook wel gehad bij mijn beesten, maar ook een hond die een voedingsallergie heeft ontwikkeld en dat rook zo ongeveer hetzelfde.
verder is metrazol een zootje bende, en lang niet ongevaarlijk
Ik weet hoe het ruikt, en ik heb het ook wel gehad bij mijn beesten, maar ook een hond die een voedingsallergie heeft ontwikkeld en dat rook zo ongeveer hetzelfde.
verder is metrazol een zootje bende, en lang niet ongevaarlijk
-
meissielief
- Zeer actief
Ja dat klopt , die metrazol is echt troep, die wil ik ook echt niet meer voor de hond. Ze heeft vandaag haar laatste pil gehad en haar ontlasting is weer goed. Dus wil haar ontlasting weer laten testen.

- Mirella
- Zeer actief
ik heb inmiddels geleerd dat je wel van 3 verschillende dagen ontlasting mee moet nemen,omdat het niet in elke hoop zit zeg maar.meissielief schreef:Ja dat klopt , die metrazol is echt troep, die wil ik ook echt niet meer voor de hond. Ze heeft vandaag haar laatste pil gehad en haar ontlasting is weer goed. Dus wil haar ontlasting weer laten testen.
-
Asta
sandra ik kon precies vertellen wanneer het weer giardia was hoor, spugen en aan de diarree en dan niet op tijd kunnen aangeven dan was het echt bingo. Bij een maag/darm virus was ze wel op tijd bij giardia kwam het altijd zo explosief, en de geur iewwwwwwww 
- Mirella
- Zeer actief
bij mijn honden merk ik helemaal niks.maar idd wel wat braken deze week bij 1 van de honden. de kattenpoep stinkt wel echt vreselijk!Asta schreef:sandra ik kon precies vertellen wanneer het weer giardia was hoor, spugen en aan de diarree en dan niet op tijd kunnen aangeven dan was het echt bingo. Bij een maag/darm virus was ze wel op tijd bij giardia kwam het altijd zo explosief, en de geur iewwwwwwww
-
meissielief
- Zeer actief
Ja dat ga ik ook doen.Mirella schreef:]
ik heb inmiddels geleerd dat je wel van 3 verschillende dagen ontlasting mee moet nemen,omdat het niet in elke hoop zit zeg maar.

-
S@ndr@
- Zeer actief
Bij Gil staken ze gewoon een soort van watten staafje zijn poeperd binnen om een monstertje te halen, vers van de pers 
- Sjalot
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bordeaux Dog
Schotse Herder Korthaar
Engelse Bulldog
Lancashire Heeler - Aantal honden: 1
- Contacteer:
Nee, ik heb het nog even teruggezocht. Mijn dieren die geen symptomen hadden kregen panacur. Het kitten kreeg na de panacur ook metrazol voor de zekerheid. Er zaten een paar dagen tussen. Hoeveel dagen weet ik niet meer precies. Ik dacht een dag of 10.Mirella schreef:Sjalot schreef: maar vraagje,alleen de kitten heeft diaree,heb jij die metrazol tegelijk gegeven,of erna.dan kan ik dat maandag misschien ook regelen met de dierenarts.bedankt alvast!
Groetjes van Charlotte

-
meissielief
- Zeer actief
Ik zou het niet tegelijk geven, dan geef je dubbele medicatie.

- Mirella
- Zeer actief
ben vanmorgen naar de dierenarts geweest met het kitten omdat ik oormijt vermoedde.dit was gelukkig niet het geval.
vandaag is de laatste dag panacur,ik dacht zelf dat ik vrijdag ontlasting moest brengen en het dan wist maar de dierenarts zei dat
het tot twee weken erna nog in de ontlasting kan zitten,dus dat dat niet kan.voor ze zekerheid moet ik over tien dagen nog een x 5 dagen panacur geven en dan na 2 wk testen.dat betekent dus dat ik pas over ruim 4 wk weet of ik er vanaf ben.ik ben momenteel alleen maar aan het schoonmaken,2 x per dag het hele huis,elke dag alle kleedjes en speeltjes wassen,elke dag de tuin schrobben,keuken,wc,dieren in bad en ga zo maar door.
ik ga dat alleen geen 4 wk volhouden heb ook nog 2 kids en ben op deze manier niet bepaald een leuke moeder.kan het schoonmaken al wel wat minderen of moet dat eigenlijk die 4 weken zo door?
vandaag is de laatste dag panacur,ik dacht zelf dat ik vrijdag ontlasting moest brengen en het dan wist maar de dierenarts zei dat
het tot twee weken erna nog in de ontlasting kan zitten,dus dat dat niet kan.voor ze zekerheid moet ik over tien dagen nog een x 5 dagen panacur geven en dan na 2 wk testen.dat betekent dus dat ik pas over ruim 4 wk weet of ik er vanaf ben.ik ben momenteel alleen maar aan het schoonmaken,2 x per dag het hele huis,elke dag alle kleedjes en speeltjes wassen,elke dag de tuin schrobben,keuken,wc,dieren in bad en ga zo maar door.
ik ga dat alleen geen 4 wk volhouden heb ook nog 2 kids en ben op deze manier niet bepaald een leuke moeder.kan het schoonmaken al wel wat minderen of moet dat eigenlijk die 4 weken zo door?
- Mirella
- Zeer actief
Re: shit .. giardia update het is weg!
nou ik heb vorige week het fijne nieuws gehad dat de ontlasting van mijn dieren giardiavrij is.was er uiteraard erg blij mee.ook alle pups zijn behandeld en vrij van giardia.het heeft me helaas een ruzie met 1 van de baasjes opgeleverd omdat zij zich bedreigd voelde vanwege in haar ogen teveel interesse van mijn kant.ze is inmiddels bijgetrokken maar haar man niet,nu krijg ik stiekem foto s via een vriendin zodat haar man er niet achterkomt.ik kan er niet bij maar goed ben allang blij dat ik nog af entoe zal horen hoe het gaat.