Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Junior check-up
Moderator: moderatorteam
- Drazic
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): griffon belge,griffon bruxellois,GriffonxPatterdale
- Aantal honden: 3
Junior check-up
Bros heeft net een check - up gehad omdat hij bijna 6 maanden is.
Hij ziet er goed uit zijn knietjes en botten zijn oke.
Goed in de vacht en een goede gezonde indruk.
Maar hij heeft dus zijn dubbele hoektanden nog,een afspraak gemaakt voor vrijdag om ze er uit te laten halen.
Ik twijfel heel erg of ik dat wel moet doen (meer mijn angst voor narcose).
Zijn hoektanden zitten nog heel erg vast,wat ik eigenlijk raar vind want hij kluift heel de dag.
Zou ik er nog even mee kunnen wachten? of is hoe sneller hoe beter?
Hij ziet er goed uit zijn knietjes en botten zijn oke.
Goed in de vacht en een goede gezonde indruk.
Maar hij heeft dus zijn dubbele hoektanden nog,een afspraak gemaakt voor vrijdag om ze er uit te laten halen.
Ik twijfel heel erg of ik dat wel moet doen (meer mijn angst voor narcose).
Zijn hoektanden zitten nog heel erg vast,wat ik eigenlijk raar vind want hij kluift heel de dag.
Zou ik er nog even mee kunnen wachten? of is hoe sneller hoe beter?
- Drazic
- Zeer actief
Re: Junior check-up
Hoe meer ik er over lees hoe enger ik het vind.
-
Melanie 74
Ik heb er geen ervaring mee, maar zorgt het er dan niet voor een foute stelling van het blijvend gebit?
- kipo
- Zeer actief
Als de melktanden er niet uitkomen, dan kunnen ze idd de blijvende tanden in een afwijkende stand dwingen. Het trekken van melkhoektanden is niet heel moeilijk, maar wel even een precies werkje, de wortel van de melktand moet er helemaal uit en de wortel van de blijvende tand mag niet beschadigd worden. Nu hoeven de hoektanden pas om en nabij de 6 maanden te wisselen, dus je kunt nog even wachten, onze da geeft 7 maanden aan als grens.
- Drazic
- Zeer actief
Boven staan de hoek tanden iets van het volwassen tanden af,maar muur vast.
Onder denk ik (ook de dierenarts) gaat het wel verwringen,omdat het daar zeer dicht op elkaar staat.
Onder denk ik (ook de dierenarts) gaat het wel verwringen,omdat het daar zeer dicht op elkaar staat.
- kipo
- Zeer actief
Ze moeten er sowieso uit, je moet alleen even goed overleggen op welke termijn dat moet. Als ze nu muurvast staan, zijn de wortels nog grotendeels intact, misschien lossen die de komende weken vast wat op, waardoor ze en minder vast komen te staan en makkelijker te trekken zijn.Drazic schreef:Boven staan de hoek tanden iets van het volwassen tanden af,maar muur vast.
- Drazic
- Zeer actief
De afspraak is gemaakt voor aanstaande vrijdag
Maar ik ga morgen eens goed kijken naar zijn tanden en voorzichtig voelen (hij laat het alleen door mij doen en dan moet hij nog goede zin hebben ook).
Misschien dat ik het toch nog maar een paar weken uitstel (in de ijdele hoop dat).
Maar ik ga morgen eens goed kijken naar zijn tanden en voorzichtig voelen (hij laat het alleen door mij doen en dan moet hij nog goede zin hebben ook).
Misschien dat ik het toch nog maar een paar weken uitstel (in de ijdele hoop dat).
- Jippie21
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Shihtzu
- Aantal honden: 1
Jip is een aantal maanden geleden ook geopereerd aan zijn hoektand, stelt niks voor!
Moment dat ze de narcose in gaan is even vervelend, maar na een paar uur was Jip bijgekomen en weer hèlemaal de oude, niet ziek geweest helemaal niets!
Succes en sterkte voor vrijdag! Jip was 1 jaar toen hij eraan geholpen werd, zaten muurvast...
Moment dat ze de narcose in gaan is even vervelend, maar na een paar uur was Jip bijgekomen en weer hèlemaal de oude, niet ziek geweest helemaal niets!
Succes en sterkte voor vrijdag! Jip was 1 jaar toen hij eraan geholpen werd, zaten muurvast...
- Drazic
- Zeer actief
Bros is weer thuis,beetje wankel nog.
Uit voorzorg maar even in een bench gedaan want hij wankelde al naar de bank.
Dat was geen strak plan van hem vond ik
Er zijn in totaal 8 tandjes verwijderd (achteraf toch maar goed dat ik gegaan ben)
De assistente wilde hem brengen naar mij,maar hoe duf hij ook is dat wilde hij niet ik moest hem zelf gaan halen.
Dat was geen strak plan van hem vond ik
Er zijn in totaal 8 tandjes verwijderd (achteraf toch maar goed dat ik gegaan ben)
De assistente wilde hem brengen naar mij,maar hoe duf hij ook is dat wilde hij niet ik moest hem zelf gaan halen.
- kipo
- Zeer actief
Kijk, duf of niet, wel je karakter behoudenDrazic schreef:Bros is weer thuis,beetje wankel nog.
Dat was geen strak plan van hem vond ik![]()
- samantha!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador retriever
- Aantal honden: 6
Fijn dat het goed gegaan is