Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Indi

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

zoe
Zeer actief
Aantal honden: 1

Indi

Ongelezen bericht door zoe »

Moet het toch even van me af schrijven:

Het gaat niet goed met Indi. Zoals sommigen van jullie wel weten is 5 jaar geleden bij Indi een achterpoot geamputeerd omdat ze een tumor had.
Eigenlijk is dat 4 jaar best heel goed gegaan. Ze kon zich heel goed redden op 3 pootjes en was wel weer blij maar ongeveer een jaar geleden merkten we dat ze last kreeg van haar andere poot. Ze kwam moeilijker overeind en kon ook niet echt heel lang meer wandelen. In overleg met de DA hebben we haar toen elke dag novacam gegeven en het ging weer wat beter. Sinds een paar weken gaat het weer minder, ze is erg gestresst en overal bang voor, vooral geluiden, loopt de hele dag met gespitste oortjes en als ze dan wat hoort is het rondlopen, kwijlen en hijgen. Ook 's nachts had ze weinig rust, veel rondlopen enz. De DA denkt dat ze toch ook wat dement aan het worden in combinatie met de stress die ze toch normaal ook wel wat had en een achterpoot die ondanks de novacam toch wel erg gevoelig bleek bij onderzoek. De DA stelde voor om haar clomicalm te geven en omdat het een maand duurt voordat dat gaat werken ook wat valium tijdelijk. Dat doen we dus nu sinds 2 weken en ik moet zeggen, ze is wel wat rustiger maar alleen blijven gaat niet, dan raakt ze weer helemaal gestresst.
Nu heeft ze dus vanmorgen een maagbloeding gehad van de medicijnen. Er lag een flinke plas bloed toen ik vanmorgen op stond. In overleg met de DA nu dus weer gestopt met de Novacam maar eerlijk gezegd, ik weet het niet meer :jank:Want ze gaat dan nu weer meer pijn aan haar poot krijgen. Ik ben nu in een stadium dat ik denk dat we haar maar moeten laten gaan maar het is zo vreselijk moeilijk :jank:

Heel verhaal maar ik moest het even kwijt!
groetjes van Joke
poot van Tender
SannePP
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder-x-Border Collie en een Kretenzer Worsthond
Contacteer:

Re: Indi

Ongelezen bericht door SannePP »

:( Wat vreselijk....
Maar ik denk dat je je gevoel moet volgen. Als ze zich echt zo ellendig voelt en pijn heeft, dan moet je misschien toch besluiten haar te laten gaan.
Wat zegt de DA?
RIP Cena :roos:
    zoe
    Zeer actief

Ik heb met haar afgesproken dat zij haar hier thuis laat inslapen, maar wanneer is het genoeg?
    Als ik een rondje met haar loop lijkt ze ook wel weer blij. Ik weet dat er heel veel mensen hier vaak voor dit dilemma staan maar het is zo moeilijk om te bepalen wanneer he!
    groetjes van Joke
    poot van Tender
    Daisy@
    Zeer actief
    Mijn ras(sen): Herders
    Aantal honden: 3
    Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy

Ongelezen bericht door Daisy@ »

Als je eerlijk bent naar de hond, én naar jezelf, weet je wanneer het tijd is. Als ik het zo lees (maar dat is moeilijk vanachter een pc te oordelen) is het tijd voor het hondje...

Sterkte ermee.
    zoe
    Zeer actief

Nanna schreef:Hoe oud is Indi?
    10 jaar
    groetjes van Joke
    poot van Tender
    Jacq
    Zeer actief
    Mijn ras(sen): vubara

Ongelezen bericht door Jacq »

luister naar je innerste. wat zegt jouw hart, ondanks dat je haar niet kwijt wil?
    is het genoeg? zie je in haar ogen de pijn, de verwarring?
    heel veel sterkte met deze beslissing. vreselijk moeilijk!!!
    JYBD
    Zeer actief
    Mijn ras(sen): Bullterrier

Ongelezen bericht door JYBD »

Ik zie in de ogen van mijn honden wanneer het genoeg is,.......

Heel veel sterkte met een beslissing,.....
    Ik ben niet labiel,.... ik ben emotioneel flexibel.

Afbeelding
    verkadej
    Zeer actief
    Mijn ras(sen): Witte herder + retriever
    Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door verkadej »

Ik wens je heel veel sterkte met deze moeilijke beslissing.
    CKS
    Zeer actief

Ongelezen bericht door CKS »

Tramadol werkt, itt tot novocam, niet op de maag. Is dat geen optie?

Kees
    gonnie
    Zeer actief
    Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
    Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door gonnie »

Sterkte, moeilijk zo beslissing.
    Maar als ze constant gestresst is en pijn heeft zou ik haar laten gaan.
    Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
    Groetjes Gonnie.
    Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
    zoe
    Zeer actief

Casey schreef:Tramadol werkt, itt tot novocam, niet op de maag. Is dat geen optie?

Kees
    Dat kan ik overleggen met de DA. Is dat dezelfde tramadol die voor mensen gebruikt wordt?
    groetjes van Joke
    poot van Tender
    LongFields
    Zeer actief
    Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
    Peruaanse Kelpie Mojo
    Kelperuaan Kiitos

Ongelezen bericht door LongFields »

Ik hoop dat de tip van Kees iets kan betekenen voor Indi. Maar als ik heel eerlijk ben denk ik dat je daar alleen maar wat extra tijd mee koopt voor jezelf. Maar wie weet wordt ze minder gestressed en onrustig als ze geen of minder pijn heeft, dan kun je het op die manier voor haar ook nog acceptabel wat blijven rekken. Maar ook al heeft ze minder pijn, de slijtage aan de niet geamputeerde poot zal denk ik wel toe gaan nemen nu ze ouder is.

Persoonlijk ga ik liever voor 1 week te vroeg, dan voor 1 dag te laat. Maar ik heb makkelijk praten want Indi is niet mijn hond. :wink:
    Heel veel wijsheid en sterkte. :roos:
    zoe
    Zeer actief

LongFields schreef:Ik hoop dat de tip van Kees iets kan betekenen voor Indi. Maar als ik heel eerlijk ben denk ik dat je daar alleen maar wat extra tijd mee koopt voor jezelf. Maar wie weet wordt ze minder gestressed en onrustig als ze geen of minder pijn heeft, dan kun je het op die manier voor haar ook nog acceptabel wat blijven rekken. Maar ook al heeft ze minder pijn, de slijtage aan de niet geamputeerde poot zal denk ik wel toe gaan nemen nu ze ouder is.

Persoonlijk ga ik liever voor 1 week te vroeg, dan voor 1 dag te laat. Maar ik heb makkelijk praten want Indi is niet mijn hond. :wink:
    Heel veel wijsheid en sterkte. :roos:
    Dankjewel, nee ik ga ook liever voor een week te vroeg. Haar belang gaat zeker voor maar soms zie ik ook nog wel de " oude" Indi en dan twijfel ik weer ppffff moeilijk hoor!
    groetjes van Joke
    poot van Tender
    CKS
    Zeer actief

Ongelezen bericht door CKS »

zoe schreef:
    Casey schreef:Tramadol werkt, itt tot novocam, niet op de maag. Is dat geen optie?

Kees
    Dat kan ik overleggen met de DA. Is dat dezelfde tramadol die voor mensen gebruikt wordt?
    Yep ;)

Longfields: als alleen de pijn zorgt voor een slechte kwaliteit van leven dan is een pijnstiller niet alleen iets wat tijd koopt maar wat vooral kwaliteit van leven koopt. Wat ik begreep deed Indi het goed op novocam, tramadol zou ook een optie kunnen zijn.

Groetjes,

Kees
    LongFields
    Zeer actief
    Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
    Peruaanse Kelpie Mojo
    Kelperuaan Kiitos

Ongelezen bericht door LongFields »

Casey schreef: Longfields: als alleen de pijn zorgt voor een slechte kwaliteit van leven dan is een pijnstiller niet alleen iets wat tijd koopt maar wat vooral kwaliteit van leven koopt. Wat ik begreep deed Indi het goed op novocam, tramadol zou ook een optie kunnen zijn.
    Dat was eigenlijk wat ik bedoelde met mijn laatste post. :wink:
    zoe
    Zeer actief

Casey schreef:
    zoe schreef:

Kees
    Yep ;)

Longfields: als alleen de pijn zorgt voor een slechte kwaliteit van leven dan is een pijnstiller niet alleen iets wat tijd koopt maar wat vooral kwaliteit van leven koopt. Wat ik begreep deed Indi het goed op novocam, tramadol zou ook een optie kunnen zijn.

Groetjes,

Kees
    Het is niet alleen de pijn maar vooral ook de angst en onrust die haar kwaliteit van leven beinvloedt, maar de pijn versterkt die onrust natuurlijk nog meer.
    groetjes van Joke
    poot van Tender
    Plaats reactie

Terug naar “Medisch”