Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Huisje in Normandie, tips voor omgeving,wandelen etc?

Ervaringen en tips over leuke vakantiebestemmingen sámen met uw hond.
Geef de onderwerpregel svp. een duidelijke titel!

Moderator: moderatorteam

Shibby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising slagroomsoesje
Aantal honden: 1

Huisje in Normandie, tips voor omgeving,wandelen etc?

Ongelezen bericht door Shibby »

Het is zo goed als zeker dat Bram, Shib en ik eind mei een week naar Frankrijk gegaan. In de buurt van Pontorson om precies te zijn. :cheer:

Nu ben ik dus echt nog nooit in Frankrijk geweest en wil dus eigenlijk alles weten over de fransen en hun honden gedoetjes. :mann:

Hoe is het met wandelen en los lopen? In de bossen, de weilanden en op het strand?
Op dogsincluded las ik dat je zeker in de kleinere dorpen/stadjes vaak de hond wel mee kan nemen in restaurants, hebben jullie daar ervaring mee?
En hoe zit het met bijvoorbeeld ruines of kastelen en dergelijke bezoeken, mag de hond daar (soms) mee?

:flower:
Afbeelding
Volg Loutjes avonturen op Instagram via @malou_the_profiterole
maranoa
Actief
Contacteer:

Re: Huisje in Normandie, tips voor omgeving,wandelen etc?

Ongelezen bericht door maranoa »

Wij zijn veel met de honden in Frankrijk geweest. Vorig jaar waren we ook in Normandie. Wel iets hoger dan dat jullie gaan. We zaten in de die punt. Daar konden we heel goed de stranden op, veel plekken waar ze op mogen. De ervaring die we normaal in Frankrijk hebben dat honden van harte welkom zijn in restaurants, vond ik in Normandie minder helaas. Maar goed dat was waar wij zaten, misschien is dat waar jullie zitten beter. Onze honden lopen vrij veel los, alhoewel onze Noa nog wel eens creatief wil gaan wandelen, doen we die aan de lijn.

Veel plezier alvast
Bij ons in de Ardennen zijn alle honden van harte welkom in onze Bed & breakfast
http://www.chezmaranoa.be"
Afbeelding
Annedee
Erelid
Mijn ras(sen): Oudduitse Herder, maar vind bijna alle honden leuk

Ongelezen bericht door Annedee »

Wij zijn er ongeveer 8 jaar geleden geweest met onze dwergschnauzer, je hebt daar natuurlijk heel veel musea en gedenkplaatsen van de 2e wereldoorlog. Wij mochten bijna overal in met Whoopi, er was zelfs een bioscoopzaaltje met documentaires over de oorlog en wij zaten dus alledrie op een stoeltje naar de filmpjes te kijken!. Er was niemand die zelfs maar vreemd keek naar ons hondje in de bioscoop :mrgreen:
Ook in de restaurants was ze welkom, maar ja misschien kwam het wel omdat ze vrij klein was en heeeel rustig. En we zijn ook niet in de hele dure restaurants gaan eten hoor, hoewel dat misschien best had gekund. We hebben haar ook overal los laten lopen, behalve in drukkere stadjes natuurlijk.
Bij ruines en bunkers en zo was ze er ook gewoon bij, wat kastelen betreft mogen ze meestal wel op het terrein maar niet in het kasteel zelf.
Shibby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising slagroomsoesje

Ongelezen bericht door Shibby »

Ahhh dat klinkt allemaal hoopgevend :mrgreen:

:cheer: :cheer: :cheer:
Afbeelding
Volg Loutjes avonturen op Instagram via @malou_the_profiterole
Plaats reactie

Terug naar “Vakantie met de hond”