Mijn hondje krijgt sinds een week deze voeding en mag verder niets anders als zijn brok eten.
Nu was ik aan het denken of hij misschien wel zijn kluif mag hebben?
Ik hoop dat iemand hier antwoord op heeft.
Als dit niet mag, dan mag hij de rest van zijn leven echt niets meer, beetje sneu.
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Royal Canin Urinary s/o
Moderator: moderatorteam
- Dirkje
- Actief
- Mijn ras(sen): x American Staffordshire Terriër
- Aantal honden: 0
Royal Canin Urinary s/o
Groetjes
-
bellabeest
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2x kruising spaanse waterhond ratonero
1x kruising labrador border collie
1x kruising erdelyi kopó
1x spaans markiesje - Aantal honden: 5
Re: Royal Canin Urinary s/o
nee zijn kluif mag hij niet meer hebben dacht ik, maar van trovet heb je beloningsbrokjes speciaal voor blaasgruis honden
- tervueren milo
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 1 newfoundlander en 1 tervuerense herder
- Aantal honden: 2
- jessica74
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): newfoundlander
berner senner - Aantal honden: 2
mijn hond heeft ook dit voer ze heeft anderhalf jaar terug een operatie gehad om 20 blaasstenen te verwijderen.
je mag niets anders geven dat verstoord het dieet ik heb een half jaar trouw dit gedaan en de koekjes van trovet gehaald die mogen wel.
inderdaad een nylon bone wat ik deed is een bot kopen zo'n grote mergpijp en daar blikvoer in van s/o dan hebben ze wat te doen en toch hun kluif.
ik geef haar nu 3 dagen vlees en dan 1 week de brokken dat gaat goed ik heb elke maand de urine laten nakijken geen kristallen. als ik langer dan 3 dagen vlees geef gaat haar ph omhoog en krijgt ze eiwitten in de urine dus dat is niet goed. ik heb zelf al van die strips gehaald dan kan je het goed nakijken.
ben je net begonnen met het voer? naar aanleiding van? blaasontstekingen en blaasgruis?
ik zou het eerst wel streng een half jaar geven.
dan kan je kijken of je wat anders kan geven en de urine dan steeds controleren of het goed gaat, maar als je 1 maal een hond hebt die hier gevoelig voor is zit je toch aan dat dieet vast. die stenen zijn echt geen pretje en die operatie ook niet.
je mag niets anders geven dat verstoord het dieet ik heb een half jaar trouw dit gedaan en de koekjes van trovet gehaald die mogen wel.
inderdaad een nylon bone wat ik deed is een bot kopen zo'n grote mergpijp en daar blikvoer in van s/o dan hebben ze wat te doen en toch hun kluif.
ik geef haar nu 3 dagen vlees en dan 1 week de brokken dat gaat goed ik heb elke maand de urine laten nakijken geen kristallen. als ik langer dan 3 dagen vlees geef gaat haar ph omhoog en krijgt ze eiwitten in de urine dus dat is niet goed. ik heb zelf al van die strips gehaald dan kan je het goed nakijken.
ben je net begonnen met het voer? naar aanleiding van? blaasontstekingen en blaasgruis?
ik zou het eerst wel streng een half jaar geven.
dan kan je kijken of je wat anders kan geven en de urine dan steeds controleren of het goed gaat, maar als je 1 maal een hond hebt die hier gevoelig voor is zit je toch aan dat dieet vast. die stenen zijn echt geen pretje en die operatie ook niet.
- Dirkje
- Actief
- Mijn ras(sen): x American Staffordshire Terriër
- Aantal honden: 0
Sorry voor de late reactie.
Dirkje heeft de brok gekregen omdat hij juist blaasstenen heeft.
Gelukkig geen grote dus kunnen ze oplossen met het voer
Dirkje heeft de brok gekregen omdat hij juist blaasstenen heeft.
Gelukkig geen grote dus kunnen ze oplossen met het voer
Groetjes
- jessica74
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): newfoundlander
berner senner - Aantal honden: 2
als het kleintjes zijn zal dat wel lukken bij die van mij waren er ook grotere bij 1 cm ofzo.
als ie al stenen heeft zou ik zeker even aan dat dieet houden.
meestal horen bij stenen ook blaasontsteking, omdat de blaaswand beschadigd raakt en dus vatbaar is.
als je de streepjescodes bewaard kan je de 11 zak gratis krijgen via een spaarkaart die de da heeft.
als ie al stenen heeft zou ik zeker even aan dat dieet houden.
meestal horen bij stenen ook blaasontsteking, omdat de blaaswand beschadigd raakt en dus vatbaar is.
als je de streepjescodes bewaard kan je de 11 zak gratis krijgen via een spaarkaart die de da heeft.