Was gister bij de dierenarts met Jef imv met krabben aan zijn oor.
Ja hoor bingo...oorontsteking..beide oren..om te beginnen weekje otiderm oorzalf dus.
Gisteren maakte hij er nogal een show van bij de dierenarts(al bij het kijken...gillen als een speenvarken en worstelen en happen.(in mijn vinger dus)
Gelukkig bleef ik heel rustig en kalmeerde hij redelijk snel en konden we in een 2 hernieuwde houtgreep de zalf toedienen.
Zodra de tuut ook maar de buitenkant van zijn oor aanraakt begint hij met extreem gillen en worstelen....
Rustig blijven lukt me wel(heb wel vaker dieren behandeld op kinderboerderij en ben tandartsassistente geweest)
Alleen hoe ga ik dat fysiek aanpakken in mijn eentje....
...Het liefst natuurlijk zonder worsteling of slachthuis gegil...en Jef kennende geeft hij niet zonder slag of stoot op..
Het heeft maanden geduurd voordat ik zonder brommen aan zijn (achter)poten kon komen... nu geen probleem meer hoor!
En bij optillen had hij de neiging om een gil te geven.als hij gespannen is is hij overgevoelig voor aanraking..het duurt ff voor hij zich overgeeft aan iets nieuws.
Ik dacht eraan om hem op de grond tussen mijn benen te nemen met de kont naar mij toe.Eerst lekker masseren tot hij lekker loom is
En dan oor optrekken met 1 hand en zalf erin met andere hand.
Nadeel...ik heb geen hand over om zijn kop onder controle te houden ...
Iemand tips of ervaring?