Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Bekend: Camping Anderegg, Ardennen (wordt Houffalize)
Moderator: moderatorteam
-
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): English Cocker Spaniel
- Aantal honden: 1
Bekend: Camping Anderegg, Ardennen (wordt Houffalize)
Heeft iemand ervaring met deze camping en/of omgeving?
"Camping Anderegg is een kleine door de ANWB erkende Charme-camping aan de voet van het natuurpark "De Hoge Venen" in Luik in de Belgische Ardennen. Deze gezellige familiecamping is gelegen in Waimes (Weismes), de hoogstgelegen gemeente van België, aan een beekje aan de rand van een bos in Bruyères. Vanaf een paar kampeervelden en een aantal standplaatsen bij het beekje heeft u een prachtig uitzicht op het heuvelachtige landschap"
www.campinganderegg.be
Honden welkom
Alvast bedankt! Terry
"Camping Anderegg is een kleine door de ANWB erkende Charme-camping aan de voet van het natuurpark "De Hoge Venen" in Luik in de Belgische Ardennen. Deze gezellige familiecamping is gelegen in Waimes (Weismes), de hoogstgelegen gemeente van België, aan een beekje aan de rand van een bos in Bruyères. Vanaf een paar kampeervelden en een aantal standplaatsen bij het beekje heeft u een prachtig uitzicht op het heuvelachtige landschap"
www.campinganderegg.be
Honden welkom
Alvast bedankt! Terry
Laatst gewijzigd door Terryh op 07 mei 2012 10:57, 2 keer totaal gewijzigd.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising BC x Friese Stijfkop: Iara
Newfounlander met klein beetje Lab: Komo
Hoogbejaarde teckel: Sjoske
En binnenkort: Digna! - Aantal honden: 4
Re: Bekend: Camping Anderegg, Ardennen
Ik ben er afgelopen najaar geweest, hebben toen naast de "beek" gestaan.Terryh schreef:Heeft iemand ervaring met deze camping en/of omgeving?
www.campinganderegg.be
Honden welkom
Alvast bedankt! Terry
Camping ligt prima om vanuit te gaan wandelen, honden zijn er welkom.
Alles is goed onderhouden en schoon.
Maar om het nu een rustige "familiecamping" te noemen?
Laten we het zo zeggen: leuke camping voor voor- en naseizoen maar zomers staat ie mudjevol met oa een groot aantal semipermanente bewoners (caravans).
-
- Vaste gebruiker
Bedankt Ennath! Zitten aan eind voorjaar te denken. Manlief, Cocker & ik. Goede periode?
-
- Zeer actief
Ik denk het wel: voor ons blijft hij voor voor en najaar tot de mogelijkheden behoren.Terryh schreef:Bedankt Ennath! Zitten aan eind voorjaar te denken. Manlief, Cocker & ik. Goede periode?
Misschien zien we je wel dit voorjaar (ik weet nooit wanneer we weggaan)
Iets anders is: met honden wandelen op de Hoge Venen kan je wel vergeten.
Bijna alles is ook met de hond aan de lijn verboden, los mag er helemaal niets.
Maar dat wil nog niet zeggen dat je er niet lollig door de omgeving kan wandelen.
-
- Vaste gebruiker
Re: Bekend: Camping Anderegg, Ardennen (andere ideeen in Bel
Wij zouden heel graag met Finn loss willen wandelen, heb jij andere ideeën?
-
- Zeer actief
Re: Bekend: Camping Anderegg, Ardennen (andere ideeen in Bel
In België????Terryh schreef:Wij zouden heel graag met Finn loss willen wandelen, heb jij andere ideeën?
Ga in Franstalig België lopen en doe net of je niet begrepen hebt dat ze daar nergens los mogen, vermijdt toeristische gebieden en natuurparken. Loslopen mag in België (bijna) nergens en daar waar men het de moeite waard vindt om op te letten (toeristen en natuurgebieden) wordt er ook scherp op gelet.
Vraag maar aan Inge O (die helemaal gefrustreerd is van de "groene mannetjes").

Je kan in de buurt van de camping heel aardig over de landweggetjes lopen, en hoewel loslopen ook daar eigenlijk niet mag. Er rijdt natuurlijk wel (landbouw)verkeer maar niet veel en als je hond goed terug te roepen is, dan is het niet zo'n groot probleem.
-
- Vaste gebruiker
Re: Bekend: Camping Anderegg, Ardennen (andere tips mbt Belg
Zo, dat valt tegen.
Heb jij ervaringen in Nederland op campings (Limburg, Zeeland of in het Noorden).
Ik zal Inge O's berichten nalezen. Bedankt voor het meedenken!
Heb jij ervaringen in Nederland op campings (Limburg, Zeeland of in het Noorden).
Ik zal Inge O's berichten nalezen. Bedankt voor het meedenken!
- Reny
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Engelse Cocker Spaniel
- Aantal honden: 2
Luxemburg
Dan het "klein zwitserland" gedeelte. Wij hebben op camping Birkelt gestaan in La Rochette, wel een grotere camping (rustig in voor/na seizoen) en daar kun je rondom de camping loslopen (wandeling van 15 a 30 minuten)
En ook op de camping Neumuhle in neumuhle is het erg rustig (Ned eigenaren die zelf ook een hond hebben). Rondom de camping is het niet veel, tenminste er is een wandelpad waar ze los zouden kunnen maar Bob vond de koeienvlaaien te heerlijk en ging erin liggen
Maar er zijn heel veel wandelgebieden en uitgezette wandelingen daar.

Dan het "klein zwitserland" gedeelte. Wij hebben op camping Birkelt gestaan in La Rochette, wel een grotere camping (rustig in voor/na seizoen) en daar kun je rondom de camping loslopen (wandeling van 15 a 30 minuten)
En ook op de camping Neumuhle in neumuhle is het erg rustig (Ned eigenaren die zelf ook een hond hebben). Rondom de camping is het niet veel, tenminste er is een wandelpad waar ze los zouden kunnen maar Bob vond de koeienvlaaien te heerlijk en ging erin liggen

Maar er zijn heel veel wandelgebieden en uitgezette wandelingen daar.
En de groeten van de mannen 

-
- Zeer actief
Luxemburg is inderdaad qua wandelen met de hond veel leuker, niet dat België niet mooi is, of dat je er niet lekker kan wandelen, maar het "verbod" gedeelte is er nogal ...... -èhhhh- .... heftig.
En dan zal je natuurlijk zien: als je overal controle verwacht kom je niemand tegen, en als je denkt vorige keer ging het ook goed ...... ontmoet je een legertje "groene mannetjes".
Zeeland is qua wandel gebied (voor hondenmensen) ook niet zo rijkelijk bedeelt.
Zelf breng ik heel wat tijd door in de bosrand van Huijbergen, boswandelingen zijn daar heel goed en mooi hoewel de hond ook daar vast moet wordt er niet heftig gecontroleerd -en ALS je al een controle tegenkomt kom je er met een waarschuwing vanaf zolang je hond niet loopt te hetzen-.
En dan zal je natuurlijk zien: als je overal controle verwacht kom je niemand tegen, en als je denkt vorige keer ging het ook goed ...... ontmoet je een legertje "groene mannetjes".
Zeeland is qua wandel gebied (voor hondenmensen) ook niet zo rijkelijk bedeelt.
Zelf breng ik heel wat tijd door in de bosrand van Huijbergen, boswandelingen zijn daar heel goed en mooi hoewel de hond ook daar vast moet wordt er niet heftig gecontroleerd -en ALS je al een controle tegenkomt kom je er met een waarschuwing vanaf zolang je hond niet loopt te hetzen-.
- RachelleAmericanBulldog
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): kruising Boxer X mechelse herder een Laekense herder.En in het verleden een amerikaanse bulldog
www.woofatwork.nl - Aantal honden: 2
- Contacteer:
Ik woon zelf in zuid-limburg en hier kun je heerlijk wandelen ook met de honden los..wij hebben een caravan vlakbij Coo in de ardennen ook daar geen problemen met de honden los laten. Luxemburg is ook mooi en buiten de drukke gebieden ook heerlijk wandelen.

Groetjes Rachelle,Nina(boxer x mechelse herder) en Pfaffke (laekense herder)
in loving memory : Shaggy (amerikaanse bulldog)
- Elmo
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Dog en Dalmatische hond
- Contacteer:
het rondje om de camping is niet het enige, je kan vanaf de camping ook zo het bos in lopen om heerlijke lange wandelingen te makenReny schreef:Luxemburg![]()

De website van Sanja en Femie

Elmo 18-7-2001 † 23-5-2009 Ostara 31-5-2002 † 15-7-2013 voor altijd in ons hart

Elmo 18-7-2001 † 23-5-2009 Ostara 31-5-2002 † 15-7-2013 voor altijd in ons hart
-
- Vaste gebruiker
Re: Bekend: Camping Anderegg, Ardennen (Nu naar Houffalize)
Bedankt voor jullie reacties.
Wij hebben besloten een weekje op stap te gaan met vrienden die al jaren vakantie met hond vieren in de Ardennen.
Camping in Houffalize, zij gaan ons alle wandelmogelijkheden in de beurt laten zien.
Wij hebben besloten een weekje op stap te gaan met vrienden die al jaren vakantie met hond vieren in de Ardennen.
Camping in Houffalize, zij gaan ons alle wandelmogelijkheden in de beurt laten zien.
- Reny
- Zeer actief
Terryh schreef:Bedankt voor jullie reacties.

Denk wel even aan je tekenbehandeling, wij zijn met Sanja en Oos meegeweest (die dog en dalmaat boven jouw antwoord) en die hadden het een stuk makkijker met teken vinden

Bij Bob werkt de combinatie pipet Practic en scaliborband perfect, bij Billy alleen de practic. (maar dat moet je natuurlijk lekker zelf uitzoeken, ik geef alleen de tip om eraan te denken)

-
- Vaste gebruiker
Re: Bekend: Camping Anderegg, Ardennen (wordt Houffalize)
Bedankt Reny, ik zal er zeker rekening mee houden.
Ik gebruik Frontline combo. Heb nooit een scaliborband gebruikt. Benieuwd naar de achtergrond van je keuze voor Practic (ken ik niet)en hoe een scaliborband werkt. Finn is wel gevoelig voor teken en ik leer graag (eerste hond).
Ik gebruik Frontline combo. Heb nooit een scaliborband gebruikt. Benieuwd naar de achtergrond van je keuze voor Practic (ken ik niet)en hoe een scaliborband werkt. Finn is wel gevoelig voor teken en ik leer graag (eerste hond).
-
- Zeer actief
Welke camping?Terryh schreef:Bedankt voor jullie reacties.
Wij hebben heel leuk gewandeld rondom Houffalize, maar kwamen daar dus wel boze groene mannetjes tegen.
-
- Vaste gebruiker
Camping Moulin de Rensiwez
M. de Rensiwez 1
6663 Houffalize
M. de Rensiwez 1
6663 Houffalize
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): labrador retrievers
Ik ben Reny niet, maar gebruik ook Practic ipv Frontline, omdat Frontline inmiddels niet meer werkt tegen de teken. Tegen vlooien nog wel, maar met teken is mijn ervaring dat Practic beter is. En het vergaat hier op Schouwen-Duiveland van de teken, dus ruimschootse ervaring helaas...Terryh schreef:Bedankt Reny, ik zal er zeker rekening mee houden.

- Reny
- Zeer actief
Terryh schreef:Bedankt Reny, ik zal er zeker rekening mee houden.
Practic werkt perfect tegen vlooien, teken en andere dieren, alleen verkrijgbaar bij de dierenarts (bij mijn weten dan), nadeel is wel dat het niet werkt tegen wormen. Dus je zou eventueel apart moeten ontwormen. (de enige keren dat ik dat doe is als Billy naar de fokster gaat en er zijn daar pups, haast nooit dus) Ik hoef het maar 2 a 3 keer per jaar te gebruiken. (pipetje). Bob had evengoed af en toe een teek dus op advies van de DA de scaliborband erbij in de zomer (of als we voor het eerst richting bossen gaan). Hij draagt die band de hele zomerperiode. Met die 2 producten heeft hij nergens last van.
Bij Billy is tot nu toe de practic afdoende gebleken.
De scalibor werkt prima maar niet elke hond kan er tegen, en de eerste 3 dagen van het omdoen niet in het water is voor sommige honden ook een belemmering

-
- Vaste gebruiker
Bedankt Zeeuwse labjes. Nooit van Schouwen-Duiveland gehoord (buitenlander); opgezocht: wat woon jij mooi zeg.
Bedankt Reny. Ik ga achter Practic aan, ik zocht naar een andere bescherming en ontworm nu al toch apart. Finn is echt een zwemmer - ik probeer eerst Practic en kijk of een band nodig is.
Bedankt Reny. Ik ga achter Practic aan, ik zocht naar een andere bescherming en ontworm nu al toch apart. Finn is echt een zwemmer - ik probeer eerst Practic en kijk of een band nodig is.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): labrador retrievers
We mogen inderdaad niet klagenTerryh schreef:Bedankt Zeeuwse labjes. Nooit van Schouwen-Duiveland gehoord (buitenlander); opgezocht: wat woon jij mooi zeg.

- Jaap*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jachthonden
Doe ze de groetenTerryh schreef:Camping Moulin de Rensiwez
M. de Rensiwez 1
6663 Houffalize

Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
-
- Vaste gebruiker
Zal ik doen!Jaap* schreef:Doe ze de groetenTerryh schreef:Camping Moulin de Rensiwez
M. de Rensiwez 1
6663 Houffalize
- Jaap*
- Zeer actief
http://www.hondenforum.nl/plaza/viewtop ... 178&hilit=Terryh schreef:Zal ik doen!Jaap* schreef:Doe ze de groetenTerryh schreef:Camping Moulin de Rensiwez
M. de Rensiwez 1
6663 Houffalize

-
- Vaste gebruiker
Bedankt Jaap! Wij gaan ook kamperen (voor het eerst met Finn). Prachtige hond, foto's & omgeving. Sta nu al te trappelen ...
-
- Zeer actief
Wij zaten op een andere camping in Houffalize: waar je nog bij toerbeurt het toiletblok schoon moest makenTerryh schreef:Camping Moulin de Rensiwez
M. de Rensiwez 1
6663 Houffalize

Maar daardoor wel uiterst gemoedelijk.....
We hebben de Camping eigenaar nog geholpen met de hooi oogst ( in losse tassen = plukken) want een vijf jarige aan het stuur van een tractor -al loopt die in kruipstand- is niet echt het "je van het".
Dus partner reed, boer en ik staken de hooi op, neef stampte de wagen aan, en de kinderen mochten harken.
Mijn kind (toen nog geen jaar) bleef even onder de ogen van de hoogzwangere boerin.
En toen alles binnen was onder het afdak van de hoeve eigenaar een fles -flessen- wijn soldaat maken terwijl die dreigende regenbui gewoon een stortvloed werd. Hadden we toch maar mooi gered : alle hooi droog binnen.
Maar deze lijkt me ook wel leuk, valt er met een klein (één bed en twee stoelen groot) caravannetje het terrein op te komen?
Wij zijn ook een paar keer in Houffalize geweest (andere camping, geen idee meer hoe die heette), en we hebben dagelijks prachtige lange wandelingen gemaakt. Honden grotendeels los, en geen groene mannetjes tegengekomen. Maar laatste keer was wel een jaar of 8 geleden denk ik...
-
- Vaste gebruiker
Hoi Ennath, Klinkt wel gezellig en gebroederlijk zeg (wijn ook). Over het terrein, Jaap die er geweest is kan jou vraag beter beantwoorden. Anders laat ik je weten na terugkomst.
Ik zal een oogje openhouden voor groene mannetjes Marion.
Ik zal een oogje openhouden voor groene mannetjes Marion.
- Jaap*
- Zeer actief
Je kunt er prima met een caravan terecht hoor 

- grover
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Springer Spaniel
- Contacteer:
Poeh jaap, ik hou helemaal niet van camperen maar van dat fototopic van jou krijg ik toch bijna spontaan zin om een tent aan te schaffen, ziet er heerlijk uit
Ik hoop voor de TS dat zij net zo'n geslaagde vakantie heeft
Vriendje zou ik er overigens erg blij mee maken, met een kampeervakantie

Vriendje zou ik er overigens erg blij mee maken, met een kampeervakantie