Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Fritz kreupel :(

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Mekkie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising
Aantal honden: 1

Fritz kreupel :(

Ongelezen bericht door Mekkie »

En nu is ie echt stuk :jank:

Hij is al een paar weken, elke keer na een behendigheids training kreupel. Nu was hij wel vaker kreupel op zijn rechter voorpoot en ik dacht altijd dat het in zijn teentjes zat die ooit een keer gebroken zijn geweest.
Normaal gaat dat wel over na een paar dagen rust, maar nu dus niet :(

Vorige week heeft hij een week rust gehad en is mijn vriend met hem naar de DA geweest. Die constateerde vooral pijn aan zijn schouder maargoed.. hij was niet kreupel meer (nee hè hè, hij is een week de bank niet af geweest) Dus hebben ze een achterpoot in het verband gezet (gebroken nagel) en mijn vriend heeft zich weg laten sturen met een 'als het erger word, terug komen'.

Zaterdag nog een behendigheidswedstrijd gelopen onder het mom van 'we zien wel hoever we komen'. Hij deed lekker rustig aan (ik kon hem zelfs bijhouden :mrgreen: ) dus gewoon 3 parcoursjes gelopen.

En nu blijft hij dus kreupel lopen..
Morgen moet ik me om 10.30 uur melden voor een rontgenfoto van zijn schouder en krijg ik een 'eventuele verwijsbrief voor een verwachte operatie'.

En ik ben er stik zenuwachtig van :(
Ik weet niet wat ze met een 'verwachte operatie' bedoelt en ben als de dood dat hij onder het mes moet..

Arme Fritz kan toch niet nu al oud worden :(
Afbeelding
Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers
Aantal honden: 2

Re: Fritz kreupel :(

Ongelezen bericht door Hutsje »

oooh, gadver zeg, wat een zorgen! wel beter ms dat ze een foto maken, hopelijk komt daar iets uit wat verholpen kan worden. dikke knuffel voor de man :knuffel: en sterkte voor jullie :roos:
Afbeelding
Hilly45
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schapendoes

Ongelezen bericht door Hilly45 »

Bah, wat een zorgen..........
Afbeelding
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door LongFields »

Dat klinkt niet lekker, hopelijk valt het toch allemaal mee.
Zelf zou ik met een hond die af en aan mank loopt geen behendigheid doen, laat staan een wedstrijd gelopen hebben. Maar goed, dat is nu eenmaal wel gebeurd...
alm@
moderator
Mijn ras(sen): Langhaar teckel

Ongelezen bericht door alm@ »

Arme Fritz :ugh: hopelijk valt het mee en is er geen operatie nodig :ok:
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

getsie, hoop dat het meevalt.... :roos:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Mekkie
Zeer actief

Ik hoop zo dat het meevalt!!
LongFields schreef:Dat klinkt niet lekker, hopelijk valt het toch allemaal mee.
Zelf zou ik met een hond die af en aan mank loopt geen behendigheid doen, laat staan een wedstrijd gelopen hebben. Maar goed, dat is nu eenmaal wel gebeurd...
Ik heb ook wel gedacht om te stoppen met behendigheid hoor, maar hij vind het zoooo leuk.
http://www.youtube.com/watch?v=JMhb71p5 ... ature=plcp
Ik ging er toen nog vanuit dat het wat artrose in zijn pootje was waardoor hij wat kreupelde heb bewust de keuze gemaakt dat ik hem nog even zo lang het redelijk gaat hem die lol gun. Heb liever dat hij nog twee jaar mee gaat met veel lol dan 4 jaar als haardkleed. We lopen bij de debutanten en trainen ook op 40cm dus niet zo gek hoog.
Daarnaast word hij er lekker rustig van. Twee keer in de week een paar parcourtjes lopen en twee keer in de week speuren en hij ligt de hele week voor pampus.
Doe ik het niet, stuitert hij de hele week de woonkamer door en moet hij aangelijnd blijven anders peert hij hem het land in achter de hazen aan.

Waarom zeker geen wedstrijd? het is toch gewoon 3 korte parcourtjes huppelen? Ik zag daar eigenlijk niet veel kwaad in.
Afbeelding
Mekkie
Zeer actief

We zijn weer terug.
Foto's en gewrichten zagen er goed uit gelukkig dus geen operatie nodig :cheer:
Aan spieren ook geen verkalking te zien.
Ws dus iets aan zijn pezen of een ontstoken spier.
Heb rimadyl mee gekregen en twee maanden lijnrust :O:

Daarnaast moet hij lijnrust, volgens de DA was hij veeel te vet en had hij 'een rug als een bijzettafel' :hmmm:
Dus eigenlijk mocht ik niet fietsen maar dat was misschien toch wel goed om van zijn overgewicht af te komen :O:
Nou.. een randje heeft hij wel maar vet zou ik hem niet direct willen noemen.
maargoed.. hij gaat braaf op dieet :U: De Eukanuba dieetbrokken heb ik wel afgeslagen.
Afbeelding
Lillith
Zeer actief

Ongelezen bericht door Lillith »

Sterkte met Fritzje....
Mekkie
Zeer actief

Fritz is het nu dus, met al dat overgewicht :pffff:
Maar dank je.
De eerste dag van de periode lijnrust heeft hij al bijna overleefd.
Tot hij er vanavond achter komt dat we niet gaan trainen :ugh:
Afbeelding
LongFields
Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Ik hoop dat hij zich netjes gaat houden aan de lijnrust, het is wel een enorm lange periode dus ik wens je alvast heel veel sterkte! :wink:
Lillith
Zeer actief

Ongelezen bericht door Lillith »

Mekkie schreef:Fritz is het nu dus, met al dat overgewicht :pffff:
Maar dank je.
De eerste dag van de periode lijnrust heeft hij al bijna overleefd.
Tot hij er vanavond achter komt dat we niet gaan trainen :ugh:
:LOL: Fritzje klinkt toch niet echt slank....sterkte vanavond.
*Anita*
Zeer actief
Mijn ras(sen): het Markiesje en border collie

Ongelezen bericht door *Anita* »

gelukkig dat het meevalt
is me helemaal niet opgevallen dat hij te dik is afgelopen zaterdag
Voor altijd in mijn gedachte Pardoes en Harley
Afbeelding
alm@
moderator

Een bijzettafel. Wat heb je met die hond gedaan? :O: :mrgreen: Gelukkig is het niks bijzonders :ok: . Vind 2 maanden lijnrust wel erg lang hoor. Ik zou denk ik goed naar de hond kijken en mijn gezonde verstand gebruiken.
Afbeelding
Mekkie
Zeer actief

Gelukkig, was al even bang dat ik onbewust met een baggervette hond rondliep :blauwoog:

Ik ben bang dat we hem binnen op moeten gaan sluiten :ugh: nu hobbelt hij in en uit als hij dat wil (lees, hij ligt op de bank te ronken)
In ieder geval kan ik nog speuren met hem.
Afbeelding
Jacksel
Zeer actief
Mijn ras(sen): York H(R)ussell
dwergpoedel

Ongelezen bericht door Jacksel »

Ik vond hem idd wat fors, maar nou ook weer geen bijzettafel ofzo.
Afbeelding
You'll be in my heart... Always...
Sita
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sita »

Gelukkig valt het mee.

Maar dat dikke? Het is mij ook niet opgevallen afgelopen zaterdag. Dus baggervet is hij echt niet. :ok:
Groetjes Yvette, Sita, Taro en Rowan

Afbeelding
Mekkie
Zeer actief

gelukkig :ok: Dan durf ik er ook weer mee in het openbaar :mrgreen:
Zie je tante Alm@, het valt wel mee :engel: maar een zacht randje heeft hij wel hoor :wink:

Komende weken even goed alle emmers biest en nageboortes aan de kant en dan moet het goed komen.
Afbeelding
alm@
moderator

Mekkie schreef: Zie je tante Alm@, het valt wel mee :engel: maar een zacht randje heeft hij wel hoor :wink:

Komende weken even goed alle emmers biest en nageboortes aan de kant en dan moet het goed komen.
Vreet ie nageboortes? Gadverdamme :schrik: Geen wonder dat hij een zacht randje heeft :engel:
Afbeelding
Mekkie
Zeer actief

Nou die lijnrust word lastig of we moeten hem binnen aan de ketting gaan leggen :ugh:
Hij stuitert bij elk wissewasje van de ene bank over de rugleuning naar de volgende bank om over de rugleuning op de grond te springen (altijd de kortste weg)
Vanmiddag is hij ontsnapt en het land in geweest, weer kreupel :hmmm:
Speuren wil hij gelukkig nog wel maar denkspelletjes is hij al te druk voor :blauwoog:
Van de week dus maar met de swiffers in de groep trainen, 10 cm moet te doen zijn :tongue: Hopen dat hij daarna weer gewoon van het lage gedeelte van de bank kan stappen...
Afbeelding
LongFields
Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Kun je de ruimte in huis niet beperken door het neerzetten van een (hoge) puppyren, puppypanelen of desnoods een bench? Het lijkt me toch wel vrij essentieel om hem als er rust voorgeschreven is, ook echt rustig te houden.
Mekkie
Zeer actief

Maandag komt er een ronde ]deurknop op de keukendeur dan kan hij in de keuken en de serre, dat scheelt alvast. bedankt voor de tip iig. Goed dat je ook even zegt dat rust ook echt rust moet zijn.. ben véél te véél geneigd om hem maar vanalles te laten doen om hem maar van dat rondspringen af te houden en vind het vooral zo sneu voor hem
Hij mag niet meer mee naar training, niet meer vrij in en uitlopen, niet meer mee naar buiten als ik hem niet 100% in de gaten kan houden etc. en hij vind het verschrikkelijk!
morgen maar even een dagje de stad in word hij ook altijd goed moe van.
Hoe doen jullie dat met wandelen? aan de lange lijn of flex is hij te druk en aan de gewo ne lijn moet ik hem echt laten volgen.. niet trekken i h.ij even helemaal vergeten
Afbeelding
Mekkie
Zeer actief

Tips om hem bezig te houden zijn ook van harte welkom trouwens :flower:
Afbeelding
Hutsje
Zeer actief

hoe is het nu met hem?
Afbeelding
Mekkie
Zeer actief

Gaat goed met hem! Hij is niet meer kreupel en heeft zich aardig aangepast aan minder beweging maar ik moet hem wel heeeeel goed in de gaten houden :hmmm:

Zo was ik gisteren gezellig met hem bezig bij de koeien, dan wijs ik de vieze dingetjes in de boxen aan die hij schoon mag likken, had in het land al een spoor uitgezet met zijn eten zodat we daarna konden gaan speuren. Helemaal gezellig dus.
Totdat er een tochtige koe aan kwam die mij wel aantrekkelijk vond :mann: Ik ben heeel even afgeleid, kijk richting land waar Fritz is, en zie hem dus net met het staartje omhoog, oortjes naar achter en de neus in de wind naar het weiland draven :boos:
Nooit meer terug komen natuurlijk :blauwoog:
Nou... hij komt elke keer wel weer mijn kant op.. maar elke keer komt hij net een haas of een spoor tegen :lekkerpuh:

Als hij na een uurtje terug komt, is hij veel te moe en te druk in zijn kop om nog te speuren, met als resultaat dat ik dat klote spoor (want, lekker moeilijk, word hij lekker moe) zelf uit kan gaan werken om de kipkarkassen uit het gras te halen :gvd:

Wanneer kom je hem weer halen?? :engel:

In ieder geval al lang blij dat hij niet mank was toen hij terug kwam :ok:
Afbeelding
Hutsje
Zeer actief

Mekkie schreef:Gaat goed met hem! Hij is niet meer kreupel en heeft zich aardig aangepast aan minder beweging maar ik moet hem wel heeeeel goed in de gaten houden :hmmm:

Zo was ik gisteren gezellig met hem bezig bij de koeien, dan wijs ik de vieze dingetjes in de boxen aan die hij schoon mag likken, had in het land al een spoor uitgezet met zijn eten zodat we daarna konden gaan speuren. Helemaal gezellig dus.
Totdat er een tochtige koe aan kwam die mij wel aantrekkelijk vond :mann: Ik ben heeel even afgeleid, kijk richting land waar Fritz is, en zie hem dus net met het staartje omhoog, oortjes naar achter en de neus in de wind naar het weiland draven :boos:
Nou... hij komt elke keer wel weer mijn kant op.. maar elke keer komt hij net een haas of een spoor tegen :lekkerpuh:

Als hij na een uurtje terug komt, is hij veel te moe en te druk in zijn kop om nog te speuren, met als resultaat dat ik dat klote spoor (want, lekker moeilijk, word hij lekker moe) zelf uit kan gaan werken om de kipkarkassen uit het gras te halen :gvd:

:LOL: :mann:

maar wel klote dat hij zo vaak mank is hoor :roos:
Afbeelding
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

Mekkie schreef:Gaat goed met hem! Hij is niet meer kreupel en heeft zich aardig aangepast aan minder beweging maar ik moet hem wel heeeeel goed in de gaten houden :hmmm:

hahaha :LOL: sorry is al een paar keer gequote maar ik vind het erg vermakelijk om te lezen ook omdat ik je dat spoor zelf weer zelf zie zoeken waar die verrekte karkassen ook al weer liggen :8):
Had je ze niet tot de volgende dag kunnen laten liggen, in de ochten het spoortje uit laten werken, wordt hij nog vermoeider van als een spoor zo lang ligt :8):
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

hahaha :LOL: sorry is al een paar keer gequote maar ik vind het erg vermakelijk om te lezen ook omdat ik je dat spoor zelf weer zelf zie zoeken waar die verrekte karkassen ook al weer liggen :8):
Had je ze niet tot de volgende dag kunnen laten liggen, in de ochten het spoortje uit laten werken, wordt hij nog vermoeider van als een spoor zo lang ligt :8):
verkadej
Zeer actief
Mijn ras(sen): Witte herder + retriever

Ongelezen bericht door verkadej »

Al eens gedacht om met hem te gaan zwemmen? Blij om te horen dat hij niet constant kreupel is :)
Mekkie
Zeer actief

blondie schreef::
Had je ze niet tot de volgende dag kunnen laten liggen, in de ochten het spoortje uit laten werken, wordt hij nog vermoeider van als een spoor zo lang ligt :8):[/quote]

Nou... zo gaat het ongeveer ja :schrik:
Ben veel te bang, dat als ik het tot de volgende dag laat liggen (zeker na regen) dat hij (Of ik) het spoor helemaal niet meer kunnen vinden en de koeien van de zomer kipkarkassen gevoerd krijgen :schrik:
verkadej schreef:Al eens gedacht om met hem te gaan zwemmen? Blij om te horen dat hij niet constant kreupel is :)
Probeer hem wel eens in de vaart te laten zwemmen maar hij vind het niks.. Pootje baden is meer zijn ding. Zelf vind ik het nog wat te koud om er met hem in te duiken.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”