Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Reizen en inenten

Ervaringen en tips over leuke vakantiebestemmingen sámen met uw hond.
Geef de onderwerpregel svp. een duidelijke titel!

Moderator: moderatorteam

Abby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua en Leonberger
Aantal honden: 2

Reizen en inenten

Ongelezen bericht door Abby »

Omdat dit jaar voor het eerst een hond meegaat met onze vakantie (Zwitserland), ben ik al een tijd aan het snuffelen hoe het zit met de inentingen. Ik weet dat een rabies-enting sowieso verplicht is, maar nu lees ik op de ene site dat dat de enige verplichte enting is, terwijl een andere zegt dat de 'gewone standaard cocktail' ook moet.
Ik ben niet zo van het enten, dus ik heb bennie alleen die rabies laten geven. Moet ik nu ook nog al die andere zooi laten inspuiten voordat ie mee mag? Iemand die dat zeker weet?
(DA ga ik niet vragen, want die zouden nog eens inkomsten kunnen mislopen als ze zelf zeggen dat dat niet nodig is... :wink: )
Anne Degraef
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Schotse Collie
Aantal honden: 1
Contacteer:

Re: Reizen en inenten

Ongelezen bericht door Anne Degraef »

Voor alle zekerheid kan je best een mailtje sturen naar het Zwitsers consulaat in Nederland.

Een collega van mijn echtgenoot ging op reis naar Zwitserland, de teckel ging ook mee.
Bij controle van het hondenpaspoort ( aan de grens ) bleek er één inenting niet in orde. Die was gewoon vergeten.
Gevolg : men mocht het land niet in.

Inentingen horen nu eenmaal erbij als je de hond op reis wil meenemen.
Ben je tegen al die inentingen, blijf dan gewoon thuis met je hond.

Vriendelijke groeten,
Anne en Evy ( onze Schotse Collie )
Mijn website : www.annedegraef.be
Mijn ( gratis ) e-boek met onze ervaringen ivm het meenemen van de hond op vakantie :
http://en.calameo.com/accounts/2534768
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

Er is nergens grenscontrole, en ik ent mijn honden dus alleen maar als ik denk dat ze risico lopen. Dus gaan we naar Denemarken, dan laat ik ze niet extra inenten tegen rabiës (als we naar onderin Duitsland gaan, en Oostenrijk bv dan wel, Ardennen ben ik op mijn hoede).
De cocktail dénk ik niet eens aan, er is geen hond die dat controleert (ik mag blij zijn dat ik hun paspoorten niet vergeet, maar heb ze in elk geval nog nooit nodig gehad).
Abby
Zeer actief

Anne Degraef schreef:Voor alle zekerheid kan je best een mailtje sturen naar het Zwitsers consulaat in Nederland.

Een collega van mijn echtgenoot ging op reis naar Zwitserland, de teckel ging ook mee.
Bij controle van het hondenpaspoort ( aan de grens ) bleek er één inenting niet in orde. Die was gewoon vergeten.
Gevolg : men mocht het land niet in.

Inentingen horen nu eenmaal erbij als je de hond op reis wil meenemen.
Ben je tegen al die inentingen, blijf dan gewoon thuis met je hond.

Vriendelijke groeten,
Anne en Evy ( onze Schotse Collie )
Tja, als die ene inenting nou toevallig de rabiës-enting was... Dan zit ik wel goed. :mrgreen:

En het is niet zo dat ik fel tegen entingen ben, moet iedereen lekker zelf weten. Maar ik vind het onzin om dat jaarlijks te doen, als je nagaat dat de antistoffen van een enting sowieso wel een jaar of 3 actief blijven... Alleen maar goed voor de kas van de DA.
Abby
Zeer actief

Marion. schreef:Er is nergens grenscontrole, en ik ent mijn honden dus alleen maar als ik denk dat ze risico lopen. Dus gaan we naar Denemarken, dan laat ik ze niet extra inenten tegen rabiës (als we naar onderin Duitsland gaan, en Oostenrijk bv dan wel, Ardennen ben ik op mijn hoede).
De cocktail dénk ik niet eens aan, er is geen hond die dat controleert (ik mag blij zijn dat ik hun paspoorten niet vergeet, maar heb ze in elk geval nog nooit nodig gehad).
Dit is voor mij dus de eerste keer dat er een hond mee gaat, maar wij worden wel regelmatig gecontroleerd bij de grens Duitsland-Zwitserland. Zowel op de heen- als terugweg al wel eens. En om nou gezellig met Ben in Duitsland te blijven.. Meh... Zit ik ook niet op te wachten.
K zal nog eens rondkijken wat ik kan vinden.
Marion.

Abby schreef:
Marion. schreef:Er is nergens grenscontrole, en ik ent mijn honden dus alleen maar als ik denk dat ze risico lopen. Dus gaan we naar Denemarken, dan laat ik ze niet extra inenten tegen rabiës (als we naar onderin Duitsland gaan, en Oostenrijk bv dan wel, Ardennen ben ik op mijn hoede).
Dit is voor mij dus de eerste keer dat er een hond mee gaat, maar wij worden wel regelmatig gecontroleerd bij de grens Duitsland-Zwitserland. Zowel op de heen- als terugweg al wel eens. En om nou gezellig met Ben in Duitsland te blijven.. Meh... Zit ik ook niet op te wachten.
K zal nog eens rondkijken wat ik kan vinden.
Is Ben je Bordeaux Dog? Dan zou ik denk ik niet - via Duitsland - naar Zwitserland gaan :wink:
Abby
Zeer actief

Neenee, die BD is Yolah, en die logeert bij mn schoonmoeder. Dat overleef je niet joh, dat gehijg van NL tot aan Zwitserland in je auto. :LOL: Bennie is de chihuahua. Die eventueel dus nog weg te moffelen valt. :engel:
Marion.

Abby schreef:Neenee, die BD is Yolah, en die logeert bij mn schoonmoeder. Dat overleef je niet joh, dat gehijg van NL tot aan Zwitserland in je auto. :LOL: Bennie is de chihuahua. Die eventueel dus nog weg te moffelen valt. :engel:
Oh, die zou ik zonder problemen (en enten) meenemen naar Zwitserland :19:
Abby
Zeer actief

Ja nou, ik ben nogal een watje op dat gebied. Ik heb die rabiës vanochtend al laten zetten. Maar omdat ik de rest dus gewoonlijk ook niet doe, zit ik er niet op te wachten om dat nu ineens wel te doen. Ik was ook al druk bezig met verzinnen waar ik die stickertjes vandaan kon halen. :mrgreen: Dan krabbel ik dat boekje zelf wel vol, dacht ik zo. Maar ik lees net op zowel de site van de anwb als dogsincluded (ofzo) dat ze alleen een rabiësenting hoeven. Ben ik daar mooi 3 jaar vanaf.
Plaats reactie

Terug naar “Vakantie met de hond”