Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Hoelang zonder eten?

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

Lil90
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Havanezer

Hoelang zonder eten?

Ongelezen bericht door Lil90 »

Hoi allemaal,

Ook dit gaat weer niet over mijn eigen hond, maar die van een kennis. Omdat ik me toch zelf ook zorgen maak en er in gedachten mee zit wil ik graag wat vragen: hoelang kan een hond zonder eten?

Het hondje van m'n kennis heeft sinds vorige week vrijdag niets meer gegeten, alleen gedronken. Vrijdagnacht was ze ziek, meerdere keren braken in de nacht etc. In het weekend is ze twee keer bij de dierenarts geweest, daar heeft ze twee injecties tegen de pijn gekregen, ook hebben ze een echo gemaakt van haar buik waar niets bijzonders op te zien was. Ze was namelijk sinds die vrijdag ook moe geworden, de hele dag slapen, niet echt interesse tonen naar wat om haar heen gebeurd. Sinds zondag gaat het weer wat beter, ze is al wat actiever geworden, en toont interesse als baasje heen en weer loopt enzo.

Maar, vooralsnog heeft ze niets gegeten. Van de dierenarts heeft de kennis speciaal voer meegekregen, en ze moest proberen rijst te geven. Maar dat hoeft de hond niet. Ik weet niet of ze écht niet hoeft of dat ze gewoon wacht op het "normale" voer wat ze normaalgesproken wel opeet (al is ze altijd al een belabberde eter geweest).

Misschien moeten we het tot vrijdag nog aanzien, dan is het namelijk precies een week dat ze niet heeft gegeten en dan weer naar de dierenarts en dan desnoods aan een infuus of iets leggen. Ze zou toch echt moeten beginnen met eten binnenkort. Dus ik maak me een beetje zorgen :)
dagmar88
Zeer actief

Re: Hoelang zonder eten?

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Ik vind dat te lang. Wanneer zijn ze voor het laatst bij de DA geweest?
Lil90
Vaste gebruiker

dagmar88 schreef:Ik vind dat te lang. Wanneer zijn ze voor het laatst bij de DA geweest?
Maandagochtend, toen hebben ze haar dat speciale voer gegeven en soort van pasta die ze op de mondhoeken van de hond moesten smeren, die het dan weer aflikt (weet niet precies de naam).
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Drinkt ze wel? Dat is namelijk heel wat belangrijker.

En wat voor hond is het?
Hoe oud, gecastreerd, dat soort dingen?
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
Lil90
Vaste gebruiker

Marjoleine schreef:Drinkt ze wel? Dat is namelijk heel wat belangrijker.

En wat voor hond is het?
Hoe oud, gecastreerd, dat soort dingen?
Ja ze drinkt nog wel! Het is een Havanezer hondje (teef) van 6 jaar..
Ik heb ook gelezen dat het belangrijk is dat ze áls ze al niet eet, wel drinkt. Maar een dag of 2 niet eten is nog ok (dat kwam wel vaker voor, ook toen ze niet ziek was) maar bijna een week niet? Dat lijkt me echt veel te lang.
semmyboy
Zeer actief
Mijn ras(sen): De duitse herdershond!
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door semmyboy »

Sem heeft ook heel lang, slecht tot niet gegeten. Waardoor hij nu een beetje te mager is.
Komt omdat hij brokken niet lekker vind. We doen er nou vlees uit blik voor honden erbij.
We mengen het er goed doorheen.
Doordat hij niet goed at, braakte hij best wel vaak gal. Vaak in de ochtend. En slaapt veel.
Sinds gister gooien we dat vlees erbij. En hij begint nou al wat levendiger te worden.
Dat vlees in blik is natuurlijk niet het beste wat hij kan hebben.
Er zit 80% aan vocht in, en veel vet en suiker.
Maar het vet en suiker kan hij nou wel goed gebruiken omdat hij te mager is.
Als de brokken op zijn gaan we overstappen op vers vlees van lotgering
Leer nooit een taal af, die je zelf niet spreekt!
Afbeelding
[/URL]Afbeelding[/url]
Marjoleine
Zeer actief
Contacteer:

Lil90 schreef:Ja ze drinkt nog wel! Het is een Havanezer hondje (teef) van 6 jaar..
Ik heb ook gelezen dat het belangrijk is dat ze áls ze al niet eet, wel drinkt. Maar een dag of 2 niet eten is nog ok (dat kwam wel vaker voor, ook toen ze niet ziek was) maar bijna een week niet? Dat lijkt me echt veel te lang.
Dan zal ze nu geen behoefte hebben.
Drinken is het belangrijkste, dat eten komt wel weer. Blijkbaar is ze niet zo'n hongerlap.

Ik zou eens een kvv proberen, dat gaat er vaak goed in. Geef eens wat Rodi, vooral de pens-hart wordt graag gegeten.
Bijkomend voordeel van vers is dat ze er ook vocht mee binnen krijgen.
En een ander bijkomend voordeel is dat kvv minder tandproblematiek geeft en dat moet je toch niet onderschatten bij die kleintjes.

Afbeelding

Lil90
Vaste gebruiker

Marjoleine schreef:
Lil90 schreef:Ja ze drinkt nog wel! Het is een Havanezer hondje (teef) van 6 jaar..
Dan zal ze nu geen behoefte hebben.
Drinken is het belangrijkste, dat eten komt wel weer. Blijkbaar is ze niet zo'n hongerlap.

Ik zou eens een kvv proberen, dat gaat er vaak goed in. Geef eens wat Rodi, vooral de pens-hart wordt graag gegeten.
Bijkomend voordeel van vers is dat ze er ook vocht mee binnen krijgen.
En een ander bijkomend voordeel is dat kvv minder tandproblematiek geeft en dat moet je toch niet onderschatten bij die kleintjes.
Maar een week lang geen behoefte aan eten? Dat is toch heel lang?
Ik zal die voeding die je noemt onthouden, als het hondje beter wordt tenminste, wie weet kan ik een keer wat meenemen (kennis woont niet in NL).
Marjoleine
Zeer actief
Contacteer:

Ah, waar woont ze dan?
Hava's kunnen erg kieskeurig zijn met eten, maar vers gaat er altijd goed in, is mijn ervaring.
Dat zou ze echt moeten proberen dan.

Afbeelding

Lil90
Vaste gebruiker

Marjoleine schreef:Ah, waar woont ze dan?
Hava's kunnen erg kieskeurig zijn met eten, maar vers gaat er altijd goed in, is mijn ervaring.
Dat zou ze echt moeten proberen dan.
Roemenië, niet bepaald dichtbij dus. Maar ik ga een aantal keer per jaar op bezoek. Ik denk dat deze hond deels zo kieskeurig is geworden door de opvoeding, at ze een keer niet, dan kreeg ze de volgende keer andere voeding. En ik had gelezen dat honden dit perfect uit kunnen spelen en vervolgens doorhebben dat als ze niet eten wat er voor hun ligt, dat ze de eerstvolgende keren toch weer wat anders krijgen.
Maargoed, nu was ze dus best wel ziek geworden, dat vele braken en sindsdien hoeft ze helemaal niks meer.

Als dit hondje beter wordt, dan moet er meer structuur worden gebracht wat betreft het eten: wanneer ze eten krijgt en wat. Ondanks dat deze kennis een goede vriendin is, is het natuurlijk lastig om hier iets over in te brengen omdat het niet míjn hond is. Maar ik denk dat als het hondje nog opknapt dat zij dan zelf ook wel inziet dat er wat veranderingen moeten worden doorgevoerd. In het begin misschien lastig, wat betreft consequent zijn etc, maar het moet gewoon.
ellen en de birmanen
Zeer actief
Mijn ras(sen): 4 tollers
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door ellen en de birmanen »

er zit niks wat de doorgang van de maag en darmen kan blokkeren?
ellen
Afbeelding
Nakisha
moderator
Mijn ras(sen): Coahuila

Ongelezen bericht door Nakisha »

Als ze niet mager is red ze het nog wel even, zolang ze maar drinkt, maar ik vind het ook te lang.
Ik zou zeker terug gaan richting dierenarts of toch kijken of eigen voer tenminste interesse wekt en dan overleggen over de mogelijkheden.
Afbeelding
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door renee-uk »

maar ik lees dat ze alleen maar rijst en dat speciale voer krijgt aangeboden
wat als ze haar wel haar eigen voer geven dan, ook al is dat maar een beetje per keer?
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Lil90
Vaste gebruiker

renee-uk schreef:maar ik lees dat ze alleen maar rijst en dat speciale voer krijgt aangeboden
wat als ze haar wel haar eigen voer geven dan, ook al is dat maar een beetje per keer?
Dat is nog niet geprobeerd, om haar eigen voer te geven. Want maandag zei de dierenarts dat ze het gegeven voer moest eten in het begin, vanwege die "braakbui" vorige vrijdag. Maar misschien is het wel een idee om nu, bijna een week later (ze heeft overigens sindsdien niet meer gebraakt) om héél klein beetje van het eigen voer te geven, kijken of dat wel gaat en anders alsnog dierenarts.
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

nou als er verder niks bijzonders gezien is op scan/foto's zou ik dat zeker proberen
het hondje kan best een buikgriepje gehad hebben, daar kunnen ze behoorlijk ziek van zijn, maar dat hoeft ook weer niet weken te duren.
kan wel natuurlijk, maar aangezien ze zelf ook al weer wat actiever wordt zie ik eigenlijk geen reden om het niet te proberen.
het zou wel fijn zijn als ze kvv krijgt, maar een beetje warm water over de eventuele brokken wil ook nog wel eens helpen om honden aan het eten te krijgen.
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Lil90
Vaste gebruiker

Ze heeft gister een klein beetje gegeten van het voer dat ze normaal krijgt. Hoevaak per dag geven jullie de hond eten? Een of meerdere keren en wat is het beste?
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Lil90 schreef:Ze heeft gister een klein beetje gegeten van het voer dat ze normaal krijgt. Hoevaak per dag geven jullie de hond eten? Een of meerdere keren en wat is het beste?
Ik zou vaker per dag kleine beetjes voeren en naarmate ze meer eet het aantal keren afbouwen.
Veenmug
Zeer actief
Mijn ras(sen): ESS

Ongelezen bericht door Veenmug »

Ik zou de hond hond laten. Heb het met eerst golden en daarna lab meegemaakt. Geen zin dus na een week ander voer. Na 2 weken geen zin
meer hierin. Terug naar oude brokken en raad eens 1 week en herhaling. Golden 3 weken in een soort hongerstaking, lab heeft het record verbeterd 4 weken.
Denk nu heerlijke slanke honden en geen hond die zich doodhongert.
Wie een kuil graaft voor een ander is een arbeider.
Lil90
Vaste gebruiker

Veenmug schreef:Ik zou de hond hond laten. Heb het met eerst golden en daarna lab meegemaakt. Geen zin dus na een week ander voer. Na 2 weken geen zin
meer hierin. Terug naar oude brokken en raad eens 1 week en herhaling. Golden 3 weken in een soort hongerstaking, lab heeft het record verbeterd 4 weken.
Waarom wilden ze zolang niet eten dan (waren ze ziek?)? Was het voer niet goed genoeg wat je hun gaf? En wat heb je ze uiteindelijk gegeven dat ze weer begonnen met eten?
Veenmug
Zeer actief

Lil90 schreef:
Veenmug schreef:Ik zou de hond hond laten. Heb het met eerst golden en daarna lab meegemaakt. Geen zin dus na een week ander voer. Na 2 weken geen zin
Waarom wilden ze zolang niet eten dan (waren ze ziek?)? Was het voer niet goed genoeg wat je hun gaf? En wat heb je ze uiteindelijk gegeven dat ze weer begonnen met eten?
Nee. Nee. De gewone brokken. Filosofie: ze kunnen me wat.
kitty
Zeer actief
Mijn ras(sen): schapendoes
Aantal honden: 5
Contacteer:

Ongelezen bericht door kitty »

Ik laat mijn honden juist hond door hen afwisseling te bieden. Ze krijgen dagelijks verschillende smaken zodat ze plezier hebben in hun eten
Lil90
Vaste gebruiker

We gaan toch een nieuwe afspraak maken bij de dierenarts voor een darmscopie bij de hond.
Skittles
Zeer actief
Mijn ras(sen): Monstertjes.
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Skittles »

Zullen we jou eens twee maand op droge cornflakes zetten, zien hoe lekker je het dan nog vindt! :ok:
Lil90 schreef:We gaan toch een nieuwe afspraak maken bij de dierenarts voor een darmscopie bij de hond.
Eet ze nog steeds niet of?
Veenmug
Zeer actief

Skittles schreef:
Zullen we jou eens twee maand op droge cornflakes zetten, zien hoe lekker je het dan nog vindt! :ok:
Je zelf veren ergens insteken omdat je het niet met me eens bent(zie smily) en gelukkig gecompenseerd door een spaniel die na een sanitair rondje bijna boven mijn hoofd uitspringt voor een bak Royal Canin Medium Adult. Krijgt ze nog maar 7 jaar.
Lil90
Vaste gebruiker

Skittles schreef:
Lil90 schreef:We gaan toch een nieuwe afspraak maken bij de dierenarts voor een darmscopie bij de hond.
Eet ze nog steeds niet of?
Niet echt... wel heel klein beetje, af en toe. Maar dat is zo weinig dat er zelfs geen ontlasting uitkomt (ook al probeert ze dat wel). Dus voor de zekerheid even checken of er niet iets ernstigs aan de hand is.
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”