Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Jonge teef die pinkt

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

verkadej
Zeer actief
Mijn ras(sen): Witte herder + retriever
Aantal honden: 2

Jonge teef die pinkt

Ongelezen bericht door verkadej »

Ok, een beetje een lastig verhaal:

afgelopen december begon het, onze witte herder puber teef wou niet luisteren tijdens de pubercursus en vreemd genoeg viel er ook niks op aan haar houding behalve het luisteren. Toen we bijna klaar waren viel het op dat ze slecht liep met haar rechter achterpoot :( de volgende dag meteen naar de D.A. een spuitje gekregen (weet niet meer precies wat en ja ik weet het een beetje dom) en medicijnen (pijnstiller en ik dacht ontstekingsremmers)mee. Na een weekje rust ging het het weer goed en zijn we na oud en nieuw weer naar de hondenschool gegaan.

Begin februari begon het eigenlijk weer van voor af aan, toen zeiden mijn vrouw en ik hop naar de D.A. eerst in Duitsland, die begint meteen met H.D. en foto's maken. We spraken af over een week (kregen wel weer pijnstillers mee). Second opinion gevraagd bij een Nederlandse D.A. soms zijn er kleine taalproblemen en dierenarts in Nederland had eerder tijd. Duitse D.A. afgebeld en 2 dagen voor de foto's gemaakt konden worden werd Luna loops.

Wij vonden niet zo'n leuk idee dat Luna onder narcose moest tijdens haar loopsheid (narcose kan een vreemd effect op honden hebben hadden we gelezen). En Het pinken met haar rechter achterpoot was ook weer over.

Nu loopt ze ineens slecht met haar rechter voorpoot, achter zie ik geen probleem meer (en ja we gaan naar de D.A. om foto's te laten maken of ander advies in te winnen).

Nu is het feit er dat het een puber is die:

eer aanhankelijk is, laat ik het zo zeggen ze volgt me overal.
ik ben in de tuin bezig (veel werk met tuin omgooien en hek plaatsen tuinpad leggen) en ze volgt me overal springend van raam naar raam (neus tegen glas op anderhalve meter hoog)
er ligt veel wit zand bij ons tuinpad dat ook mee naar binnen word gelopen en ondanks stofzuigen blijft overal liggen (nieuwe stofzuiger heb ik al)
onze vloer is redelijk glad, een geslepen vloertegel met vloerverwarming die nu ongeveer 24 graden is en er ligt een deken in de bench en een deken op de grond.
ze springt graag tegen het aanrecht omhoog uitgestrekt en wel (ook als deze is schoongemaakt moet het gecontroleerd worden)
ze ligt graag met haar voorpoten "gekruld" of in elk geval met een poot.

Nogmaals, ik morgen zowiezo naar de D.A. in Nederland maar ik wil toch vragen of iemand advies heeft of nog dingen weet te vragen aan de dierenarts die nog ander licht op mijn het probleem kan werpen. (groeipijn, HD, ED etc)

witte herderpuber van 11 maanden die +/- 26 kilo weegt.

En ja ik maak me er wel zorgen om :(
Dee
Zeer actief
Mijn ras(sen): Zwitserse witte herder en een Roemeens meisje

Re: Jonge teef die pinkt

Ongelezen bericht door Dee »

Omdat het van poot is verandert zou ik toch denken aan groeipijn, maar qua gewicht en leeftijd weer niet.

Weet je hoe het met haar ouders zit?
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

Ik zou foto's laten maken, dan weet je in ieder geval of het skelet goed in elkaar zit. In ieder geval heupen, rug en ellebogen op de foto
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
Rosita Compagner
Zeer actief
Mijn ras(sen): waterhonden
Contacteer:

Ongelezen bericht door Rosita Compagner »

pinken ;-) Wat voer je Luna?
verkadej
Zeer actief

Dee schreef:Omdat het van poot is verandert zou ik toch denken aan groeipijn, maar qua gewicht en leeftijd weer niet.

Weet je hoe het met haar ouders zit?

Op de stamboom staat HD-vrij
Inge schreef:Ik zou foto's laten maken, dan weet je in ieder geval of het skelet goed in elkaar zit. In ieder geval heupen, rug en ellebogen op de foto
Was ook mijn idee
Rosita Compagner schreef:pinken ;-) Wat voer je Luna?
Euh ik mag reclame maken :engel: Farmfood meestal droge brokken. Zeker geen Pinken
Rosita Compagner
Zeer actief
Mijn ras(sen): waterhonden
Contacteer:

Ongelezen bericht door Rosita Compagner »

je kunt je afvragen of het reclame is, hahahaha. Ik denk ook aan groeipijn. Zou haar een poosje KVV geven en geen brok
~Suzanne~
Zeer actief

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

wat is pinken?

Suzanne
Jacksel
Zeer actief
Mijn ras(sen): York H(R)ussell
dwergpoedel
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Jacksel »

Hetzelfde als hinken/manken, als ik het verhaal zo lees :P
Afbeelding
You'll be in my heart... Always...
verkadej
Zeer actief

Rosita Compagner schreef:je kunt je afvragen of het reclame is, hahahaha. Ik denk ook aan groeipijn. Zou haar een poosje KVV geven en geen brok
zal het er eens met D.A. over hebben (hij zal wel het merk aanprijzen waar hij door gesponsord word natuurlijk)

En ja pinken of hinken of met een poot trekken
~Suzanne~
Zeer actief

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

weer wat geleerd; ken het hele woord niet en kon dat ook niet helder uit de context krijgen.
Dat het iets met de poot was ja.. maar verder?

Suzanne
Dee
Zeer actief
Mijn ras(sen): Zwitserse witte herder en een Roemeens meisje

Ongelezen bericht door Dee »

verkadej schreef:
Rosita Compagner schreef:je kunt je afvragen of het reclame is, hahahaha. Ik denk ook aan groeipijn. Zou haar een poosje KVV geven en geen brok
zal het er eens met D.A. over hebben (hij zal wel het merk aanprijzen waar hij door gesponsord word natuurlijk)
Ja dat gebeurd wel vaak ja.
Maar wel fijn dat je morgen bij de D.A. terecht kan.
Heb je waarschijnlijk meer aan dan dat wij hier gaan lopen gissen. Maar kan me voorstellen dat je je afvraagt of je nog iets kan vragen waar je zelf wellicht niet aan denkt.

Succes morgen, ben benieuwd.
verkadej
Zeer actief

ach weet niet of we terecht kunnen het is een praktijk dus verwacht het wel, anders rijden we door naar een volgende praktijk ;) heb morgen toch een snipperdag
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

dit dus... ik zou dit ook doen :ok:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
verkadej
Zeer actief

nou, net naar d.a. geweest en woensdag aanstaande worden er foto's gemaakt. We hebben ook voor 7 dagen metacam kauwtabletten (2.5mg) meegekregen

als er HD word vastgesteld maakt het niet als we moeten wachten voor haar stamboom tot ze 1 jaar en 1 dag is.
als ze het nu heeft heeft ze het dan ook :jank:
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

laat je meteen de ellebogen doen?
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
verkadej
Zeer actief

euh ja alles
tura
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rottweiler
Contacteer:

Ongelezen bericht door tura »

verkadej schreef:nou, net naar d.a. geweest en woensdag aanstaande worden er foto's gemaakt. We hebben ook voor 7 dagen metacam kauwtabletten (2.5mg) meegekregen

als er HD word vastgesteld maakt het niet als we moeten wachten voor haar stamboom tot ze 1 jaar en 1 dag is.

Nou het kan wel uitmaken, er zijn fokkers die dan zeggen dat het geen officicele foto's zijn... :roll:
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

tura schreef:
verkadej schreef:nou, net naar d.a. geweest en woensdag aanstaande worden er foto's gemaakt. We hebben ook voor 7 dagen metacam kauwtabletten (2.5mg) meegekregen

Nou het kan wel uitmaken, er zijn fokkers die dan zeggen dat het geen officicele foto's zijn... :roll:
mij zeggen eerder gemaakte foto's ook niks meer hoor...

Ken nu inmiddels 2 honden die op 6 maanden voorgerontgend zijn door hele goede en bekende dierenartsen en vrij waren en nu met anderhalf jaar hd hebben.
Dus voorrontgenen heeft voor mij iig geen waarde (had het al niet want ik heb het nog nooit gedaan bij honden en zal het ook niet doen).
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
renee-uk
Zeer actief

tura schreef:

het zijn pas officiele foto's als ze opgestuurd worden en dat is idd leeftijdgebonden
maar mocht ze wel hd hebben is die echt niet opeens met 12 maanden weer weg en ik neem aan dat ts dat bedoelt.
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
verkadej
Zeer actief

;) Ja ik laat gewoon foto's maken van alles. of het nu geldig is of niet, we zouden er misschien eens een keer een nestje mee willen hebben maar het is geen MOETEN. Het leek ons gewoon wel eens leuk, hd verdwijnt niet in 1 of 2 maanden.

Oh en D.A. had het over kraakbeen dat ook erfelijk zou kunnen zijn ^^ dat is iets lastiger op de rontgen foto's te zien ben ik bang.

En ziek of niet die gekke witte herder gaat :boos: :boos: niet weg, we zullen alleen wat beperkter zijn in onze keuze's met training, dat is iets wat ik eigenlijk wil laten doorgaan. We zitten in dit geval een beetje in spagaat, hond moet goed spieren opbouwen, maar kan niet teveel doen das lastig :scratch: :scratch:
pooh
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwiterse witte herder

Ongelezen bericht door pooh »

ben benieuwd wat eruit komt woensdag.

waar heb je je witte herder vandaan als ik vragen mag?
:pop:
nomo
Zeer actief

Ongelezen bericht door nomo »

Ben benieuwd wat eruit komt! Hoop op goede berichten.

Voor spieropbouw zou je kunnen gaan zwemmen. Weet niet waar je woont, maar er zijn wel speciale 'hondenzwembaden' en nu het weer mooier weer wordt kun je natuurlijk ook buiten gaan zwemmen.
verkadej
Zeer actief

pooh schreef:ben benieuwd wat eruit komt woensdag.

waar heb je je witte herder vandaan als ik vragen mag?

Ik zal niet met een beschuldigende vinger naar de fokker wijzen. Wel was de fokker aangesloten bij ZWHVN en nu bij de RZWH,
het blijkt dat er veel fokkers daar bij de zwhvn zijn weg gegaan en een andere club hebben opgericht.

En zwemmen moet hier in de omgeving goed lukken (wonen vlak bij een kanaal waar geen schepen meer doorvaren en er zijn genoeg meertjes in de buurt) eigenlijk zat ik ook aan zwemmen te denken :D
renee-uk
Zeer actief

fietsen kan ook, als je dat niet overdrijft, netjes langzaam opbouwt en je hond in draf laat gaan.
is zelfs goed voor hondjes met slechte heupen: lopen naast de fiets is een rechtlijnige beweging die de spieren opbouwt die daardoor weer de heupen ontlasten.
maar het hangt wel af van de staat ven de ellebogen, want als die slecht zijn is fietsen weer niet zo'n strak plan :?

*van onzin zin gemaakt ;)
Laatst gewijzigd door renee-uk op 02 apr 2012 14:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding

verkadej
Zeer actief

Dan zal ik de foto's maar even afwachten voor ik weer met haar met fietsen ga beginnen (ik heb al wel kleine stuken gefietst, maar dat was echt langzaam, zeg maar iets sneller dan stapvoets) en idd rechtlijnig. Ik moest alleen uitkijken met andere weg gebruikers met hond, dan wil ze nog wel eens enthousiast reageren en door het wiel proberen te lopen. Een andere hond negeren staat niet in haar woordenboek :engel: :pffff:
renee-uk
Zeer actief

een springer kan daarbij helpen.
ik zweer bij zo'n ding, maar er zijn ook een heleboel mensen die het drie keer niks vinden, erg persoonlijk dus ;)

het zijn maar een paar dagen toch tot die foto's?
dat moet wel te overbruggen zijn lijkt me ;)
Afbeelding

jarnoz
Actief
Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder

Ongelezen bericht door jarnoz »

Ik zit dit te lezen en dacht ook meteen aan groeipijn en 11 maanden oud is ook de leeftijd dat bindi last had van groeipijn.
eigenlijk klopt alles in het plaatje als ik het vergelijk met Bindi.

gelukkig is het op een foto meestal wel te zien dus mischien eerst eens de pijnlijke poten op de foto laten zetten en meteen laten bekijken voordat je een hoop geld uitgeeft aan de rest??
ze kunnen vast wel een foto maken en dan kijken voordat de andere foto's genomen worden,
Afbeelding
verkadej
Zeer actief

DE KOGEL IS DOOR DE KERK!!!!!!!!!

vanmorgen foto's laten maken, ik bracht haar weg en ze hebben haar een lichte roes gegeven (ik was erbij toen ze in slaap viel). De D.A. zei: ik verwacht dat u zo tegen 1 uur deze kant op kunt komen rijden.

3 kwartier nadat hij dit gezegd had belde hij met het goede nieuws en ze: Kom haar maar ophalen op de foto's bleek dat Luna hoogstwaarschijnlijk geen last heeft van H.D. maar "waarschijnlijk"

:gjump: :gjump: Enostosis (oftewel groeipijn heeft).

Op de foto's , ook al zijn het geen officiele, bleek duidelijk dat ze geen H.D. heeft.

Voor de rest krijgt ze Pijnstillers (die ze al had) in combinatie met ontstekingsremmers
Muk

Ongelezen bericht door Muk »

Gelukkig is het "maar" groeipijn. :ok:
Ik zou je hond kvv voeren, dan groeien ze gelijkmatiger en gaat de groeipijn sneller over.
Beterschap voor de dame.
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

Gelukkig!
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”