afgelopen december begon het, onze witte herder puber teef wou niet luisteren tijdens de pubercursus en vreemd genoeg viel er ook niks op aan haar houding behalve het luisteren. Toen we bijna klaar waren viel het op dat ze slecht liep met haar rechter achterpoot
Begin februari begon het eigenlijk weer van voor af aan, toen zeiden mijn vrouw en ik hop naar de D.A. eerst in Duitsland, die begint meteen met H.D. en foto's maken. We spraken af over een week (kregen wel weer pijnstillers mee). Second opinion gevraagd bij een Nederlandse D.A. soms zijn er kleine taalproblemen en dierenarts in Nederland had eerder tijd. Duitse D.A. afgebeld en 2 dagen voor de foto's gemaakt konden worden werd Luna loops.
Wij vonden niet zo'n leuk idee dat Luna onder narcose moest tijdens haar loopsheid (narcose kan een vreemd effect op honden hebben hadden we gelezen). En Het pinken met haar rechter achterpoot was ook weer over.
Nu loopt ze ineens slecht met haar rechter voorpoot, achter zie ik geen probleem meer (en ja we gaan naar de D.A. om foto's te laten maken of ander advies in te winnen).
Nu is het feit er dat het een puber is die:
eer aanhankelijk is, laat ik het zo zeggen ze volgt me overal.
ik ben in de tuin bezig (veel werk met tuin omgooien en hek plaatsen tuinpad leggen) en ze volgt me overal springend van raam naar raam (neus tegen glas op anderhalve meter hoog)
er ligt veel wit zand bij ons tuinpad dat ook mee naar binnen word gelopen en ondanks stofzuigen blijft overal liggen (nieuwe stofzuiger heb ik al)
onze vloer is redelijk glad, een geslepen vloertegel met vloerverwarming die nu ongeveer 24 graden is en er ligt een deken in de bench en een deken op de grond.
ze springt graag tegen het aanrecht omhoog uitgestrekt en wel (ook als deze is schoongemaakt moet het gecontroleerd worden)
ze ligt graag met haar voorpoten "gekruld" of in elk geval met een poot.
Nogmaals, ik morgen zowiezo naar de D.A. in Nederland maar ik wil toch vragen of iemand advies heeft of nog dingen weet te vragen aan de dierenarts die nog ander licht op mijn het probleem kan werpen. (groeipijn, HD, ED etc)
witte herderpuber van 11 maanden die +/- 26 kilo weegt.
En ja ik maak me er wel zorgen om