Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
onvast op poten en scheef houden kop
Moderator: moderatorteam
-
Friezel
- geregistreerd lid
- Mijn ras(sen): Hollandse herder
onvast op poten en scheef houden kop
Onze herder van 3 jaar oud gedroeg zich vanmiddag ineens erg vreemd. Hij stond onvast op zijn poten, maar viel niet om. Hij hield zijn kop scheef en keek glazig uit zijn ogen. Het leek of hij even blind was maar reageerde wel op ons. Dit duurde 2 à 3 minuten. Weet iemand wat dit geweest kan zijn.
-
Maaike
- Zeer actief
Re: onvast op poten en scheef houden kop
Lijkt me dat dat langer aanhoudt dan 2 a 3 minuten.... Zou jeuk in de neus richting niezen of reversed sneezen die niet doorzette niet logischer klinken?Nanna schreef:Misschien een beetje jong ervoor, maar ik schat een probleem met het middenoor.
(google maar eens op geriatrisch vestibulair syndroom)
Groetjes van mij en een poot van Casper

**Ella**

**Ella**
- spijkerhond
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Flatcoated retriever en Australian Shepherd
- Aantal honden: 2
Ik weet niet wat het is maar herken het precies zo van een duitse herder teef van een kennis. Gebeurde toen na veel opwinding en inspanning door spelen met mijn hond. Week later nog eens gezien en toen maanden niet meer. Ging na die 1 a 2 minuten ook gewoon weer door alsof er niets gebeurd was. Wij dachten toen misschien een soort voorbode van epilepsie of wellicht even kortsluiting door de spanning/opwinding, zenuw die even ''bekneld'' zit?. Niet naar de dierenarts geweest omdat het weer over was.
Sterkte en hopelijk komt het niet meer voor.
Sterkte en hopelijk komt het niet meer voor.
- Fizgig
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Twee vuilnisbakkenras, 6 konijnen, 4 katten en 1 cavia
Ben je ermee naar de dierenarts geweest eigenlijk? Heeft ie het nooit eerder gedaan? Ik heb op dit forum wel eens gelezen over bullterriërs die een soort van trance kunnen meemaken. Ik ben vergeten hoe het precies zat. Maar dit is een herder, ik dacht dat die trance iets rasgebonden was eigenlijk. Tja het is vreemd gedrag maar of er ook iets medisch mis is, dan denk ik toch dat je de dierenarts nodig hebt. Maar wie weet dat iemand hier het herkent.Friezel schreef:Onze herder van 3 jaar oud gedroeg zich vanmiddag ineens erg vreemd. Hij stond onvast op zijn poten, maar viel niet om. Hij hield zijn kop scheef en keek glazig uit zijn ogen. Het leek of hij even blind was maar reageerde wel op ons. Dit duurde 2 à 3 minuten. Weet iemand wat dit geweest kan zijn.
- EschaenStefanie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Belgische herder Tervuerense
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Was hij zich aan het druk maken/ net druk of intensief bezig geweest of kwam het vanuit de rust?

- Esther12
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Lagotto Romagnolo
Als het een mens was zou ik het een absence noemen. Weet niet of dat bij honden ook bestaat.
- ZaZa
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Herder
Een kennis van mij had een Pekingees. Die raakte soms even weg en na een paar minuten was ze er weer. De dierenarts noemde het epilepsie, maar het had meer van wat je bij mensen "absence" noemt, inderdaad. Ze was dan gewoon even weg.Esther12 schreef:Als het een mens was zou ik het een absence noemen. Weet niet of dat bij honden ook bestaat.
- Roos Jeffie&Waldo
- Actief
- Mijn ras(sen): Jack Russel mix & Pincher mix
Beide adoptie honden uit La linea Spanje - Aantal honden: 2
Dacht ook meteen aan evenwichtsorgaan/middenoor...
Kop scheef houden.
Bij mensen heb je de ziekte van meniere.
Storing in evenwichtsorgaan, een van de symptomen is dat mensen hun hoofd schuin houden.het zijn korte aanvallen
van extreme duizeligheid ect)...per aanval word je gehoor slechter.Bij mensen goed te behandelen met medicijnen.
Kop scheef houden.
Bij mensen heb je de ziekte van meniere.
Storing in evenwichtsorgaan, een van de symptomen is dat mensen hun hoofd schuin houden.het zijn korte aanvallen
van extreme duizeligheid ect)...per aanval word je gehoor slechter.Bij mensen goed te behandelen met medicijnen.

-
Friezel
- geregistreerd lid
Het gebeurde niet na drukte of opwinding. Hij lag gewoon op zijn kussen.
Vanochtend toch maar even de DA gebeld. Deze denkt dat het een TIA is geweest. Geadviseerd werd om het even af te wachten. Als hij het vaker krijgt dan wordt er verder onderzoek gedaan.
Vanochtend toch maar even de DA gebeld. Deze denkt dat het een TIA is geweest. Geadviseerd werd om het even af te wachten. Als hij het vaker krijgt dan wordt er verder onderzoek gedaan.
- saskia en sjaak
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): klikobakkie
-
Friezel
- geregistreerd lid
Ja. Vind je dat vreemd dan?
- Fizgig
- Zeer actief
Okee ik wist niet dat dieren die ook konden krijgen. Het advies van je dierenarts, ik snap het wel omdat ze zo werken, voor iets een ziekte/aandoening genoemd kan worden, moet het wel vaker voorkomen dan eens. Je kunt nu wel bloed af gaan nemen, maar dan moet je hond meestal een roesje, wat nu misschien wel riskanter kan zijn? Nou duimen dat het iets eenmaligs was. Bij mensen kunnen tia's wel voor hersenschade zorgen maar dat hangt erg af van hoeveel tia's en de oorzaak ervan. Sterkte en beterschap!
- EschaenStefanie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Belgische herder Tervuerense
- Contacteer:
het gros van de honden hoeft echt niet onder narcose voor een bloedonderzoek hoor, zelfs bij katten wordt het gedaanFizgig schreef:Okee ik wist niet dat dieren die ook konden krijgen. Het advies van je dierenarts, ik snap het wel omdat ze zo werken, voor iets een ziekte/aandoening genoemd kan worden, moet het wel vaker voorkomen dan eens. Je kunt nu wel bloed af gaan nemen, maar dan moet je hond meestal een roesje, wat nu misschien wel riskanter kan zijn? Nou duimen dat het iets eenmaligs was. Bij mensen kunnen tia's wel voor hersenschade zorgen maar dat hangt erg af van hoeveel tia's en de oorzaak ervan. Sterkte en beterschap!
Verder weet ik niets van een TIA en/of de onderzoeken dus daar waag ik mij niet aan of daar een bloedonderzoek voor nodig is.
Hoe gaat het nu met je hond TS? Is hij alweer terug normaal?

-
Friezel
- geregistreerd lid
Volgens de DA had het geen nut om nog langs te komen omdat hij zich normaal gedraagt en onderzoek nu niets zou opleveren.
We houden hem goed in de gaten meer kunnen we niet doen. Hopen dat het bij deze keer blijft want het was een akelig gezicht.
We houden hem goed in de gaten meer kunnen we niet doen. Hopen dat het bij deze keer blijft want het was een akelig gezicht.
- Fizgig
- Zeer actief
Dat zou kunnen hoor. Misschien is het per dierenarts verschillend, de mijne gaat vrij snel over tot het geven van een roesje. Hij heeft ook maar één assistente en wil vaak liever niet dat je zelf helpt erbij. Bij twee van mijn vijf katten kan het zonder roesje, de rest klauwt je open!EschaenStefanie schreef:het gros van de honden hoeft echt niet onder narcose voor een bloedonderzoek hoor, zelfs bij katten wordt het gedaan
- Fizgig
- Zeer actief
En epilepsie, heeft je dierenarts daar niks over gezegd misschien?Friezel schreef:Volgens de DA had het geen nut om nog langs te komen omdat hij zich normaal gedraagt en onderzoek nu niets zou opleveren.
-
Friezel
- geregistreerd lid
Nee, daar heeft hij niks over gezegd. Gezien de symptomen denk ik ook eerder aan een tia.