Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Bijtspul voor jonge pup

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

AnneMarie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Leeuwhondje
Aantal honden: 1

Bijtspul voor jonge pup

Ongelezen bericht door AnneMarie »

Ik geef mijn pup DARF, lortgering ed. Hij is nu 9 weken en wil vooral veel bijten.
Heb van mijn versvleesleverancier een bot meegekregen, plat, gerookt. Vindt ie lekker om aan te bijten en het vel eraf te trekken en er zit erg weinig aan, dus geen diarree.
Nu is dat bot ver op.
Ik hoor wel eens dat je eigenlijk geen dragende botten moet geven, in de dierenwinkel zeggen ze, geef hem een rubber bijtring om aan te bijten (en opletten dat er geen stukjes vanafgaan)

Wat kan ik nog meer geven? Het is wel lekker als ie er wat werk aan heeft maar hij heeft echt ieniemini tandjes en is pas 9 weken.
Minhie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Akita

Re: Bijtspul voor jonge pup

Ongelezen bericht door Minhie »

AnneMarie schreef:Ik geef mijn pup DARF, lortgering ed. Hij is nu 9 weken en wil vooral veel bijten.
Heb van mijn versvleesleverancier een bot meegekregen, plat, gerookt. Vindt ie lekker om aan te bijten en het vel eraf te trekken en er zit erg weinig aan, dus geen diarree.
Nu is dat bot ver op.
Ik hoor wel eens dat je eigenlijk geen dragende botten moet geven, in de dierenwinkel zeggen ze, geef hem een rubber bijtring om aan te bijten (en opletten dat er geen stukjes vanafgaan)

Wat kan ik nog meer geven? Het is wel lekker als ie er wat werk aan heeft maar hij heeft echt ieniemini tandjes en is pas 9 weken.
Waarom niet gewoon kippennekken/eendennekken/pens?
Of anders rawhide?
Afbeelding
AnneMarie
Zeer actief

Rawhide heeft ie maar vindt ie niet bijster boeiend.
Die nekken, daar zal ik eens naar vragen. Dat is vast geen geschikt spul voor in huis? Of wel.
dancingdaydream
Zeer actief
Mijn ras(sen): Outdoor Chihuahua - Yuna, Perro Peruano Peludo - Chell
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door dancingdaydream »

Als je ze aanleert om op een kleedje of vaste plek te eten, niet bijvoorbeeld tapijt natuurlijk, kan je dat prima in huis geven hoor!
Afbeelding
jessica74
Zeer actief
Mijn ras(sen): newfoundlander
berner senner
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door jessica74 »

nylon bone ik dacht eerst nou daar doen ze toch niks mee nou mooi wel hoor die van ons dan.
Minna
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hollandse herder, mechelse herder, hollandse smoushond
Aantal honden: 8
Contacteer:

Ongelezen bericht door Minna »

Idd eendennekken, kipkarkas, parelhoekarkas qua eten om te kauwen. Pensbotten en gedroogde nekspieren zijn leuke kluifjes.
Verder een kong, Treat Bone van Kong, en Nylabone-spullen. En ik ben erg tevreden over de Everlasting Treat Balls, echt lang kauwplezier en de speeltje blijft heel!
Afbeelding
AnneMarie
Zeer actief

Dank!
Die erverlasting treatball, vul je die met het spul wat erbij verkocht wordt? Of wat doe je daarin? Ik heb wel een kong maar ga deze ook kopen denk ik.
Zag hem bij zooplus, misschien ook in dierenwinkel hier verkrijgbaar?

http://www.zooplus.nl/shop/honden/spel_ ... kbal/59933
Minna
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hollandse herder, mechelse herder, hollandse smoushond
Aantal honden: 8
Contacteer:

Ongelezen bericht door Minna »

Die erverlasting treatball, vul je die met het spul wat erbij verkocht wordt? Of wat doe je daarin? Ik heb wel een kong maar ga deze ook kopen denk ik.
Zag hem bij zooplus, misschien ook in dierenwinkel hier verkrijgbaar?
Meestal niet verkrijgbaar in dierenwinkels. Ik koop ze bij KynoSpirit groothandel voor onze shop.
Ik doe er soms zo'n koek in die er in hoort, maar je kan daar ook bvb een bullepees of een dikke pensstaaf doorheen steken. Of stukjes gedroogde vlees oid nog extra in het onderste deel als je wel de navulling gebruikt.
Ze vinden het ook een leuke speeltje als het leeg is. Zag bij Zooplus alleen de maat M, ik heb maat L voor de herders en maat S voor de kleine hondjes. Is zelfs bestendig tegen duitse jachtterrier kaken! :mrgreen:
AnneMarie
Zeer actief

Ik heb hem besteld en vandaag binnen, een leuk speelgoed inderdaad! Hij is er mooi druk mee.... :ok:
en weer eens iets anders, dat zachte rubber.
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”