Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Ervaringen allergietest gevraagd

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Jessica3787
Zeer actief
Mijn ras(sen): Terriermixje
Aantal honden: 1

Ervaringen allergietest gevraagd

Ongelezen bericht door Jessica3787 »

Kisses heeft nu al een tijd last van jeuk veroorzaakt door een allergie. Momenteel krijgt ze tabletjes prednison om zo de cirkel van het krabben/jeuk te doorbreken. Dit is echter slechts tijdelijk. Mocht het terugkomen na haar kuur dan moet er verder onderzoek worden gedaan. Hierover dan ook mijn vraag. Kisses is pas 7 maanden oud en erg beweeglijk. De dierenarts zei dat zo'n test dan waarschijnlijk onder een roesje moest. Is dit normaal bij een huidtest? Het lijkt mij zo rigoureus. Ik vind het al meer dan genoeg dat ze voor haar toekomstige sterilisatie onder narcose moet. Nou is mijn andere hond bijna overleden door de ketamine-injectie, dus misschien maak ik er meer van dan het is?

Heeft iemand hier ervaring mee? Het zou gaan om die huidtest en bloedprikken.
jacq1970
Zeer actief
Contacteer:

Re: Ervaringen allergietest gevraagd

Ongelezen bericht door jacq1970 »

Ik heb geen test via de da laten doen, ik heb een test laten doen via natuurlijk in balans, plukje haar opsturen en na een dag of 14 heb je de uitslag... koste mij rond de 35 euro en de uitslag was er best snel , ik heb het 1 en ander aan haar voeding aagepast en ze heeft nergens last meer van...
Volgens mij als je het bij de da doet is het een kwestie van bloedafnemen.. mss kan je even de zoekfunctie gebruiken en meer info vinden op dit forum?
Voor bloedprikken hoeven ze niet inder een roesje hoor.. zou echt even uitzoeken wat hij dan wil testen.

*edit http://www.hondenpage.com/honden-encycl ... honden.php
mss dat je da inderdaad via die prikjes het wil doen en niet via een bloedtest??
Afbeelding
joyce83
Zeer actief
Mijn ras(sen): Boxer en Engelse Springer Spaniel
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door joyce83 »

Ik heb bij Do alleen de bloedtest laten doen, tevens ook bij natuurlijk in balans. Voedingsallergieeen kun je bij de bloedtest (maar ook de prikjestest) niet eruit halen. Bij haar kwamen er 24 allergieen uit, vooral grassen en mijten. Echter weet ik ook dat ze reageert op voeding. Ze krijgt nu Canex fish and rice en daar gaat ze redelijk stabiel op. Kip, lam reageert ze in elk geval op.
those we loved don't go away they walk beside us everyday
unseen, unheard, but always there still loved still missed still very dear
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque

Ongelezen bericht door M@scha »

sam heeft alle dierenarts testen gehad en die hebben niks gedaan behalve een paar maandsalarissen opgeslokt :-)

sams allergieen worden alleen nog bij natuurlijk in balans bekeken/behandeld
Afbeelding
joyce83
Zeer actief
Mijn ras(sen): Boxer en Engelse Springer Spaniel
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door joyce83 »

Massam super dat het bij jullie zo goed gaat door haar.
Gelukkig kregen we die test via de verzekering betaald. Maar ik ga echt niet op de dure brokken over van de dierenarts, zou het liefst vlees voeren maar dat is bij haar erg moeilijk om uit te sorteren omdat ze per seizoen ook weer anders gaat reageren ivm grassen en mijten. dan is het erg lastig om uit te filteren of ze op het voer reageert of op die andere dingen. Ik heb eigenlijk meer mijn eigen gevoel gevolgt om haar in elk geval van vlees af te halen (alleen kvv vis is niet goed) dus naar een brok met vis gezocht. Tja zo lang het zo blijft gaan verander ik dus absoluut niks. (oke soms wat geirriteerde oren maar dat is het ook).
those we loved don't go away they walk beside us everyday
unseen, unheard, but always there still loved still missed still very dear
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque

Ongelezen bericht door M@scha »

sam heeft ook weleens plekjes maar dat is niks meer vergeleken bij toen:
dit was niet het allerslechtste:
Afbeelding

en vorige maand heeft sam de eerste prijs op een show gewonnen. je ziet wel een kale plek op zijn schouder, maar het is rustig
Afbeelding
Afbeelding
Cato
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwiterse witte herder

Ongelezen bericht door Cato »

Heb een bloedtest laten doen, omdat de verwachting was dat het een contact allergie zou zijn ( gezien het seizoen en plaats van de klachten) bloedafnemen verliep makkelijk.
Kwamen maar 3 allergieen uit, maar de behandling;artuventrin behandeling , gaat tot op heden super! ipv van 4 poten hevige klachten na 1 poot soms een klein beetje last. Weet wel dat cato bij de gelukkige hoor want heb ook minder positieve ervaringen gehoort.
Groetjes saskia en een poot van cato
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”