We zijn nu bijna een halfjaar bezig (vanaf dat Murdy 5 maanden is) met het mank lopen van Murdy. Zijn rechterachterpootje daar lijkt iets mee te zijn. Opvallend is dat hij na het wandelen gaat slapen en dan ineens stijf is geworden en de eerste passen mank loopt.
Ik ben nu ettelijke keren naar de dierenarts geweest: Murdy is van alle kanten gefotografeerd en aan zijn bottenstelsel is niets te ontdekken. Het is geen groeipijn en er is geen andere afwijking te zien.

De dierenarts adviseerde toch maar weer nog eens 6 weken rustig aan te doen, niet los lopen, niet springen of gekke bewegingen

. Hij ging er van uit dat het dan toch iets temaken moet hebben met de weke delen: dat een van de banden, spieren of pezen op een of andere manier zeer doet. Dus hebben we een hele tijd rust gehouden, een geadviseerd middeltje/kuur gegeven van de dierenarts om het herstel te bevorderen en hem op andere manieren meer vermaakt met spelletjes en puzzeltjes. Ik heb het idee dat Murdy ook eigenlijk echt zijn energie kwijt moet en anders vervelend wordt.
Nu zijn we drie maanden ruim verder dat we rustig aan hebben gedaan. Voorzichtig, maar niet voorzichtig genoeg blijkbaar, waren we weer begonnen; eerst met lopen aan een langere lijn en daarna korte periodes even los laten lopen. Steeds ietsje langer. Twee, 5, 10 minuutjes....
Eergisteren , tijdens het wandelen heeft hij toch weer lopen springen een paar keer en sinds die dag is het weer mis.

het zelfde probleem: hij ligt na het wandelen rustig en staat dan op met een zeer, mank pootje. Een paar passen maar en dan trekt het blijkbaar weer bij. Dus nu weer rustig aan, niet meer los, niet aan de lange lijn.... Ik baal ervan!
Ik ga natuurlijk van de week weer naar de dierenarts, maar hij had al aangegeven dat hij verder eigenlijk weinig kan doen. Wie heeft er ervaring met zoiets als dit en wat zouden jullie doen?