Ben daarmee naar enkele dierenartsen geweest. De laatste heeft me steeds aangegeven dat dit van binnenuit kwam, een allergie was, en dat het zinloos is om dit uit te laten zoeken bij een oudere hond.
Hij zette er steeds een cortisone in, die kort hielp en gaf geen nadere uitleg. Meer zoiets van 'als je het zo redt met enkele kuurtjes per jaar dan is het toch prima?'
Ik vond het niet prima en ben doorgegaan naar de dermatoloog, zelf uitgezocht en hij raadde dit af. Toch heb ik doorgezet en de diagnose was helemaal fout. Het was een infectie van bacterieen en gisten en met een breed spectrum antiobioticum is dit na 20 dagen volledig opgelost.
Geen zalfjes, eliminatiedieeten, niets was nodig! Maanden ellende door elimineren wat zinloos was (ergens voelde ik dat al) want als er een infectie zit zie je geen verbetering.
Deze dierenarts vond, voordat ik naar de dermatoloog ging, de behandeling van een andere dierenarts 'schieten met een kanon op een mug' omdat zij antibiotica voorgeschreven had.
De verkeerde soort dan weer wel.
Nu is mijn hondje overleden, elders, andere dierenarts. Niks meer aan te doen

Ik ben naar deze dierenarts teruggegaan, wilde het doorspreken voordat ik met een pup erheen ga.
Hij heeft het uitgebreid gehad over hernia, neurologische problemen in de hersenen en dat hij er een spierverslapper bijgegeven had (wat ik ook dacht, maar die dierenarts heeft dus een morfine achtig middel gegeven wat de pijn niet helemaal weg kan halen... zo is er altijd wat. Mijn intuitie lijkt wel goed te werken...)
Okay, ik ben nog verdrietig en heb het wel even genoemd in de zin van, goh net een maand terug de rode liezen onder controle met de dermatoloog, maar daar reageerde hij niet echt op.
Ik vind het nu erg lastig. Ergens vind ik dat ie hierop had moeten terugkomen. Ik ben een boel geld kwijt en de hond heeft lange tijd jeuk gehad omdat hij geen goed onderzoek heeft gedaan of diagnose heeft gesteld en hij heeft me ook nog tegengehouden om daarheen te gaan.
Al met al NOG onbevredigend, aan de andere kant, tja hij wist het kennelijk gewoon niet.
Volgens de hondenschool hier is hij een goede dierenarts, zij horen heel veel verhalen. Er is nog een andere die ook wel goed is, maar die moet je liggen....
Wat nu...weer teruggaan, voelt ie zich aangesproken en dan krijg ik, zoals na het geklungel met de vaccinatie 'Ja dat weet ik ook niet waarom ik dat zo gedaan heb, .....(mijn naam).
Dus daar wordt de verstandhouding ook niet beter van.
Of moet ik gewoon naar een andere dierenarts gaan?
Wat vinden jullie?