Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Hoe krijg je een jonge geile reu weer aan het eten...

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

nomo
Zeer actief
Aantal honden: 2

Hoe krijg je een jonge geile reu weer aan het eten...

Ongelezen bericht door nomo »

Morris leeft tegenwoordig van de liefde... tenminste, dat denkt hij. Loopse teef = niet eten. En dat houdt hij stug vol. Om mij een plezier te doen snaait hij een hapje uit zijn bak en dan vind hij het wel genoeg.
Laatst waren zijn drie favoriete teven achter elkaar aan loops. Feest! Janken, zuchten, steunen en dus niet eten. Dat hele feest heeft zo'n 2 maanden geduurd. Hij eet net genoeg om niet om te vallen, maar meer niet.
De afgelopen weken ging het eindelijk weer wat beter. Hij at weer en daar was ik erg blij mee. Een hond aaien waar je vingers zo ongeveer blijven haken tussen de ribben is niet echt mijn ding... maar nu is er bij de opvang waar hij 2 keer per week komt een loopse teef. En het feest is weer van voor af aan begonnen. We doen alweer een week met 500 gram vlees. Normaal krijgt hij een kilo per dag... Ook het koekje wat hij 's avonds voor het slapengaan krijgt wordt nu met een diepe zucht aangepakt en netjes op de grond neergelegd :piew:

Er zijn hier vast meer hondjes die nogal kieskeurig zijn met eten dus mijn vraag is: wat eten jullie honden wel? Zelfs als hun buik al vol zit met rondvliegende hormonen... Of hoe hebben jullie je hond weer aan het eten gekregen?

De dingen die hij normaal gesproken allemaal eet: kvv (lotgering), kippen/eendennekken, runderknars, lamsribben, pens, zalmkoppen, strot, brokken en soms wat tafelrestjes. En hier haalt hij dus nu allemaal zijn neus voor op.
kipo
Zeer actief

Re: Hoe krijg je een jonge geile reu weer aan het eten...

Ongelezen bericht door kipo »

castreren...... :engel:
Zolang hij niet van zijn stokje gaat, zoekt hij het maar lekker uit. Hij kan lang zonder eten, zonder er ziek van te worden en van die hormonen kun je het toch praktisch niet winnen.
Shima
Zeer actief
Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door Shima »

Onze Cavalier was ook zo'n liefdesfanaat. Toen hij anderhalf was hebben wij besloten voor een chemische castratie. Dat was meteen een verschil van verschil en daarom hebben we besloten hem definitief te laten castreren. Maar als je van plan bent hem later nog in te zetten voor de fok dan is dat natuurljk geen optie. Misschien is er iets homeopatisch te koop?
kloesje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising Jack Russell Terriër Macho
Australian Kelpie Timber en Bindi
Duitse Herder Benthe (co-own)
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door kloesje »

Oooh gekke Morris toch... met die ellendige vlinders in zijn buik! Hij is gewoon vliefd! :I:

Maar inderdaad heel erg vervelend dat hij dan weigerd te eten, voor een jonge hond toch niet wat je wil.
Maar misschien is het nu voor hem echt leren omgaan met zijn hormonen, mogelijk wordt het beter als hij ouder wordt.

Macho is ook een moeilijke eter. Hij eet KVV en brok (Taste of the Wild) en krijgt zalmolie en/of schapenvet over zijn brokken heen, voor de lekker. Wanneer hij normaal eet, dan eet hij dit goed op. Wanneer hij zijn slechte dag heeft, sla ik wel een maaltijd of een dag over, probeer geen druk te leggen op de maaltijd. En dan de volgende keer weer, als hij dan echt honger heeft dan eet hij wel. Geen issue van maken (hoe goed ik ook snap hoe het frustreerd)

Misschien kan je beetje bouilon over zijn eten doen. (of zelf bouilon maken van kip, gewoon koken, gekookte kip kun je dan ook wel geven)

Macho heeft alleen bananen in zijn oren als hij verliefd is, moet ik wat strenger en consequenter zijn. Maar dit lijkt me wel heel lastig. Succes met Morris! En geef m een dikke knuffel! :knuffel:
Afbeelding
dretje
Zeer actief

Ongelezen bericht door dretje »

Takkii was er ook altijd ziek van.....
na castratie was hij een stuk vrolijker en relaxeter
(al geloof ik niet dat er ooit een reu is gestorven van het niet eten om die reden, als hij echt honger krijgt gaat hij vast wel eten toch?)
gonnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers

Ongelezen bericht door gonnie »

Je kan geslachtsdrift van Prodier proberen, ik weet van sommige dat het bij hun reu geholpen heeft.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
nomo
Zeer actief

Heb al gedreigd met castratie, hielp ook niet :engel: Laten castreren alleen om het niet eten vind ik geen optie.

Hij zal inderdaad vast wel weer gaan eten voor hij omvalt, maar heb hem liever eerder aan het eten. Hij heeft er wel last van namelijk. Hij geeft een paar keer per dag gal over omdat zijn maag helemaal leeg is. Hij hoort nog volop te groeien, maar valt af omdat hij niet eet. En dat vind ik vervelend. Vorige keer toen hij na twee maanden alleen nog aan het overgeven was en niks meer at heb ik zelfs kattenvoer door zijn eten gedaan. Zo at hij tenminste nog iets. Toen zijn harem niet meer loops was was het klaar en at meneer weer met smaak zijn eten op.

Hoop dat hij zijn hormonen snel een beetje onder controle heeft. Lijkt me voor hem ook een stuk rustiger.

Geslachtsdrift van Prodier zal ik het weekend naar op zoek. Baadt het niet dan schaadt het niet.
Tulp
Zeer actief
Mijn ras(sen): boerboel
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Tulp »

Aan het eten krijgen lukt bijna niet, hier wel de ervaring dat het met de jaren minder erg wordt.
* * *
People say that money cannot buy you happiness..............
but you can buy a boerboel and that is pretty damn close
empyree
Zeer actief
Mijn ras(sen): Newfoundlander/Grand Basset Griffon Vendéen/Lagotto Romagnolo
Aantal honden: 5
Contacteer:

Ongelezen bericht door empyree »

Bij mijn reuen werkte goekoop kattenvoer wel als ik dat door de brokken deed. Die lucht leek onweerstaanbaar ;-)
Ze aten dan niet het normale rantsoen maar dat kwam dan wel als de loopsheid weer over was bij de dames.
Sandra
Afbeelding
mex71
Actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door mex71 »

Verhuizen :mrgreen:

De collie van mijn broer heeft dat ook. Hij is ondertussen 11 jaar en heeft het zijn hele leven gehad. Zij hadden het geluk dat er bij hen in de buurt niet teveel teefjes liepen die loops werden. Hij at 1 week per maand niet of nauwelijks. En is daarnaast al geen goede eter, dus alles wat hij afvalt, heeft hij er niet zo maar weer aan.
Ik heb geen oplossing voor je, maar als je pech hebt blijft hij er last van houden.
Jaap*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jachthonden

Ongelezen bericht door Jaap* »

Het eten belonen met een teef :klaar:
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
DebbieZ
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dwergpoedel, Galgo Espagnol

Ongelezen bericht door DebbieZ »

De buren van mij ouderlijk huis hadden een grote reu die drie weken niet at als onze labradorteef loops was. Dat was best serieus, die bracht zichzelf wel een beetje in gevaar.
Fizgig
Zeer actief
Mijn ras(sen): Twee vuilnisbakkenras, 6 konijnen, 4 katten en 1 cavia

Ongelezen bericht door Fizgig »

Wie weet zijn er knuffelhonden te koop op ware grootte...mijn konijn die ram is en niet gecastreerd, vind dat wel fijn! Nee hoor grapje, dat gaat een hond niet snappen. Als het er echt voor zou zorgen dat de hond erg mager wordt of zelfs ondervoed, zou ik wel castratie overwegen, zeker als het een week per maand is.

Wat je misschien kunt overwegen, het is wel vies, is in een (oude) pan een teentje knoflook persen en bakken met een beetje olie. Dan het voer erin en heel even meebakken met de knoflook. Dan is het nog wel redelijk rauw, maar lauw met een knoflooksmaakje. Vinden ze erg lekker.
Wilm@

Ongelezen bericht door Wilm@ »

Eten laten geven door een ander. Barça heb ik meegenomen voor een wandeling, samen met Muk, en tijdens de wandeling gaf Muk af en toe een hapje. Dit ging best moeizaam. Aangekomen op de parkeerplaats was de behoefte om niet te eten weg en nam hij allerhande lekkernijnen wel van Muk aan.

Thuisgekomen schoot hij weer in de 'ik eet niet' module. Eten geven, half uurtje laten staan en dan weghalen. Dit heb ik een paar dagen aangezien en toen 'n kwart voeding dwangmatig in zijn mond gepropt, zoals je een pil geeft. Al was het maar een paar hapjes. Daarna is hij weer normaal gaan eten.
vania
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 dogo Canario's, 1 boxer x rottweiler, 1 groenendaeler

Ongelezen bericht door vania »

ik doe eigenlijk niets, zijn bak alle dagen voorzetten, niet gegeten is pech gehad
Darko doet net hetzelfde als Morris, net genoeg om niet om te vallen, nadien is dat weer gedaan en krijgt hij dus een extra portie om zijn gewicht er terug bij te krijgen
wij hebben wel het voordeel dat er hier maar 3 teven loops zijn en dat zijn die van ons :engel:
Afbeelding
angela@
Actief
Mijn ras(sen): kruisingen en tamaskan

Ongelezen bericht door angela@ »

als je niet met hem gaat fokken zou ik hem laten castreren,tis toch sneu ruikt een loopse teef en mag niet,
en als je zijn ballen er niet af wilt hebben kun je inj. suprolorin proberen,
Afbeelding
groetjes Angela
bram en thijs
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote Zwitserse Sennenhond
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door bram en thijs »

Ik liet het, de honger werd op een bepaald moment dan zo erg dat ze wel weer van start gingen.
AfbeeldingAfbeelding
maart
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders

Ongelezen bericht door maart »

Fax at niet, ook niet 'net genoeg'. dat was een wandelend skelet geworden telkens mijn teef (zijn moeder dan nog :kotz: :goeie: ) loops was.
Zelfs drinken hield hij praktisch niet binnen, enige manier was hem in de auto zetten met een pot drinken, dat hield hij dan wel binnen.

Fax is uiteindelijk herplaatst, dit speelde ook wel mee in mijn beslissing.
nomo
Zeer actief

Jaap* schreef:Het eten belonen met een teef :klaar:
Heb hem net beloofd dat als hij nu gaat eten en groot en sterk wordt dat hij dan misschien nog eens van zijn hobby zijn werk mag maken :engel:

Of ik met hem wil fokken weet ik nog niet. Hij moet eerst maar eens uitgegroeid zijn. En dan nog gerontgend en goede heupen/ellebogen hebben en en en...

Hij gebruikt nu de kat om zich op af te reageren :O: dat mag dan weer niet van mij. Zoekt hij maar wat anders voor.
Wilm@ schreef:Eten laten geven door een ander. Barça heb ik meegenomen voor een wandeling, samen met Muk, en tijdens de wandeling gaf Muk af en toe een hapje. Dit ging best moeizaam. Aangekomen op de parkeerplaats was de behoefte om niet te eten weg en nam hij allerhande lekkernijnen wel van Muk aan.

Thuisgekomen schoot hij weer in de 'ik eet niet' module. Eten geven, half uurtje laten staan en dan weghalen. Dit heb ik een paar dagen aangezien en toen 'n kwart voeding dwangmatig in zijn mond gepropt, zoals je een pil geeft. Al was het maar een paar hapjes. Daarna is hij weer normaal gaan eten.
Oké, dus als hij dit nog lang volhoudt dan ga ik Muk bellen :engel: Heb nu wel mijn jaszak al volgepropt met brokken. Die probeer ik er tijdens de wandeling in te stoppen. Elk brokje is er maar weer een.

Dit was vlak voor hij weer ging stoppen met eten. Al niet echt een dikzak te noemen... inmiddels is hij alweer magerder
Afbeelding
Gon
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising boomer. mopshond

Ongelezen bericht door Gon »

Arme Morris...... :mrgreen: Zo verliefd...... :I:

Ik kan mij voorstellen dat je het vervelend vindt.....
Laatst gewijzigd door Gon op 12 feb 2012 21:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Groetjes van Gon, Famke, en poezebeest Ayla, een kleine doerak...
Afbeelding
sirene
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door sirene »

nomo schreef:
Of ik met hem wil fokken weet ik nog niet. Hij moet eerst maar eens uitgegroeid zijn. En dan nog gerontgend en goede heupen/ellebogen hebben en en en...
Is een hond die zichzelf doodhongerd een gezonde hond waar je mee moet willen fokken ?
Als hij zichzelf niet uithongert zou ik het laten gaan, geen aandacht aan besteden. Geen andere dingen, niet extra aanbieden. Gewoon niks. Maar ik ben daar heel makkelijk in, ik vertrouw erop dat ze zelf gaan eten als dat nodig is.
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
Muk

Ongelezen bericht door Muk »

Ja hoor, ik ben present! :mrgreen:
Morris is wel mager, dus ik zou wel kijken of hij wel eten van een ander aanneemt. Dat hij er op zo'n jonge leeftijd al zo'n last van heeft is wel lastig. Ik zou daarom chemische castratie overwegen, aangezien er altijd wel teven in de buurt loops zijn.
*Evie*
Zeer actief
Mijn ras(sen): www.Adebowale.nl
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door *Evie* »

Ik gaf uit nood blikvoer, zit wel 80% vocht in, maar er kwam toch iets binnen....
Afbeelding

http://www.Adebowale.nl
Myra
Zeer actief
Mijn ras(sen): Berner Sennenhonden
Contacteer:

Ongelezen bericht door Myra »

Is zo'n castratiechip geen optie?
Afbeelding
Groetjes Marije, Ajana en Bear
*Mike en *Myra
nomo
Zeer actief

sirene schreef:
nomo schreef:
Is een hond die zichzelf doodhongerd een gezonde hond waar je mee moet willen fokken ?
Als hij zichzelf niet uithongert zou ik het laten gaan, geen aandacht aan besteden. Geen andere dingen, niet extra aanbieden. Gewoon niks. Maar ik ben daar heel makkelijk in, ik vertrouw erop dat ze zelf gaan eten als dat nodig is.
Of ik met hem ga fokken daar kan ik nog niks over zeggen. Vind het nog veel te vroeg om daar iets zinnigs op te kunnen antwoorden. Maar als dit een echt probleem gaat worden dan zeg ik nee. Dan zal ik hem zeker niet voor de fok inzetten.

Hoop nog steeds dat het iets is waar hij (gedeeltelijk) overheen kan groeien. Tot nu toe lijkt het wel alleen zo erg te worden als er teven loops zijn die hij goed kent. Bij de drie dames van zijn 'harem' was het helemaal mis en nu met de loopse teef bij de oppas. Tussendoor wel het typische reuengedrag van plasjes oplikken, klappertanden enz, maar dan at hij wel en daar heb ik niet zoveel problemen mee.

Helaas is het normaal ook geen grote eter. En tussen het loopse trio en zijn nieuwe liefde zat ook geen genoeg tijd om hem iets aan reserve erbij te laten eten. Weet dat zijn loopse nieuwe liefde tot zaterdag bij de oppas is en dan naar een nieuw baasje gaat. Dus daar zal hij nog maar een keer bij in de buurt komen.
Ga maar afwachten hoe het eten daarna gaat. Heb hem gisteren en vandaag door anderen laten voeren en dat ging aardig! Geen grote hoeveelheden, maar meer dan er hier op het moment in gaat. De brokken die hij tijdens de wandeling krijgt gaan er ook aardig in. Het zal misschien een handjevol per wandeling zijn, maar het is altijd meer dan niets.

Mocht hij nu zo blijven miepen met het eten dan zal ik een chemische castratie wel overwegen. Begin daar alleen liever niet aan omdat ik vind dat Morris nog lang niet volwassen is en zijn hormonen nog wel nodig heeft.

Bedankt voor de goede tips! Door een ander laten voeren was ik zelf echt niet opgekomen, maar lijkt tot nu toe wel het beste effect te hebben.

En Muk... als hij zo doorgaat kun je een PBtje tegemoet zien. Huur ik je in als hondenfluisteraar :F:
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”