Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
kippennekjes en vleugels
Moderator: moderatorteam
- sas&Billy
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Langharige dwergteckel
- Aantal honden: 1
kippennekjes en vleugels
Ik zou graag onze teckel af een toe op een botje trakteren. Maar gezien hij nooit bot gehad heeft en een paar tanden mist weet ik dat je niet zomaar eender welk bot geeft.
Nu lees ik vaak dat kippennekjes het beste zijn om te beginnen, daar is dus niet aan te raken hier. Wel per 10 kg maar zo groot is mijn vriezer niet.
zijn vleugeltjes een alternatief? of zijn die botjes te hard?
Andere alternatieven?
( even afzijdig van het topic. Onze slager overbuur had runderhart bij zijn hondenvoeding liggen. Ik heb een pak meegebracht ( diepvries)
Mag je dat apart geven of liefst gemengd met iets anders....)
Nu lees ik vaak dat kippennekjes het beste zijn om te beginnen, daar is dus niet aan te raken hier. Wel per 10 kg maar zo groot is mijn vriezer niet.
zijn vleugeltjes een alternatief? of zijn die botjes te hard?
Andere alternatieven?
( even afzijdig van het topic. Onze slager overbuur had runderhart bij zijn hondenvoeding liggen. Ik heb een pak meegebracht ( diepvries)
Mag je dat apart geven of liefst gemengd met iets anders....)
- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
Re: kippennekjes en vleugels
Hart is spier, dat kun je zo geven, maar het is eenzijdig. Dus als afwisseling, niet als enige voeding geven.
Kippennekken is niet aan te komen? Is er geen poelier ergens?
Even vragen of die iets wil bewaren misschien?
Of samen met iemand anders bestellen?
Kippennekken is niet aan te komen? Is er geen poelier ergens?
Even vragen of die iets wil bewaren misschien?
Of samen met iemand anders bestellen?
- Priscill@
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Chihuahua
- Aantal honden: 5
Ik ben ook begonnen met kippenvleugeltjes. Dat ging hier heel goed.
Groetjes Priscilla en pootjes van Bailey, Breezer, Brandy, Bourbon en Bacardi

- Jeannettebo
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
- sas&Billy
- Zeer actief
Antwerpen, in de slachthuisbuurt. De poelier wou dus enkel per 10 kilo opzij houden....
Ik geen deels smuldier compleet en deels van de slager de kip ( soort van ruw gemalen resten kip bedoeld als hondenvoor) dus daar zit een beetje vanalles in maar meestal geen bot... paard heeft ie ook soms.
Tussen die wissel ik af.
(Als ik vergeten uitleggen ben ofzo, is het Orijen. Maar meestal vers vlees.)
Nu heb ik dat rundshart erbij. en graag zou ik voor die kipdagen dus iets van bot bijgeven....
Ik geen deels smuldier compleet en deels van de slager de kip ( soort van ruw gemalen resten kip bedoeld als hondenvoor) dus daar zit een beetje vanalles in maar meestal geen bot... paard heeft ie ook soms.
Tussen die wissel ik af.
Nu heb ik dat rundshart erbij. en graag zou ik voor die kipdagen dus iets van bot bijgeven....
- dagmar88
- Zeer actief
sas&Billy schreef:Antwerpen, in de slachthuisbuurt. De poelier wou dus enkel per 10 kilo opzij houden....
Tussen die wissel ik af.
'Mijn' islamiet zaagt voor mij de hele kip in stukjes en heeft ook veel mooie lams en kippen organen liggen.
Daar kun je ook vast goedkoop aan konijnenruggen en dat soort spul komen.
- sas&Billy
- Zeer actief
Erg bedankt voor die tip! ik woon erg dichtbij een hele wijk islamitische winkels en slagers. Daar ga ik mijn kans eens wagen!
- dagmar88
- Zeer actief
sas&Billy schreef:Erg bedankt voor die tip! ik woon erg dichtbij een hele wijk islamitische winkels en slagers. Daar ga ik mijn kans eens wagen!
- Linsey
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 4 leeuwhondjes (Kai, Dino, Lilly, Loekie)
- Aantal honden: 4
- Contacteer:
Heb je zelf vervoer? Anders is dit nog een optie, is in Schoten:
http://www.avado-hondenvoeding.be/
http://www.avado-hondenvoeding.be/
- sas&Billy
- Zeer actief
Da s voor ons helemaal niet ver want ik woon op de grens van Merksem.
Onze Billy gaat nog aardig mogen smullen zo te zien!!!
- sas&Billy
- Zeer actief
de kippennekjes komen helemaal goed.
Dat runderhart is dat iets wat je mengt? ik lees dat het toch andere is dan gewoon spiervlees. zou je dat als maaltijd kunnen geven? of eerder als extraatje
Dat runderhart is dat iets wat je mengt? ik lees dat het toch andere is dan gewoon spiervlees. zou je dat als maaltijd kunnen geven? of eerder als extraatje
- dagmar88
- Zeer actief
sas&Billy schreef:de kippennekjes komen helemaal goed.
Hart valt onder orgaan en orgaan maakt ongeveer 20% van het totaal uit.
De rest is spiervlees en bot.
Maar op die sites kun je meer lezen over zelf samenstellen, percentages etc.
- sas&Billy
- Zeer actief
Ik vond vandaag compleet per toeval kippennekjes en dan nog vrij dicht bij huis. Aan 1 euro de kilo ben ik er niet arm van geworden. Dus dan maar een kilootje mee naar huis.
Billy s eerste kauwhapje in zijn 6 jarig leven.... Het was eens niet in 1 hap binnen en hij ligt nu uitgeteld...leuk spul!!!
Billy s eerste kauwhapje in zijn 6 jarig leven.... Het was eens niet in 1 hap binnen en hij ligt nu uitgeteld...leuk spul!!!
- Hutsje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): moddercockers
hart is (ook) spiervlees hoordagmar88 schreef:sas&Billy schreef:de kippennekjes komen helemaal goed.
Dat runderhart is dat iets wat je mengt? ik lees dat het toch andere is dan gewoon spiervlees. zou je dat als maaltijd kunnen geven? of eerder als extraatjeIk zou even op barfplaats of voernatuurlijk (fora) kijken.
Hart valt onder orgaan en orgaan maakt ongeveer 20% van het totaal uit.
De rest is spiervlees en bot.
Maar op die sites kun je meer lezen over zelf samenstellen, percentages etc.
Succes!

- sas&Billy
- Zeer actief
Daar zijn de meningen wat over verdeeld heb ik ontdekt.
Anatomisch gezien is het zowel een orgaan als een spier. De vezel waaruit hart is opgebouwd vind je ook nergens anders terug....
Ik meng het met de kip nu... las dat het nogal laxerend kan werken
Anatomisch gezien is het zowel een orgaan als een spier. De vezel waaruit hart is opgebouwd vind je ook nergens anders terug....
Ik meng het met de kip nu... las dat het nogal laxerend kan werken
- Fizgig
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Twee vuilnisbakkenras, 6 konijnen, 4 katten en 1 cavia
Leuk he! Ik ben ook bezig met mijn honden barf te laten proeven, Bruno had gisteren zijn eerste runderstrot, die hij vervolgens door het hele huis sleepte, oeps. Maar even stuksnijden denk ik. Met barfen altijd in de buurt blijven he, niet ff weglopen. Je kunt altijd iets met een hamer platmeppen of met een tuinschaar knippen als het te groot is. Ik geef trouwens meestal wel 5 kippenekjes per keer, maar goed, een tekkel is niet groot. Ik geef gewoon kvv en af en toe wat barf, volgens mij doen veel mensen het zo. Dan weet je dat ze alles binnen krijgen.
- Yvet
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Pepper, Dwergpinscher x Podenco uit La Línea de la Concepción
Ik ben gestopt met het geven van kippenekjes en vleugeltjes en overgestapt naar Tinlo barfvlees
Hoe je mensen beter leert kennen des te meer je van dieren gaat houden
Kom eens in mijn fotoboekje kijken
viewtopic.php?f=26&t=235201

Kom eens in mijn fotoboekje kijken
viewtopic.php?f=26&t=235201

- Tank
- Zeer actief
Ik zou alleen wel even letten op hoe veel bot je hem geeft, bij mijn boomertje bijvoorbeeld zorgen 3 kippenekjes op 1 dag geheid al voor dat hij krijtjes poept, terwijl tankie veel meer kan hebben (is ook een stuk groter natuurlijk). Dus eerst ff kijken hoe die eerste valt gaat dat goed dan geef je er twee enz.
- sas&Billy
- Zeer actief
gezien het formaat van onze Billy zou ik het bij eentje willen houden. als extraatje en dan zijn andere maaltijd iets aanpassen qua hoeveelheid.
Ik blijf zoiwieso in de buurt. Maar het was een leuk zicht om te zien dat ie eerst effe niet wist wat hij ermee moest. Maar afgeven ? neeeeeeeeeee
Dan krijgt ie nu een afwisseling van smuldier rund compleet, kippenmix en paardenmix van de slager bij ons, runderhart en kippennekjes.
Barfen is me teveel gedoe en gezien hij wat tanden mist is alles kauwen niet zo leuk voor hem. Maar toch wat afwisseling en zo compleet mogelijk..
hij klaagt allesinds niet...
Ik blijf zoiwieso in de buurt. Maar het was een leuk zicht om te zien dat ie eerst effe niet wist wat hij ermee moest. Maar afgeven ? neeeeeeeeeee
Dan krijgt ie nu een afwisseling van smuldier rund compleet, kippenmix en paardenmix van de slager bij ons, runderhart en kippennekjes.
Barfen is me teveel gedoe en gezien hij wat tanden mist is alles kauwen niet zo leuk voor hem. Maar toch wat afwisseling en zo compleet mogelijk..
hij klaagt allesinds niet...
- Tank
- Zeer actief
Prima toch
Ik doe het ook zo, echt barfen dat vind ik gewoon te lastig, maar hier krijgen ze wel regelmatig barf hapjes. Vooral kippenekken, eendenekken en soms een visje, een rauw eitje, of geef ze kippelevertjes. Verder wissel ik complete versies KVV af, verschillende merken en soms om te zondigen krijgen ze een heerlijke portie blikvoer, ik weet het, dat is niet het beste vreten maar ach wij vallen ook niet gelijk om als we een keer een frikandel eten toch
. Oh ja ik geef ze ook vaak tafelresten maar let op dat je ze nooit verwarmde botten geeft, die zijn wel gevaarlijk. Alleen rauw dus maar dat had je vast al gelezen.
Oh ja je zou ook eens een pakje pens kunnen geven dat valt hier erg goed in de smaak. Meestal gewoon smuldier pens/vlees compleet maar de islamitische slager kan je er ook wel aan helpen.
Ik doe het ook zo, echt barfen dat vind ik gewoon te lastig, maar hier krijgen ze wel regelmatig barf hapjes. Vooral kippenekken, eendenekken en soms een visje, een rauw eitje, of geef ze kippelevertjes. Verder wissel ik complete versies KVV af, verschillende merken en soms om te zondigen krijgen ze een heerlijke portie blikvoer, ik weet het, dat is niet het beste vreten maar ach wij vallen ook niet gelijk om als we een keer een frikandel eten toch
Oh ja je zou ook eens een pakje pens kunnen geven dat valt hier erg goed in de smaak. Meestal gewoon smuldier pens/vlees compleet maar de islamitische slager kan je er ook wel aan helpen.
Laatst gewijzigd door Tank op 15 feb 2012 19:21, 1 keer totaal gewijzigd.
- Fizgig
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Twee vuilnisbakkenras, 6 konijnen, 4 katten en 1 cavia
Wat trouwens ook erg leuk is en wat honden heerlijk vinden, is gedroogd vlees. Die kun je natuurlijk overal kopen maar het is erg duur en je weet nooit wat er in zit. Dus kun je een voedseldroogmachine kopen en het zelf doen. Bij het topic: "leuk, een droogmachine!" vind je allerlei tips over wat je ermee kunt drogen. Soms vinden ze hier vlees niet zo lekker, maar als ik dan in de droger gooi, vinden ze het ineens heerlijk! Lever bijvoorbeeld. Nou nog veel barfplezier toegewenst.