Rexyboy schreef:Dat is ook DE reden dat ik het hier met jullie deel... Om jullie meningen te weten... Hij mocht ook deze donderdag komen... Maar ik wil eerst echt zeker of net niet zeker zijn!
Ik ben blij dat jullie allemaal massaal reageren, want dat was ook de bedoeling.. De mening van ervaren mensen te weten te komen vooraleer ik dit doe
Super dat je eerst zelf nog wat research doet en niet meteen naar de DA luisterd. Sommige hier kunnen er wat kwaad om worden, ik ook wel eerlijk gezegd want jouw labje is nog een pup en heeft die hormonen nodig om uit te groeien tot een goede stabiele volwassen reu.
Hij zit nu in een wat lastigere fase, en juist in deze fase moet je wat duidelijker en consequenter zijn. Ga liever met hem op training ipv dat je hem laat castreren.
Vraag hier adviezen voor specifieke problemen, wanneer luisterd hij niet, in welke situaties, en wat doet hij dan?
Je hond is op een leeftijd dat hij je ook een beetje uit gaat proberen, kijken hoe ver hij kan gaan. Dat kan dat het te maken heeft met loopse teven maar ook dan is het geen excuus ook zich te misdragen. Maar hij is wel aan het kijken of hij steeds een stapje verder kan gaan.
Mijn buren hebben hun jonge lab ook laten castreren, deze hond gaat voor elke hond nu op zijn rug, onderwerpt zich bij alles, terwijl het daarvoor een vrolijke speelse (ietwat onstuimige) hond was. Nu willen honden alleen maar op hem rijen.
En guess what? Hij luisterd voor geen meter, want er wordt niet genoeg met hem getraind. Castratie is dus nooit de oplossing voor opvoedproblemen. Is het over een jaar nog zo erg, kijk er dan nog eens naar. Maar voor nu? Echt niet doen hoor

zonde van je prachtige hond.
En nog een heel groot nadeel. Waarschijnlijk wordt je hondje een stuk dikker. Ze hebben er nou eenmaal aanleg voor.
Dus ga lekker met hem trainen! En vraag anders wat ervaringen en adviezen aan de labrador mensen hier! Er zitten er genoeg