Gisteravond ben ik met mijn 2 honden het dagelijkse rondje gelopen....
Toen we thuis kwamen heeft mijn jongste hond Dunya gebraakt (dit was een hele prak wat eruit kwam)
Een half uur later ging ze weer en dit was alleen maar slijm... Vlak voordat we naar bed wilde ging begon ze weer te
braken.Bij het opruimen zagen we dat er bloed door heen zat. Meteen contact met de dierenarts opgenomen.
En die zei heel normaal dat het gewoon was de maag is leeg dus geen zorgen voor paniek en de volgende ochtend licht verteerbaar voedsel geven.
Vanmorgen heb ik haar uitgelaten als ik haar riem pak weet ze niet hoe snel ze bij de deur moet zijn.
Ze heeft een plasje gedaan en daarbij diaree meteen weer de dierenarts gebeld die zei geef haar iets lichtverteerbaars.
Dus wat rijst gegeven nou mevr trok haar neus ervoor op. In de middag heb ik haar brood met kippenboulion gegeven.
Ze heeft alleen wat boullion genomen en het brood laten liggen.
En net in de avond heb ik rijst met kip gemaakt ook daar moet ze niks van hebbe. Vanmiddag heeft ze nog wel gerend en
gespeeld. Maar de hele middag liggen slapen en ze is wat timide.
Wat zou dit kunnen zijn wie heeft hier ervaring mee en wat is jullie advies
Ze heeft na het eten van vanmorgen niet meer gespuugt.
Wanneer is voor jullie de grens bereikt met zoiets en wanneer gaan jullie naar de da
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Help
Moderator: moderatorteam
- Pemba
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tibetaanse teriër
- Aantal honden: 2
Re: Help
Dat ligt een beetje aan wat voor indruk de hond maakt. Als er nog wel gespeeld wordt valt het vaak wel mee. Na overgeven volgt er hier ook vaak diaree. Als jouw hond nog wel drinkt zou ik gewoon even afwachten.

- NelBowie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): kruising Golden Retriever X Appenzeller
kruising Mechelse Herder X Duitse Herder - Aantal honden: 2
Tja, dat er bloed in het braaksel zit zou mij wel wat zorgen baren...
het kan wel zijn dat de slokdarm of de maag gewoon wat geïrriteerd is door het braken zelf, maar je weet niet, misschien heeft ze iets verkeerds gegeten
en het kan zelfs iets ergers zijn. Ik zou tóch naar de da gaan en me niet laten afschepen. Normaliter loop ik niet voor elk wissewasje naar de da...maar bloed in het braaksel vind ik persoonlijk een goeie reden om wèl te gaan. Zoals Pemba aangeeft, ze moet tenminste voldoende drinken ivm de diarree, drinkt ze wel normaal?
Trusten Mieltjepiel, Bas en Zus, Love You....
GROET, Gea, Nelson, Bowie en Ogie!
-
Muk
Het kan een "onschuldig" virusje zijn, maar ik zou (omdat er bloed bij het braaksel zit) absoluut naar een andere dierenarts gaan. Eentje die iets voortvarender te werk gaat, vanwege het bloed dus. Een keer braken is op zich nooit een probleem, maar dit zou mij zorgen baren. Beterschap.