Als jullie hond in de bench gaat, heeft hij/zij zijn/haar waterbak dan in de bench?
mensen verderop in de straat, die Collies fokken, onthouden hun honden s'nachts van water, want dan hoeven ze niet zo vroeg uitgelaten te worden is hun redenatie.
Ik heb nu gemerkt, na lange tijd van obseveren, dat Gila echt dus alleen maar buiten drinkt. Daar staan 2 bakken water voor de katten uit de straat, en die 3 van ons zelf. Daar drinkt ze uit, maar haar eigen waterbak binnen raakt ze werkelijk nooit aan. O ja, slootwater is natuurlijk ook heerlijk, dat is de Sangria onder de waters.
Ik heb dus gemerkt dat een hond s'nacht water onthouden helemaal geen straf is, of nadelig kan zijn. Gila drinkt uberhaupt minder als die vorige 2, wat automatische inhoud dat ze s'morgens nooit echt hoge nood heeft.
Hebben jullie de drinkbak wel in de bench?
Volgens mij maakt Gila er 1 groot waterballet van als wij dat doen

Ze lijkt leidingwater wel gewoon niet lekker te vinden? In de bakken buiten zit dat ook wel, maar altijd gemengt met regenwater, of een deel regenwater.
Dat heeft ze al sinds we haar hebben. Waarschijnlijk vind ze daarom het wassen van haar zelf niet prettig, omdat het stinkend

Voordeel is wel dat je het ook kan gebruiken met dingen afleren. In het begin wilde ze nog wel eens blaffen uit protest als zer in de bench moest, en we deden de deur ervan dicht. Dan gaf ze, na enkele seconden een luide blaf, volgens mij uit onvrede of protest, maar de katen schrokken zich lam en vluchtte meteen de kamer uit.
We hebben haar dat kunnen afleren dor elke keer een plantenspuit te pakken en haar op haar kop te spuiten als ze blafte. Na een keer of 4 was het definitief over hoor!!
Zijn er meer honden die liever geen leidingwater hebben om te drinken, wassen of wat dan ook?