Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Gadver, leidingwater??

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

ArCee
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nikan, kruising Rottweiler x Beauceron vanuit Spanhe.
Aantal honden: 1

Gadver, leidingwater??

Ongelezen bericht door ArCee »

Ik vraag mij af hoe jullie dat doen?
Als jullie hond in de bench gaat, heeft hij/zij zijn/haar waterbak dan in de bench?

mensen verderop in de straat, die Collies fokken, onthouden hun honden s'nachts van water, want dan hoeven ze niet zo vroeg uitgelaten te worden is hun redenatie.
Ik heb nu gemerkt, na lange tijd van obseveren, dat Gila echt dus alleen maar buiten drinkt. Daar staan 2 bakken water voor de katten uit de straat, en die 3 van ons zelf. Daar drinkt ze uit, maar haar eigen waterbak binnen raakt ze werkelijk nooit aan. O ja, slootwater is natuurlijk ook heerlijk, dat is de Sangria onder de waters.
Ik heb dus gemerkt dat een hond s'nacht water onthouden helemaal geen straf is, of nadelig kan zijn. Gila drinkt uberhaupt minder als die vorige 2, wat automatische inhoud dat ze s'morgens nooit echt hoge nood heeft.
Hebben jullie de drinkbak wel in de bench?
Volgens mij maakt Gila er 1 groot waterballet van als wij dat doen :)

Ze lijkt leidingwater wel gewoon niet lekker te vinden? In de bakken buiten zit dat ook wel, maar altijd gemengt met regenwater, of een deel regenwater.
Dat heeft ze al sinds we haar hebben. Waarschijnlijk vind ze daarom het wassen van haar zelf niet prettig, omdat het stinkend :kotz: leidingwater is?? Gelukkig wassen we haar niet overdreven veel.
Voordeel is wel dat je het ook kan gebruiken met dingen afleren. In het begin wilde ze nog wel eens blaffen uit protest als zer in de bench moest, en we deden de deur ervan dicht. Dan gaf ze, na enkele seconden een luide blaf, volgens mij uit onvrede of protest, maar de katen schrokken zich lam en vluchtte meteen de kamer uit.
We hebben haar dat kunnen afleren dor elke keer een plantenspuit te pakken en haar op haar kop te spuiten als ze blafte. Na een keer of 4 was het definitief over hoor!!

Zijn er meer honden die liever geen leidingwater hebben om te drinken, wassen of wat dan ook? :80:
Met een huis vol dieren, valt er altijd iets te vieren
Toen ik de mensen leerde kennen, ging ik mijn hond meer verwennen
maart
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders

Re: Gadver, leidingwater??

Ongelezen bericht door maart »

Ds drinkt ook liever regenwater. Er staat wel altijd een pot water binnen (leidingwater).
Enkel als ze écht dorst heeft, gaat ze daar drinken.

Ze drinkt meestal 's morgens, na het uitlaten, of 's avonds laat na de laatste uitlaatronde. Ze zit niet in een bench.

Runar zit buiten in kennel, heeft dus constant water ter beschikking, regenwater.

bij training, als ze in de auto zitten dus, hebben ze altijd water. (regenwater is dat) moest ik een hond in een bench hebben zitten, zou ik daar ook een pot water bijzetten. mag er niet aan denken dat ze dorst zouden hebben en dan geen water ter beschikking hebben...
hamtaro
geregistreerd lid
Mijn ras(sen): golden retriever

Ongelezen bericht door hamtaro »

Haha herken het van mijn vorige hond. Als hij de tuin in wou ging die vaak alleen even daar drinken inplaats van binnen terwijl de bak naast de achter deur staat :p onze pup heb ik het nog niet zien doen..
Rea
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse cocker spaniels: Teun en Pien
Engelse cocker spaniels: Lot, Jet en Noor
Contacteer:

Ongelezen bericht door Rea »

Yep hier 5 stuks, hebben liever water uit de vijver hier dan uit de bak binnen.
Mocht het nu echt stort regenen, hangen ze in de waterbak. Trouwens vorige winter ook toen de vijver dicht lag.
Toen wij hier de vijver hadden afgezet i.v.m puppen en veiligheid, had vooral de oudste hier daar zwaar ze balen van. Die drinkt het liefst uit de waterloop.
Onderweg ook de goorste plassen hangen ze in.
Afbeelding
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Waarom zou je schoon leidingwater drinken als er ook de mogelijkheid is om uit heerlijke plassen,watergangen enzo te drinken?
Zo gaat het hier al sinds jaar en dag.De bak die binnen staat is voor noodgevallen.
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

Ik zit me wel eens af te vragen of het drinken buiten niet komt door het ruimtelijke gevoel :scratch: zomaar een idee hoor.
je zou eens bronwater in de bak kunnen doen om het te testen ov buiten een bak kraanwater neerzetten :19:
kijken of het echt verschil maakt
29996D

Ongelezen bericht door 29996D »

Hier drinken ze met name uit de vijver.
Verder staat er een waterbak in de garage die ze ook regelmatig gebruiken.
's Nachts zitten ze gewoon in de woonkamer, en hebben ze dus geen water.
Want als ze dat wel hebben wordt het een kliederboel met de hanglippen van Beuk én plassen ze binnen.
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

Mijn jongste hond heeft binnen niet eens een drinkbak nodig. Als het even kan drinkt ze uit de toiletpotten. De oudste drinkt ook het liefst buiten uit de blauwe schelp vol goor regenwater.
EstherK
Zeer actief
Mijn ras(sen): Airedale Terrier, Zwarte Russische Terrier en Foxterrier
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door EstherK »

ArCee schreef:Ik vraag mij af hoe jullie dat doen?
Als jullie hond in de bench gaat, heeft hij/zij zijn/haar waterbak dan in de bench?

mensen verderop in de straat, die Collies fokken, onthouden hun honden s'nachts van water, want dan hoeven ze niet zo vroeg uitgelaten te worden is hun redenatie.
Ik heb nu gemerkt, na lange tijd van obseveren, dat Gila echt dus alleen maar buiten drinkt. Daar staan 2 bakken water voor de katten uit de straat, en die 3 van ons zelf. Daar drinkt ze uit, maar haar eigen waterbak binnen raakt ze werkelijk nooit aan. O ja, slootwater is natuurlijk ook heerlijk, dat is de Sangria onder de waters.
Ik heb dus gemerkt dat een hond s'nacht water onthouden helemaal geen straf is, of nadelig kan zijn. Gila drinkt uberhaupt minder als die vorige 2, wat automatische inhoud dat ze s'morgens nooit echt hoge nood heeft.
Hebben jullie de drinkbak wel in de bench?
Volgens mij maakt Gila er 1 groot waterballet van als wij dat doen :)
Ik heb geen bench maar als ik er één gebruik dan staat er wel drinkwater in. Ik vind dat honden altijd beschikking moeten hebben over drinkwater. Ik bepaal immers niet wanneer zij dorst hebben. Als ze 's avonds een buffelhuiden kluif eten dan hebben ze mogelijk ontzettende dorst in de nacht. Dan is het op zijn minst vervelend als ik dan de drinkbak weggehaald heb. :hmmm:
Onze honden hebben bijna nooit hoge nood in de ochtend terwijl de drinkbak er wel staat. Ze drinken er ook gewoon uit.
Jouw theorie kan wat mij betreft de prullenbak in. :mrgreen:

Uiteraard is water uit een plas of een sloot lekkerder maar als ik de bak vul met vers kraanwater dan komt er meestal minstens een van de drie direct wat drinken. :wink:
Lothian
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeen Dalí, Bulgaar Lucca, lurcher Taro

Ongelezen bericht door Lothian »

ik zou toch een drinkbak neerzetten. Dan heeft je hond in ieder geval de kans om te drinken wanneer hij daar om wat voor reden dan ook toch behoefte aan heeft. Er zijn wel houders waarmee je een drinkbak in de bench min of meer vast kunt zetten, dan heb je ook minder kans op een waterballet.
Afbeelding
sjaak-k
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising labrador, Toller & Labrador

Ongelezen bericht door sjaak-k »

Nolan drinkt echt wanneer hij dorst heeft, maar dat zijn altijd maar hele kleine beetjes. Voornamelijk in het bos, maar ook wel eens binnen. Max zuipt het hele bos leeg en drinkt dan niet weer voordat we daar weer zijn... Binnen staat wel water trouwens, maar daar drinkt hij alleen bij hoge uitzondering van. Ik laat de honden 's nachts tussen 2 en 4 nog even plassen en dan drinken ze soms buiten nog wat, ze houden het wel op hoor, dat zal ook moeten, want ik ben pas rond een uur of 11-12 weer beneden, soms zelfs later. Dan ben ik ook eerst aan de beurt (ontbijten, e-mail lezen enz), na een uurtje gaan we dan richting bos :ok:
Afbeelding
JR Fan
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell en Border Collie
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door JR Fan »

Jack drinkt ook vaak buiten, uit het bakje voor de vogels.

's Nachts zitten alle 5 de honden in een bench (zonder water), 's ochtends nemen ze geen run naar de waterbak, dus enorme dorst zullen ze niet hebben.
Groetjes, Linda
Pootje van Diesel, Gizmo, Jack, Roy, Rose en Finn

In Gedachten:
Tybo, Friese Stabij (05-05-1992 - 14-08-2004)
Spike, x Keeshond (01-09-2002 - 17-03-2011)
Bowie, Jack Russell (15-10-2004 - 01-05-2018)
mariaa
Zeer actief
Mijn ras(sen): australian shepherd

Ongelezen bericht door mariaa »

Ze drinken binnen niet veel, meestal na de wandeling als ze niet tussendoor een plas regenwater of sloot zijn tegengekomen en na het eten van een botje.
Onze honden slapen boven daar is geen water, dus ze drinken sávonds nooit maar dat doe ik ook niet :wink:
Afbeelding
Bonnie F
Zeer actief

Ongelezen bericht door Bonnie F »

Zappa drinkt binnen zelden. Water waar dingen in liggen te ontbinden is immers veel lekkerder.
Hij drinkt sowieso niet veel, zal deels ook komen door het kvv ipv brok.
Afbeelding
Niets, maar dan ook niets komt zo vriendelijk op je af als een kletsnatte hond.
krullie
Zeer actief

Ongelezen bericht door krullie »

hier alleen schoon water. :19:
ik heb voor 1 hond ook 2 bakken.
want je zal er maar al eens uit gedronken hebben? :piew:
dan moet het schoon natuurlijk.
voor de nacht doe ik nog 1x schoon water en dan is het pas de volgende ochtend schoon water.
ik heb een luxe hond. :mrgreen:
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

In de bench krijgen ze ook geen water... drinken kunnen ze ruimschoots de rest van de dag dat hoeft 's nachts niet ... het enige wat je dan krijgt is een zwembad in de bench en een zeiknatte hond.
De rest krijgt in de kennel gewoon een bak water...
en buiten staat ook een bak met vooral regenwater...
Het meeste drinken ze hier ook uit sloten en plassen overigens.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
bydevries
Zeer actief

Ongelezen bericht door bydevries »

Wel leidingwater maar dan wel uit de emmer in de tuin of uit de toiletpot of
sloot is toch wel favo. Momenteel is is drinken uit de kerstboomstandaard het
helemaal :mrgreen:
Afbeelding
Pepie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Europese korthaar
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Pepie »

Dol en de katdrinken beide regenwater uit de bak buiten,ook al staat er binnen water dan gaan beide toch liever naar buiten.
In de nacht drinkt dol niet,kan ze wel maar ze heeft er geen behoefte aan.
Afbeelding
Rea
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse cocker spaniels: Teun en Pien
Engelse cocker spaniels: Lot, Jet en Noor
Contacteer:

Ongelezen bericht door Rea »

bydevries schreef:Wel leidingwater maar dan wel uit de emmer in de tuin of uit de toiletpot of
sloot is toch wel favo. Momenteel is is drinken uit de kerstboomstandaard het
helemaal :mrgreen:
Bij mijn weten is 't water van de kerstboom zeker niet geschikt als drinkwater voor je hond.
Giftig zover ik weet.
Afbeelding
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Hier drinken ze zelden als ze alleen zijn
Ook als ze overdag eens alleen zijn.

Buiten heeft wel de voorkeur trouwens, maar volgens mij drinken ze 's nachts dus niet, terwijl dat wel kan (ik heb geen benches).
De bak staat er altijd maar is over het algemeen onaangeroerd.

Om honden water te onthouden zodat je langer kunt wachten met uitlaten vind ik trouwens niet erg hondvriendelijk.
Voor in een bench heb je trouwens van die dingen waarmee je de bak kunt ophangen. Anders wordt het denk ik al ras een bende inderdaad ;)
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Marjoleine schreef:Hier drinken ze zelden als ze alleen zijn
Ook als ze overdag eens alleen zijn.

Buiten heeft wel de voorkeur trouwens, maar volgens mij drinken ze 's nachts dus niet, terwijl dat wel kan (ik heb geen benches).
De bak staat er altijd maar is over het algemeen onaangeroerd.

Om honden water te onthouden zodat je langer kunt wachten met uitlaten vind ik trouwens niet erg hondvriendelijk.
Voor in een bench heb je trouwens van die dingen waarmee je de bak kunt ophangen. Anders wordt het denk ik al ras een bende inderdaad ;)

ook die dingen zijn niet mechelaarbestendig... die hebben ze er met een paar seconde afgewerkt, zowel de vastgeschroefde (die wordt afgebroken) als de hangbakjes... die worden eruit gewipt. Ze hebben geen water omdat ze het eruit mikken, niet omdat ze eruit zouden moeten, want ze drinken toch niet 's nachts dat blijkt wel bij de honden als ze in de kennel zitten.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
kiki78
Zeer actief
Mijn ras(sen): cairn terrier en schafpudel

Ongelezen bericht door kiki78 »

Hier drinken ze binnen niet veel, het liefst drinken ze buiten uit plassen of bakken regenwater. 's nacht liggen ze bij mij op de slaapkamer en daar staat geen water. Ze hebben 's morgens geen erge dorst en als ze een keer 's nachts echt dorst hebben dan maken ze mij wel wakker.
Afbeelding
Diaantje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Berner Sennen

Ongelezen bericht door Diaantje »

Max heeft er ook een hele tijd een tic van gehad. In de tuin staat een waterbak en als hij dan dorst had trapte die keihard tegen de deur. Op een gegeven moment werd ik daar zo moe van dat ik hem nu maar weer aangeleerd heb om ook binnen te drinken.
Afbeelding
Tessa 3-03-2008 - 10-11-2011 †
monky555
Zeer actief
Mijn ras(sen): Peludo Iza & American staffordshire terriër Lila.

Ongelezen bericht door monky555 »

bij amy moet ik echt oppassen dat ze niet uitdroogt, die drinkt het liefst uit de sloot maar soms staat het water te laag en kan ze er dus niet bij, dan als 2de optie drinkt ze uit de meest gore emmer in de tuin :kotz: thuis drinkt ze echt bijna nooit :piew: ik heb geen bench, ja voor pups en dan hangt er wel zo'n bench bakje in.
Afbeelding
R.I.P. Lieve Monky (AST), 09-07-2000 / 17-11-2011

R.I.P. Lieve Sara (GR), 03-11-2000 / 09-01-2012
R.I.P. Lieve Amy (AST), 18-08-2004 / 18-06-2014
R.I.P. Lieve Rio (RWx), 25-05-2009 / 14-08-2014
Fizgig
Zeer actief
Mijn ras(sen): Twee vuilnisbakkenras, 6 konijnen, 4 katten en 1 cavia
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Fizgig »

Toen Shelly net bij ons was, had ze een drinkobsessie. Ze dronk steeds de halve bak water leeg, achter elkaar. Ik heb nog mailcontact met de vorige eigenaars en daarom weet ik dat ze haar s' avonds geen water meer gaven omdat ze nog niet goed zindelijk was. Bij Shelly heeft dat dus geleid tot een drinkobsessie, want toen ik overal bakken water neer had gezet die altijd beschikbaar waren, was het over met de obsessie.

Nu drinkt ze uit een speciale anti-slobber bak uit de dierenwinkel, met een rand die naar binnen staat zodat je niet overal spetters op de vloer hebt. Vind ik wel handig zelf. Verder is Shelly bang voor water, buiten drinkt ze zelfs niet uit sloten etc. Vind ik niet zo erg want in onze omgeving is er heel vaak blauwalg in de zomer. Ze wil ook niet gebadderd worden, schiet ze in de stress en blokkeert. Laatst hadden we de auto langs het water geparkeerd en moest ze een stukje erlangs, door haar achterpootjes, helemaal geblokkeerd op de grond liggen. Ze is nu eindelijk zindelijk, met 11 maanden, dat heeft ook even geduurd. Ze heeft dus iets geks met water, maar we blijven eraan werken want ik vind zwemmen toch wel een behoorlijke verrijking voor een hondenleven.

Maar als je dus s' nachts geen water meer aanbied, zou het kunnen dat je hond dat toch gaat merken en er ongewenst gedrag door ontwikkeld. Tenminste, bij Shelly is dit dus wel gebeurd en ik heb er vaker van gehoord. Beetje gek idee misschien, maar je hebt drinkflessen voor grote konijnen van 1 liter (voor vlaamse reuzen, te koop in de dierenwinkel), zou je je hond kunnen leren daaruit te drinken? Die kun je makkelijker vastbinden en geeft minder rommel. Hebben een grote tuit van ruim een centimeter dus kan best volgens mij.
Lillith
Zeer actief

Ongelezen bericht door Lillith »

Ik heb er nog nooit een s'nachts zien drinken...ze lopen vrij dus kunnen het wel.
En ja, de buiten bak en sloten zijn veel lekkerder.
Ook als de buitenbak net is schoongemaakt en gevuld met kraanwater, maf toch.
nana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Sarplaninac,flatc mix, franse bull

Ongelezen bericht door nana »

Water is altijd tot beschikking, grond en regenwater heeft wel de voorkeur.
Denk dat het iets te maken heeft met het chloor, ijzer en mangaan wat toch iets in leidingwater zit.

Mijn honden eten versvlees en drinken daardoor ook minder. Heb nog bij geen 1 drinkwater snachts moeten weghalen ze drinken her ook snachts als ze willen.
Voor 9:00 willen ze niet eens naar buiten die bankliggers :mrgreen:
Wat we niet begrijpen..vrezen we...wat we vrezen zullen we vernietigen.

lydia
ArCee
Zeer actief

Ik onthoud Gila niets, zeker geen voedsel en water. Zelfs als we de bench na een nacht open zetten drinkt ze niet. Ze heeft buiten haar bench altijd zo'n standaart staan met haar voer en waterbak en water word met eten ververst, dus 2 x per dag. Maar ze negeert die bak. King, onze vorige, moest altijd na zijn eten drinken, Hayleigh daarentegen weer niet dus het scheelt per hond denk ik? Pas als ik wat melk door het water doe, pas dan slobbert ze hem in 1 x leeg, maar dat feest is af en toe. Ik denk dat ze de chloor in het water ruiken met hun scherpere reuk. Dat zal ze misschien tegen staan? Ik zou ook niet snel water uit een zwembad drinken waar vaak chloor in zit.
[Sandra]
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse bulldog x Maltezer

Ongelezen bericht door [Sandra] »

Ik heb zowel binnen als buiten een bak met water staan en uit beide bakken wordt gedronken. Ik heb wel een bench gehad en daar 's nachts ook een bak in gehad, maar afgezien van een enkel waterballet in de puppytijd nooit problemen gehad. Verder wordt hier 's nachts geslapen, dus dan drinken ze sowieso niet.
Afbeelding
Groetjes,
Sandra
ArCee
Zeer actief

S@ndr@ schreef:Ik zit me wel eens af te vragen of het drinken buiten niet komt door het ruimtelijke gevoel :scratch: zomaar een idee hoor.
je zou eens bronwater in de bak kunnen doen om het te testen ov buiten een bak kraanwater neerzetten :19:
kijken of het echt verschil maakt
Natuurlijk, en als dat niet werkt stappen we over op Sinas, Cola, Cassis, bier, jenever :F:
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”