Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Vraagje nierdieet
Moderator: moderatorteam
-
SuzieC1970
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Staffordshire Bull Terrier en Mechelse herder.
- Aantal honden: 2
Vraagje nierdieet
De Parson Russel van mijn zus is 16 en nog behoorlijk vief. Hij is al wat jaartjes doof maar mankeert verder niks. Laatst is alleen wel gebleken dat hij een verminderde nierwerking heeft en ze heeft brok van RC voor hem gekregen. Veterinairy diet Renal. Iemand hier ervaring mee?
Verder kreeg hij bijna elke dag wel een klein pensstaafje of een kip reepje om wat te doen te hebben en om zijn gebitje nog een beetje schoon te houden. (Hij heeft niet zoveel tanden meer dat hij iets stevigers aan kan om aan te kluiven) Volgens de DA mag hij dat niet meer hebben of iig maar af en toe. Pens zou te zwaar verteerbaar zijn? Of zouden pensstaafjes slecht zijn voor zijn nieren? Iemand die hier meer van weet ?
Verder kreeg hij bijna elke dag wel een klein pensstaafje of een kip reepje om wat te doen te hebben en om zijn gebitje nog een beetje schoon te houden. (Hij heeft niet zoveel tanden meer dat hij iets stevigers aan kan om aan te kluiven) Volgens de DA mag hij dat niet meer hebben of iig maar af en toe. Pens zou te zwaar verteerbaar zijn? Of zouden pensstaafjes slecht zijn voor zijn nieren? Iemand die hier meer van weet ?
- jessica74
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): newfoundlander
berner senner - Aantal honden: 2
Re: Vraagje nierdieet
de dieet serie van royal canin is wel heel goed zou ik zeker geven om zijn nieren te ontlasten.
ik zou geen andere dingen bijgeven dat werkt weer tegen het dieet en dat is zonde.
je hebt van trovet speciale koekjes die wel bij een nierdieet mogen.
dan is er ook blikvoer van het nierdieet dit doe ik zelf in zo'n hard bot waar normaal al iets inzit dit haal ik eruit. een soort mergpijp is het dan hebebn ze wat te doen en schrapen hun tanden.
niet geven als je weg bent want soms kan er een stukje afbreken dat mogen ze niet opeten is scherp en verteerd niet.
je ka het ook in een kong doen hebebn ze wat te doen.
dank je ook nog nylon bones geven als er geen intresse voor is wat van dat blik opsmeren ofzo.
ik ken honden die nog jaren goed leven op een nierdieet.
ik zou geen andere dingen bijgeven dat werkt weer tegen het dieet en dat is zonde.
je hebt van trovet speciale koekjes die wel bij een nierdieet mogen.
dan is er ook blikvoer van het nierdieet dit doe ik zelf in zo'n hard bot waar normaal al iets inzit dit haal ik eruit. een soort mergpijp is het dan hebebn ze wat te doen en schrapen hun tanden.
niet geven als je weg bent want soms kan er een stukje afbreken dat mogen ze niet opeten is scherp en verteerd niet.
je ka het ook in een kong doen hebebn ze wat te doen.
dank je ook nog nylon bones geven als er geen intresse voor is wat van dat blik opsmeren ofzo.
ik ken honden die nog jaren goed leven op een nierdieet.
- Rosita Compagner
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): waterhonden
- Contacteer:
Als je 16 bent dan mag je alles eten wat je lekker vindt 
- jessica74
- Zeer actief
dat begrijp ik ook wel weer om zo te denken, maar dan vergiftigt de hond zijn eigen de nieren kunnen de afvalstoffen niet kwijt.Rosita Compagner schreef:Als je 16 bent dan mag je alles eten wat je lekker vindt
hierdoor gaat hij zich misselijk voelen waardoor geen zin in eten meer dan kan het opeens heel snel gaan.
en als ze het gewoon willen eten en je kan er lekker blik bijgeven waarom dat niet het nierdieet.
-
SuzieC1970
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Staffordshire Bull Terrier en Mechelse herder.
- Aantal honden: 2
Aan zijn eetlust lag het ook zeker niet hoor, dat beest eet alles...Hij moest alleen vaker en meer plassen. Daardoor viel het op dat er iets moest zijn. Maar is er niemand die weet of pensstaafjes erg belastend zijn voor de nieren? Iets harders om op te kluiven krijgt hij niet meer weg. Nylabone oid is ook veel te hard.
- jessica74
- Zeer actief
anders geef je dat 1 keer in de week ofzo.
zo'n nylon bone schrapen ze toch dde tanden mee schoon en ze hebben wat te doen.
een vulling in een mergpijp doen van het dieet voer zal vast een succes zijn ze willen het eruit halen en zijn lekker bezig en de tanden worden gepoetst.
zo'n pensstaafje is toch zo weg?
zo'n nylon bone schrapen ze toch dde tanden mee schoon en ze hebben wat te doen.
een vulling in een mergpijp doen van het dieet voer zal vast een succes zijn ze willen het eruit halen en zijn lekker bezig en de tanden worden gepoetst.
zo'n pensstaafje is toch zo weg?
- May Linn
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): border collie's en herders
Bij een nierdieet gaat het er grotendeels om dat de hond niet teveel fosfor binnen krijgt.
Laat in pens nu een laag fosfor gehalte zitten.
Als ik kijk naar het versnierdieet, bestaat dit voor:
20% uit pens
20% vleesbot
25% groente
5% andere organen
5% vet
20% spiervlees
5% eieren en andere zuivel en tafelrestjes
Ik zou persoonlijk me dus absoluut niet drukmaken om vaak een pensstaafje of een kiprreepje te geven.
Het lijkt me juist erg gezond.
Wel een stoere leeftijd 16, lekker laten genieten van wat hij lekker vind
Laat in pens nu een laag fosfor gehalte zitten.
Als ik kijk naar het versnierdieet, bestaat dit voor:
20% uit pens
20% vleesbot
25% groente
5% andere organen
5% vet
20% spiervlees
5% eieren en andere zuivel en tafelrestjes
Ik zou persoonlijk me dus absoluut niet drukmaken om vaak een pensstaafje of een kiprreepje te geven.
Het lijkt me juist erg gezond.
Wel een stoere leeftijd 16, lekker laten genieten van wat hij lekker vind