Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

brood

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

vania
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 dogo Canario's, 1 boxer x rottweiler, 1 groenendaeler
Aantal honden: 4

brood

Ongelezen bericht door vania »

kan het kwaad dat Guapa eigenlijk best wel veel brood eet?
Als ik haar laat doen, eet ze een heel (wit) brood op :piew:
kan dat heel veel kwaad, is er een limiet aan de hoeveelheid brood dat ze mag/kan eten?
Guapa heeft zo haar momenten dat ze haar brokken (of eender wat voer) niet moet hebben, maar wel brood, wat ze dan ook gewoon krijgt in de winter (in de zomer heeft ze pech gehad, niet eten = ook niet "snoepen", maar omdat ze buiten zit en echt op het randje te mager is, moet er toch "iets" in)
Afbeelding
nusca
Zeer actief
Mijn ras(sen): Een mechelaar.

Re: brood

Ongelezen bericht door nusca »

Of veel brood slecht is weet ik niet, maar wel dat je moet uitkijken met wit brood. Abby krijgt altijd een boterhammetje per dag, als tussendoor.
vania
Zeer actief

nusca schreef:Of veel brood slecht is weet ik niet, maar wel dat je moet uitkijken met wit brood. Abby krijgt altijd een boterhammetje per dag, als tussendoor.
waarom moet ik uitkijken met wit brood??
Afbeelding
Henriette
Zeer actief
Mijn ras(sen): Yorkshire, Dwergteckel en Lhasa Apso
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Henriette »

Lara is ook gek op brood,wel bruinbrood,wit blieft ze niet,maar ik pas er wel mee op,ze krijgt enkel af en toe een korst.
Ze heeft aanleg om te dik te worden,daarom pas ik op,maar geloof niet dat het kwaad kan,Lara heeft nog nooit last van haar buik of diarree gehad.
Afbeelding
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door renee-uk »

er zijn in vroeger dagen hele volksstammen honden oud geworden op brood met pens en ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat brood nou zo vreselijk slecht voor honden is :U:
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Fizgig
Zeer actief
Mijn ras(sen): Twee vuilnisbakkenras, 6 konijnen, 4 katten en 1 cavia

Ongelezen bericht door Fizgig »

Ja ik weet ook niet waarom veel mensen het niet willen geven eigenlijk. Sommige honden hun darmen reageren slecht op granen, volgens mij, net als bij mensen eigenlijk dus. Ik denk dat het komt omdat in goedkope brokken vaak vlees wordt vervangen door granen en dat is niet wenselijk natuurlijk.

Ik geef wel eens brood aan Shelly maar ze is alleen geïnteresseerd in wat erop zat. Dat pulkt ze tot op de molecuul weg en de korsten laat ze liggen. Witbrood hoeft ze ook niet. Volgens mij staat er trouwens op smuldier niet-compleet dat je er wat fijngesneden groente en brood aan moet toevoegen. Of dat stond erop. Als ze er geen diarree van krijgen of hele erge winden van gaan laten, moet het volgens mij kunnen, brood.
nusca
Zeer actief
Mijn ras(sen): Een mechelaar.

Ongelezen bericht door nusca »

Wat ik begreep is veel wit brood slecht omdat er niet echt meer vezels in zitten. Zoals je zelf ook merkt, van 2 bruine boterhammen zit je veel voller dan van 6 witte.
Meike
Zeer actief
Mijn ras(sen): Twee rasloze hondjes

Ongelezen bericht door Meike »

Waarom ik geen brood voer:
- bij altijd tarwe eten (zit ook al in de meeste brokken) hoger risico op ontstaan van glutenallergie
- in tarwe zitten antinutrienten die de opname van mineralen verstoren
- er zitten veel koolhydraten in en vaak ook nog suiker, volgens mij het risico op ontstaan van suikerziekte kan vergroten
- omdat het geen natuurlijk voer is, ontstaan er meer afvalstoffen, waarmee je het lichaam onnodig mee belast
tekkel
Erelid
Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel

Ongelezen bericht door tekkel »

Meike schreef: - bij altijd tarwe eten (zit ook al in de meeste brokken) hoger risico op ontstaan van glutenallergie
- er zitten veel koolhydraten in en vaak ook nog suiker, volgens mij het risico op ontstaan van suikerziekte kan vergroten
- omdat het geen natuurlijk voer is, ontstaan er meer afvalstoffen, waarmee je het lichaam onnodig mee belast
daarom vindt mijn hond het natuurlijk ook zo lekker allemaal :cheer:
wit, bruin, oud, vers, belegd, kaal -- maakt haar allemaal niet uit.
af en toen krijgt ze dus een stukje brood en ze ziet er patent uit mag ik wel zeggen :I:
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
Naima
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labradinges

Ongelezen bericht door Naima »

Ik heb er zelf geen problemen mee. Lotus krijgt vrij regelmatig wel wat korstjes van de boterhammen mn peuter en kleuter, of een boterham met iets lekkers er op voor in de kong. En in het weekend krijgt ze een lekker wit broodje uit de oven, net als wij.
Zolang brood niet het hoofdvoedsel is lijkt er me niet zoveel mis mee hoor.
Mozes (juni ‘20) en in Golden memory Lotus (juli ‘11 - juli ‘20)
Dee
Zeer actief
Mijn ras(sen): Zwitserse witte herder en een Roemeens meisje

Ongelezen bericht door Dee »

Meneer hier is ook gek op een sneetje bruin brood
mariaa
Zeer actief
Mijn ras(sen): australian shepherd

Ongelezen bericht door mariaa »

Mijn honden zijn er gek op ben ik achtergekomen, ik gaf het soms als trainingsvoer, dat is makkelijk af te scheuren en mee te nemen.
Helaas reageerd Buck er op met winden en diarree, dus die krijgt het niet meer.
Afbeelding
vania
Zeer actief

renee-uk schreef:er zijn in vroeger dagen hele volksstammen honden oud geworden op brood met pens en ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat brood nou zo vreselijk slecht voor honden is :U:
Ik snap het ook niet zo goed.
Een kennis van ons, gaf zijn dobermann (naast zijn gewone eten) ook elke dag een snee of 5 brood met koffie over, het beestje is er toch 14 op geworden :19:
Meike schreef:Waarom ik geen brood voer:
- bij altijd tarwe eten (zit ook al in de meeste brokken) hoger risico op ontstaan van glutenallergie
Vorig jaar toen Guapa drachtig was, wilde ze op een gegeven moment niets, alleen brood (en heel soms wat camembert), ik denk dat zij toen bijna 1/3 van haar dracht alleen brood heeft gegeten en daar zijn toch 11 stevige pups uitgerold.
Moest het nu lente/zomer zijn dan had ze op haar kop kunnen staan en had ik niets "extra" gegeven, maar ze is echt graatmager aan het worden omdat ze niets wil, zelfs brokken met blikvoer gaat er meer niet in als wel en aangezien wij verhuist zijn (verder van de grens met NL) is het nu op de moment gewoon onmogelijk om aan kvv te geraken (zelfs de aveve (boerenbond)heeft hier maar 1 soort brokken :piew: )

Ik "duw" er nu gewoon in wat ze wil eten, gezond of niet, maar omdat ik eens gehoord/gelezen had dat langdurig brood geven niet echt goed is, toch maar even de vraag, maar ik weet niet meer precies waarom het niet goed is/was.

Van het weekend gaan we het dorp verder naar de Aveve (ik heb op de moment geen auto) en eens kijken wat ze daar hebben qua andere brok of zo, het enige lastige is, dat de rest Cavom krijgt en het daar ook gewoon goed op doet, als ik hen moet overzetten, poepen ze weer ontzettend veel en word hun vacht dof, maar de kans dat Guapa na 3 dagen of zo die "nieuwe" brokken niet meer moet is ook weer redelijk groot :ugh:
zo staat Guapa nu (foto is van een paar weken terug, maar er is dus maar 500gr of zo bij sindsdien) :schrik: :schrik:
Afbeelding
Afbeelding
Fizgig
Zeer actief
Mijn ras(sen): Twee vuilnisbakkenras, 6 konijnen, 4 katten en 1 cavia

Ongelezen bericht door Fizgig »

Misschien een idee om dan iets op het brood te doen wat hem wat dikker maakt? Zoals paté oid of eh..worst. Dat lust hij toch wel? Zou je niet ook langs de dierenarts gaan en een bloedwerkje laten maken? Of heb je dat al gedaan? Ik zou me wel zorgen maken als ie zo mager blijft.
vania
Zeer actief

Fizgig schreef:Misschien een idee om dan iets op het brood te doen wat hem wat dikker maakt? Zoals paté oid of eh..worst. Dat lust hij toch wel? Zou je niet ook langs de dierenarts gaan en een bloedwerkje laten maken? Of heb je dat al gedaan? Ik zou me wel zorgen maken als ie zo mager blijft.
Dat kan ik wel eens proberen, mijn vriend is haar op de moment zijn kerstpakket van het werk aan het voederen, namelijk een hele bol jonge kaas :LOL: , dan wil ze blijkbaar ook wel
Ze krijgt op de moment (niet nu he) ook gewoon de overschot van ons eten, maar dat vist ze tussen haar brokken tussen uit en de brokken blijven staan :piew:
Het is dat ik weet dat ze op de moment gigantisch met mijn voeten aan het spelen is (ze zou het eten dat je vast hebt uit je handen trekken, dus ze heeft gewoon wel honger) maar omdat ze al zo mager is en ze (normaal) ook buiten "woont" MOET er nu gewoon zeker een kg of 5 terug bij, moest het zomer zijn, dan kon/kan ze dus gewoon op haar kop gaan staan, maar dan krijgt ze buiten haar brok en af en toe een "snoepje" dus echt niets anders

Met haar naar de DA gaan heeft eigenlijk geen zin, Guapa is dik 4 en heeft dit altijd al gehad, ze eet een paar weken heel goed (soms zelfs overdreven veel) en dan is het naar de knoppen :roll: en moet ze weer niets en na een paar weken, eet ze weer wel alles met volle zin
Darko eet ook 3 keer per jaar of zo een paar weken zo goed als niets, maar dat is omdat dan 1 van de teven hier loops is (nu op de moment is de laatste loops, hij eet ook al een week of 5 (3 teven alle 3 na elkaar loops) maar 1/3e van zijn normale portie) maar hij haalt dat achteraf wel gewoon in
Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

vania schreef:
renee-uk schreef:er zijn in vroeger dagen hele volksstammen honden oud geworden op brood met pens en ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat brood nou zo vreselijk slecht voor honden is :U:
Een kennis van ons, gaf zijn dobermann (naast zijn gewone eten) ook elke dag een snee of 5 brood met koffie over, het beestje is er toch 14 op geworden :19:
:wink: Toen Charlie er nog tegen kon kreeg ze ook iedere dag een boterham met worst tussendoor.
Maar alleen brood vind ik wel erg eenzijdig.

Zou je niet de boterham kunnen besmeren met kvv/gemalen pens.
En dan beginnen met een dun laagje en proberen toe te werken naar kvv met stukjes brood ipv omgekeerd...
vania
Zeer actief

dagmar88 schreef:
vania schreef:
:wink: Toen Charlie er nog tegen kon kreeg ze ook iedere dag een boterham met worst tussendoor.

En dan beginnen met een dun laagje en proberen toe te werken naar kvv met stukjes brood ipv omgekeerd...
ik ben nu ff bezig met haar sandwiches (moet nog naar de winkel) met smeerkaas te geven en zo elk uur 1tje en dat gaat er goed in, het probleem is alleen dat ik een half uur (met de auto) van de winkels in NL zit en er hier geen KVV te krijgen is en ik geen auto heb :ugh:
ik weet dat blikvoer helemaal niet "goed" is en ik dat liever niet geef als wel, maar alleen blikvoer (zonder brokken dus) gaat er tot hier toe ook redelijk goed in, alleen maar hele kleine beetjes (ze lijkt precies 9 weken drachtig :schrik: )
straks eens proberen of ze brood met blikvoer wil :idea:
Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

vania schreef:
dagmar88 schreef:
vania schreef:

ik ben nu ff bezig met haar sandwiches (moet nog naar de winkel) met smeerkaas te geven en zo elk uur 1tje en dat gaat er goed in, het probleem is alleen dat ik een half uur (met de auto) van de winkels in NL zit en er hier geen KVV te krijgen is en ik geen auto heb :ugh:
ik weet dat blikvoer helemaal niet "goed" is en ik dat liever niet geef als wel, maar alleen blikvoer (zonder brokken dus) gaat er tot hier toe ook redelijk goed in, alleen maar hele kleine beetjes (ze lijkt precies 9 weken drachtig :schrik: )
straks eens proberen of ze brood met blikvoer wil :idea:
:wink: In het blikvoer zitten allicht meer voedingsstoffen dan in smeerkaas.
Wat tartaar zou je ook kunnen proberen, of een lekker plakkerig mengsel van blik en tartaar :tongue:
vania
Zeer actief

dagmar88 schreef: :wink: In het blikvoer zitten allicht meer voedingsstoffen dan in smeerkaas.
Wat tartaar zou je ook kunnen proberen, of een lekker plakkerig mengsel van blik en tartaar :tongue:
tartaar is gewoon rundergehakt niet? dat hebben ze hier in de winkel ook wel (amail mijn fietszakken gaan vol zitten straks :LOL: )
Afbeelding
Lillith
Zeer actief

Ongelezen bericht door Lillith »

Ha, brood is voor Lillith alles...als zij geen brood lust is ze erg ziek..
ze krijgt maar een halfje van een boterham pd. en Ollie eet natuurlijk mee.
Door dat er veel koolhydraten in zitten krijgen ze niet meer, ze moeten hier slank blijven.
TS Kan je geen hondenvoer bestellen?? Dat is toch veel makkelijker. :ok:
vania
Zeer actief

Lillith schreef:Ha, brood is voor Lillith alles...als zij geen brood lust is ze erg ziek..
ze krijgt maar een halfje van een boterham pd. en Ollie eet natuurlijk mee.
Door dat er veel koolhydraten in zitten krijgen ze niet meer, ze moeten hier slank blijven.
TS Kan je geen hondenvoer bestellen?? Dat is toch veel makkelijker. :ok:
dat moet ik dus nog allemaal ff uitzoeken, omdat wij hier nog maar net wonen.
ik weet dat ze op ons vorige adres wel KVV leverde, maar dat was meestal omdat wij echt 2min over de grens in Belgie woonde (dat is wat de leveranciers mij vertelde) maar wij wonen nu dus een half uur van de grens en ik heb geen idee of ze dan nog willen leveren of niet, ik vind het ook wat moeilijk omdat de rest het op de Cavom dus wel gewoon goed doen.
Afbeelding
moosje
Zeer actief
Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd, Cão Lixeira Português, en een aantal part-time Chinese Cresteds
Contacteer:

Ongelezen bericht door moosje »

Daarom krijgt Shendor regelmatig speltbrood, zit geen tarwe in. :pffff: :mrgreen:
Afbeelding
In loving memory: Tara, Cheeco, Rinty, Kazan, Zarah, Shendor & Bleza

Dierenvoedselbank Amersfoort
Facebookpagina Dierenvoedselbank Amersfoort
dagmar88
Zeer actief

moosje schreef:
Daarom krijgt Shendor regelmatig speltbrood, zit geen tarwe in. :pffff: :mrgreen:
Da's knap. Spelt is een tarwesoort.
moosje
Zeer actief
Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd, Cão Lixeira Português, en een aantal part-time Chinese Cresteds
Contacteer:

Ongelezen bericht door moosje »

dagmar88 schreef:
moosje schreef:
Nee, spelt is een graansoort, geen tarwe.
Afbeelding
In loving memory: Tara, Cheeco, Rinty, Kazan, Zarah, Shendor & Bleza

Dierenvoedselbank Amersfoort
Facebookpagina Dierenvoedselbank Amersfoort
dagmar88
Zeer actief

moosje schreef:
dagmar88 schreef:
moosje schreef:
Nee, spelt is een graansoort, geen tarwe.
:wink: Ik heb ooit nog spelt geoogst; maar kijk er vooral google op na.
Tarwe = triticum en spelt = Triticum spelta.
rakker2000
Zeer actief
Mijn ras(sen): x boerenfox
parson russell terrier
boerenfox

Ongelezen bericht door rakker2000 »

hier krijgen ze dagelijks een stukje brood met leverpastei erop. en ze vinden het heerlijk.
en rak is al bijna 11 dus denk niet dat het echt kwaad kan als het maar niet te veel krijgen
Zolang mensen denken dat honden geen gevoel hebben,
moeten honden het gevoel hebben, dat mensen niet kunnen denken.
vania
Zeer actief

rakker2000 schreef:hier krijgen ze dagelijks een stukje brood met leverpastei erop. en ze vinden het heerlijk.
en rak is al bijna 11 dus denk niet dat het echt kwaad kan als het maar niet te veel krijgen
maar wat is "niet te veel"?
als ik Guapa laat doen, eet ze dus gemakkelijk een groot brood in 1 keer op :engel: , zij is te mager, normaal weegt ze om en nabij de 38kg en ik denk dat ze nu net de 30kg :schrik: haalt

ze heeft over heel de dag, een half kuipje blikvoer op en 7 sandwiches met smeerkaas en leverpaté, ga zo nog eens zien of madam nog wat blikvoer met brok wil of blikvoer met brood of zo
Afbeelding
Paddle
Zeer actief

Ongelezen bericht door Paddle »

Elke dag een sneetje hier. Bruin.
Afbeelding
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

weet je, als de keus is niet eten of brood eten en je hond wordt werkelijk mager, dan gaf ik brood.
ik zou wel kijken of ze ook niet wou eten als ik er pens, of als ik daar niet aan kon komen, gehakt of kip of iets dergelijks door zou doen.
als ze weer op gewicht is kun je altijd nog weer dingen gaan uitproberen, toch?
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

hier krijgen ze elke dag 3 boterhammetjes bij hun kvv ontbijt... bruin over het algemeen of dat moet uitverkocht zijn,dan wordt het wit.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”