Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
interessant artikel over complicaties van te veel vaccineren
Moderator: moderatorteam
- MonaToetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Boston Terriërs,Engelse Springer Spaniëls & Whippet
- Aantal honden: 6
- Contacteer:
interessant artikel over complicaties van te veel vaccineren
http://www.thedogplace.org/VACCINES/Vac ... f-1112.asp
Filmpje :
http://www.youtube.com/watch?v=w5J-6MZyeH8
Deel 2
http://www.youtube.com/watch?v=uOfCZojz ... re=related
Linda
Filmpje :
http://www.youtube.com/watch?v=w5J-6MZyeH8
Deel 2
http://www.youtube.com/watch?v=uOfCZojz ... re=related
Linda
Laatst gewijzigd door MonaToetje op 09 dec 2011 16:46, 2 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding verwijderd door moderator ivm foutmelding
~ Vaarwel, mijn mooie meisje! Je bent voor altijd in ons hart! ~
(met dank aan Desi)
~ Vaarwel, mijn mooie meisje! Je bent voor altijd in ons hart! ~
(met dank aan Desi)
- dagmar88
- Zeer actief
Re: interessant artikel over complicaties van te veel vaccin
Link doet het niet...
- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Die hond kreeg ook wel een lekkere cocktail zeg
Maar desondanks een heel interessant artikel

Maar desondanks een heel interessant artikel

Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
- Echo
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Toy Poedel
Dus conclusie? Hond alleen vaccineren als het nog een pup is?
Vaccineren op zich ben ik niet op tegen maar vraag me ook wel af of het nut heeft ieder jaar te herhalen.
Vaccineren op zich ben ik niet op tegen maar vraag me ook wel af of het nut heeft ieder jaar te herhalen.
- vania
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 dogo Canario's, 1 boxer x rottweiler, 1 groenendaeler
- Aantal honden: 4
Hoe doe je dat dan als je gaat showen?Nanna schreef:Ik doe dat wel. Een beetje hetzelfde model als bij mensen. Als baby word je volop geënt en daarna is het wel klaar.Echo schreef:Dus conclusie? Hond alleen vaccineren als het nog een pup is?
Mijn honden zijn nooit ziek, dat was in de tijd dat ik ieder jaar entte (omdat iedereen dat deed en het zo hoorde) wel anders....
Toen wij hier (belgie) nog showde werd Darko zijn "boekje" altijd nagekeken op entingen, zowel Rabiës als gewone entingen, dan moet je toch jaarlijks (of zolang je naar show gaat) enten?
- Zilla
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Cane Corso Italiano en Staffordshire Bull Terrier
- Aantal honden: 2
Hier doen we ook geen enkel dier elk jaar enten... Alleen de gebruikelijke baby vaccinaties, daarna is het wel klaar.. Ik zie de meerwaarde er verder ook niet zo van.

Sissi heeft bij de fokker een puppyenting gehad, en bij mij da nu met 16 weken tegen parvo, hepatitus en ziekte van weilen dat is het voorlopig.
Met 6 maanden rabies en het is wel goed.
Mijn andere meiden krijgen nu alleen nog rabies iedere drie jaar, vanwege shows en reizen in Europa.
Met 6 maanden rabies en het is wel goed.
Mijn andere meiden krijgen nu alleen nog rabies iedere drie jaar, vanwege shows en reizen in Europa.
- Dee
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Zwitserse witte herder en een Roemeens meisje
Ik laat m'n pup nu nog wel z'n entingen krijgen. Deze week de laatste zeg maar.
Maar daarna moet ik ook nog even zien hoor. Tuurlijk wil ik hem beschermen tegen vanalles en nog wat.
Maar daarna moet ik ook nog even zien hoor. Tuurlijk wil ik hem beschermen tegen vanalles en nog wat.
- vania
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 dogo Canario's, 1 boxer x rottweiler, 1 groenendaeler
nee dat heb ik gemerktNanna schreef:Hier vragen ze nooit naar een entboekje.vania schreef:Hoe doe je dat dan als je gaat showen?Nanna schreef:Ik doe dat wel. Een beetje hetzelfde model als bij mensen. Als baby word je volop geënt en daarna is het wel klaar.Echo schreef:Dus conclusie? Hond alleen vaccineren als het nog een pup is?
Mijn honden zijn nooit ziek, dat was in de tijd dat ik ieder jaar entte (omdat iedereen dat deed en het zo hoorde) wel anders....
Toen wij hier (belgie) nog showde werd Darko zijn "boekje" altijd nagekeken op entingen, zowel Rabiës als gewone entingen, dan moet je toch jaarlijks (of zolang je naar show gaat) enten?

maar hoe doen mensen dat dan die toch in België showen, maar die hun honden dan niet enten

- tekkel
- Erelid
- Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel
mijn hond is na haar puppyvaccinaties niet meer ingeënt. toen ik haar kreeg was ze 5 en heb ik haar de hele cocktail laten geven. daarna nog 1 keer weil gedaan tot ik las dat het weil-vaccin net zoiets is als het griepvaccin: de variant waar de hond tegenaan loopt hoeft helemaal niet in het vaccin te zitten. nu geef ik helemaal niets meer, en ze is nooit ziek *afkloppen*.
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
- tekkel
- Erelid
- Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel
met ouderen honden wordt toch meestal niet meer geshowd?Nanna schreef:Ik denk dat die eens in de drie jaar enten tegen rabiës. Want dat is toch het enige dat gevraagd wordt?vania schreef: maar hoe doen mensen dat dan die toch in België showen, maar die hun honden dan niet enten
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie
De niet enters profiteren nu ook nog van alle mensen die wel enten. Mocht niemand meer enten, zal dat een realistischer beeld geven dan hoe het nu gaat
- Renee1966
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): X Duitse Staande Langhaar - Labrador
X Border Terriër - Jack Hussel - Aantal honden: 2
Mijn honden waren nooit ziek en werden ieder jaar geënt ivm vakantie buitenland.Nanna schreef:Ik doe dat wel. Een beetje hetzelfde model als bij mensen. Als baby word je volop geënt en daarna is het wel klaar.Echo schreef:Dus conclusie? Hond alleen vaccineren als het nog een pup is?
Suus wordt ook ieder jaar geënt en is ook nooit ziek.
Als ik niet naar het buitenland zou gaan, entte ik alleen in de puppytijd.
De katten heb ik ook zo gedaan, alle 3 alleen als kitten geënt, ook nooit ziek geweest trouwens.
Tot nu toe worden mijn dieren pas ziek als ze oud zijn, dan is het ook altijd iets dodelijks.
- Renee1966
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): X Duitse Staande Langhaar - Labrador
X Border Terriër - Jack Hussel - Aantal honden: 2
Daar kon je best eens gelijk in hebben.duitse herder schreef:De niet enters profiteren nu ook nog van alle mensen die wel enten. Mocht niemand meer enten, zal dat een realistischer beeld geven dan hoe het nu gaat
- Liesbeth
- Zeer actief
Ik denk dat je de ziekte van Weil nu verward met kennelhoest. Kennelhoest word idd veroorzaakt door diverse virussen en ook bacteriën. Honden kunnen dus idd nog steeds kennelhoest krijgen ondanks een vaccinatie, omdat niet tegen elk virus wordt gevaccineerd.tekkel schreef:mijn hond is na haar puppyvaccinaties niet meer ingeënt. toen ik haar kreeg was ze 5 en heb ik haar de hele cocktail laten geven. daarna nog 1 keer weil gedaan tot ik las dat het weil-vaccin net zoiets is als het griepvaccin: de variant waar de hond tegenaan loopt hoeft helemaal niet in het vaccin te zitten. nu geef ik helemaal niets meer, en ze is nooit ziek *afkloppen*.
Kennelhoest is, meestal vervelend en zelden dodelijk. De ziekte van Weil daarentegen kan blijvende nier- en/of leverschade aanrichten.
De ziekte van Weil wordt veroorzaakt door de bacterie Leptospira interrogans en die heeft niks te maken met virussen.
Tegen kennelhoest laat ik al heel lang niet meer enten, maar tegen Weil nog zeker wel. Mij teveel ratten in de buurt.
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.
Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
- Rosita Compagner
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): waterhonden
- Contacteer:
Niemand promoot om NIET te vaccineren. Men promoot om niet TEVEEL te vaccineren. Haal dat nu niet door elkaar. Al die honden die gepast gevaccineerd zijn, zijn geen gevaar voor de samenleving.duitse herder schreef:De niet enters profiteren nu ook nog van alle mensen die wel enten. Mocht niemand meer enten, zal dat een realistischer beeld geven dan hoe het nu gaat
- Minhie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Akita
Dit en om die reden wil ik titerbepaling laten uitvoeren.Rosita Compagner schreef:Niemand promoot om NIET te vaccineren. Men promoot om niet TEVEEL te vaccineren. Haal dat nu niet door elkaar. Al die honden die gepast gevaccineerd zijn, zijn geen gevaar voor de samenleving.duitse herder schreef:De niet enters profiteren nu ook nog van alle mensen die wel enten. Mocht niemand meer enten, zal dat een realistischer beeld geven dan hoe het nu gaat

- Liesbeth
- Zeer actief
Daar heb je deels gelijk in, maar er zal altijd gevaccineerd worden, al was het alleen al omdat er nog steeds heel veel diereigenaren zijn die de DA slaafs volgen en er nog steeds DA'en zijn die graag jaarlijks willen entenduitse herder schreef:De niet enters profiteren nu ook nog van alle mensen die wel enten. Mocht niemand meer enten, zal dat een realistischer beeld geven dan hoe het nu gaat

Tuurlijk is het zo dat heel veel ziektes de kop in zijn gedrukt door vaccinatie en dat is goed. Maar anderzijds wordt er naar mijn mening veel te makkelijk en onnodig gevaccineerd.
Ik ben niet tegen vaccineren, maar wel tegen onnodig vaccineren.
Ik probeer met beleid te enten. Kennelhoest vind ik niet nodig, sterker nog dat vind ik onzin. Daartegen heb ik al jaren niet meer laten enten, ook niet via de cocktail. Alleen DHP en zonder de Pi.
Inmiddels zijn mijn honden meerdere malen gevaccineerd en vanaf nu houd ik het alleen, jaarlijks, bij de ziekte van Weil.
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.
- Marie-Josée
- Erelid
- Mijn ras(sen): Havanezer
Mijn honden waren ineens veel gezonder toen ik besloot niet meer jaarlijks te enten.Tomas had al lang niet meer geleefd als ik dat wel was blijven doen en oude Bruno had ook ineens geen rare aanvallen meer.
Sancho krijgt na de puppyenting alleen nog de enting die daarop volgt (met een jaar), dat is dan de laatste. En kennelhoest en Rabiës doe ik al helemaal niet tenzij de noodzaak zich voordoet.
Puppys zou ik altijd laten enten, ze moeten wel beschermd zijn, dus ik vind niet dat ik gebruik maak van het feit dat anderen hun honden wel jaarlijks laten enten.
Het is al jaren een vaststaand feit dat overenten meer kwaad doet dan goed.
Sancho krijgt na de puppyenting alleen nog de enting die daarop volgt (met een jaar), dat is dan de laatste. En kennelhoest en Rabiës doe ik al helemaal niet tenzij de noodzaak zich voordoet.
Puppys zou ik altijd laten enten, ze moeten wel beschermd zijn, dus ik vind niet dat ik gebruik maak van het feit dat anderen hun honden wel jaarlijks laten enten.
- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Contacteer:
Marie-Josée schreef: Sancho krijgt na de puppyenting alleen nog de enting die daarop volgt (met een jaar), dat is dan de laatste. En kennelhoest en Rabiës doe ik al helemaal niet tenzij de noodzaak zich voordoet.
Zo ga ik het met Kiki ook doen.
Ze heeft dit jaar de puppyentingen gehad en komend jaar krijgt ze nog de reguliere entingen.Als ze die gehad heeft ent ik voorlopig niet meer.Rabies heel misschien.

Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
- patricia
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Havanezer
- Contacteer:
Zo doe ik het ook.Boutje schreef:Da's ongeveer zoals het bij mensen gebeurt en wat ik met de honden ook doe.
Puppy-entingen en herhalen na 1 jaar en dan alleen nog rabiës voor wie mee naar het buitenland gaat.
Groetjes Patries

- Demi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Rottweilers en het Kenzo, Izzy en Ivy ras!
- Contacteer:
Laatst heb ik Cujo en Kenzo laten titeren op parvo en hondenziekte. Mijn DA vond ht heel fijn dat ik dat deed, zijn ook niet zo voor enten. Zeggen ook dat bv de parvo waarschijnlijk we leen jaar of 7/8 werkt. De uitslag van de parvo was binnen. Bij 80 zijn ze beschermd, Kenzo zat op 160 en Cujo op 640!
Lieve lieve Lila, Calsey, Damien en Donja, ik mis jullie..
- ellen en de birmanen
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 4 tollers
maar geven jullie wel de weil-enting of ook niet? mijn honden zwemmen erg veel en om dan geen weil te enten vind ik een te groot risico.
ellen
ellen
- Erwina
- Zeer actief
Weil is inderdaad geen virus, maar het klopt wel dat er meerdere varianten van Weil zijn en het is helemaal niet bekend of de meest voorkomende variant op dit moment ook echt in die vaccinatie zit.Liesbeth schreef:Ik denk dat je de ziekte van Weil nu verward met kennelhoest. Kennelhoest word idd veroorzaakt door diverse virussen en ook bacteriën. Honden kunnen dus idd nog steeds kennelhoest krijgen ondanks een vaccinatie, omdat niet tegen elk virus wordt gevaccineerd.tekkel schreef:mijn hond is na haar puppyvaccinaties niet meer ingeënt. toen ik haar kreeg was ze 5 en heb ik haar de hele cocktail laten geven. daarna nog 1 keer weil gedaan tot ik las dat het weil-vaccin net zoiets is als het griepvaccin: de variant waar de hond tegenaan loopt hoeft helemaal niet in het vaccin te zitten. nu geef ik helemaal niets meer, en ze is nooit ziek *afkloppen*.
Kennelhoest is, meestal vervelend en zelden dodelijk. De ziekte van Weil daarentegen kan blijvende nier- en/of leverschade aanrichten.
De ziekte van Weil wordt veroorzaakt door de bacterie Leptospira interrogans en die heeft niks te maken met virussen.
Tegen kennelhoest laat ik al heel lang niet meer enten, maar tegen Weil nog zeker wel. Mij teveel ratten in de buurt.
Welkom Ollie!

Goodbye my friend... Rex, *01-05-2001 / † 23-08-2012

Goodbye my friend... Rex, *01-05-2001 / † 23-08-2012
Hier wordt verder ook niet meer geënt.
Leptospirosa ent ik niet, zelfs mijn dierenarts zei dat er verschillende varianten zijn en dat de entstoffen verouderd zijn.
SHP in het duits, dus distemper, hepatitus en parvo, en rabies.
Wel heb ik mijn oudste twee in het voorjaar van 2010 een neusinenting gegeven van kennelhiest, en tit nu toe hebben beide dames geen kennelkuch gehad.
SHP in het duits, dus distemper, hepatitus en parvo, en rabies.
Wel heb ik mijn oudste twee in het voorjaar van 2010 een neusinenting gegeven van kennelhiest, en tit nu toe hebben beide dames geen kennelkuch gehad.
- Flevo Bordertje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border terrier, terriërkruising en X wolfsgrijze keeshond/eurasiër
- Aantal honden: 3
Boyke is de eerste pak ´m beet vijf jaar van zijn leven jaarlijks geent. Ik volgde toen nog klakkeloos het advies van de DA op, wist ik veel
Daarna ben ik gestopt met hem te enten. Hij krijgt wel eens per drie jaar een rabies enting voor het buitenland en jaarlijks in de lente een leptospirose enting. Hij zwemt graag in obscure watertjes en ik heb liever een kans op bescherming, zeker nu hij wat ouder is, dan helemaal geen
Sidney moet haar 1 jaar enting nog krijgen en daarna ga ik over op hetzelfde regime als van Boyke. Ik overweeg nog haar eerst te laten titeren over een jaar en dan het entbeleid te bepalen
Ik zal dat eens met de DA bespreken als ik voor haar 1 jaar enting ga!

Sidney moet haar 1 jaar enting nog krijgen en daarna ga ik over op hetzelfde regime als van Boyke. Ik overweeg nog haar eerst te laten titeren over een jaar en dan het entbeleid te bepalen

-
- Zeer actief
Romeo kreeg als jonge hond al telkens hevige pijnen in zijn buik. Dit duurde een aantal dagen vanaf vlak na de enting.
Deze pijnen zijn precies dezelfde als wat hem zijn leven heeft gekost.
Ik geloof dan ook dat het door teveel enten is veroorzaakt.
Dus ook voor ons géén onnodig enten meer!!!!

- Demi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Rottweilers en het Kenzo, Izzy en Ivy ras!
- Contacteer:
Romeo overleden?? Heb ik iets gemist? Wat erg!! Maar wat Romeo had heeft Kenzo ook en ook daar ben ik van overtuigd dat het van teveel enten gekomen isPaulala schreef:Romeo kreeg als jonge hond al telkens hevige pijnen in zijn buik. Dit duurde een aantal dagen vanaf vlak na de enting.
Lieve lieve Lila, Calsey, Damien en Donja, ik mis jullie..