Vaak wordt er gereageerd met een moet je je bijtende kuthond maar muilkorven etc. etc.
Hier wordt ook soms geredeneerd eigen schuld dikke bult.
Steeds meer kan ik me storen aan dat soort zaken. Ik zie geen nuance namelijk. Kleine honden die lopen te pargen onder elkaar en waar soms een wondje komt doordat het escaleert dan kan men schouders ophalen en zeggen, kan gebeuren hoor, ze zijn allebei fout. Constateren ze een wond wanneer een hond in diezelfde modus op een model afgaat die niet zo onder de indruk is van dat geblaf gegrom en evt. ook nog happen erbij en terugreageert en een hond dan in alle staten gaat piepen, tsjenken of het laatste uurtje geslagen heeft dan is degene die die eigenaar is van die hond die die ander zo laat piepen ineens asociaal, en als er wondje valt te bespeuren stel je ze aansprakelijk voor de dierenartskosten en evt maak je ook nog melding van aggressieve hond. Totaal buiten beschouwing laten uiteraard dat het de eigen hond is die zelf op een provocerende manier op andere honden afvliegt.
Vanmorgen ook weer zo'n geval. Dit keer van gelijk formaat als mijn herders. Loopt los op straat, ziet ons en wil niet vriendelijk kennis maken. ik loop door, hond komt nog eens, meneer geeft een brul. Vervolgens loopt de meneer voor ons en de hond verderop op de stoep. Zie dat de meneer gewoon een riem in de handen heeft. |Lijn dan gewoon je hond aan op het moment dat hij al een eerste keer los uitvliegt naar andere honden

"lijn die hond verdomme aan als hij niet luistert!"( zat me dood te irriteren, elke keer de kans dat die hond achterop zou kunnen klappen omdat hij nog steeds los liep, wat wil je bewijzen?" Lijn aan bij twijfel dan heb je geen gezeur en iedereen blij. Woonwijk voor de goede orde.
Maar stel dat dat beest toch had gekomen, en ik heb dat eerder aan de hand gehad dat ik wegliep van een situatie maar er van achter werd aangevallen. in dat geval gaf ik mijn aangevallen hond meer lijn, betrof ook een hond van gelijk formaat. dan ga ik niet stug doorlopen en hem maar laten bijten.
Ik vind het wel kut dat op het moment dat je dus meer lijn geeft en ze zijn sterker of dominanter of hoe je het ook wilt noemen dat jij de klacht aan je broek kunt krijgen als de andere hond beschadigt is. Die vent vanmorgen reageerde met | criminelen lopen ook los 'dus ik laat mijn hond ook loslopen" en ik vroeg me af hoe hij gereageert zou hebben als ik die van mij had laten reageren op de provocatie van de hond. Dan had Leiden in last geweest denk ik.
Ik ben door bepaalde zaken erg allert gewordne en beschermend en vermijdend. Maar soms vraag ik me echt wel eens af in hoeverre ik dit nog wel leuk vind, het moet toch ook van twee kanten komen. Ik weet dat ik wel vaker mijn frustratie heb uitgesproken, maar ik vind het ook niet normaal dat er redelijk vaak honden blaffend en grommend op mijn honden afkomen die niets liever doen dan lekker lopen en spelen met mij. Maar toch wel in de verdediging kunnen schieten als we zo benaderd worden. Loop je met een duo op waarvan de honden ook relaxed zijn is er niets aan de hand.
Vervelend vind ik het echt dat ik en vive moet zijn op mensen die het ok vinden hun honden maar af te laten gaan in grom en blafmodus en dan maar wat lachen. Hun hond is zo stoer, ik raak er gefrustreerd van. Ik kan doorlopen met jut en jul. Maar gevoelsmatig denk ik van verdorie jullie negeren zowiezo, het wordt lastig als je geprovoceerd wordt en ik dus daadwerkelijk inspeel met doorlopen en negeren. Moet dan wel weer die verantwoordelijkheid op me nemen dat ze echt niet aangevalllen worden. Maar ik vind het gewoon niet meer leuk soms in Nederland.