Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Ervaring met Farmfood Fresh?
Moderator: moderatorteam
- Maeve
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Ervaring met Farmfood Fresh?
Sinds ruim een half jaar denk ik, voer ik Nilo smuldier. Op brokken kreeg hij last van zn anaalklieren en op aanraden van de DA toen gekozen voor KVV. Nu ben ik hier thuis de enige die voorstander is van KVV, dus het moest vooral zo makkelijk mogelijk. Smuldier dus, want dat is niet te duur en kan gewoon in de supermarkt gekocht worden. Op zich doet hij het hier prima op, zn anaalklier problemen zijn nooit meer terug gekomen. Maar ik ben net niet helemaal tevreden zeg maar. Zn vacht is er wat op achteruit gegaan en ik heb soms het idee dat hij er nét niet genoeg aan heeft qua voedingsstoffen. Ben dus al een tijdje aan het kijken naar een ander soort KVV wat ik er bij kan voeren, maar dat is niet heel makkelijk te vinden. Ofwel: niet te duur, makkelijk te verkrijgen, neemt niet te veel ruimte in in de vriezer etc.
Kwam per toeval uit bij Farmfood Fresh, en dat klinkt best goed! De Farmfood brokken was ik erg tevreden over, maar brokken durf ik dus niet meer aan. FF Fresh is een compleet voer, weet niet of ik dat kan afwisselen met smuldier? Nouja, ben wel benieuwd naar de ervaringen met dit voer!
Kwam per toeval uit bij Farmfood Fresh, en dat klinkt best goed! De Farmfood brokken was ik erg tevreden over, maar brokken durf ik dus niet meer aan. FF Fresh is een compleet voer, weet niet of ik dat kan afwisselen met smuldier? Nouja, ben wel benieuwd naar de ervaringen met dit voer!
- bram en thijs
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote Zwitserse Sennenhond
- Aantal honden: 0
Re: Ervaring met Farmfood Fresh?
Thijs at Farm Food vers vlees en vond het héél erg lekker. Echt super lekker, vlees waar hij enthousiast van werd en dat gebeurde niet zo snel. Het zag er altijd goed uit en het rook ook zo vers. Met name de vlees variant zou je door kunnen laten gaan voor grove gehakt voor menselijke consumptie, zo goed ziet het er uit.
Vacht was uitstekend, de dierenarts merkte het nog op, en ontlasting etc. ook. Wij vonden het een goed product.
Vacht was uitstekend, de dierenarts merkte het nog op, en ontlasting etc. ook. Wij vonden het een goed product.

- Tanja Simba&Bella
- Zeer actief
Hier eten ze het ook met smaak. Ik wissel af met ff brok en nog andere merken versvlees.
Groetjes, Tanja
Voor altijd in mijn hart: Bella 18-04-2002 - 25-02-2013 , Simba 26-07-2004 - 10-07-2015
Het is stil in mijn hart, stil in ons huis. Ik mis jullie en troost mij met de gedachten dat jullie nu weer samen zijn. Mijn maffe duo......bedankt voor de mooie jaren. Ik zal jullie nooit vergeten.......
Voor altijd in mijn hart: Bella 18-04-2002 - 25-02-2013 , Simba 26-07-2004 - 10-07-2015
Het is stil in mijn hart, stil in ons huis. Ik mis jullie en troost mij met de gedachten dat jullie nu weer samen zijn. Mijn maffe duo......bedankt voor de mooie jaren. Ik zal jullie nooit vergeten.......
-
Mojuan
- Zeer actief
Ik heb het een aantal jaren terug eens gekocht.
Ik vond het duur, véél te duur voor wat ik ervoor kreeg. Het zag er wat grijzig uit (veel pens neem ik dus aan).
Het zou compleet zijn volgens de verpakking, dus het was geen volledige pens versie.
Maar voor die prijs? Nee, ik vind dan Smuldier er veel beter uitzien.
Ik vond het duur, véél te duur voor wat ik ervoor kreeg. Het zag er wat grijzig uit (veel pens neem ik dus aan).
Het zou compleet zijn volgens de verpakking, dus het was geen volledige pens versie.
Maar voor die prijs? Nee, ik vind dan Smuldier er veel beter uitzien.

- twinmom-jess
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador en Cardigan Welsh Corgi
- Aantal honden: 2
Wij hebben een tijdje de honden ook alleen op Smuldier gehad. En ons viel hetzelfde op als jou. De glans werd minder, ook al zagen ze er verder prima uit.
Wat ik zelf denk is dat een variatie van diersoorten het toch het beste doet bij een hond. Voorheen hadden we ook Bibi en Lotgering erbij en kregen ze 4 diersoorten per week.
Nu ben ik sinds zaterdag Tammenga gaan voeren. Dat krijgen ze nu 4x per week en 3x nog smuldier.
Het is heel goed te doen qua prijs en het voer ziet er heel mooi uit. Ik vind FF Fresh ook te duur en het ziet er niet uit. Bij Lotgering en Tammega heb je gewoon echt vers vlees dat lekker grof vermalen is.
Je ziet gewoon echt wat het is.
Wat ik zelf denk is dat een variatie van diersoorten het toch het beste doet bij een hond. Voorheen hadden we ook Bibi en Lotgering erbij en kregen ze 4 diersoorten per week.
Nu ben ik sinds zaterdag Tammenga gaan voeren. Dat krijgen ze nu 4x per week en 3x nog smuldier.
Het is heel goed te doen qua prijs en het voer ziet er heel mooi uit. Ik vind FF Fresh ook te duur en het ziet er niet uit. Bij Lotgering en Tammega heb je gewoon echt vers vlees dat lekker grof vermalen is.
Je ziet gewoon echt wat het is.
Groetjes Jessica en een lik van Brego en Aslan

- Meike
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Twee rasloze hondjes
Ik heb niet het idee dat Farmfood Fresh beter is dan Smuldier. De betere merken die in de dierenspeciaalzaak soms verkrijgbaar zijn: Energique, Carnibest en Tinlo Barfmenu (Pets Place).
- Priscill@
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Chihuahua
- Aantal honden: 5
Bij mij doen ze het wel heel goed op farmfood fresh. Zelfs het hondje wat echt een moeilijke eter is eet het bij mij.
Ze glanzen mooi en de da vond ze er ook heel goed uitzien.
Ze glanzen mooi en de da vond ze er ook heel goed uitzien.
Groetjes Priscilla en pootjes van Bailey, Breezer, Brandy, Bourbon en Bacardi

- nathalie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kelpie en Weimaraner
- Contacteer:
Ik neemhet soms mee als afwisseling, het is alleen nog duurder dan carnibest he!

Tot ooit lieffie.. Ushi *01-04-10 †07-12-15
True love lives forever... Bowie, *15-12-94 † 26-07-10
Candy, voor altijd in mijn gedachten
http://www.greyblessings.nl
-
Mojuan
- Zeer actief
Ja daarom, de prijs is echt belachelijk voor de kwaliteit die ongeveer gelijk is aan Smuldier.

- Maeve
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
- Contacteer:
Oh, dus toch?nathalie schreef:Ik neemhet soms mee als afwisseling, het is alleen nog duurder dan carnibest he!
- nathalie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kelpie en Weimaraner
- Contacteer:
Bij ons kost het geloof ik 3,36, maar er zit maar 800 gram in. Carnibest natuur is 3,50 per kilo. Reken maar uit 

Tot ooit lieffie.. Ushi *01-04-10 †07-12-15
True love lives forever... Bowie, *15-12-94 † 26-07-10
Candy, voor altijd in mijn gedachten
http://www.greyblessings.nl
-
martine-tom
Ik heb het in den beginne 1 keer gekocht, Tom haalde zijn neus er voor op en uiteindelijk heb ik de hele doos weggemikt.
Na nog een paar weken smuldier zijn we gaan Barfen en dat bevalt stukken beter
Na nog een paar weken smuldier zijn we gaan Barfen en dat bevalt stukken beter
- senna03
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Een grote poedel een maltezer en een chinese crested
Milo en Senna aten over het algemeen smuldier, tot volle tevredenheid, totdat Senna een allergie ontwikkelde. De da dacht aan een voedselallergie. Eerst op een paardenvlees dieet, dat at ze na een week niet meer. Toen carnibest kalkoen, at ze een paar weken en toen niet meer. Haar allergie was ondertussen wel een stuk afgenomen. Ik heb smuldier weer geprobeerd, maar helaas begon ze weer te krabben en ze rook (haar huid) een beetje "zurig". Toen ben ik op aanraden van iemand Farmfood Fresh gaan voeren. Dat was wel even schrikken van de prijs
. Maar...ze eet het met smaak en heeft geen jeuk meer! Na een week begon ze gigantisch te verharen, dat was na een paar dagen over. Normaal gesproken verhaart ze het hele jaar door wel een beetje. Ik ben dus erg tevreden, maar het is wel erg duur hoor....
Voorlopig blijf ik dit voeren, maar ga wel eens kijken voor een alternatief wat minder duur is. Lotgering heb ik ook wel eens geprobeerd, daar gaan ze beiden van aan de diarree helaas. Iemand nog andere opties voor honden met voedselallergieen?
En anders is het jammer maar helaas en blijf ik Farmfood fresh voeren, het gaat tenslotte om het welzijn van Senna.
Voorlopig blijf ik dit voeren, maar ga wel eens kijken voor een alternatief wat minder duur is. Lotgering heb ik ook wel eens geprobeerd, daar gaan ze beiden van aan de diarree helaas. Iemand nog andere opties voor honden met voedselallergieen?
En anders is het jammer maar helaas en blijf ik Farmfood fresh voeren, het gaat tenslotte om het welzijn van Senna.
- Meike
- Zeer actief
Als Farmfood Fresh geen problemen geeft, dan gaat Smuldier ook goed waarschijnlijk. Scheelt een stuk in prijs en qua kwaliteit ga je er niet op achteruit.senna03 schreef:Milo en Senna aten over het algemeen smuldier, tot volle tevredenheid, totdat Senna een allergie ontwikkelde. De da dacht aan een voedselallergie. Eerst op een paardenvlees dieet, dat at ze na een week niet meer. Toen carnibest kalkoen, at ze een paar weken en toen niet meer. Haar allergie was ondertussen wel een stuk afgenomen. Ik heb smuldier weer geprobeerd, maar helaas begon ze weer te krabben en ze rook (haar huid) een beetje "zurig". Toen ben ik op aanraden van iemand Farmfood Fresh gaan voeren. Dat was wel even schrikken van de prijs. Maar...ze eet het met smaak en heeft geen jeuk meer! Na een week begon ze gigantisch te verharen, dat was na een paar dagen over. Normaal gesproken verhaart ze het hele jaar door wel een beetje. Ik ben dus erg tevreden, maar het is wel erg duur hoor....
- thom
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Yla heeft een tijdje ( dikke week) Farmfood Fresh gekregen, ze vond het erg lekker, maar ging er veel van poepen, dus zijn we weer gestopt.

- Tank
- Zeer actief
Misschien een idee om bij de dierenwinkel gewoon een paar rollen van een merk te kopen en kijken hoe hij het er op doet? Want als je online besteld moet je vaak grote hoeveelheden en als hij het niet moet dan zit je ermee
Bij pets place hier in wageningen kan je Carnibest, Duck, Energique en Prins kopen. Bij de albert heyn verkopen ze Rodi, ook makkelijk dus als je die in de buurt hebt. Je kan ook eens een barf dagje er tussen door doen. En je kan alle merken KVV met alkaar afwisselen. Dan gee je een paar dagen smuldier om de prijs wat te drukken en een paar dagen farmfood of wat je dan ook wil geven.
Bij pets place hier in wageningen kan je Carnibest, Duck, Energique en Prins kopen. Bij de albert heyn verkopen ze Rodi, ook makkelijk dus als je die in de buurt hebt. Je kan ook eens een barf dagje er tussen door doen. En je kan alle merken KVV met alkaar afwisselen. Dan gee je een paar dagen smuldier om de prijs wat te drukken en een paar dagen farmfood of wat je dan ook wil geven.
- senna03
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Een grote poedel een maltezer en een chinese crested
Dat dacht ik dus ook, volgens mij zit er weinig verschil in smuldier en farmfood fresh, maar toch begon ze weer te krabben...helaas. Ik kijk het weer even aan met farmfood en dan probeer ik nogmaals smuldier, dan weet ik het zeker denk ik dan. Het is zo'n kieskeurige hond, heb al vele soorten kvv uitgeprobeerd, maar madam blieft alleen maar smuldier of farmfood. En dat voor een scharminkeltje uit Athene:Meike schreef:Als Farmfood Fresh geen problemen geeft, dan gaat Smuldier ook goed waarschijnlijk. Scheelt een stuk in prijs en qua kwaliteit ga je er niet op achteruit.senna03 schreef:Milo en Senna aten over het algemeen smuldier, tot volle tevredenheid, totdat Senna een allergie ontwikkelde. De da dacht aan een voedselallergie. Eerst op een paardenvlees dieet, dat at ze na een week niet meer. Toen carnibest kalkoen, at ze een paar weken en toen niet meer. Haar allergie was ondertussen wel een stuk afgenomen. Ik heb smuldier weer geprobeerd, maar helaas begon ze weer te krabben en ze rook (haar huid) een beetje "zurig". Toen ben ik op aanraden van iemand Farmfood Fresh gaan voeren. Dat was wel even schrikken van de prijs. Maar...ze eet het met smaak en heeft geen jeuk meer! Na een week begon ze gigantisch te verharen, dat was na een paar dagen over. Normaal gesproken verhaart ze het hele jaar door wel een beetje. Ik ben dus erg tevreden, maar het is wel erg duur hoor....

En dit is hollands welvaren nu:

edit: ok, foto van vorig jaar ...
- Renske
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): kooikerhondje en lundehund
Bij de Jumbo kost Rodi €0,89 per 400 gram. Ik weet niet of hij het daar beter op zal doen dan op de Smuldier?
- Meike
- Zeer actief
Ja, daar dacht ik ook aan. Rodi kun je ook nog proberen, niet duur.Renske schreef:Bij de Jumbo kost Rodi €0,89 per 400 gram. Ik weet niet of hij het daar beter op zal doen dan op de Smuldier?
- pioenroos
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): xteckel Mies, eurasier Diem en schapendoes in deeltijd Flora.
Je kan ook op http://www.caroba.nl kijken. Veel merken kvv in verschillende prijsklassen. Ze bezorgen al gratis vanaf 25 euro dus ook voor een kleine vriezer kan je er bestellen.
Voor Olivier (teckeltje) bestel ik er Tinlo Barfmenu, zo'n variatie doos. Ik vind de prijs-kwaliteit verhouding goed van Tinlo.
Voor Olivier (teckeltje) bestel ik er Tinlo Barfmenu, zo'n variatie doos. Ik vind de prijs-kwaliteit verhouding goed van Tinlo.
-
angelseye2000
- Actief
M'n honden krijgen af en toe farmfood fresh. Ik ben er zeer tevreden over.
Er zijn 2 soorten voer: goed voer en slecht voer.