Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

versgeschoten konijn

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

Rebble
Zeer actief
Aantal honden: 1

versgeschoten konijn

Ongelezen bericht door Rebble »

Welke onderdelen van een zelfgeschoten (nou ja, niet door mij zelf maar door een vriend van mijn man) konijn/haas kan ik aan Izzy geven?
Ik heb altijd begrepen dat je geen dragende botten moet geven maar het lijkt mij niet dat dit ook voor konijnenbotten geldt? Zijn er organen die je beter niet kunt geven?

Izzy eet normaal gesproken KVV en het zou dus echt gaan om af en toe iets te geven ipv kvv (1x in de zoveel weken).
Afbeelding
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

versgeschoten konijn

Ongelezen bericht door crutz »

Konijn krijgen ze hier in t geheel.
Rebble
Zeer actief

Re: versgeschoten konijn

crutz schreef:Konijn krijgen ze hier in t geheel.

Gevild of ongevild (that is the question) :engel:

Dus als hij een konijn schiet en daar delen zelf van houdt om te eten, kan hij de rest doorschuiven naar ons. In principe kauwt Izzy alles prima maar ze is geen andere botten gewend dan zo'n vleesbot van de dierenwinkel en af en toe een kippenboutje/poot. Ik neem aan dat zij dan toch ook wel prima raad weet met konijnen/hazenbotten?

Ik geloof dat ik het wel een mooi gezicht zou vinden als Izzy zo'n heel konijn soldaat maakt. Kan mijn dochter ook eelt op d'r ziel kweken :LOL:
Afbeelding
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

versgeschoten konijn

Ongelezen bericht door crutz »

Rebble schreef:
crutz schreef:Konijn krijgen ze hier in t geheel.

Gevild of ongevild (that is the question) :engel:

Dus als hij een konijn schiet en daar delen zelf van houdt om te eten, kan hij de rest doorschuiven naar ons. In principe kauwt Izzy alles prima maar ze is geen andere botten gewend dan zo'n vleesbot van de dierenwinkel en af en toe een kippenboutje/poot. Ik neem aan dat zij dan toch ook wel prima raad weet met konijnen/hazenbotten?

Ik geloof dat ik het wel een mooi gezicht zou vinden als Izzy zo'n heel konijn soldaat maakt. Kan mijn dochter ook eelt op d'r ziel kweken :LOL:
Ongevild ;-)
Rebble
Zeer actief

Ok, tnx :ok:

Dan kan ik mijn bestelling doorgeven :mrgreen:
Afbeelding
Minhie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Akita

Ongelezen bericht door Minhie »

Kaiyou krijgt gewoon een heel konijn; met vacht etc.
Hij eet alleen geen darm.
Afbeelding
Meike
Zeer actief
Mijn ras(sen): Twee rasloze hondjes
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Meike »

In principe kun je het inderdaad best in z'n geheel geven. Niet alle honden eten het meteen op! Daisy eet iets bijvoorbeeld al niet eens als er wat organen in de karkas zitten, het moet echt machinaal schoongemaakt zijn zodat de organengeur er niet meer aanzit. Ook de vacht kan een probleempje zijn, het wordt soms niet meteen herkend als voedsel. Wat je dan kunt doen is de vacht opensnijden, zodat de geuren er beter uitkomen. Ik denk ook dat sommige delen wel wat harder zijn dan Izzy gewend is, maar dat zal vast geen probleem zijn.
Minhie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Akita

Ongelezen bericht door Minhie »

Nanna schreef:Hier vreten ze bij een zelfgevangen (dus nog warm en kakelversch) konijn alleen snel de ingewanden eruit.
De rest hoeven ze niet. :pffff:

Ben je trouwens niet bang voor kogeltjes die er nog in zitten?
Waarom eigenlijk?
Tegenwoordig mag niet meer met lood worden geschoten.. en je kan ze er natuurlijk altijd nog uitpuiteren :mrgreen: leuk klusje.
Afbeelding
Rebble
Zeer actief

Nanna schreef:
Ben je trouwens niet bang voor kogeltjes die er nog in zitten?
Nou ja, dat was eigenlijk wel wat ik me net af zat te vragen. Zo'n beest zal met hagel geschoten worden? Dan had ik nog niet eens zozeer stilgestaan bij het lood maar dat mag blijkbaar niet meer (worden er dan ook geen loden kogels meer verkocht?) maar meer dat ze lekker aan het knagen is en ineens haar gebit aan gruzelementen (ietwat overdreven :mrgreen: ) kauwt op zo'n kogel.

Ik denk trouwens dat Izzy geen raad weet met een heel konijn wat ze voor haar neus krijgt, ik denk dat ik het wel iets moet verduidelijken (en nee, ik ga niet voordoen wat de bedoeling is :engel: )
Afbeelding
Rebble
Zeer actief

Nanna schreef:
Rebble schreef:
Nanna schreef:Ben je trouwens niet bang voor kogeltjes die er nog in zitten?
Nou ja, dat was eigenlijk wel wat ik me net af zat te vragen. Zo'n beest zal met hagel geschoten worden?
Misschien wordt ie wel vergiftigd :mrgreen:

Nou, dan mag jij speciaal voor mij vast op zoek naar een leuke harige herplaatser :cool2:
Afbeelding
Ptje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote Franse poedel en een klein Spaans draakje

Ongelezen bericht door Ptje »

Ja dat vroeg ik met dus ook af hoe dat zit met die kogeltjes, lijkt me toch niet zo gezond voor je hond om dat binnen te krijgen (of zouden ze dat uitpoepen)?
Anders wordt het idd peuteren.
AfbeeldingAardig zijn doet geen pijn en het kost geen cent, alleen wat moeite
Rebble
Zeer actief

Ptje schreef:Ja dat vroeg ik met dus ook af hoe dat zit met die kogeltjes, lijkt me toch niet zo gezond voor je hond om dat binnen te krijgen (of zouden ze dat uitpoepen)?
Anders wordt het idd peuteren.
Nou, ik was toch niet van plan om te zoeken naar kogeltjes. Lekker peuren in zo'n konijnenlijfje :schrik:

Stikken zal ze er niet in, daar zijn ze te klein voor. Het enige wat ik zou kunnen bedenken is dat ze er op kauwt en dat dat niet bevorderlijk is voor haar kiezen, iets anders kan ik me eigenlijk niet bedenken.
Afbeelding
sirene
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door sirene »

In het wild van Herby stikte het altijd van de kogeltjes. Tja, als ik ze toevallig zie haal ik ze eruit maar verder zal het allemaal wel.
Hier lag er na het eten altijd een hele serie kogeltjes op de vloer.

Als Izzy ze niet lust wonen er nog een paar hele hongerige nakers bij je in de buurt!
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
laura23
Zeer actief
Mijn ras(sen): epagneul breton en een duitse staande draadhaar
Nu alleen 4 Bengalen.
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laura23 »

ik zou konijn gevild geven en niet druk maken om die minuscule kogeltjes..er word idd niet met lood geschoten en het kan dus geen kwaad...zowel voor mens als dier niet, ze komen er vanzelf wel uit...

en met een beetje geluk is er alleen op de kop geschoten en zitten er in het lijf maar minimaal aantal kogeltjes...
Quireste 01-05-2000--03-09-2013
Cartouche 17-09-2007— 09-03-2020

Personeel van Zosja,Mishka,Rody, Borja
Rebble
Zeer actief

sirene schreef:In het wild van Herby stikte het altijd van de kogeltjes. Tja, als ik ze toevallig zie haal ik ze eruit maar verder zal het allemaal wel.
Hier lag er na het eten altijd een hele serie kogeltjes op de vloer.

Als Izzy ze niet lust wonen er nog een paar hele hongerige nakers bij je in de buurt!
:ok: Ga ik met een kraampje op de parkeerplaats bij de sandelingen staan :LOL:

Maar serieus, mocht Izzy het idd niet willen (wat ik me bij een heel konijn nog wel voor kan stellen maar een poot e.d. zal ze niet weigeren) laat ik het je weten :ok:
Afbeelding
Lief
Zeer actief
Mijn ras(sen): Alaska Malamutes
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lief »

Rebble schreef: :ok: Ga ik met een kraampje op de parkeerplaats bij de sandelingen staan :LOL:

Maar serieus, mocht Izzy het idd niet willen (wat ik me bij een heel konijn nog wel voor kan stellen maar een poot e.d. zal ze niet weigeren) laat ik het je weten :ok:
Kopt het nieuws de volgende dag dat een vrouw met kraampje en al onder de voeten is gelopen door een wilde wolf...

Ik denk dat Izzy het wel lust hoor;)
Flevo Bordertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border terrier, terriërkruising en X wolfsgrijze keeshond/eurasiër
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Flevo Bordertje »

Hier eten ze graag konijnenkarkas. Gevild en verder compleet :wink: De botjes zijn zo´n beetje als kippenbotjes, zelfs wat kleiner naar mijn idee, dus geen probleem :ok:
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”