Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
veilig kauwbot
Moderator: moderatorteam
- christina
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Een asbakkie* een mix d'amour de Greece, twee katten en kippen.
- Aantal honden: 1
veilig kauwbot
Ik zoek een groot kauwbot dat veilig is voor de hond, ivm verslikken enzo en dat lang mee gaat.
Misschien iets wat de hond niet op kan eten maar waar wel steeds een lekker smaakje of geurtje aan zit zodat ze daar de momenten dat ze anders aan haar kleedje begint te kauwen zich mee kan vermaken.
Ze zit momenteel in een periode dat ze 's morgens erg vroeg wakker wordt van het geluid van de buren en dan aan haar kleed begint te krabben en bijten. Mischien kan ze haar frustratie, dat ze nog niet op mag staan, dan even kwijt in het lekker sabbelen op een reuzebot dat niet gevaarlijk is.
Misschien iets wat de hond niet op kan eten maar waar wel steeds een lekker smaakje of geurtje aan zit zodat ze daar de momenten dat ze anders aan haar kleedje begint te kauwen zich mee kan vermaken.
Ze zit momenteel in een periode dat ze 's morgens erg vroeg wakker wordt van het geluid van de buren en dan aan haar kleed begint te krabben en bijten. Mischien kan ze haar frustratie, dat ze nog niet op mag staan, dan even kwijt in het lekker sabbelen op een reuzebot dat niet gevaarlijk is.

-
Clowntje
Re: veilig kauwbot
Een rendiergewei?
Of iets anders, gemaakt van hoorn?
Of iets anders, gemaakt van hoorn?
- christina
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Een asbakkie* een mix d'amour de Greece, twee katten en kippen.
- Gon
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising boomer. mopshond
Is een kong niet iets voor haar?? Dat kan je vullen met lekkers...... 
Groetjes van Gon, Famke, en poezebeest Ayla, een kleine doerak...

- christina
- Zeer actief
Een kong is zeker iets voor haar en die krijgt ze ook wel eens maar ik zoek voor nu eigenlijk iets dat ik haar 's avonds al kan geven en waar ze dan 's morgens als ze wakker wordt nog heerlijk aan kan gaan sabbelen.Gon schreef:Is een kong niet iets voor haar?? Dat kan je vullen met lekkers......
Een soort oneindig bot ofzo. Ik heb wel nylabones gezien maar ik geloof niet dat daar een lekker smaakje aanzit.

- Gon
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising boomer. mopshond
christina schreef:Een kong is zeker iets voor haar en die krijgt ze ook wel eens maar ik zoek voor nu eigenlijk iets dat ik haar 's avonds al kan geven en waar ze dan 's morgens als ze wakker wordt nog heerlijk aan kan gaan sabbelen.
Een soort oneindig bot ofzo. .
Groetjes van Gon, Famke, en poezebeest Ayla, een kleine doerak...

-
Ayka-Zira-Honey
- Zeer actief
ik heb hier een nylobone met bacon smaak en gister op de winner 2 nylobone's met ham smaak laten kopen...

groetjes van Ayka,Zira en Honey
- Esther12
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Lagotto Romagnolo
Ik heb ook een nylabone voor Bo. Een reuzenbot omdat ze geen normale maat meer hadden. Maar is echt een uitkomst, ze kan zich er lekker op uitleven.
- Valerie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita
- Aantal honden: 2
Ik heb hier vier verschillende smaken/soorten nylabones liggen en Jigzy kauwt er elke dag op.
- christina
- Zeer actief
Ik wist niet dat er een smaakje aan de nylabones zat. Blijft dat er altijd aan zitten?

-
~Suzanne~
- Zeer actief
Persoonlijk zou ik niets kauwbaars geven zonder toezicht.
Het gebeurt gelukkig zelden, maar een hond kan zich verslikken en ja ik ben nogal voorzichtig.
Recent hier ook nog een staaltje van meegemaakt; er zat een stukje buffelhuid-kauwbot om de achterste kies van Merlijn die daar ernstig van in paniek raakte. Hij kon gewoon ademhalen maar had zichzelf al met zijn poot verwond toen hij bezig was het van die kies weg te trekken. Dat had ik niet snel genoeg door ;-(((
Kortom: alleen kauwdingen onder toezicht!
(speeltjes trouwens ook)
Suzanne
Het gebeurt gelukkig zelden, maar een hond kan zich verslikken en ja ik ben nogal voorzichtig.
Recent hier ook nog een staaltje van meegemaakt; er zat een stukje buffelhuid-kauwbot om de achterste kies van Merlijn die daar ernstig van in paniek raakte. Hij kon gewoon ademhalen maar had zichzelf al met zijn poot verwond toen hij bezig was het van die kies weg te trekken. Dat had ik niet snel genoeg door ;-(((
Kortom: alleen kauwdingen onder toezicht!
(speeltjes trouwens ook)
Suzanne
- Valerie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita
Ja dat blijft eraan zitten alleen wordt er aangeraden de zooi soms uit te koken met een boullionblokje. Dat doe ik eerlijk gezegd te weinig denk ik en toch blijft ze die dingen geweldig vinden. Ze spelen er allebei elke dag mee.christina schreef:Ik wist niet dat er een smaakje aan de nylabones zat. Blijft dat er altijd aan zitten?
- patricia
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Havanezer
- Contacteer:
Ik heb de nylabone galileo voor mijn honden, daar zit geen speciale smaak aan en ik kook hem ook nooit maar ze blijven erop kauwen.
Hij is bijna aan vervanging toe.
Hij is bijna aan vervanging toe.
Groetjes Patries

- kimmeke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Alaskan Malamute
hier ligt gewoon een kauwbot van runderhuid van ongeveer een meter lang
is ze wel even zoet mee. Zodra dat wat klein wordt (ongeveer een 30cm) dan gaat dat naar beneden zodat ze daar enkel aan kan bezig zijn als wij thuis zijn, en komt er een nieuwe van een meter voor boven
Als je een hond iets leert met geschreeuw, zal hij nooit naar je gefluister luisteren...

Hotel voor alle knaagdieren en konijnen: http://www.everyoneweb.com/knagershotel/

Hotel voor alle knaagdieren en konijnen: http://www.everyoneweb.com/knagershotel/
- Wolf77
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Husky/Malamute
Zo doe ik dat ook.
Verder heb ik haar eerder een gevuld bot gegeven, geen kauwbot wat slap wordt maar zo'n echt bot. De vulling was al snel "verdwenen" maar het bor is zelf ook een lekkernij. Ze is er verzot op en kan zich er ook niet in verslikken. Deze laat ik wel bij haar in de bench als ik weg ben ( ze moet toch IETS hebben om te doen ), alle andere botten en kauwdingen alleen als ik thuis ben, daarna gaat t weer weg.
Verder heb ik haar eerder een gevuld bot gegeven, geen kauwbot wat slap wordt maar zo'n echt bot. De vulling was al snel "verdwenen" maar het bor is zelf ook een lekkernij. Ze is er verzot op en kan zich er ook niet in verslikken. Deze laat ik wel bij haar in de bench als ik weg ben ( ze moet toch IETS hebben om te doen ), alle andere botten en kauwdingen alleen als ik thuis ben, daarna gaat t weer weg.
- Minhie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Akita
Zo doe ik dat dus ook.kimmeke schreef:hier ligt gewoon een kauwbot van runderhuid van ongeveer een meter langis ze wel even zoet mee. Zodra dat wat klein wordt (ongeveer een 30cm) dan gaat dat naar beneden zodat ze daar enkel aan kan bezig zijn als wij thuis zijn, en komt er een nieuwe van een meter voor boven
Met Kaiyou ben ik bang dat hij dingen inslikt. Hij krijgt dus een kauwstaaf van runderkophuid die 80 cm lang is. Zodra hij iets van 10-20 cm lang wordt krijgt hij dat alleen als ik naast hem zit.

- Minhie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Akita
Ik had die dingen vroeger ook wel eens maar ik vind dat bot veel te hard. Slijten de tanden van.Wolf77 schreef:Zo doe ik dat ook.

-
Frida van der Hoek
Het is mij nog nooit gelukt zoiets te vindenGon schreef:christina schreef:Een kong is zeker iets voor haar en die krijgt ze ook wel eens maar ik zoek voor nu eigenlijk iets dat ik haar 's avonds al kan geven en waar ze dan 's morgens als ze wakker wordt nog heerlijk aan kan gaan sabbelen.
Een soort oneindig bot ofzo. .Dat kan wel een moeilijk worden om te vinden.....
Voor ik boze mail krijg: natuurlijk liet ik hem dan ook voor het slapen gaan nog een keer extra uit, om 2 uur in de nacht bv, de tijd tussen de wandelingen bleven hetzelfde..
Maar om half 8 in het weekend naar buiten.. das me te vroeg! En van half 8 tot 9 uur een hond met smekende blik en trappelende pootjes om je heen...pffff. Lang leve de gesmolten kazen, succes!!
ps in bouillon leggen hielp bij mij niet, stukje kaas in afgeknipte pijp van een ouwe spijkerbroek knopen werkt ook prima maar ik durfde hem daar niet alleen mee te laten, bang dat hij zou stikken. Wel goed voor een schoon gebit, ouwe spijkerbroek! Samen met runderhuidbotten heeft mijn hond altijd een prima opvallend wit gebit gehad, stonk nooit uit zijn bek, prima dus ook volgens de da!
- Hanneke2
- Zeer actief
Dat zijn toch van die botten met een gat erin? De hond van een vriendin heeft eens met haar bek vastgezeten aan zo'n bot.minhie schreef:Ik had die dingen vroeger ook wel eens maar ik vind dat bot veel te hard. Slijten de tanden van.Wolf77 schreef:Zo doe ik dat ook.
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
-
Frida van der Hoek
Je bedoelt een mergpijpje denk ik??? Het aantal honden die het rondje wat overblijft als de merg eruit is loeivast om zijn kaak heeft gekregen kan ik niet meer tellen!!! Nooit geven tenzij hij echt een klein snuitje heeft, een chihuahua bv. Bij mij liet het bot gelukkig los na enig proberen maar van anderen gehoord dat het er afgezaagd moest worden; geen pretje voor hond en baas en kan nog een of meer tanden kosten ook!Hanneke2 schreef:Dat zijn toch van die botten met een gat erin? De hond van een vriendin heeft eens met haar bek vastgezeten aan zo'n bot.minhie schreef:Ik had die dingen vroeger ook wel eens maar ik vind dat bot veel te hard. Slijten de tanden van.Wolf77 schreef:Zo doe ik dat ook.
Dus aub alleen in de soep gooien tenzij je zeker weet dat het bot niet vast kan komen te zitten. Gerookte kalfspoot XXL heeft mijn hond ook bijna zijn leven gekost, splinters, teveel kalk in 1 keer niet te geloven dat je die dingen nog kan kopen in een dierenwinkel, ik dacht ach, het ruikt zo lekker en als ze het hier verkopen zal het wel goed zijn nou niet dus!
- tervueren milo
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 1 newfoundlander en 1 tervuerense herder
http://www.huisdierenshop.nu/busy-buddy ... 23ea6de58c
Casper 29-05-2002 - † 09-03-2012
- kimmeke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Alaskan Malamute
Die large is hier de 1e dag nog gesneuveldtervueren milo schreef:http://www.huisdierenshop.nu/busy-buddy ... 23ea6de58c
Als je een hond iets leert met geschreeuw, zal hij nooit naar je gefluister luisteren...