Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
weinig calcium
Moderator: moderatorteam
-
koentje
weinig calcium
In verband met groeipijn krijgt Murdy door een deel van zijn carnibest kip omdat daar minder calcium in zit. Advies van een voedingsdeskundige om geen brokken te geven maar de carnibest waaraan hij gewend is voor een deel te vervangen door kip. Bij groeipijn zou er te veel aan calcium zijn. Dit ook omdat ik graag vers vlees blijf voeren.
Weet iemand of er in pens juist veel of weinig calcium zit? Kunnen we eens afwisselen, eventueel. 
-
Janie
- Actief
- Mijn ras(sen): Australian Shepherd
- Aantal honden: 1
Re: weinig calcium
Volgensmij zit er in pens weinig calcium omdat er geen bot in zit, net als in vlees,organen en spieren.
-
Mojuan
- Zeer actief
Re: weinig calcium
Pens bevat een ideale verhouding calcium/fosfor van nature.
Je kunt dus wel af en toe pens geven, maar dan zou ik dat als complete maaltijd gaan doen, gewoon voor 1x per week.
Ik zou graag wat meer weten over hóe er geconstateerd is dat je hond groeipijnen heeft, en ook hoe er geconstateerd is dat er teveel calcium in de voeding zou zitten.
Je moet nml heel erg uitkijken met zomaar vlees te gaan toevoegen aan een voeding die al compleet is.
Je kunt dus wel af en toe pens geven, maar dan zou ik dat als complete maaltijd gaan doen, gewoon voor 1x per week.
Ik zou graag wat meer weten over hóe er geconstateerd is dat je hond groeipijnen heeft, en ook hoe er geconstateerd is dat er teveel calcium in de voeding zou zitten.
Je moet nml heel erg uitkijken met zomaar vlees te gaan toevoegen aan een voeding die al compleet is.